Teraźniejsza Prawda nr 97 – 1938 – str. 86

Kto jeszcze zabił 300 Filistyńczyków włócznią? Kogo on reprezentuje? Jakie dwie rzeczy ten fakt pomógł nam wyjaśnić?

      (4) Co pokaże, że pisma naszego Pastora uczyniły spustoszenie z nauk o wiecznych mękach i przytomności umarłych? Jakie są tytuły niektórych jego dotyczących dzieł? Jak jeszcze on uderzył te dwa błędy? Dlaczego ta praca nie jest pokazana w naszym tekście? Co jego względne czynności uczyniły dla nas?

      (5) Od kiedy te figury były rozumiane? Jaki jest charakter tych figuralnych czynów? Czyje czyny jedynie były świetniejsze? Jaka jest różnica co do tych dwóch? Jakie skutki miały wojowania naszego Pastora przeciw tym danym błędom? Wiedza o tym wpłynęła na pisarza obecnego artykułu, ażeby podał jaką sugestię? Co rozumiemy, a co nie rozumiemy odnośnie uczestniczenia w takiej służbie? Jak służą nam właściwe czynności naszego Pastora? Do czego nadaje się taka coroczna specjalna służba?

      (6) Co teraz będziemy omawiali? Jak te dwa opisy są przedstawione? Według tego jak to jest pokazane przez próżne miejsca w równoległych opisach? Jak się różnią te opisy?

      (7) Którzy to byli trzej wodzowie z mocarzy Dawida? Kim w tym badaniu jesteśmy szczególnie zainteresowani? Co ta skała tu reprezentuje? Jak te zacytowane ustępy to pokazują? Kogo Dawid tutaj reprezentuje? Co potwierdza to? Co to reprezentuje, że Dawid był w jaskini Odollam (Adullam) ? że Dawid był w zamku? Jak Ps. 91:1, 2 nasuwa tę myśl? Co Filistyńczycy w stosunku do Jasobama reprezentują? Co Rafaim znaczy? Co dolina Rafaim reprezentuje? Jaki był stosunek pomiędzy demonami a tymi, co zapierali się okupu? Gdzie br. Russell znalazł bezpieczność w dotyczącym boju? Co Betlehem znaczy i reprezentuje? Kogo reprezentuje wojsko Filistyńskie w Betelhemie? Co reprezentuje przyjście Jasobama do Dawida?

      (8) Co studnia Betlehemska reprezentuje? Dawidowe pragnienie napić się z niej, w stosunku do Jasobama? Co powiększyło pozafiguralne pragnienie? Co reprezentuje Jasobamowe przedostanie się przez wojsko Filistyńskie, ażeby dostać wody? Dawidowe odmówienie pić tę wodę? Jego wylanie jej jako ofiarę napoju dla Pana?

      (9) Co w tej łączności będzie interesowało czytelników? Jak to przyszło, że to doświadczenie zostało opowiedziane piszącemu obecnego artykułu)? Co p. Barbour uczynił w r. 1878, ażeby zachować swój wpływ? Dlaczego on uważał to za konieczne? Co było tą odwracającą eksplozją? Kiedy ona nastąpiła? Jaki był skutek tego odnośnie czasopisma? Co nasz Pastor uczynił na wiosnę r. 1879? Co on krótko potem uczynił? Jaka była reakcja p. Barboura względem tego? Co ukazało się rychło jesienią 1879 roku? Jaki był charakter tego wyjaśnienia?

      (10) Jak ten artykuł oddziałał na naszego Pastora? Dlaczego? Czego to było pozafigurą? O co on się obawiał? Jak ta bojaźń oddziałała na niego? Co on od razu widział? Dlaczego? Czego on nie miał? Co on dobrze wiedział? Jak te rzeczy oddziałały na niego? Do kogo on się udał? Po co? Jaki powód on dał na tę prośbę? Jakie stosowne przyrzeczenie on uczynił?

      (11) Jaką wiadomość on posłał swemu kierownikowi w Pittsburghu? Co on wtedy uczynił? Co on potem uczynił z księgą czyli (listem) Do Żydów? Dlaczego? Jaki był rezultat późno tej nocy? Co on uczynił cały następny dzień? Z jakimi rezultatami? Co zachwyciło jego uwagę w południe trzeciego dnia? Co on zauważył w w. 11? W w. 12? W w. 13? Co on natychmiast widział? Jak to odkrycie podziałało na niego? Co on uczynił odnośnie przestrogi swej żony?

      (12) Jaki był wynik? Dlaczego? Co równoległe ustępy uczyniły? Jak on postąpił? Co on powiedział zebranym na konferencji? Oprócz p. Patona, co przedniejsi bracia uczynili względem tego? Co p. Paton uczynił względem tego? Dlaczego? Co on uczynił dwa lata później?

      (13) Co br. Russell uczynił po tej konferencji? Z jakim skutkiem? Gdzie i kiedy ten przedmiot był najpierw omawiany drukowanym słowem? Co odznaczało usposobienie braci i sióstr podczas żniwa odnośnie tego przedmiotu?

