Teraźniejsza Prawda nr 104 – 1946 – str. 36

Szatana? Drugi? Jaki był skutek odpowiedzi Chrystusa? Jaką była szczególna rzecz, jaką Szatan miał na widoku w dawaniu oferty kompromisowej? Dlaczego taki byłby wynik z przystania na jego żądanie? Co przedstawia Mojżeszowe niedopuszczenie, aby on i Izrael mieli się znaleźć w sytuacji, w której nie mogliby ofiarowywać?

      (8) Co Jezus uczynił odnośnie kompromisu ofiarowanego przez Szatana? Czem On nie odpowiedział? Czem odpowiedział? Jaką dał odpowiedź? Przez kogo to uczynił? W czem ukazała się część odpowiedzi danej przez naszego Pastora? Wymień niektóre z dotyczących przedmiotów, jakie się ukazały w B. S. M. z 1911 r., (Tom 3)? Z 1912 r.? Z 1913 r.? Z 1914 r.? Co te fakty udowadniają?

      (9) Przez jakich jeszcze sług Prawdy Pan odpowiedział Szatanowi? W jakiej specjalnej serii wykładów to się stało? Co to znaczy seria wykładów? Ile grup wykładowców brało udział w każdej serii? W którym roku to było uczynione? Jakie były tematy tych serii wykładów? Przez jaki przedmiot szczególnie Jezus dał stosowną odpowiedź Szatanowi? Gdzie te wykłady nie były wygłoszone? Gdzie były? Na jakich jeszcze zebraniach mówiono często o poświęceniu? Przez kogo? Co fakty przytoczone w tym i poprzednim paragrafie udowadniają? Jaką pozafigurę nasz Pan tym sposobem wypełnił?

      (10) Co było pierwotnym powodem, że Bóg zatwardził serce Faraona tak w tym jak i w innych wypadkach? Co było jeszcze dodatkowym powodem takiegoż zatwardzenia? Dlaczego to było naturalnym skutkiem? Jak pozafigura tego wypełniła się? Jak Szatan postąpił w tym zatwardzeniu swego serca? Jak długo to trwało?

      (11) Do czego Faraon wtedy się posunął? Co jest literalnym tłumaczeniem groźby Faraona i odpowiedzi Mojżesza? Czego Mojżesz nie mówił? Co jest tego dowodem? Jak uwagi Mojżeszowe w 2Moj. 11 stoją w stosunku do okazji odnośnie wypadków 2Moj. 10:24-29? Jak fakty potwierdzają rzeczywiste zdanie Mojżesza? Jak to było, że Mojżesz poszedł do Faraona przy ich ostatnim spotkaniu? Jaka jest różnica w odnoszeniu się Faraona przy jego pierwszej i ostatniej rozmowie z Mojżeszem? Jak Mojżesz przyjął Faraonowe poddanie się? Czego powinno się spodziewać, jako wyniku każdego silnego opierania się celowi Bożemu? Jak możemy się modlić odnośnie takiego wypadku?

      (12) Jaką nie była pozafiguralna groźba Faraona? A jaką była w każdym wypadku? Jakiego charakteru musiały być te czyny? Kiedy dziewiąta plaga zaczęła być odczuwana? Co to udowadnia? Jak długo było po tej pladze, gdy Szatan zaczął wysuwać swój kompromis? Co to udowadnia? Którem kazaniem Jezus zaczął Swoje odrzucenie oferty Szatana? Jak musi być wykonana seria aktów, które stanowią seryjną figurę? Jak się wypełnia seryjna pozafigura? Dlaczego te dwie odpowiedzi są właściwe? Daj przykład przez ilustrację tych dwóch myśli. Gdzie najpierw wykazaliśmy tę różnicę w wykonaniu figur i pozafigur?

      (13) Kiedy zaczęła się pozafiguralna ciemność? Kiedy zaczął się jej ostatni wyraźny zarys? Jak te dwa zarysy w czasie wypełniły czasowe zarysy figury? Kiedy Faraon podał w figurze ofertę kompromisu? Kiedy zaczęło się pozafiguralne przedstawianie kompromisu? Co to nasuwa? Kiedy zaczęło się pozafiguralne odmówienie kompromisu? Przez co zaczęła się pozafiguralna groźba? Kiedy początek jej dosięgnął najwyższego szczytu? Jak długo groźba trwała? Co te cztery pozafigury w. 21-28 udowadniają odnośnie pozafigur w serii? Dlaczego powinniśmy pamiętać na tę podstawową zasadę tego zarysu i pozafigur w serii?

