Teraźniejsza Prawda nr 96 – 1938 – str. 79
wyrażenie, postawisz je przed Panem? Któremu ustępowi było to znaczenie nadane przez Strażnicę? W jakim celu? Co nie jest koniecznem, ażeby być w obecności Boskiej? Dlaczego nie? Udowodnij z zacytowanych ustępów, że wyrażenia: przyprowadzić i postawić przed Bogiem, lub być przed Bogiem, nie znaczą, aby być w izbie tronu Jehowy, tak mówiąc? Co te wyrażenia znaczą? Jak to znaczenie stosuje się w w. 10? Jak to się stosuje do pozafiguralnych Lewitów? Jak można widzieć, że tak było z każdym z czterech zarysów Lewitowstwa? Co więc znaczy rozkaz pierwszy w. 10 pozafiguralnie?
(37) Jaką drugą rzecz omawia w. 10? Ile symbolicznych znaczeń Biblia nadaje wyrażeniu, kłaść ręce? Które jest pierwsze z tych? Jaki jest pierwszy fakt, który to udowodnia? Jaki jest drugi fakt, który to dowodzi? Jakie jest drugie symboliczne znaczenie tego wyrażenia? Udowodnij to z czterech ustępów. Jakie jest trzecie symboliczne znaczenie tego wyrażenia?
(38) Dlaczego pierwsze z tych znaczeń nie stosuje się do w. 10? Jak Aaronowy cielec oczyszczenia jest spokrewniony z myślą reprezentacji? Przez co, jednak to nie jest symbolizowane w łączności z cielcem? Dlaczego nie? Dlaczego drugie znaczenie nie może być symbolizowanie do w. 10? Udowodnij to biblijnie. Które znaczenie musi więc być stosowne? Jakie ono jest? Co więc jest zobrazowane przez kładzenie rąk Izraelitów na Lewitów? Co to reprezentuje? Co to reprezentuje w doświadczeniu Lewitów odnośnie ich wiary i usprawiedliwienia? Odnośnie ich publicznego wyznania w jakiejkolwiek formie? Jakie było nasze doświadczenie pod tymi trzema względami? Wśród jakich czynów były one przechodzone?
(39) W jakich jeszcze zakresach było to zatwierdzenie okazane? Jaki był jeden z tych? Kogo Gersonici jako Libnici i jako Semeici reprezentują? Jako co była pozafiguralna praca Libnicko-Gersonicka wykonywana? Co było koniecznem do wykonania takiej pracy? Przez kogo takie przygotowanie było dawane? Jakim sposobem nominalni chrześcijanie indorsowali pozafiguralnych Libnitów otrzymujących takie przygotowanie? Jak oni ostatecznie położyli ręce na pozafiguralnych Libnitów? Jakie ilustracje to wyjaśniają? Jak oni zwykle to czynili? Jak oni kładli swoje ręce na Semeitów z poglądu porównawczego? Jaka była praca pozafiguralnych Semeitów? Przez kogo i jak ta praca była zwykle wykonywana? Jak pozafiguralni Izraelici położyli swoje ręce na nich?
(40) Co było wykazane o tym przedmiocie dotąd? Na kogo jeszcze oni położyli ręce? Kogo reprezentowali Muzy-Meraryci? Kogo reprezentowali Maheli-Meraryci? Jak pozafiguralni Izraelici kładli ręce na pozafiguralnych Muzytów? Mahelitów? Jaką jeszcze inną rodzinę pozafiguralnych Lewitów oni w ten sposób traktowali? Jakie wykłady i dzieła dostarczali nam pozafiguralni Amramici? Ezaaryci? Hebronicy? Pozafiguralni Husyjelici? Jak pozafiguralni Izraelici kładli ręce na nich? Co więc jest w streszczeniu pozafigurą drugiego zdania w w. 10?
(41) Co możemy teraz właściwie zauważyć? Co jest pierwszą przyczyną umieszczenia w. 9-11 tam, gdzie one są? Jaki fakt nie usuwa tego? Jaka jest druga przyczyna tego? Jak oddziaływa na nas badanie 4 Ks. Moj. 8:5-10? Dlaczego?
