Teraźniejsza Prawda nr 106 – 1946 – str. 61
wszyscy będą wyrzuceni ze swych stanowisk władzy i wpływu i będą ukarani, jako pozafigura sądów Jehowy, wykonanych na panujących Egiptu. Jehowa będąc Bogiem doskonałej mądrości, sprawiedliwości, miłości i mocy jest gwarancją tego – gdy mówi przy końcu wiersza: „Ja Pan (Jehowa)!” Częścią „tej nocy”, w której Jehowa to czyni jest Epifania od 1914 do 1914 roku. Wiersz 13-ty mówi, nam, co ubezpiecza pierworodnych Pańskich: Jak krew figuralnego baranka była znakiem, że Bóg pominął domy Izraelskie,
kol. 2
które były nią pokropione i ocalił ich pierworodnych tak też przypisana zasługa Boskiej sprawiedliwości i pozafiguralnym pierworodnym Izraela jest znakiem, przez który Bóg omija w rodzinie Bożej i ocala pierworodnych od pozafiguralnej dziesiątej plagi, podczas gdy On przez wielki ucisk, zabija klasę wtórej śmierci, pozafiguralnych pierworodnych z ludu i bydła Egiptu. Przeto pozostając w rodzinie Bożej, zabezpieczeni krwią Baranka, jesteśmy bezpieczni i zabezpieczeni od niszczyciela. Chwalmy Boga za to!
PYTANIA BERIAŃSKIE
(1) Do czego przyprowadza nas przedmiot Niewola i Wyzwolenie Izraela? Nie później niż którego dnia mógł być dany rozkaz ustanowienia Wielkanocy? Jakie dwa powody udowadniają tę myśl? Jak długo przed 10-tym Nisan zdaje się że ten rozkaz był dany? Dlaczego? Nie później jak przed jaką datą mógł przyjść ten rozkaz? Dlaczego nie? Którego dnia Mojżesz wypowiedział groźbę śmierci pierworodnych z ludzi i z bydła? Co to udowadnia? Jak według tego powinna być przetłumaczona pierwsza część 2Moj. 12:1? Dlaczego? Przez co jeszcze jest tak wymagane? Dlaczego? Kiedy pozafiguralny Baranek został odłączony na śmierć? Co jesteśmy zmuszeni uczynić z pozafigurą w wierszu l przez to zastanowienie?
(2) W którym czasie Mojżesz przedstawia naszego Pana w 2Moj. 12:1? Jak Jezus wypełnił pozafigurę Mojżeszowego rozkazu o ustanowieniu Wielkanocy? Jak to udowadniają zacytowane ustępy? Co było pozafigurą Boskiego mówienia do Mojżesza odnośnie rzeczy zawartych w tych wierszach? Kogo, wpierw ze wszystkich, przedstawia Aaron w l? W którym czasie ich doświadczeń? Kogo on później przedstawia? Co jest wpierw i później zobrazowane przez Boskie mówienie tych rzeczy do Aarona? Co jest zobrazowane przez to, że to Bóg te rzeczy mówił w Egipcie?
(3) Przyjęcie Nisan za pierwszy miesiąc roku było powodem czego? Który miesiąc był dotąd pierwszym miesiącem roku? Kiedy ten miesiąc przypadał? Jakie rodzaje lat miał odtąd Izrael? Jak się nazywają? Co ta zmiana przedstawiała? Jaka jest pierwsza rzecz, co nasuwa tę pozafigurę? Co rozumiemy, że ta zmiana przedstawia? Szczególnie co? Jak zacytowane ustępy udowadniają wypełnienie się tej zmiany pozafiguralnie? Co w figurze czyni rozumną tę przytoczoną pozafigurę? Jakie jeszcze zastanowienie nasuwa tę pozafigurę? Dlaczego?
