Teraźniejsza Prawda nr 99 – 1939 – str. 32

a 12 będąc 75% z 16, aktualnie był obrany, jednak nie obrany przez niewłaściwą metodę.

REWOLUCJONIZM PRZEZ NIEŚWIADOMOŚĆ

      Przez wiele lat Zbór Filadelfijski, w obieraniu swoich starszych i diakonów, nieświadomie popełniał te dwie formy rewolucjonizmu, wskazane w tym pytaniu: (1) nie głosował przeciw kandydatom wcale; i (2) liczył, jako głosujących przeciw, tych, co nie głosowali, a mieli prawo głosować. Te formy rewolucjonizmu nie były znane jako takie do czasu wyborów 20-go grudnia, 1936 r., kiedy bardzo pożyteczny starszy nie został obrany przez niegłosujących. To stało się powodem naszego zastanowienia się nad tą sprawą, wskutek czego Pan otworzył nasze oczy, aby widzieć te dwie formy rewolucjonizmu, zawarte w takim postępowaniu. Ze względu na to, 10-go stycznia, 1937 r. przedstawiliśmy postanowienie, które pasowało tej sytuacji, a które było uchwalone przez zbór bez żadnego głosu negatywnego. Rozumiemy, że niektóre inne zbory nieświadomie naśladowały te metodę tego rewolucyjnego charakteru w swych wyborach starszych i diakonów. To pobudza nas wydać drukiem dla nich i zalecać zborom ową uchwałę dla ich zbadania, a po zbadaniu dla podania pod głosy do odrzucenia lub przyjęcia jej. Uchwała następuje:

      Ponieważ żaden kandydat na starszego, lub diakona nie głosuje na siebie, co według naszego obecnego systemu głosowania znaczy, że on potrzebuje trzy głosy za sobą, ażeby zneutralizować jego niegłosowanie na siebie, które bywa liczone jako głos przeciw niemu, czego on nie ma intencji czynić i ponieważ nie rzadko się zdarza, że niektórzy nie głosują za, ani przeciw kandydatowi na starszego, lub diakona, gdyż są nie pewni, czy głosować za, czy przeciw, więc dlatego ich głos nie powinien być liczony jako oddany przeciw kandydatowi, jak to bywa według naszego systemu, albowiem oni nie mają intencji głosować przeciw niemu; i ponieważ zarządzenie Pańskie, tak, jak jest podane w VI-tym Tomie, na str. 340, par 2, i w Strażnicach, że ci, co głosują za lub przeciw kandydatowi na starszego, lub diakona, mają głosować przez podniesienie prawej ręki: Przeto postanawiamy, że odtąd będzie wymagane przy wyborach starszych i diakonów 75% głosów z tych, co aktualnie głosują na obranie kandydata, a ci obecni, co nie głosują, jak dotąd, nie będą mieli swoje nieużyte prawo do głosowania liczone jako tyle głosów przeciw kandydatom na starszych i diakonów. (Z ang. P. 1938, 92, 93.)

      Pytanie: – Ponieważ Jezus w Ośmiu Wielkich Cudownych Dni przedstawia Kościół Paruzyjny i Epifaniczny jako mówcze narzędzie do obcych, jak On może być umarłym i przebitym włócznią, a jednak miewać publiczne zebrania oraz prowadzić pracę kolporterską, strzelecką i ochotniczą?