(42) Jak daleko doszliśmy z naszem badaniem 4 Ks. Moj. 8? Jak brzmi właściwe przetłumaczenie w. 11, według notatki na marginesie? O jakich dwóch ofiarach nie było dane wyjaśnienia w parag. 24? Co reprezentowała ofiara obracania w figuralnem poświęceniu kapłanów? Co reprezentuje ofiara podnoszenia? Czego ofiara obracania w. 11 nie reprezentuje? Czyja ona jest? Przez kogo była ona ofiarowana? Kto składa ofiarę obracania w w. 13? Co te dwie ofiary obracania powinny sugestionować odnośnie pozafigury? Ile ich jest w pozafigurze? Jak ten opis jest umieszczony w łączności z opisem, o usprawiedliwieniu Lewitów? Gdzie to ostatnie jest omawiane? Dlaczego w. 9-11 są umieszczone pomiędzy w. 8 a 12? Jaka jest łączność pomiędzy rzeczami zobrazowanemi w w. 11, a rzeczami zobrazowanemi w w. 12? Jaki to ma skutek na umieszczenie w. 11 tam, gdzie on jest? Przez co się to okaże?
(43) Co jest pozafigurą obracania Lewitów, jako ofiara obracania przez Aarona? Kogo Aaron tu reprezentuje? Co obracanie Lewitów reprezentuje? Co to reprezentuje, że to było uczynione przed Panem, czyli Panu? Jak cel tej ofiary obracania jest podany w w. 11? Od czego, omawianego w w. 13, on się różni? Jakie trzy fakty pomagają nam zrozumieć pozafigurę? Co to znaczy, że Chrystus ofiarował ich, jako ofiara obracania od pozafiguralnych synów Izraelskich?
(44) Przez co pozafigury w. 11 staną nam się jasne? Pod jakiemi względami Lewici Wieku Ewangelii byli przygotowani? Gdzie się już zaczęło to przygotowanie pozafiguralnie? Jak kazanie, zobrazowane w w. 8, poskutkowało na nie? Jaka uwaga, dana powyżej, była uzasadniona na przygotowawczej pracy zobrazowanej w w. 7 i 8? Jak to oddziaływa na daną pozycję w. 11? Co jest podane w w. 12? W których jeszcze wierszach jest ta przygotowawcza praca podana? Dlaczego tak? Więc co znajdujemy w tych faktach odnośnie pozycji w. 11?
(45) Kiedy to przygotowanie przeważnie się odbywa? W czem to przygotowanie się różni? Co obejmuje ich przygotowanie serca? W czem oni przez to uczynili postęp? Jak długo oni kształcili się w zaletach serca? Z jakim skutkiem? Jaki był skutek, gdy ona stała się kontrolującym zabiegiem? Czego ich lewickie przygotowanie nie obejmowało? Co obejmowało? Co uwarunkowało stopień takiego przygotowania? W jaki sposób to się staje widocznem? Jakie przykłady pokazują to?
(46) Jakiem było powyższe przygotowanie? Jaki był skutek tegoż? Co było najjaśniejszem wyrażeniem o lewickiem przygotowaniu? Jak długo trwało np., to, które przechodzili pastorzy, tj., Gersonicy W. Ewang.? Do jakich szkół oni zwykle uczęszczali? Jaki kurs oni zwykle obierali w kolegium? Jakich języków szczególnie oni się uczyli? Jakich jeszcze gałęzi? Jakich czterech przedmiotów w teologii oni się zwykle uczyli? Jakich przedmiotów systematycznej teologii oni się uczyli? Egzegetycznej (objaśniającej i krytykującej Pismo św) teologii? Historycznej teologii? Praktycznej teologii? Co im pomagało zastosować swoją wiedzę w praktykę, zanim otrzymali swoje posady? Jak to przygotowanie było udzielane tam, gdzie nie było kolegiów i seminariów? Jak misjonarze byli przygotowywani? Jak świeccy Gersonici byli przygotowywani? Co prawie zawsze odznaczało przygotowanie Gersonitów W. Ewang.? Jak to było zobrazowane w ich podwójnych uczestnikach ich przygotowywania?
