Teraźniejsza Prawda nr 109-110 – 1947 – str. 16
Tę datę opieramy na następującym obliczeniu: Wiosenne porównanie przypada (1947) w Jeruzalemie 21 marca, o godzinie 1:34 po południu. Początek nowiu księżyca najbliższy tego porównania będzie 22 marca, o godzinie 6:55 wieczorem, a według Boskiego liczenia czasu, będzie to już marzec 23 i pierwszy dzień miesiąca Nisan; bo jak wam już wiadomo, że dzień, w którym się ukazuje nów, jest pierwszym dniem każdego miesiąca księżycowego. A zatem pierwszy dzień miesiąca Nisan rozpoczyna się 22 marca, o godzinie 6 wieczorem, a 14 Nisan, 4 kwietnia, o godzinie 6 wieczorem.
Chcemy jeszcze poprosić Braci o pewną rzecz, a mianowicie, prosimy o powstrzymanie się z zadawaniem nam spekulacyjnych pytań, lub innych, które mogą zaczekać. A również prosimy by nam Bracia nie brali za złe, że nie odpowiadamy na listy uczuciowe, lub na listy z zapytywaniami o stanie naszego zdrowia. Chwilowo musimy się powstrzymać od dawania odpowiedzi na listy uczuciowe, a nawet na odpowiedzi braciom na odosobnieniu, gdzie dotąd prawie
kol. 2
zawsze odpowiadaliśmy takim braciom. Na przykład, pewien brat, który nie wiedział o złym stanie naszego zdrowia, przysłał nam długi list spekulacyjny pełen błędów doktrynalnych, w którym usiłuje dowieść, że Brat Russell źle rozumiał okres od potopu do przymierza, i to o dość dużą liczbę lat. Rozumowanie tego brata pokazuje, że on wcale nie rozumie przedmiotu. Prosimy zatem, ażeby dla oszczędzenia naszych sił, powstrzymali się Bracia z podobnymi pytaniami, na które mogą otrzymać odpowiedź od swoich starszych lub z poprzednich numerów Teraźniejszej Prawdy, aż nasze siły fizyczne będą dostatecznie wzmocnione na udzielenie odpowiedzi na takie pytania. Jeszcze raz dziękujemy Braciom za ich wyrazy miłości, współczucia i modlitwy, a w niektórych wypadkach i za praktyczną pomoc, prosząc Pana by Wam wszystkim błogosławił i dopomógł do przestrzegania tekstu jaki jest nam dany za godło na ten rok, czego Wam życzę,
Wasz Brat i Sługa,
Paweł S. L. Johnson (P 1947, 14)
kol. 1
PYTANIA I ODPOWIEDZI
Pytanie: Czy większość tych co się poświęcili między kwietniem 1878, a październikiem, 1914, była spłodzoną z Ducha?
Odpowiedź: Myślimy, że większość prawdopodobnie nie była spłodzona między poświęconymi; ponieważ między kwietniem 1878 a paździer. 1881 i między paździer. 1881 a paździer. 1914 tylko takie osoby były spłodzone z Ducha, które były potrzebne do zajęcia miejsca tych, co utracili korony, a oprócz takich osób nikt więcej nie był spłodzony z Ducha. Według typu lewickiego Młodociani święci będą co najmniej tak liczni, jak byli Starożytni Święci lub Wielkie Grono, a nawet liczniejsi aniżeli jedna z tych klas, jeżeli figuralna liczba podtrzymuje pozafiguralną liczbę w każdym wypadku; a ponieważ czas rozwoju Młodocianych Świętych jest o wiele krótszy, aniżeli czas rozwoju tych drugich dwóch klas Lewitów Tysiąclecia, dlatego byłoby rozumnym mniemać, że liczba Młodocianych Świętych podczas Parousji mogła być o wiele większa, aniżeli liczba utracjuszów koron w tym samym czasie. Jednak nie możemy być dogmatyczni odnośnie tego pytania, ponieważ bardzo wielkie liczby Młodocianych Świętych mogą być pozyskane podczas Epifanii, a które z mniejszą liczbą pozyskaną w Parousji, aniżeli było nowych stworzeń pozyskanych w owym czasie, mogą stanowić liczbę co najmniej tak wielką jak liczba Starożytnych świętych pozyskana w okresie Starego Testamentu, albo liczba Wielkiego Grona pozyskana we Wieku Ewangelii. P 1945, 48.
