Teraźniejsza Prawda nr 112 – 1947 – str. 42

że obalenie było bliskim. Przeto Pan mówił do nas, ażebyśmy wstali, ponieważ Bóg dał w naszą moc zastępy pozafiguralnych Madianitów.

      (34) W wierszach 16-18 jest opisane przygotowanie do walki. Nigdy w historii wojennej nie było podobnej odwagi i wiary jak w owych trzystu. z armii Gedeona w czasie ich przygotowania i brania udziału w pierwszej walce. Najbliższym w historii świeckiej był Leonidas król spartański, który najprzód z 500 Grekami, a później z 300 Spartanami. bronił wąskiego przejścia Termopilu przeciwko nieprzyjacielskim zastępom perskim ; lecz to przejście było tak wąskim, że tych jego trzystu mogła bardzo łatwo bronić przejścia, będąc atakowane tylko z frontu; gdy zaś trzystu Gedeona nie mając takiego uzbrojenia jak. inni wojownicy, gdy zapatrujemy się na nich z punktu ludzkiego uzbrojenia, walczyli i zwyciężyli 135, 000 mężów na otwartej równinie. Nadzwyczajne bohaterstwo tych trzystu jest trudne do opisania i porównania. Prawdopodobnie w tym wypadku wiara Starożytnych świętych dosięgła szczytu. Zarządzenia dla żołnierzy Gedeona, ich uzbrojenie i instrukcje, wszystko to było zarządzone, ażeby przedstawiało zadziwiającą pozafigurę, i ażeby ich nadzwyczajna wiara była powodem do dania typu, lecz takiego, któryby dawał Bogu, a nie im, chwałę z odniesionego zwycięstwa. -Zobaczmy w krótkości szczegóły. Podzielenie tych trzystu na trzy hufce stosuje się y pozafigurze do podziału na trzy kompanie: 1) ochotników, (2) pielgrzymów, i (3) kolporterów. Trąby stosują się do głoszenia poselstwa danego w pozafigurze. Branie trąb w ręce, wyobraża, że poselstwo było w mocy każdego z tych pozafiguralnych trzystu, , każdy z nich miał swoje poselstwo, miał więc nad nim zupełną kontrolę. Dzbany wyobrażają człowieczeństwo wiernych. Że dzbany były próżne, wyobraża fakt, że wierni byli wolnymi od samolubstwa i światowości. Lampy czyli pochodnie wyobrażają Prawdę i Ducha Świętego Prawdy, które napełniały władze serca i umysłu wiernych. Jak odważny Gedeon mógł stawić siebie za przykład bohaterstwa do naśladowania przez swoich żołnierzy, tak nasz pozafiguralny Gedeon mógł również to uczynić dla Swoich bojowników („co ja, uczynię, też czyńcie”).

      (35) Przez wypadki czasów i rozmnożenia się czynników, a mianowicie przez głoszenie kazań w gazetach, Pan nasz zaraz po wybuchu wojny zaczął atakować doktryny Boskiego prawa i dał tę władzę również Swoim członkom, ażeby Go naśladowali w atakowaniu tych doktryn. Ale przedtem zawiadomił Swoich. że jeśliby opatrzność Boska wskazała w jakich kierunkach mają atakować, to wierni mieliby w takich kierunkach atakować aż do końca. Jak w typie Gedeon. zatrąbił naprzód w trąbę, a potem stu mężów, którzy z nim byli, tak było w pozafigurze. Zdaje się; że Ochotnicy, którzy do pracy ochotniczej używali literatury w której były wydrukowane pewne kazania, odnoszą się do tych stu mężów, którzy byli z Gedeonem; ponieważ przez rozniesione gazetki ogłaszali publiczne zebrania, na których pielgrzymi mieli wygłaszać swoje poselstwo. Kolporterzy poszli zaraz w ślady tych pierw. szych dwóch grup, sprzedając tom IV – Walkę Armagedonu – tak jak Strażnica, krótko po wybuchu wojny podała, ażeby to było specjalnie sprzedawane. W figurze po zatrąbieniu, tych trzystu wołało: „Miecz Pański i Gedeona!” W pozafigurze wypełniło się ta proklamacją: „Słowo Boże i świadectwo Jezusowe!” Gdybyśmy chcieli zanalizować pozafiguralny głos trąb to wierzymy że miecz Pański musielibyśmy określić jako te biblijne zasady Prawdy i Sprawiedliwości, które potępiały doktryny o Boskim prawie królów, kleru. arystokracji robotników i które dowiodły że obrońcy tych praw popierali błędy. Nauka o Boskim prawie już była określona i potępiona w Teraź. Prawdzie (1935 str. 23) w art. o Koźle Azazela. Przez wykazanie, że ta
kol. 2
wielka ilość grzechów i błędów, królów, kleru, arystokracji i robotników jest pogwałceniem Słowa Bożego, potępiliśmy doktryny o Boskim prawie. Ta część nasze; proklamacji zdaje się była wyobrażona przez wołanie: „Miecz Pański! Wykazawszy tyle złego i błędów, ogłosiliśmy potem obalenie szatańskiego królestwa przez naszego Pana przy pomocy wielkiego ucisku że wojna je osłabi, a rewolucja i anarchia ostatecznie zniszczy. Potem ogłosiliśmy ustanowienie Królestwa Bożego na ruinach szatańskiego królestwa. Ta podwójna proklamacja – obalenie szatańskiego królestwa i ustanowienie na jego ruinach Królestwa Chrystusowego – zdaje się być w typie pokazana przez tę część głosu trąb która składała się ze słów: „i miecz Gedeona!” I faktycznie tak było, ponieważ przed wejściem do pierwszej walki pozafiguralnego Gedeona. otrzymaliśmy instrukcje ażeby dać powyżej wymienione proklamacje.

