Teraźniejsza Prawda nr 101 – 1939 – str. 63

wiecie wyższej klasy społeczeństwa? Co wszystkie te fakty udowodniają? Kiedy Szatan według figury zaczął to ciemiężenie? Co on czyni z nim od tego czasu? Jak on to wykonuje przez ludzi i warunki? Kto przeto, pomimo działalności jego agentów jest tym prawdziwym ciemiężycielem?

      (21) Co przedstawia twierdzenie Faraona, że Izraelici są leniwi? Co przedstawia okrutność Faraona w gnębieniu Izraela przez powiększenie ciężkiej pracy? Jakim sposobem pozafiguralni ciemiężcy byli wciągnięci w tę służbę? Reformatorzy? Jakimi sześciorakimi sposobami to było im uczynione? Co jest zobrazowane w Faraonowym rozkazaniu przystawom i urzędnikom ludu, żeby odmawiali Izraelitom słuchania rzekomych kłamliwych słów?

      (22) Co jest zobrazowane przez pójście ciemiężców i urzędników ludu do swej pracy? Co ich mówienie do ludu nie przedstawia? Co ono przedstawia w figuralnych i pozafiguralnych ciemiężcach? Jak, np., to było uczynione przez konserwatywnych i liberalnych religijnych wodzów? Gdzie jeszcze opresje w podobnej intencji były wprowadzone? Co jest zobrazowane przez mówienie ciemiężców i urzędników z ludu? „Tak mówi Faraon”? Przez zdanie, „Ja nie będę wam dawał plew.” Przez ich rozkaz, „sami idźcie, zbierajcie sobie plewy [słomę], gdzie znajdziecie”? Przez zdanie, „Bo się najmniej nie umniejszy z roboty waszej”? Jaki cel Szatana jest przez to wykazany?

      (23) Co jest zobrazowane w rozbieżeniu się Izraelitów po Egipcie? Co jest zobrazowane w szukaniu przez lud ścierniska zamiast słomy, odmówione im? W śpieszeniu ludu przez ciemiężycieli? Jak to jest widoczne? W jakich sferach? Jaka to jest pędząca moc, która ciemięży do ostateczności? Jak formy przekleństwa działają indiwidualnie i wspólnie? Co przedstawia bicie przystawów Izraelskich, tj. urzędników z ludu? Jaką formę przybrało to ciemiężenie w świecie reformatorów? Jakie mamy przykłady tego w finansowym, politycznym, moralnym, rzemieślniczo-związkowym i socjalistycznym świecie? Co uczyniły im ich własne błędy? Jaki szatański sposób daje się zauważyć w tych wypadkach? Jakim sposobem to było zdradziecko objawione?

      (24) Co jest zobrazowane przez domaganie się ciemiężców od dozorców przyczyny niedostarczenia wyznaczonej liczby cegieł? Przez słowo wczoraj? Dziś? Co trzeba w tej łączności pamiętać? Do czego pobudziły ich cierpienia reformatorów? Jak oni działali w grupach? Przez co są te publiczne czyny zobrazowane? Na jakie trzy rzeczy oni szczególnie narzekali? Co było tymi rzeczywistymi ciemiężcami? Jak oni uczynili swe narzekania? Czego pozafigurą były te narzekania?

      (25) Jaki wniosek wyciągamy z oskarżenia ciemiężców i z wyliczania przystawów Izraelskich swoich własnych cierpień? Jak pozafigura pokazuje, że taki wniosek ma być wyciągnięty? Co przedstawiają słowa, „Czemuż tak czynisz sługom twoim”? Słowa, „Sługi twe biją”? Co jest znanym przykładem takiego ciemiężenia? Co jest zobrazowane przez położenie przełożonych Izraelskich winy na Egipcjan? Co pomaga nam widzieć, że urzędnicy [przełożeni] Izraelscy przedstawiają reformatorów?