Pytanie: Czy mamy się spodziewać jeszcze jednej fazy wojny światowej?
Odpowiedź: Nie jesteśmy tego pewni. Wyczerpanie narodów, utworzenie Organizacji Zjednoczonych Narodów, ogólne domaganie się przez wszystkich ludzi pokoju, oraz bliskość Armagedonu, to wszystko przemawia przeciw nadejściu trzeciej fazy wojny światowej. Z drugiej zaś strony widzimy ostre różnice pomiędzy państwami demokratycznymi, a totalitarnymi, a to nie jest niemożliwością ani nieprawdopodobieństwem. Oprócz tego drugie zastosowanie figur Hazaela, Jorama (izraelskiego) i Ochozjasza może oznaczać wojnę. W pierwszym zastosowaniu tych figur odbywały się przez lata walki na froncie politycznym, dyplomatycznym, ideologicznym i ekonomicznym, do których w końcu przyłączyły się walki na froncie militarnym w postaci Drugiej Fazy Wojny Światowej.
kol. 2
Teraz w drugim zastosowaniu tych figur są prowadzone walki na tych samych frontach, tj. politycznym, dyplomatycznym, ideologicznym i ekonomicznym i można się spodziewać, że walki a froncie militarnym nadejdą w drugim zastosowaniu tych figur. Wszakże tak jak w dwóch zastosowaniach niektórych figur, wszystkie szczegóły pierwszego zastosowania nie ukazują się w drugim zastosowaniu w takiej samej formie jak w pierwszym, dlatego jest możliwym, że militarny front w drugim zastosowaniu tej figury nie będzie wojną orężną, lecz ostre słowne walki będą za cały oręż wojenny, jakie teraz są prowadzone w związku z kontrolą bomby atomowej, itd. A więc co do pewności, to jest wszystko co możemy na to pytanie odpowiedzieć jest tym samym, co mówiliśmy na podobne pytanie w związku z pierwszym zastosowaniu. Zatem nie zdziwiłoby nas gdyby walka przybrała formę Trzeciej Fazy Wojny światowej. Jeśliby taka wojna nastąpiła, to tak jak było w pierwszym zastosowaniu pozafiguralny Hazael zwyciężałby, ale później doznałby klęski pobicia i zupełnego obalenia. Lecz jeżeli na froncie militarnym będzie tylko walka słowna za oręż, to rezultat będzie równoległy – najpierw będzie sprzyjało rządom totalitarnym, ale później doznają porażki i zupełnego obalenia. P 1947, 15.
SPROSTOWANIE OMYŁEK DRUKARSKICH
W ostatnim wydaniu Teraźniejszej Prawdy (Wrzesień – Listopad) ukazały się dwie ważniejsze omyłki drukarskie. Na stronicy 72, szpalta 2, paragraf 1, pierwsze 4 wiersze powinny być podane w ten sposób: Literalny Babilon upadł ponieważ gdy próbowany na wadze przez Pana okazał się lekkim; mistyczny Babilon upada dla tego samego powodu; mistyczny Babilon nigdy nie był Izraelskim, lecz Izraelici znajdowali się przez pewien czas pochłonięci w nim;
Na stronicy 88, szpalta 1, ostatnie 4 wierszo przy końcu odpowiedzi drugiego pytania podanego na str. 87, powinno być tak podane: wejście poza zasłonę; ale przeciwnie, dowodzi, że drzwi będą zamknięte na wiele lat zanim zakończy się nauczanie nie tylko dla Małego Stadka, ale także dla Wielkiego Grona i Młodocianych Świętych.