      Odpowiedź: – Fakty, jakie się wypełniły, zdają się wskazywać, że śmierć i przebicie boku Jezusa z Ośmiu Wielkich Cudownych Dni nie reprezentuje aktualnych warunków lecz poczytane, a mianowicie: nie znaczy to, że Kościół, jako mówcze narzędzie do obcych, jest aktualnie umarłym, lecz że jest on uważany przez urzędników państwowych, jako nieegzystujący jako taki; ponieważ według decyzji prawnej departamentu skarbu Stanów Zjednoczonych, to ten ruch, który jest w rzeczywistości ruchem epifanicznym i kapłańskim jest uważany przez rzeczony departament iż „jest prywatnym przedsiębiorstwem pana Pawła S. L. Johnsona”. Przeto z punktu zapatrywania rządowego ten ruch kapłański jest nieegzystującym t. zn. umarłym. Pomimo, że ten ruch jest tak uważany przez rząd, nie jest on w rzeczywistości takowym. Tylko wtenczas byłby on rzeczywiście nieegzystującym,
kol. 2
gdyby nie mógł więcej prowadzić pracy do obcych. Dopóki ten ruch nie będzie zmuszony do zaprzestania prowadzenia pracy do obcych, tak długo będzie ja prowadził, bez względu za co będzie poczytywany. przez jakąś ludzką istotę lub instytucję, śmierć i przebicie włócznią boku Jezusa z Ośmiu Wielkich Cudownych Dni miało przez figurę przedstawiać to, co rząd myśli o tymże ruchu kapłańskim, a nie to, jakim ten ruch jest aktualnie. Wobec tego kapłani oświeceni Prawdą Epifanii będą w dalszym ciągu prowadzili swą pracę w pozafiguralnej Wtórej Walce Gedeona, w Strofowaniu Janowym i z Listem Eliasza, i to tak długo, jak długo będzie im pozwolone to czynić. Bo jak wskazują wypełnione fakty, śmierć i pogrzeb Jezusa nie przedstawia tych samych rzeczy, co ścięcie i pogrzeb Jana Chrzciciela. Gdy te nasze prawa, że jesteśmy Pańskim kapłańskim mówczym narzędziem do obcych, zostaną nam siłą odebrane, dopiero wtedy nastąpi ścięcie Janowe. Fakty dowodzą, że chociaż Jezus z Ośmiu Wielkich Cudownych Dni jest już umarły, przebity i pochowany, to jednak kapłaństwo jeszcze używa przywileju przemawiania do obcych. Stąd wypływa wniosek, że pozafiguralny Jan nie jest jeszcze ścięty i pochowany, i że śmierć, przebicie boku i pochowanie Jezusa z Ośmiu Wielkich Cudownych Dni już się odbyło, dlatego te dwie rzeczy nie przedstawiają jedno i to samo. Zatem drodzy bracia nie ustawajmy w pracy względem ludzi obcych, tak długo, jak długo będzie można to czynić. Gdy pozafiguralny Herod aktualnie zabroni nam wykonywania tej pracy, dopiero wtedy Jan będzie ścięty. P. 1934, 191.

      Pytanie: – W Psalmie 121:5, 6 czytamy: „Pan jest stróżem twoim; Pan jest cieniem twoim po prawej ręce twej. We dnie słońce nie uderzy na cię, ani miesiąc w nocy”. Co mamy rozumieć przez słońce i księżyc i przez dzień i noc?

      Odpowiedź: – Zdaje się, że użytek słów dzień i noc znajdujących się w Psalm 91:5, daje nam wskazówkę do takiegoż użytku takich samych słów w wierszach podanych w pytaniu. W Psalm 91:5 dzień przedstawia okres Paruzji, a noc okres Epifanii. Strach nocny z Psalm 91:5 jest wielkim uciskiem (Izaj. 21:11, 12; Ew. Jan 9:4), a strzałą latającą we dnie, tego samego wiersza, jest błąd rozpowszechniany podczas Żęcia lub w czasie Parousii. Tak samo rozumielibyśmy, że dniem naszego pytania jest okres Parousii, a nocą okres Epifanii. Słońce i księżyc mają różne symboliczne znaczenia w Biblii, lecz w tym wyjątku, jak i w Ks. Izaj. 30:26 słońce zdaje się przedstawiać Nowy Testament, a księżyc Stary Testament. Zgodny z tą myślą jest ten fakt, że nauki parousyjne głównie pochodziły z Nowego Testamentu, a nauki epifaniczne głównie pochodzą ze Starego Testamentu. Niewierni z czasu Paruzji zostali uderzeni – pobici i potknęli się – przez nauki Nowego Testamentu, podczas gdy niewierni z czasu Epifanii są uderzani pobij ani i potykają się – głównie przez nauki Starego Testamentu. Pierwsze nauki są przyrównane do promieni słonecznych, ponieważ one są jaśniej przedstawione w Nowym Testamencie, podczas gdy te drugie nauki są przyrównywane do promieni księżyca, ponieważ są ciemniej przedstawione w Starym Testamencie – głównie w figurach i symbolicznych proroctwach. Lewici są wielce niezadowoleni z nauk epifanicznych, to też krzyczą przeciw nim uchylająco „figury! figury!!!” W przeciwieństwie z doświadczeniami niewiernych, Psalm 121:5, 6 obiecuje wiernym, że podczas Paruzji nie będą uderzeni – pobici i nie potkną się – przez nauki Nowego Testamentu, to znaczy, że we właściwym czasie staną się im jasne, chociaż tymczasowo mogą być w zamieszaniu odnośnie tychże nauk; a również podczas Epifanii nie będą uderzani – pobieli nie potkną się – przez nauki Starego Testamentu, to znaczy, że we właściwym czasie one również staną się im jasne, odnośnie tychże nauk. A tak w tym ustępie jak i w Psalm 91:5 wierni mają przyrzeczone zapewnienie, iż nie potkną się o błąd. Zobacz również Ew. Mat. 24:24. P. 1923, 12.