CZAS PIERWSZEJ WALKI

      (36) Między innymi rzeczami wiersz 19 wskazuje na czas, w którym zaczął się pierwszy atak. Było to na początku średniej lub trzecie straży to jest od północy do 3-ciej rano. Było to dlatego o północy, bo atak zaraz się zaczął skoro przemieniono straż. To było tej samej nocy gdy Gedeon i Fara sami przyszli do granicy obozu (w. 9-15). Widzieliśmy, że dowiadywanie wypełniło się pozafiguralnie podczas żniw (1874-1914) Dlatego pozafiguralna północ była około października 1914, bo wiemy, że pozafiguralna walk Gedeona wtenczas się zaczęła (Z 15, str. 11, kol. 2Par. 4). Okoliczności w tym tak dobrze sprzyjały przy końcu czasów pogan, że główne doktryny, które ciemiężyły lud Boży podczas tych czasów miały. otrzymać śmiertelne uderzenie! Ma się rozumieć, że wybuch wojny światowej w chrześcijaństwie (1 sierpnia 1914 wymagał naznaczenia zupełnej zmiany straży do obrony kierunku chrześcijaństwa, prowadzącego do wojny i biorącego w niej udział, przeciwko nowym spodziewanym atakom na nie. I rzeczywiście, wojna światowa dała pozafiguralnym trzystu jak najlepsze opatrznościowe sposobności do atakowania doktryn o Boskim prawie, i jeszcze dlatego, że wojna była prostym skutkiem tych doktryn. A Pan nie był powolnym do rozpoczęcia ataku. Zaraz krótko po wybuchu wojny światowej, przy pomocy różnych publikacji, a mianowicie przez ogłaszanie kazań brata Russell’a, Pan zaczął atak naprzód na kajzera i cara, to jest na tych, którzy najwięcej obstawali za Boskim prawem, tj. iż panują z Boskiego upoważnienia. Gazetki pod tytułem „Walka Armagedonu” były gotowe do ekspedycji przez ochotników, a także jako ogłoszenia na publiczne zebrania. A tak postępując za naszym Panem, tych stu mężów z. pierwszego hufca, będących z pozafiguralnym Gedeonem, zaczęło trąbić w swe trąby. Za tą gazetką, postępowali inni, atakujący błędne zasady Boskiego prawa, jak wykazują tytuły gazetek jakie były roznoszone między jesienią 1914 a jesienią 1916, które były jak następuje: „Uciśnienie Narodów poprzedzi Armagedon”, Dlaczego Finanse Drżą”, „Wyświęcanie Kleru Oszustwem”, „Warunki Społeczeństwa nie do Uleczenia”, „świat w Ogniu” itd.

      (37) Następna grupa; która weszła, w pozafiguralną walkę, byli pielgrzymi, będący pozafigurą drugiego hufca mężów Gedeona. Nasz drogi brat Russell był pierwszym z nich, zacząwszy walkę 20-go września we Fort Worth, Texas, 1914 r. Przedmioty jego wykładów były następujące, naprzód, „Walka Armagedonu” potem „Co będzie po wojnie?”, a następnie „Świat w Ogniu. ” Możemy jeszcze nadmienić, że wykłady swoje prowadził w tym kierunku aż do ostatniego tygodnia swego życia; a jego ostatni publiczny wykład dany w tej walce odbył się w San Antonio, Texas, 29 października 19l6. Nasz przywilej w tej walce zaczął się 8 października 1914, w Graham, N. Y. , gdzie daliśmy

poprzednia stronanastępna strona