Teraźniejsza Prawda nr 117 – 1948 – str. 27

„więcej nie oglądają na wieki.” Według przekładu angielskiego Dr. Younga, w tym miejscu jest podane: „więcej nie oglądacie aż do Wieku” – co należy rozumieć, aż do Wieku Tysiącletniego. To znaczy w pozafigurze, iż Chrystus zapewni wiernych podczas Małego Okresu, że oni nigdy więcej nie zobaczą, Egipcjan po zakończeniu Małego Okresu, albowiem zostaną wytraceni na wieki we wtórej śmierci. Wielką musiało być pociechą dla Izraela, gdy Mojżesz powiedział: „Jehowa będzie walczył za was, a wy milczeć będziecie” (w. 14), tzn. będziecie spokojni. Jak wielka musi być pociecha dla dziecka Bożego, gdy wie o tym, że Bóg walczy za niego, albowiem On jest po stronie wiernych! Umiłowani Bracia i Siostry, bądźmy przeto wierni Panu, bo tylko wtedy możemy być pewni, że Pan będzie walczył za nas. Zapewnienie Mojżeszowe znaczy w pozafigurze, że Jehowa podejmuje się dokonać nadzwyczajnej rzeczy przeciw szatanowi i jego sługom, i że to będzie dokonane dla wiernych podczas Małego Okresu, albowiem On w ich cichym zaufaniu i w posłusznym spokoju będzie ich siłą. A w tym będzie ich siła, gdy w cichości będą ignorowali wszystko, co szatan i jego słudzy będą czynili, mówili, lub nasuwali na myśl, i w tym właśnie okaże się ich bezpieczeństwo. W tejże doradzie Pan daje nam dobre prawidło odnośnie naszego zwycięstwa – ażebyśmy ignorowali kusiciela przez stawienie serc i umysłów naszych niedostępnymi na jego sugestie, przez ignorowanie lub nie zwracanie uwagi na jego pokusy.

        (14) Zdanie w w. 15 – „Cóż wołasz do mnie?” nie jest właściwie przełożone w naszej Biblii. W angielskim przekładzie Rotherhama, to zdanie jest podane w ten sposób: „O co chciałbyś wołać do mnie?” Innymi słowy: co ty byś chciał abym Ja uczynił? I bez czekania na jego prośbę, Bóg, który czytał pragnienie serca Mojżeszowego, rozkazał jemu uczynić to, co było potrzebne do osiągnięcia tego pragnienia, tj. wyswobodzenia Izraela. Powyższe zdanie pokazuje, że pytanie Boże nie było strofowaniem Mojżesza, a co możnaby wnosić z formy zdania podanego w naszej Biblii. I rozumie się, że trudnym byłoby do pojęcia, ażeby Bóg miał strofować klasę Chrystusową podczas Małego Okresu. Ale przeciwnie, pytanie Boże jest miłującą zachętą dla Mojżesza, ażeby wyraził swoje serdeczne pragnienie, jakie odczuwał względem wyswobodzenia Izraela. To znaczy w pozafigurze, że Jehowa zażąda od Klasy Chrystusowej, by wyraziła swoje serdecznie odczute pragnienie odnośnie wyswobodzenia wiernej klasy restytucyjnej. I bez czekania na tę serdeczną prośbę klasy Chrystusowej, Jehowa da rozporządzenie, by wydali rozkaz ludowi do ruszenia w dalszą podróż przez niebezpieczeństwa wtórej śmierci, które oni zwyciężą; tak samo jak było pokazane w figurze, iż Bóg nie czekając za przedstawieniem prośby Mojżeszowej za Izraelem, polecił jemu by rozkazał ludowi iść naprzód wśród niebezpieczeństw morza Czerwonego, które oni zwyciężyli.

