Teraźniejsza Prawda nr 113-114 – 1947 – str. 58

PYTANIA BEREAŃSKIE

      (44) Podaj krótki przegląd pozafigur Sędz. 6:1-40; Sędz. 7:1-22 . Do jakich dwóch rzeczy powinno nas powyższe badanie pobudzić?

      (45) Podaj w krótkości główne myśli dotąd zbadane w artykule o Gedeonie.

      (46) Czego nas uczy Sędz. 7:22, 23? Kogo wyobraża liczba 9700 z Neftali, Aser i Manasse? Jaki równoległy typ dają te trzy grupy? Co jest pozafigurą mężów tych trzech pokoleń, którzy połączyli się razem i gonili Madianitów? Co fakta pozafigury pokazują odnośnie tego wypełnienia? W jakim mniemaniu te grupy działały? Która grupa była pierwszą, biorącą udział w pogoni? Na ile części podzieliła się? Na co są pozafigurami w obrazie Gedeona? Co to obejmuje? Przez jakie czynności byli oni pozafigurą Neftalitów, goniących wojsko madiańskie?

      (47) Która grupa jest drugą grupą Wielkiego Grona, która goniła pozafiguralnych Madianitów? Jaki równoległy typ wykazuje tę grupę? W jakim mniemaniu ta grupa działała? Kto przyłączył się do nich w pogoni? Na co są pozafigurami w obrazie Gedeona? Kto jest trzecią grupą Wielkiego Grona, która przyłączyła się do pozafiguralnej pogoni? Dlaczego ich udział w pogoni był przez długi czas niewidoczny? Która z ich publikacji dowodzi, że gonili pozafiguralnych Madianitów?

      (48) Kogo zaprosił Gedeon z sobą do wojny, a kogo nie zaprosił? Co to wyobraża? Dlaczego Pan nie uznaje usług tych grup Wielkiego Grona? Dlaczego te trzy grupy, składające się z 9,700, były załączone do figury? Co te fakta dowodzą odnośnie pozafigury?

      (49) Padaj określenie wypadków przedstawionych w księdze Sędziów 7:24-8:3.

      (50) Jakie inne wypełnione typy i jakie wypełnione proroctwa dopomogą nam do wyrozumienia pozafigury tych wierszy? Jak wypełnione typy i proroctwa pomagają nam do wyrozumienia pozafigury Sędz. 7:24 do 8:3? Kogo mężowie z Efraim wyobrażają? Jakie pięć rzeczy stanowiły wezwanie Młodocianych świętych? Co wyobraża ubieganie wód Jordanu aż do Betabara? Jak to się stało?

      (51) Co wyobraża dwóch książąt – Oreb i Zeb? Daj dowód. Co jest przedstawione przez pochwycenie i egzekucję i przez skałę Oreba? Jaką była pozafiguralna egzekucja dokonana przez Młodocianych świętych nad Orebem przy jego skale ?

      (52) Dlaczego Zeb wyobraża klerykalizm? W jaki sposób Młodociani święci schwytali i zabili pozafig. Zeba? Co wyobraża prasa wina pod nazwą Zeb? I zabicie go przy tej prasie? Jaką literaturę używały te trzy grupy Młodocianych świętych? Jak się nazywały te dwa błędy, które ta literatura atakowała? Co było wyobrażone przez Efraimitów, przynoszących głowy Oreba i Zeba do Gedeona za Jordan?

      (53) Komu jest dany, a komu nie jest dany zaszczyt pochwycenie i zabicie Oreba i Zeba w typie? Jaką jest lekcja w pozafigurze? Jakie fakta zdają się nie zgadzać, na pierwszą myśl z taką lekcją? Dlaczego jest ta pierwsza myśl omylną? Podaj równoległy wypadek, który wskazuje tę zasadę. Dlaczego Wielkie Grono w swoich trzech grupach nie jest uznane, że pochwyciło i zabiło pozaobrazowego Oreba i Zeba? Co te fakta dowodzą odnośnie usposobienia serca Młodocianych świętych względem sekciarstwa i klerykalizmu? Do czego powinny te fakta pobudzić Wielkie Grono?

