Teraźniejsza Prawda nr 101 – 1939 – str. 56
ZAPOBIEGAWCZE KROKI SZATANA
(16) W. 6-9 pokazują zapobiegawcze kroki, uczynione przez Faraona, żeby powstrzymać Izraela od otrzymania wolności. On chciał naprawić tę sytuacje z jego punktu zapatrywania przez powiększenie im brzemion i tym sposobem zmusić ich do wykonywania więcej pracy, żeby przez cięższą pracę wygnać z nich rzekome głupstwo ubiegania się o wolność i ażeby odczuli, że takie nadzieje i ubiegania się powiększają tylko ich ciężary. Tak Szatan, podczas protestowania przez jego klerykalne, polityczne i arystokratyczne mówcze narzędzia przeciw poselstwu Chrystusowemu i Kościoła, danemu od kw. 1877 do kw. 1878 r., o uwolnieniu z przekleństwa przez dwa zbawienia, również puścił w bieg” zapobiegawcze czynności w celu wykorzenienia pragnienie wolności od przekleństwa w tych, którzy byli mniej więcej ożywieni samolubstwem, którym Szatan przypuszczał, że wszyscy się kierują, a tym sposobem chciał powstrzymać ich od starania się o uwolnienie od opresji grzechu, błędu, samolubstwa, światowości i śmierci, w pragnieniu tylko ulgi od ich powiększonych ciężarów. Jest napisane, „Jordan wzbiera i wylewa na wszystkie brzegi swoje, na każdy czas żniwa, ” (Joz. 3:15), tj., podczas całych żniw Wieku Żydowskiego, Ewangelii i Tysiąclecia, przekleństwo grzechu, błędu i śmierci zalewa ponad inne czasy. Historia żniwa Żydowskiego udowodnią to. Jesteśmy naocznymi świadkami tego faktu, jako wypełniający się od 1874 r. i z Pisma Św. wiemy, że nadal będziemy świadkami tego do 1954-1956. Tym więcej jest to prawdą podczas obecnego żniwa, z którym figura, którą badamy, ma do czynienia. W krótkości damy niektóre szczegóły o tym.
(17) Pozafiguralnymi przystawami (literalnie ciemiężycielami) w. 6 są grzech, błąd, samolubstwo, światowość i śmierć; a urzędnikami ludu jest klasa reformacyjna między nominalnym ludem Bożym, która podczas starania się aby powstrzymać pewne zarysy przekleństwa, mniej więcej zmuszała do innych. (Zol), w. 10-21). Jako przykłady takich reformatorów możemy przytoczyć w politycznym świecie: Gladstona, Liebknechta, Mussoliniego, Tołstoja, Lenina, Debsa, Briana, (Ramsego) MacDonalda; w moralnym świecie: Komstoka, (Franciszka) Murphy, (Franiiszkę) Willardowa; w religijnym świecie: Doellingera, Moodygo, Sundayego, (Cygana) Smitha, (Sama) Jonesa, Farrara, (Arthura) Pearsona; w kapitalistycznym świecie: (Idą) Tarbella, (Tomasza) Lawsona i innych. Chociaż ci wszyscy starali się w swych różnych kierunkach powstrzymać pewne skutki przekleństwa, to bez wątpienia wprowadzili lud w inne zarysy tegoż i tym sposobem byli użyci przez Szatana do ciemiężenia ludu. Szatanowe zapobiegawcze kroki zaczęły się w 1877, jak to zdanie w figurze (w. 6 – „onegoż dnia”) i fakty w pozafigurze udowadniają; lecz nie mamy rozumieć, że takie ciemiężenie ustało, gdy następna publiczna praca się zaczęła. Raczej podczas całego żniwa Szatan postępował w ten sposób. Ten zarys, jako znajdujący się w dalszych pozafigurach i symbolach, do końca możemy widzieć dobrze przedstawiony w Eliaszowym uderzeniu Jordanu, jego i Elizeuszowym przejściu przez niego, ich chodzeniu i rozmawianiu po jego drugiej stronie, w wylaniu siedmiu czasz, itd., itd. Nie mamy rozumieć, że każda czasza przestała być więcej wylewana po zaczęciu wylewania się następnej; ponieważ fakty pokazują, że każdy tom przez swoje zbijania nadal trapił tych, których nauki zbito, pomimo przyłączenia się nowych do zbijającej pracy. Ta cecha, rozumie się, nie okazuje się w figuralnych plagach, ani też w symbolizacji ich pozafigur w Obj. 16, ani też w figurach na ogół. Jednak w ten sposób wypełniają się prawie wszystkie kolejne figury i symbole. Przeto nie będziemy potrzebowali
kol. 2
w naszym badaniu wspominać tego faktu każdy raz co się okaże, a to jest często.