OGŁOSZENIA DLA OGÓLNEJ WIADOMOŚCI

      Prosimy Braci w Polsce, ażeby zaraz po Wieczerzy Pańskiej wysłali swoje sprawozdania z takowej do br. W. Stachowiaka, ul. Kolejowa 44, Poznań. Bracia z Francji prosimy wysłać takowe wprost do Domu Biblijnego. Mamy nadzieję, że ci, co obchodzić będą w samotności, jak również ci co będą obchodzić tę Pamiątkę jako zbory, przyślą nam swoje sprawozdania. Prosimy, żeby zbory upoważniły sekretarza łub innego brata lub siostrę, aby policzyli u-czestników i wysłali sprawozdanie natychmiast po tym zebraniu. Dziękujemy z góry i życzymy wszystkim braciom i siostrom wszędzie błogosławieństwa Pańskiego w ich przygotowaniu się do uczestniczenia weń i doświadczeniach po tej Pamiątce.

Zamiarym   naszym   jest   wysłać   w   marcowej   Teraźniejszej Prawdzie na kartce ślub Panu i Postanowienie Poranne każdymu prenumeratorowi, jeżeli będą wydrukowane na czas; jeżeli nie, to mamy nadzieję załączyć tę kartkę w majowym numerze. Chociaż wysyłamy jedną z tych kartek darmo każdymu prenumeratorowi, to jednak gdy będą zamawiane osobno, będzie trzeba liczyć po 5 zł?, sztukę oprócz opłaty pocztowej na pokrycie kosztu drukowania i przesyłki. Gdy będą zamawiane w większej ilości, to opłata pocztowa będzie mniejsza; jednak cena kartek nie będzie zniżona, gdyż są sprzedawane po cenie kosztu. W Polsce te kartki mogą być zamawiane od br. W. Stachowiaka, i. Kolejowa 44, m. 11, Poznań; we Francji od br. J. Hermanna, 18 ue Noueveau fort, Divion, Pas de Cal., po 20 cm. sztuka, przesyłka dodatnio. Z innych krajów prosimy zamawiać od nas w Stanach Zjednoczonych.

TERAŹNIEJSZA PRAWDA I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANJI

Niezależne Dwu-miesięczne Religijne Czasopismo

Paul S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor

Będąc wolne od sekt, partyj, organizacyj i wyznań ludzkich, ale przywiązane do Boga, tak jak wyrozumiewa Jego Słowo, to pismo jest wydawane w obronie Prawdy Parousyjnej, udzielonej od Pana przez „onego sługę”, jako podstawowej dla wszelkiego dalszego rozwijania się Prawdy; w obronie zarządzeń, czarteru i testamentu, danych od Pana przez „onego sługę”, jako obowiązujące korporacje i stowarzyszenia kontrolujące między ludem w Prawdzie i w celu przedstawienia i obrony rozwijającej się Prawdy Epifanicznej, jako pokarmu na czas słuszny dla ludu Pańskiego z szystkich klas i grup, tak jak Panu podoba się jej udzielać.

Dla bezpieczności zasyłać należy pieniądze w Stanach Zjednoczonych przeka-zami Ekspres Kompanji, bankowymi, pocztowymi, czekiem lub listem poleco-nym.

   Przy żądaniu zmiany adresu prosimy nadesłać tak stary jak i nowy adres. To jest bardzo ważne, oszczędzając nam dużo czasu i niepotrzebnej korespondencji. Prosimy podawać zawsze całkowity adres u góry każdego listu. Kopia Teraźniejszej Prawdy będzie wysłana darmo proszącym o takową, czy to dla nich lub dla kogo innego, jeżeli ich adresy będą nam wysłane. Teraźniejsza Prawda jest wysyłana także ubogim Pańskim na tych samach warunkach jak za czasów naszego Pastora. Potwierdzenie odbioru odnowień lub prenumerat jest czynione przez podanie daty na owijce następnego numeru kiedy się prenumerata kończy. Prosimy w pisaniu listów do nas, o podanie całości dotyczących spraw w każdym liście, a nie spolegajcie na tem, że będziemy pamiętali szczegóły, przeważnie zamówienia, z poprzednich listów. Roczna prenumerata $1.00 (5 zł.); pojedyncze kopie 20c (85 gr.). Finansowe sprawy w Polsce mogą być załatwiane z naszym przedstawicielem, W. Stachowiakiem, ul Kolejowa, 44, Poznań, lub przez naszych Pielgrzymów.

poprzednia stronanastępna strona