      (54) Jaki fakt przedstawia w typie księga Sędz. 8:1? Kto pierwszy ogłosił o zakończeniu wysokiego powołania, według Obj. 16:17 Jaką fałszywą datę na to podano? Jaka jest prawdziwa data na kompletne popieczętowanie na czołach wybranych? Kiedy się o tym dowiedziano? Co słudzy Prawdy Epifanii uczynili z tą datą? Jak podziałało to ogłoszenie na niektórych członków w Philadelphii? W jakich formach i sposobach okazało się niezadowolenie? Do kogo oprócz Pana była skierowana ta uraza? O czem oni widocznie zapominają? Przeciw komu oni rzeczywiście szemrali?

      (55) Co nie uczyniono Młodocianym świętym z powodu wstrzymywania od nich wysokiego powołania? Dlaczego nie? Kto ma prawo decydowania kwestii kandydatury do wysokiego powołania? Jak powinniśmy Pańską decyzję uznawać? Dlaczego Młodociani święci nie doznali łaski wysokiego powołania? Jakie trzy punkty zastanowienia dowodzą, że wysokie powołanie ustało? Jakie trzy punkty rozważania powinny uspokoić Młodocianych świętych, że nie są w wysokim powołaniu? Jak to powinno na nich oddziałać? Jaka powinna być postawa Kapłaństwa co do ich udzielonej łaski i do zawodu Młodocianych świętych? Kogo mamy w tej sprawie naśladować?

      (56) Jak odpowiedział Gedeon Efraimitom? Jakim było Gedeonowe zbieranie wina, a ich pokłosie? Co było pozafigurą odpowiedzi Gedeona? Z jakiego punktu zapatrywania mógł nasz Pan prawdziwie powiedzieć, że walka Młodocianych świętych była większą od walki trzystu Gedeonitów? Wykaż fakta, które tego dowodzą.

      (57) Co mówi nasz Pan w ks. Sędziów 8:2, 3? Co było pozafiguralnym pokłosiem wierszu 2-go? Kto zabijał, a kto nie zabijał w pierwszej walce – i w figurze i pozafigurze? Do kogo należało zwycięstwo? Co było pozafiguralnym zbieraniem wina w wier. 2? Jaką pozafiguralna odpowiedź dał nasz Pan wyrażoną w ks. Sędz. 8:2, 3?

      (58) Co uczyniły łagodne odpowiedzi w figurze i pozafigurze? Jak powinno Kapłaństwo, jako mówcze narzędzie Pańskie, odpowiadać i co mówić Młodocianym świętym względem ich urazy?

      (59) Jak mogli mieć udział w schwytaniu i zabiciu pozafig. Oreba i Zeba ci Młodociani święci, którzy pozostawali z kapłanami w Prawdzie Epifanicznej? Jaka jest różnica w udziale między nimi, a tymi Młodocianymi świętymi, którzy pozostawali i współdziałali z Lewitami?

      (60) Jaki jest dotychczasowy charakter badania tego przedmiotu o Gedeonie w figurze i pozafigurze? Co nie znajduje się w powyższym przedstawieniu tego przedmiotu? A co znajduje się w lewickich przedstawieniach tego przedmiotu? Jaki jest wynik z takiego porównania?

      (61) Jaką chronologiczną nadzwyczajność można zauważyć w ks. Sędz. 7:25 do 8:3 i Sędz. 8:4? Podaj dowód, że ta nadzwyczajność znajduje się w tych wierszach i wyjaśnij dlaczego raczej logiczny aniżeli chronologiczny porządek jest tam dany?

      (62) Dlaczego jest to oświadczenie z Sędz. 8:4 umieszczone tam gdzie ono jest obecnie? Czego dowodzi doświadczenie Gedeona z mężami w Sokot i Fanuel i jego przejście obok tych w namiotach, odnośnie wypadków przed pozafiguralną wtórą walką Gedeona? Jakie wypadki pokazują to w pozafigurze?