      (26) Jakie jest figuralne i pozafiguralne pokrewieństwo w. 17, 18 do w. 7, 8? Jak, w pozafigurze w. 17, 18, Szatan dał odpowiedź? Co jest zobrazowane w widzeniu przełożonych, że źle z nimi? W jakich dwóch sferach i gdzie ta bezskuteczność jest widziana? Jakie jest pokrewieństwo drugiej połowy w. 19 do drugiej połowy w. 11? Co jest zobrazowane przez urzędników Izraelskich, spotykających Mojżesza i Aarona po ich rozmowie z Faraonem? Co to świetnie ilustruje? Co było uczynione z 100,000 kopii dodatkowej Strażnicy z 1-go paź. r. 1896? Co ta Strażnica przepowiedziała odnośnie kwestji srebra? Do czego to pobudziło p. Bryana i innych? Czego pozafigurą po części to było?

      (27) Co przedstawia życzenie przełożonych, żeby Bóg raczył wejrzeć i rozsądzić Mojżesza i Aarona za ich rzekome wyrządzenie im psoty? Co jest zobrazowane przez dotyczące myśli, nasunięte przez ich życzenie? W rzeczywistości, w jaką za wielką pewność popadli fig. i pozafig. reformatorzy? Przeciw czemu jest przestrogą ich postępowanie? Jakie wady objawia w. 21, jako będące w figuralnych i pozafiguralnych przełożonych? Jak powinno się uważać niepopularność u bezbożnych? Jakich zalet koniecznych do otrzymania Prawdy, w. 21 pokazuje, że reformatorom brakowało? Co jest zobrazowane przez mówienie przełożonych, że Mojżesz i Aaron dali miecz w ręce Egipcjan, aby ich zabili? Czyja sprawa ilustruje to? Które jeszcze rzeczy ilustrują wypełnienie się tej figury?

      (28) Co przedstawia wrócenie się Mojżesza i raportowanie swego niepowodzenia Jehowie? Jego żal z powodu wyłonionej sytuacji? W jaki sposób nasz Pan wyraził pozafigurę postąpienia Mojżesza w w. 22 i 23? Pomimo ostrzeżeń, dlaczego Mojżesz jak również Jezus czuli się zawiedzeni z wyniku? Co w. 22 i 22 objawia nam? Przeważnie które rzeczy naszego Pana one nasuwają naszym umysłom i sercom? Jak zacytowane ustępy udowodniają to? Jakie doświadczenie, trudne do zniesienia, tutaj nasuwa się na myśl? Jakich lekcji szczególnie możemy się nauczyć z w. 22 i 23?

      (29) Ile dotąd przebadaliśmy z 2 Ks. Mojżeszowej? O czem zastanawialiśmy się w ostatnich dwóch wierszach 2Moj. 5? Co pokazuje 2Moj. 6:1-3? Co było pierwszym zarysem Boskiego zachęcania figuralnego i pozafiguralnego Mojżesza? Co to znaczyło dla Faraona i Szatana? Co przedstawia zachęcenie Mojżesza? Dlaczego Ojciec Niebieski zachęcił naszego Pana? Jak Bóg uczynił odnośnie zapobiegawczych środków Faraona i Szatana? Jaka mowa jest figurą na to? Jakiej wiedzy naprzód ta mowa wskazuje, że Mojżeszowi i naszemu Panu brakowało? Kiedy ona była im dana, jako wiedza naprzód? Co ta wiedza naprzód uczyniła Mojżeszowi i Jezusowi w ich żalu z powodu dotyczącej opresji Izraela? Czego mocna ręka Boska dokonałaby w figurze i pozafigurze? Jaka jest różnica w figurze i pozafigurze pomiędzy wypuszczeniem Izraela, a wypędzeniem go?

      (30) Dlaczego w figurze i pozafigurze Bóg powtarzał to, co mówił? Dlaczego ten nacisk? Co to przedstawia? Co przedstawia Boskie mówienie, „Jam Jehowa”? Jak to tak było? Jak kontrast jest uczyniony w w. 3? Co to przedstawia? Jaka jest różnica pomiędzy faktycznymi objawieniami Boga w Żniwie Żydowskim, a obecnego żniwa? Który specjalny przymiot Boski był czynny w rzeczywistych objawieniach Żniwa Żydowskiego? Jak można to udowodnić Pismem Św.? Który specjalny przymiot Boski był czynny w rzeczywistych objawieniach Parousji i Epifanji? Jak one postępują? Jakie to były faktyczne objawienia żniwa żydowskiego, zobrazowane przez imię, Bóg Wszechmogący, a te obecnego Żniwa przez imię, Jehowa? Gdzie się znajdują szczegóły o tym?