(4) Co przedstawiałby rozkaz dany przed 10-tym Nisanem, żeby odłączyć baranka 10-go Nisana? Dlaczego? Jakie fakty nasuwają tę myśl odnośnie ustanowień ustalonych w oznaczoną datę? Co to obejmuje odnośnie rozkazu, żeby odłączyć pozafiguralnego Baranka przed Nisanem 10-tym? Jak ten rozkaz nie był dany? Jak był dany? Jakie wypadki stały się 10-go Nisana, 33 R.P.? Którego dnia w tygodniu to było? Co zbija pogląd Nominalnego Kościoła odnośnie dnia w tygodniu? Jak zacytowane ustępy Pisma Św. udowadniają, że Jezus był odłączony na śmierć w dniu Jego tryumfalnego wjazdu do Jeruzalemu? Jak Jezus był odłączony na śmierć tego dnia przez cały naród izraelski?
(5) Przez jakie dwie rzeczy Jezus rozporządził na Swoje odłączenie, jako pozafiguralnego Baranka 10 Nisana, 33 R.P.? Przez jakie nauki On to głównie uczynił? Przez jakie czyny on to szczególnie uczynił? Czego były powodem Jezusowe nauki i czyny aż do ostatnich trzech? Co dokonały Jego trzy ostatnie czyny? Co Jezus rozkazał Żydom przez Swoje nauki i czyny?
(6) Co miało być użyte dla każdej rodziny w figurze? Co każdy dom przedstawiał? Każdy baranek? Co było uczynione gdy rodzina była za mała aby mogła spożyć całego baranka? Jakie trzy rzeczy były zobrazowane przez to? Jak to jest nasunięte w l Kor. 1:26-29? Dlaczego baranek z owiec lub kóz był wybrany na tę figurę? Wytłumacz zacytowane ustępy o naszym Baranku, jako będącym pozafigura baranków zabitych w Egipcie. Dlaczego baranek miał być bez zmazy? Wytłumacz ustępy zacytowane o Jezusowym stanie bezgrzesznym. Co było zobrazowane w tym, że baranek był samcem? Że był jednorocznym? Dlaczego było pozostawione do wyboru użycie baranka z owiec lub kóz? Jak nie mamy myśleć o tej wolności wyboru?
(7) Dlaczego baranek był trzymany w odłączeniu od 10-go do 14-go Nisana? Co jest pozafigurą dania rozkazu, żeby całe zgromadzenie zabiło baranka 14-go Nisana? Jak Jezus dał ten pozafiguralny rozkaz? Jakimi czynami? Jak pozafiguralny cały dom Izraela zabił pozafiguralnego Baranka? Kiedy baranek był zabity? Kiedy był pierwszy, a kiedy drugi wieczór? Które ustępy z Nowego Testamentu udowadniają, że Izrael miał dwa wieczory? Kiedy według tych dwóch wieczorów baranek miał być zabity? Jakie dwie rzeczy to przedstawia? Z drugiego punktu co przedstawiałaby noc 14-go Nisana? Co przedstawiałby początek tego wieczoru?
(8) Co dom Izraelski i rodzina w tej historii przedstawia? Na jakiej zasadzie? Jak słowo dom jest użyte w tym rozdziale? Co krew baranka przedstawia? Co stanowi zasługę ludzką naszego Pana? Jak zacytowane ustępy to udowadniają? Co kropienie krwią baranka przedstawia? Jak zacytowane ustępy to udowadniają? Ile zastosowań zasługi naszego Pana jest uczynione? Jakie jest pierwsze z tych zastosowań? Jak zacytowane ustępy to udowadniają? Które jest drugie? Jak zacytowane ustępy to udowadniają? Jakie są cztery główne różnice pomiędzy tymi dwoma zastosowaniami?
(9) Gdzie oba zastosowania są podane? Co ogólnie przedstawiają dwa słupy u drzwi? Co jest pierwszą częścią Prawa Bożego, czyli Sprawiedliwości? Jak zacytowane ustępy udowadniają, że one są dwoma częściami Prawa, czyli Sprawiedliwości? Co jeden z tych słupów przedstawia? Co drugi? Co przedstawia kropienie pierwszego słupa? Co drugiego?