      (63) Co znaczy wyrażenie „byli spracowani w pogoni”? Co jest zachętą dla pozaobrazowych trzystu? Czego oni ostatecznie dokonają?

      (64) Kiedy i z czem zaczęła się pozafigura Sędz. 8:5-9? Co było wyobrażone przez Sokot i jego książąt? Dlaczego? Czego spodziewano się przed pozafiguralną wtórą walką Gedeona? Dlaczego? Co było powodem do rozpoczęcia przygotowań do wtórej walki? Jakiego rodzaju były te przygotowania? Jakie zastanowienia zdawały się uniemożliwiać publikację potrzebnej literatury przez Dom Biblijny?

      (65) Jaki krok powzięto wynikiem tych zastanowień? Dlaczego ten krok zdawał się być dziwnym? W jaki sposób została przedstawiona prośba o literaturę?

      (66) Jakie dano odpowiedzi podczas trzech wizyt w Betel? Co było uczynione po trzeciej odpowiedzi? Opowiedz o liście, adresach i środkach ostrożności, jakie były poczynione w celu bezpiecznego doręczenia listu?

      (67) Co znajduje się w posiadaniu w Domu Biblijnym? Dlaczego list został zaadresowany do zarządu a nie do prezydenta towarzystwa? jak list potraktował J.F.R.? Jaki wykręt podano w odpowiedzi tego listu? Ten wykręt znamionował jaką charakterystykę? Co brat J. uczynił z tym samym listem?

      (68) Co uczyniono a listem w Betel po jego drugim otrzymaniu? Opowiedz o odpowiedzi Towarzystwa. Jaką była odpowiedź na list Towarzystwa? Jak obeszli się z tą odpowiedzią? Jaki dowód, że ją otrzymali?

      (69) Na co są te wypadki pozafigurą? Jakie są pozafigury na trzystu spracowanych Gedeonitów i na chleb, o który Gedeon prosił? Co przyczyniłoby się do udzielenia chleba – w figurze i pozafigurze? Objaśnij mowę i prośbę Gedeona do mężów w Sokot – w figurze i pozafigurze. Objaśnij ich wzgardliwą odmowę i zelżywą odpowiedź – w figurze i pozafigurze.

      (70) Jakie myśli zawierają się w postępku i odpowiedzi książąt z Sokot – w figurze i pozafigurze? Coby się stało – w figurze i pozafigurze – gdyby wodzowie poznali kto do nich mówił? Komu rzeczywiście dano odpowiedź – w figurze i pozafigurze? Co harde zachowanie się i zuchwała odpowiedź uczyniła dla Pana?

      (71) Wyjaśnij dwie części odpowiedzi Gedeona – w figurze i pozafigurze? Co jest tym pozafig. cierniem i ostem z puszczy i jak odniosą karę źli wodzowie Towarzystwa?

      (72) Wyjaśnij Sędz. 8:8 – figurę i pozafigurę. Jakie dwie rzeczy przyczyniły się do udania się o pomoc do P.B.I.? Opowiedz rozmowę z ich dwoma urzędnikami. Co jeden z nich powiedział względem form drukarskich i ich pisma Herald (Zwiastun), w którym zawierała się rozprawa o Piekle? Jaką odpowiedź dali obaj urzędnicy na prośbę? Co jeden z nich odmówił uczynić? Jak potraktowano wzmiankę o dodaniu notatki w broszurze o Piekle? Co oni radzili uczynić z prośbą?

      (73) Jaka była odpowiedź zarządu P.B.I.? W jakich słowach? Na kogo rzucono winę odmowy? Jaka odpowiedź była dana na ich list? Co podawali w odpowiedzi na drugi list? Jaki dowód, że podano fałszywą odpowiedź? Dlaczego nie można było użyć ich gazetkę o Piekle? Porównaj i odróżnij postępek wodzów Towarzystwa w tym przedmiocie. Jak została ich odpowiedź przyjęta? Na co są te fakty pozafigurą?

poprzednia stronanastępna strona