      (31) Jakie aluzje są podane w w. 4? W w. 5-8? W omawianiu których wierszy były one figuralnie i pozafiguralnie przedstawione? Co więc nie potrzebujemy tu czynić? Co tutaj będzie wyjaśnione? Który jest pierwszy z tych zarysów? Co te wyrażenie znaczy? W czym te rzeczy się wypełniły figuralnie? Jakie są pozafigury? Kiedy znaczenie tych będzie dane szczegółowo? Jaki jest drugi z takich zarysów? Co on przedstawia? Co przedstawia zapewnienie, że Izrael pozna, że ich Bogiem jest Jehowa? Co całe przemówienie w. 1-3 przedstawia? Co powinniśmy się nauczyć z niego? Jaki godzien uwagi fakt jest nam w ten sposób dany pod uwagę? W czym to jest zobrazowane?

      (32) W czym Bóg powiedział, że Izrael Go pozna, jako Jehowę? W jakich dwóch zarysach On działał względem Izraela? Jakie przymioty się w tym objawiły? Co pozafiguralnie powinno być naszą odpowiedzią na poprzednie trzy pytania? Jaką charakterystykę mają dotyczące zapewnienia? O czym one zapewniają Kościół? Świat? Czego te są pozafigurą? Co jest zobrazowane przez przysięgę (1 Moj. 22:16-18), uczynioną Abrahamowi, Izaakowi i Jakóbowi? Co ta przysięga nam uczyniła? Zwłaszcza w jakich warunkach? Czym jest dla nas ta obietnica dana pod przysięgą? Co ma do czynienia w figurze i pozafigurze Boskie dodanie do obietnicy zdania, „Jam jest Jehowa”? Co rzeczywiście jest gwarancją? Co powinno za to być dane Bogu Przez kogo?

kol. 1

ODPOWIEDZI NA PYTANIA

      Pytanie: – W Psalmie 121: 5, 6 czytamy: „Pan jest stróżem twoim; Pan jest cieniem twoim po prawej ręce twej. We dnie słońce nie uderzy na cię, ani miesiąc w nocy”. Co mamy rozumieć przez słońce i księżyc i przez dzień i noc?

      Odpowiedź: – Zdaje się, że użytek słów dzień i noc znajdujących się w Psalm 91: 5, daje nam wskazówkę do takiegoż użytku takich samych słów w wierszach podanych w pytaniu. W Psalm 91: 5 dzień przedstawia okres Paruzji, a noc okres Epifanii. Strach nocny z Psalm 91: 5 jest wielkim uciskiem (Izaj. 21:11, 12; Ew. Jana 9:4), a strzała latająca we dnie, tego samego wiersza, jest błąd rozpowszechniany podczas Żęcia lub w czasie Parousii. Tak samo rozumielibyśmy, że dniem naszego pytania jest okres Parousii, a nocą okres Epifanii. Słońce i księżyc mają różne symboliczne znaczenia w Biblii, lecz w tym wyjątku, jak i w Ks. Izaj. 30: 26, słońce
kol. 2
zdaje się przedstawiać Nowy Testament, a księżyc Stary Testament. Zgodny z tą myślą jest ten fakt, że nauki parousyjne głównie pochodziły z Nowego Testamentu, a nauki epifaniczne głównie pochodzą ze Starego Testamentu. Niewierni z czasu Parousii zostali uderzeni – pobici i potknęli się – przez nauki Nowego Testamentu, podczas gdy niewierni z czasu Epifanii są uderzani – pobijani i potykają się – głównie przez nauki Starego Testamentu. Pierwsze nauki są przyrównane do promieni słonecznych, ponieważ one są jaśniej przedstawione w Nowym Testamencie, podczas gdy te drugie nauki są przyrównane do promieni księżyca, ponieważ są ciemniej przedstawione w Starym Testamencie głównie w figurach i symbolicznych proroctwach. Lewici są wielce niezadowoleni z nauk epifanicznych, to też krzyczą przeciw nim uchybiające „figury! figury!! figury!” W przeciwieństwie

poprzednia strona – następna strona