(18) Faraonowe (w. 7-9) rozkazanie przystawom ciemięzcom i urzędnikom ludu, żeby zmusili lud do oddania tej samej liczby cegieł i postarania się o swoją własną słomę dla siebie, co poprzednio nie potrzebowali czynić, i żeby tym sposobem wielce powiększyć ich ciężary, przedstawia Szatanowe manipulowanie form przekleństwa i reformatorów w takie sposoby, żeby powiększyć przekleństwo. W politycznym, przemysłowym i finansowym świecie on zaczął to przez ciemiężenie ludzi uważaniem jedynie złota, jako podstawę wartości obiegowych pieniędzy, szczególnie w Ameryce i powiększył to ciemiężenie przez wprowadzenie reform, takich jak Akt Blanda Allisona w r. 1878 i Kupiecki Akt Shermana w r. 1890, i przez wepchnięcie narodom dłużnym Brytanii zasady liczenia pieniędzy według wartości złota, a niektórym niedłużnym państwom kupującym od Anglii zasadę liczenia pieniędzy według wartości srebra. Ciemiężący wynik tego na rolnikach po całym świecie i po krajach rządzących się srebrną zasadą jest znany każdemu. Rolnicy w Indii i Chinach teraz wzdychają z tego i innych powodów. Jako odwet Brytania teraz cierpi wskutek tego. Wojna rosyjsko turecka w 1877 i 1878 r., sprzymierzenia europejskie, mury taryfowe w Europie i Ameryce są wzorami tego powiększonego ciemiężenia w świecie politycznym wówczas, a reformatorzy swoimi wysiłkami tylko pogarszają sytuację, jak doświadczenie Ameryki z prohibicją napojów alkoholowych i doświadczenie Europy z republikanizmem, socjalizmem, komunizmem, anarchizmem i syndykalizmem udowadnia. W świecie religijnym ta opresja wykonywała się szczególnie od r. 1878 w tych sześciu wielkich przesiewaniach wśród poświęconych, usprawiedliwionych i tylko wyznawców, a wysiłki reformatorów nad rewizją wyznań, są wynikiem dodawania więcej opału religijnym ogniom.
(19) Rzeczywiście fakty dowodzą, że „Jordan wzbiera i wylewa na wszystkie brzegi swoje, na każdy czas żniwa,” o ile się tyczy obecnego żniwa. Zło nigdy nie było tak powszechne, jak od 1877 r. w formie handlowania żywymi duszami, cudzołóstwa, wszeteczeństwa, nienaturalnych grzechów, pijaństwa, obżarstwa, przemytnictwa wódki i bezprawia band. Nigdy ubóstwo nie przygnębiało tyle, co od 1877 r., szczególnie od 1914. Nigdy nie było wykształcenie więcej nadużyte, skażone i pozbawione swej powagi, jak od 1877 r. W zarządzaniu państwowym następujące rzeczy są niektórymi powiększeniami się przekleństwa od 1877 r.: chciwość zdobycia ziemi i miejsc na odbyt produktów, schlebianie bogatym, a przeciw biednym, sądownicze, wykonawcze i prawodawcze skażenie w urzędzie i wyborach, system wydawania urzędów zwolennikom swej partii, a wydalania z urzędów zwolenników przeciwnej partii, rządzenie przywódcy partii politycznej, łapownictwo, oszukaństwo w zakupnie i sprzedaży ziemi, marnowanie funduszów publicznych, używanie urzędu na osobistą korzyść, militaryzm, oszukańcza dyplomacja, niedotrzymanie solennie zawartych traktatów, rządzenie przemocy zamiast sprawiedliwości, ciemiężenie słabych narodów, niesprawiedliwe wojny, nakładanie rujnujących odszkodowań na zwyciężonych, zagrabianie ludzi i ziemi, wyrzekanie się długów, pobudzanie do wojen i rewolucji, znieważanie praw i porządku, klasowe prawodawstwo, ciężkie podatkowanie, itd., itd., itd. W finansowym i przemysłowym świecie następujące zła, albo przyszły w istnienie, albo wielce się powiększyły od 1877 r.: szulerowanie giełdą, inflacja weksli, manipulowanie i defraudowanie, legalne techniczności, zaginienia i opóźnienia, manipulacja cen, wyzyskiwanie, monopolizowanie naturalnych produktów przez kilku w celu wyzyskania wielu, niszczenie konkurencji