        (15) Rozkaz Boży dany Mojżeszowi by podniósł laskę swoją (w.16) przedstawia rozkaz dany klasie Chrystusowej, ażeby użyła swojej władzy na korzyść wiernej klasy restytucyjnej. Rozkaz, jaki Bóg dał Mojżeszowi, by wyciągnął rękę swoją, przedstawia rozkaz Boży dany klasie Chrystusowej, żeby użyła swojej mocy na korzyść wiernej klasy restytucyjnej. Podniesienie laski i wyciągnięcie ręki na morze Czerwone przedstawia sferę, w której władza i moc klasy Chrystusowej będą wykonywane nad wtórą śmiercią i to w taki sposób, iż będą trzymać kontrolę nad jej czynnością lub nieczynnością, zależnie od woli Bożej. Mojżesz, rozdzielający morze dla protekcji Izraela (w. 16), przedstawia, że klasa Chrystusowa postawi wtórą śmierć w pewne warunki, w których nie będzie szkodziła, ale zabezpieczała pozafiguralnego Izraela podczas jego zetknięcia się z jej niebezpieczeństwem. Oznajmienie Boże dane Mojżeszowi, że synowie Izraelscy przejdą środkiem morza po suszy (w. 16), przedstawia oznajmienie Boże, jakie Bóg da klasie Chrystusowej względem wiernej klasy restytucyjnej, iż znajdzie się wpośród pozaobrazowego morza i przejdzie bezpiecznie przez niebezpieczeństwa wtórej śmierci. Jak Bóg rzekł, iż On sam zatwardzi serca Egipcjan, że wnijdą w rozdział wód, usiłując dogonić Izraelitów i widząc jak ci przeszli bezpiecznie przez morze (w. 17), podobnież Bóg będzie mówił, że Jego bezpieczne zachowanie wiernej klasy restytucyjnej wśród niebezpieczeństwa wtórej śmierci będzie powodem, iż niewierni myśleć będą, że oni mogą się oprzeć i ujść przed niebezpieczeństwami wtórej śmierci. Jak Bóg rzekł do Mojżesza, że on będzie uczczony, od Faraona, od jego wojska, wozów i jezdnych, tak Bóg powie klasie Chrystusowej, iż On zostanie uczczony od szatana, jego przesiewek, jego organizacji i jego reprezentantów jako fałszywych nauczycieli. Boskie oznajmienie, że Egipcjanie uznają Go jako Jehowę, gdy On będzie uwielbiony w Faraonie w jego wozach i jezdnych (w. 18), przedstawia Boskie oznajmienie klasie Chrystusowej, że jak szatan, jego organizacje i fałszywi nauczyciele zostaną pochwyceni przez środki i narzędzia, które będą powodem ich wtórej śmierci, tak też oni poznają sprawiedliwość i moc Jehowy, która ich pochwyci ażeby ich uśmiercić. I to przyczyni się ku chwale Bożej, ponieważ wykaże im ona wielką chwałę mocy i sprawiedliwości Bożej.

PYTANIA BERIAŃSKIE

        (1) Co przedstawia podróż Izraela przez puszczę do moru Czerwonego? Co przedstawiają ich doświadczenia przy morsa Czerwonym? Co omawia 2Moj. roz. 14, figuralnie i pozafiguralnie? Co morze Czerwone w tym obrazie przedstawia? Oo przedstawia Boskie rozporządzenie dane Mojżeszowi, gdzie miał stanąć obozem przy morzu, Czerwonym? Jak Izrael leżał obozem przy morzu Czerwonym odnośnie frontu, boków i tyłu? Co nazwa Fihahirot znaczy i przedstawia? Co Baalsefon znaczy l przedstawia? Co Migdoł znaczy i przedstawia? Co kombinacja tych miejscowości względem obozu Izraela przedstawia? Jak Obj. 20:7-9 potwierdza te myśli? Co Bóg daje w w. 3, 4? Jakie a* te i cztery powody?

        (2) Jak te cztery powody stosują się w pozafigurze? Oo obejmuje pozafiguralnie pierwszy z tych- powodów? Drugi? Trzeci? Czwarty? Jak te cztery pozafiguralne powody stoją spokrewnione z rozumnym zarządzeniem ostatecznej próby? Oo przedstawia położenie się Izraela obozem według przepisanych warunków?

        (3) Co przedstawia powiadomienie Faraona o ucieczce Izraela z niewoli? Co przedstawia jego mówienie, te Izraelici „strwożeni są w ziemi, zawarła ich puszcza? Co Faraon l jego słudzy przedstawiają w w. 5? Co przedstawia ich żałowanie, te wypuścili Izraela? Co to obejmuje w figurze l pozafigurze? Oo w figurze i pozafigurze obejmuje w sobie pytanie: „Cóżeśmy to uczynili itd.”? Co (postanowiono uczynić w figurze i co w pozafigurze? Co przedstawia Faraonowe przygotowanie wozów? Oo jest tego pozafigurą? Jakim organizatorem Jest szatan? Dlaczego on utworzy organizację w Małym Okresie? Jaka będzie stosowność tych organizacji? Co poprzedzi utworzenie organizacji? Co wnioskujemy odnośnie Małego Okresu z długości równoległych Żniw? Które lata będą jego początkiem l końcem? Jak Piramida rzuca światło na rok 2914? Odzie to jest podane w zbliżeniu, a gdzie w akuratnych wymiarach? Kto niewątpliwie będzie objawiony do roku 2914? Co możliwie symbolizuje nierówne zakończenie ślepego przejścia?

        (4) Co możemy wnioskować z równoległości Żnlw? Czym są okresy przesiewali (Małego Okresu? Z czym każdy t nich &l równa w czasie i wypadku? Co (oprócz równoległości) nasuwa myśli odnośnie pięciu przesiewań przytoczonych w figurze? Podaj dotyczące szczegóły. Jak te pięć przesiewań będą śle różniły co do nauk, ducha i czynów w Żniwie Żydowskim .1 w Żniwie Wieku Ewangelii? Dlaczego ta różnica? Co szatan będzie śle starał uczynić by mógł zwieść ludzi w Małym Okresie? Jakich ludzi będzie on miał szczególnie na uwadze? Dlaczego? Jak on postąpi z rozmaitymi grupami bezbożnych? Czego pozafigurą będzie to postąpienie?

        (5) Jakie dwie rzeczy szczególnie obejmują szatanowe przygotowanie jego organizacji? Co będzie Jednym z zarysów każdego z pięciu przesiewań? Dlaczego? Jak bezbożni przyjdą do

poprzednia stronanastępna strona