      (14) Co nasz Pastor mówił, że było przyczyną opóźnienia się odpowiedzi o trzy dni na jego modlitwę? Bez jego wiedzy o tym, co w tych doświadczeniach było mu dane? Co było pierwszym pokarmem, który on przyniósł ze spichrza? Co on uczynił z przyrzeczeniem, uczynionym w jego modlitwie? Jak? Jaką porcję on wtedy zaczerpnął ze studni? Jaką była ta walka? Co ona uczyniła Kościołowi? Do czego wdzięczność i ocenienie powinno nas pobudzić?

kol. 1

OCZYSZCZENIE I POŚWIĘCENIE
LEWITÓW WIEKU EWANGELII

(4Moj. 8:5-26 — ciąg dalszy — z P. 1931, 91; 134-142)

      (64) Służba Lewitów Wieku Ewangelii jako taka była zobrazowana (2) przez różne usługi Lewitów Merarego. Oni jako Meraryci Wieku Ewangelii mieli służyć Jezusowi i Kościołowi: jako Muzyci w wydawnictwie Biblii i innych religijnych książek, religijnych czasopism i gazetek, jak również dotyczących świeckich pism, a jako Mahelici w redagowaniu i poprawianiu takiej literatury. Tym sposobem oni służyli kapłaństwu w dwojaki sposób, dostarczając dla ich użytku dotyczącej literatury, która była właściwie sfabrykowana i zredagowana. Przeto postawienie ich przed Jezusa i Kościół umieściło ich w urzędzie Lewitów Merarego w Wieku Ewangelii, w którym oni byli przy- gotowani dla tej dwojakiej służby, w której oni pozostawali gotowymi wykonać tę dwojaką służbę na zawołanie Jezusa i Kościoła. Służba Lewitów Wieku Ewangelii jako taka była zobrazowana (3) przez różne usługi Lewitów Kaata. Oni jako Kaaci Wieku Ewangelii, mieli służyć Jezusowi i Kościołowi dziełami językowemi, egzegetycznemi, historycznemi i systematycznemi. Oni służyli Kapłaństwu czterema sposobami: przez przygotowanie dla niego wykładów i czworakich powyżej wymienionych dzieł. Więc stawienie ich przed Jezusa i Kościół stawiło ich w służbę Lewicką Kaatów Wieku Ewangelii, gdzie oni byli przygotowani do tej czworakiej służby na zawołanie Jezusa i Kościoła i w której służyli na ich zawołanie. Przeto postawienie Lewitów przed Aarona i jego synów reprezentuje instalacje Lewitów Wieku Ewangelii na ich urząd przed Chrystusem—Głową i Ciałem.

      (65) Akty, przez które to było uczynione, były rozmaite. Odnośnie kaznodziei, ewangelistów i misjonarzy, jako Gersonitów Wieku Ewangelii, to było uczynione, gdy oni otrzymywali świadectwo ukończenia swoich teologicznych nauk, gdy oni byli obierani i powoływani do pastorstwa,
kol. 2
do ewangelicznej usługi, lub pola misjonarskiego, gdy oni byli wyświęcani (w niektórych wyznaniach), lub naznaczeni (w innych) i gdy zostali ustaleni w swoich posadach. Wszystkie te czyny postawiły ich przed Pana i Kościół jako Lobnickich i Semeickich Gersonitów Wieku Ewangelii. Ci ostatni byli dodatkowo specjalnie zapraszani i naznaczani do służby w przyprowadzaniu ludzi do poświęcenia się. Mniej formalną była instalacja nadzorców i nauczycieli Szkółek Niedzielnych, świeckich kaznodziei i ewangelistów i katechistów. Oni byli uznani jako ci, co mają odpowiednie wykształcenie przez zgromadzenie i byli nominowani i obrani i postawieni w swoje stanowiska, żeby w nich służyli. Nie było prawie żadnej formalności połączonej z instalacją gorliwych świeckich pracowników, którzy z własnej gorliwej pobudki wykonywali Lobnicko, lub Semicko-Gersonicką pracę lewicką w W. Ewang. Nie było też dużo formalności używanej we wprowadzeniu Merarytów W. Ewang. do ich urzędu jako takich. Lecz oni jednak byli uważani za wykwalifikowanych (co się równa świadectwu ukończenia nauk) do swoich odpowiednich stanowisk, byli obierani (co się równa głosowaniu i powołaniu) do swych stanowisk, i byli umieszczeni w nich, co można widzieć z doświadczeń, dotyczących wydawców i ich pomocników i literackich redaktorów i ich pomocników w religijnych firmach wydawniczych. Zwykle z Kaatami W. Ewang. to, co równało się ukończeniu nauk, głosowaniu nań, powołaniu i naznaczeniu do urzędu, było uczynione przez Jezusa samego, bez współdziałania ludzkich narzędzi, ponieważ ich praca była indywidualna, a nie organizacyjna (Kaaci nieśli sprzęty i naczynia przybytku na swoich ramionach, nie na wozach).

      (66) Obracanie Lewitów przez Mojżesza jako ofiarę obracania przed, lub Panu jest ostatnim aktem poświęcenia Lewitów.

poprzednia strona – następna strona