Teraźniejsza Prawda nr 112 – 1947 – str. 47

      Profesor Addeney podaje dobry opis o owym czasie: „Żydzi teraz ustanowili sobie zgromadzenie religijne. Najgłówniejszym zadaniem ich wodzów było ażeby rozwinąć życie religijne i charakter. Zasad wyłączności zachowała Judaizm. Tutaj jest zastosowanie – chociaż przykre i formalne zastosowanie zasad odosobnienia od świata, tak bardzo zalecane Kościołowi przez Chrystusa i jego Apostołów. Zaniedbanie tych zasad o mało nie spowodowało zagładę prawdy i żywota; przypodobane zniknięciu rzeki, która wylał swoje wody na brzegi i rozlała je w laguny i bagna; aż w końcu pochłonęły ją gorące piaski pustyni.” Dr Peloubet podaje co następuje: „Wygnańcy skupili reprezentantów rozdzielonego królestwa i spoili się w jeden naród zamiast dwa, spajając dwanaście pokoleń
kol. 2
jako żelazo spajane bywa w ogniu.” Bóg przedstawił tę jedność, przez Ezechyjelowe dwa drewna. (Ezech. 37:15-28). Na jednym było napisane „Juda,” na drugim „Dom Izraelski.” Oba drewna były przyłożone jedno do drugiego, „aby były jako jedno drewno.” Te było uczynione w obliczu wszystkiego narodu, ażeby pokazać że wygnańcy Izraela wzięci do Babilonu 739 r. przed Chrystusem, w czasie zniszczenia Samarii, mieli się zjednoczyć z jeńcami Judy. „I uczynią ich narodem jednym w ziemi, na górach Izraelskich, i, będzie król jeden nad onymi wszystkimi za króla; a nie będą więcej dwa narody i nie rozdzielą się nigdy więcej na dwa królestwa.” Z tego widzimy, że nie ma żadnego „zaginienia dziesięciu pokoleń,” za którymi ludzie, od wielu lat, czynili poszukiwania.

kol. 1

PYTANIA i ODPOWIEDZI

      Pytanie: Czy powstaje zły rezultat z nauczania, że wysokie powołanie jest jeszcze otwarte dla nowych członków, przychodzących do Prawdy?

      Odpowiedź: Jak w każdym wypadku tak i w tym wypadku błąd sprowadza złe rezultaty, bo wskutek takiej nauki powstaje symboliczne kazirodztwo i poród symbolicznych bękartów, którzy jako tacy poniosą wielką szkodę i zawód. Jest to wielkim zuchwalstwem, gdy pomiędzy poświęconymi są tacy (dawni Młodociani święci), którzy upierają się, chcą uchodzić i fałszywie podsuwają się Panu za członków Jego Oblubienicy, bez Pańskiego zaproszenia ich na takie stanowisko (Do Żydów 6:4; Ew. Jana 6:44); a pomiędzy niepoświęconymi są tacy (dawni członkowie z tymczasowo usprawiedliwionych z wiary), którzy domagają się takiego zaproszenia od Pana, jakie już więcej nie egzystuje: Z powodu swego roszczeń i pretensji do takich przywilejów, pierwsi tracą członkostwo Młodocianych świętych, stając się pozafiguralnymi Moabitami, drudzy tracą tymczasowe usprawiedliwienie i stają się pozafiguralnymi Ammonitami; a z powodu swojej czynności łączenia się z symbolicznie pijanymi członkami Wielkiego Grona (pozafiguralnym Lotem) w wytwarzaniu drugich przez takie błędy, pierwsi stają się pozafiguralną starszą córką Lota, 'drudzy zaś pozafiguralną młodszą córką Lota. Brat Russell uczył, że Lot reprezentuje tę część Wielkiego Grona, która opuściła Kościół nominalny tuż przed samym rozpoczęciem jego niszczenia (Przedruk Strażnic ang. str. 2857-8), czyli przed pierwszą fazą wojny światowej, który obejmując jeden kraj po drugim, zaczęła niszczyć Kościół nominalny. żona Lota zamieniona w słup soli reprezentuje utracjuszy koron, którzy przed zupełnym ujściem zagłady przyłożyli swoje serca do rzeczy pozostawionych za sobą; a wskutek tego poniosą wtórą śmierć. Jego starsza córka reprezentuje Młodocianych świętych, młodsza, usprawiedliwionych z wiary., które uszły przed zagładą w owym czasie. W scenie na górze, Lot wyobraża tych z Wielkiego Grona w Prawdzie, którzy dają się oszukać. (upiciem) przez fałszywe doktryny (wino) podane im przez pewnych członków z klasy Młodocianych świętych (których fałszywą nauką – winem – jest to, iż oni są W wysokim. powołaniu) i przez. pewne osoby z usprawiedliwionych z wiary (których fałszywą nauką – winem – jest to, iż wysokie powołanie jest jeszcze dla nich otwarte, gdy faktycznie jest zamknięte). A więc jego dwie córki przedstawiają pewne osoby z obu klas wspomnianych. Lot, będący w nieświadomość popełnienia kazirodztwa, wyobraża pewnych członków Wielkiego Grona nieświadomych o naturze czynu. Pozafiguralne kazirodztwo polegające na pozafiguralnym splamieniu się Lota i jego dwóch klas córek przez niewłaściwą łączność, było powodem porodzenia symbolicznych bękartów – pozaobrazowych Moabitów
kol. 2
i Ammonitów. (Zobacz 1Moj. 19). Symboliczni bękarci, pomiędzy których są zaliczeni i pozaobrazowi Moabici i Ammonici, nie wnijdą do zgromadzenia Pańskiego, aż po dziesiątej generacji, czyli aż po Tysiącleciu, tj. podczas Małego Okresu. Innymi słowy oni zostaną zaliczeni do klasy restytucyjnej. (5 Moj. 23:2, 2; Tom IV, str. 714 i 715.) To znaczy, że pozafiguralny Lot ściąga na siebie wielką odpowiedzialność z powodu swego udziału w symbolicznym kazirodztwie, za co będzie wielce karany, a jego symboliczne córki utracą obecne stanowisko jako Młodociani święci i usprawiedliwieni z wiary i zostaną zepchnięci nazad do świata, podczas gdy pozafiguralni Moabici i Ammonici są i pozostaną częścią świata. Wobec tego ostrzegamy szczególnie Młodocianych świętych przeciw nieszczęsnym rezultatom przyjmowania i praktykowania tego błędu, ponieważ tak błąd może być powodem utraty ich stanowiska jak. Młodocianych świętych i odrzucenia ich nazad da świata. E IV, 465:

      Pytanie: Co przedstawia ucieczka Lota i jego córek do miasta Zoar, na górę, ich kazirodztwo i ich dzieci? – 1Moj. 19:18-22, 34-38.

      Odpowiedź: Jak już było wykazane w artykule „Epifania” w par. 7, Sodoma reprezentuje chrześcijaństwo i Kościół nominalny (Obj. 11:8), Lot reprezentuje Wielkie Grono w Babilonie (2 Piotra 2:7, 11), protestujące przeciw wykonywaniu zła, lecz które wyszły z niego przed samem uciskiem lub zaraz na początek tegoż (Łuk. 17:28-30; 2Piotra 2:7). Ogień i siarka przedstawia tu kompletne zniszczenie chrześcijaństwa (Jud 7), które odbędzie się we wielkim ucisku (Obj. 16:18-20; 19:20). Wyprowadzenie Lota z Sodomy przez dwóch aniołów, wyobraża wyprowadzenie tej części Wielkiego Grona z Kościoła nominalnego, która przyszła do Prawdy przed pierwszą fazą wojny światowej, będącej początkiem wielkiego ucisku, zanim wojna zaczęła obejmować różne kraje. Dwaj aniołowie wyobrażają. dwóch pozafiguralnych aniołów klasę która zatrzymała swoje korony i klasę, która. je utraciła – pozafiguralnego Eliasza i Elizeusza. Rozumiemy, że miasto Zoar (małe) wyobraża Lewityzm jako mały rząd religijny (mały Babilon). Jeden z aniołów, do którego Lot zwracał się z rozmową, który mu sam odpowiadał, i który zgodził się na ucieczkę Lota do Zoar, przedstawia utracjuszów koron. Chociaż przedtem obaj aniołowie – tak ci, co utracili swoje korony, jak i ci, co je zachowali – radzili klasie Lota ucieczkę do Królestwa (góry). Starsza córka Lota zdaje się przedstawiać lepszą klasę z niespłodzonych lecz poświęconych osób, a młodsza lepszą klasę z usprawiedliwionych z wiary osób, będących w Wielkim Babilonie, które z pozafiguralnym Lotem opuściły go przed wojną jako początkiem wielkiego ucisku, zanim ucisk zaczął obejmować różne kraje, a które uciekły z pozafiguralnym Lotem do miasta

poprzednia stronanastępna strona