(47) Jaka druga klasa Lewitów była także obracana? Które to są dwie klasy pozafiguralnych Merarytów? Co było pozafiguralnym obracaniem wydawców? Jakie zarysy to obejmowało? Przez jakie sfery pracy zazwyczaj oni przechodzili? Który oddział pozafiguralnych Merarytów był tym sposobem ofiarowany? Który jeszcze oddział Merarytów otrzymywał takie przygotowanie? Czego to wymagało od nich, szczególnie od niektórych z nich? Gdzie oni byli przygotowani? Jaki był charakter niektórych z ich notatek? Jaką wartość niektóre z nich miały? Jakie jeszcze rzeczy oni czasami dostarczali? Co było koniecznem do takiej pracy? Jaka jeszcze grupa pozafiguralnych Mahelitów musiała przechodzić przygotowanie? Co nasz Pan miał do czynienia z tem?
(48) Którzy z Lewitów W. Ew. musieli przechodzić najpilniejsze przygotowanie? Dlaczego? Czem oni zwykle byli? Czem niektórzy z nich wyjątkowo byli? Kto był znacznym wyjątkiem z pomiędzy nich? Jakie ćwiczenie zwykle musieli oni przechodzić? Jakie czworakie dzieła oni wydali? Co to znaczyło? Jak oni je przechodzili? Dlaczego tak było? Jakiemi dwoma sposobami oni pracowali? Czem byli wśród Lewitów Kaaci W. Ewang. Komu ich dzieła były najpomocniejsze? Czego pozafigurą było ich długo-trwające przygotowanie? Jak był udział naszego Pana w tem zobrazowany? Udział nominalnego ludu? Boski udział? Jak to było pokazane w figurze?
(49) Do czego teraz przystępujemy w naszem badaniu? Jak w. 12 równa się w zawartości z innymi wierszami 4 Moj. 8? Dlaczego? Co już było dostatecznie udowodnione, co do w. 12? Jak jego pierwsze zdanie brzmi? Co te słowa reprezentują? Co Biblia uczy odnośnie Jezusa i zastępstwa? Przeczytaj ustępy zacytowane i udowodnij to z nich. Jakiemi dwoma sposobami te ustępy udowadniają zastępstwo? Co jest udowodnione o tych drugich? Jak to jest? Jak to zastępstwo jest zobrazowane?
(50) Co reprezentuje oparcie rąk Lewitów na cielcu ofiary za grzech? Jaka jest łączność pomiędzy reprezentacją i zastępstwem? Co to udowodnia? Co znaczy kładzenie rąk na zastępcę? Co więc jest ogólnie zobrazowane przez kładzenie rąk Lewitów na ofiarę za grzech? Co szczególnie jest przez to zobrazowane? Co jest ogólnie zobrazowane przez ich kładzenie rąk na ofiarę całopalną? Co szczególnie jest przez to zobrazowane? Proszę zsumować te pozafigury.
(51) Co jest literalnem znaczeniem słowa przetłumaczonego kłaść? Dlaczego powinno się na to kłaść nacisk tutaj? Czem można wiarę symbolicznie nazywać? Dlaczego? Która jest największa zaleta? Która jest teraz najważniejsza zaleta? Dlaczego? W jakiej czynności jest jej opierający się charakter szczególnie znaczny? Jak nasz Pastor określił ją? Jak zacytowane ustępy udowodniają to określenie? Przez co przychodzi wiara? Jak Pismo św. udowodnia to? Co jest podstawą wiary, a co jej wyższą budowlą? Jakie są składniki tej podstawy? Nadbudowli? Przeczytaj i wytłumacz ustępy dowodzące te rzeczy. Co usprawiedliwiająca wiara czyni z temi dwoma zarysami wiary? Względem kogo? Przeczytaj i wykaż to z zacytowanych ustępów. Względem kogo jest wiara także czynna w tych dwóch zarysach usprawiedliwienia? Jakiemi trzema sposobami? Przeczytaj i wykaż to z zacytowanych ustępów. Zesumuj czynność wiary w tych dwóch zarysach względem Chrystusa i Boga. Przez co to wszystko jest zobrazowane?
(52) Co następnie w w. 12 jest nam dane pod uwagę? Kto myślelibyśmy naturalnie, że otrzymałby to zlecenie? Kto aktualnie otrzymał je? Co jest pokazane odnośnie tego punktu w w. 21?