      (14) Jakiemu wyrażeniu równa się Mojżeszowa pierwsza odpowiedź? Co jest dowodem tej myśli? Jak prawdę w zdaniu Mojżeszowym możemy zharmonizować z jego ponownym widzeniem się z Faraonem? W jaki sposób nasz Pan dał pozafiguralna odpowiedź na groźbę Szatana? Przez jakie czynności dał tę odpowiedź? Gdzie jest ciąg dalszy rozmowy Mojżesza z Faraonem? W jaki sposób 2Moj. 11:1-3 ma łączność z tą rozmową? Co przedstawiają słowa Mojżesza w 2Moj. 11:4-8? Jaką konkluzję mamy wyciągnąć z tego faktu? Jaka literatura nie podpada pod to potępienie? Dlaczego nie? Jakie zarysy propagandy podpadają pod to potępienie? Czego one nie są częścią? Czem one są? Jaki jest charakter poselstwa, jakie Lewici dają publiczności i tego które było dawane do roku 1916? W świetle tych faktów, co ma być mówione o zdaniu w testamencie naszego Pastora, zabraniającym Towarzystwu wydawania innych dzieł dla publiczności niż te, które on wydał? Jakie zło wynikło z niezważania na tą przestrogę? Jak tego uniknąć? (C. d. n.)

kol. 1

ODPOWIEDŹ
NA NADESŁANE ZAPYTANIE

      Pytanie: Czy zakończona wojna była symbolicznym trzęsieniem ziemi?

      Odpowiedź: Myślimy, że nie. Ta wojna jest zwykle nazywaną drugą woja światową, lecz myślimy, że właściwiej byłoby ją nazywać Drugą Fazą Wojny Światowej. Według Biblii miał być tylko jeden symboliczny wiatr, jako jeden z trzech wyrażeń gniewu Bożego (1Król. 19:11; Obj. 7:1), i ten wiatr (nie wiatry) nie miał wiać na ziemię. Dlaczego tedy nie było dwóch wojen światowych? Ponieważ nie było pokoju, a tylko rozejm w latach od 1919 do 1939. Niemcy zmuszeni do podpisania traktatu wersalskiego, zagrozili w tym samym czasie, że złamią ten rozejm, gdy przyjdzie stosowna chwila. I odtąd łamali go, od czasu do czasu, aż w końcu złamali go zupełnie. A zatem to, co egzystowało między rokiem 1919-1939, było rozejmem, a nie pokojem. Wobec tego wojna 1939-1945 była dalszym ciągiem wojny z lat 1914-1918, i częścią symbolicznego wiatru z 1Król. 19:11; Obj. 7:1. Przed rokiem 1939 nie wiedzieliśmy, że wojna światowa będzie miała więcej niż jedną fazę, i dlatego nie spodziewaliśmy się takiej wojny. Jeszcze jedna rzecz dowodzi właściwości naszej odpowiedzi.
kol. 2
Symboliczne trzęsienie ziemi czyli Armagedon, jako największe ze wszystkich rewolucji, obali wszelki uciemiężający rząd, grabieżną arystokrację i fałszywą religię (Obj. 16:14-20), lecz Druga Faza Wojny światowej zakończyła się, a te rządy, arystokracje i religie w dalszym ciągu istnieją i mają jeszcze wielką władzę. Dlatego zakończona wojna nie mogła być symbolicznym trzęsieniem ziemi, ale częścią jednej Wojny Światowej w jej Drugiej Fazie. P. 1945, 48.

ZAWIADOMIENIE

      Bracia przy pisaniu listów do nas są proszeni, ażeby u góry każdego listu podawali swój cały i wyraźny adres, a także na kopercie. Jeżeliby ktoś chciał podać tylko jeden adres, to niech adres będzie raczej podawany u góry każdego listu, a nie na kopercie. A jeżeli dwa adresy, to jeden u góry w liście, a drugi na kopercie. Za co z góry dziękujemy.

poprzednia stronanastępna strona