(10) Co jest koniecznym oprócz zmazania wyroku śmierci Adamowej? Pokropienie czego nie było dosyć w figurze? Co oprócz słupów u drzwi musiało być jeszcze pokropione? Co nadproże przedstawia? Co jest koniecznym dla naszego człowieczeństwa oprócz zmazania wyroku śmierci Adamowej? Dlaczego to jest koniecznym? Dlaczego sprawiedliwość Chrystusa jest nazwana sprawiedliwością Bożą? Przez co jest zobrazowane przypisanie jej nam? Co przedstawia głowa każdego domu Izraelskiego w kropieniu słupów u drzwi? W kropieniu nadproża? Jaka całkowita praca jest tym sposobem zobrazowana przez kropienie odrzwi i nadproża? Co jest zobrazowane przez pokropienie tylko domów, gdzie baranek Boży był spożywany?
(11) Co przedstawia rozkazanie, żeby jeść mięso baranka w nocy 14-go Nisana? Jak zacytowane ustępy wskazują to w równoległy sposób? Jaka jest różnica w formie i rzeczach tych figur? Kiedy tylko mógł być baranek w Egipcie jedzony? Na co to jest figurą? Jak zasługa Chrystusowa będzie przyswajana w Tysiącleciu? Jakie dwie rzeczy są przedstawione w pieczeniu baranka? Dlaczego baranek nie był gotowany? Na co to jest figurą? Co jest zobrazowane przez nie jedzenie baranka surowego? Dlaczego pozafiguralny Baranek nie może być jedzony surowy? Dlaczego pozafiguralny Baranek nie może być spożywany surowy, ani gotowany? Dlaczego pozafiguralnie było zakazane jeść Baranka surowego, lub gotowanego?
(12) Jakie dwie inne rzeczy miały być jedzone z barankiem? Na co jest figurą kwas? Dlaczego tak? Jak zacytowane ustępy to udowadniają? Co kwaszony chleb przedstawia? Co nie kwaszony chleb przedstawia? Co przedstawia jedzenie nie kwaszonego chleba? Co ta pozafigura obejmuje? Jakie jest literalne tłumaczenie słowa oddanego gorzkie zioła? Co Żydzi teraz używają, za gorzkie rzeczy? Czego one były obrazem? Jak to jest udowodnione procesem wyłączania? Co jest zobrazowane w Izraelowym jedzeniu tych gorzkich rzeczy? Co w jedzeniu baranka wielkanocnego?
(13) Co w. 9 nie rozkazuje, a co rozkazuje w ostatniej jego części? Co ten rozkaz przedstawia? Jak zacytowane ustępy to udowadniają? Dlaczego nasz Pan musiał być takim? Co jest zobrazowane w rozkazie, żeby nic z niespożytych części nie zostawiać do jutra? Jakie są dwa powody na tę pozafigurę? Co się stanie z tymi którzy nie skończą swego ucztowania przed Tysiącleciem? Dlaczego powinniśmy skończyć tę ucztę przed Tysiącleciem? Czy jest sprzeczność pomiędzy dwoma rozkazami w w. 9-tym? Co pomaga nam zharmonizować je? Co przedstawiają niespożyte części baranka? Jakie zastanowienia wyświetlą tę pozafigurę nie spożyte części baranka? Co przedstawia spalenie nie spożytych części baranka do rana? Co jest powodem tej pozafigury? Za kogo wszystka zasługa Chrystusowa będzie musiała być zastosowana w Tysiącleciu? Co jest zsumowaniem pozafigury spalenia nie spożytych części baranka?
(14) Co określa w. 11-ty? Jak oni mieli jeść figuralnego baranka? Do czego mieli być przygotowani podczas jedzenia baranka? Co to przedstawia? Co przedstawiają przepasane biodra, obuwie na nogach i laska w ręku? Razem co one przedstawiają? Dlaczego użyte jest wyrażenie, „Albowiem przejście jest Pańskie”? Jak ten obraz tu się zmienia? Co się działo