Teraźniejsza Prawda nr 94 – 1938 – str. 48

poza zasłonę. Gdyby ten fakt, że ślub Izaaka i Rebeki wydarzył się po śmierci Sary, dowodził, że przymierze Sary teraz nie egzystuje, to na tej samej zasadzie równoległości, ten fakt, że ich zaręczyny odbyły się po śmierci Sary, dowodziłyby, że poświęcenie (zaręczyny) Małego Stadka nie wydarzyło się aż po ustaniu Przymierza Sary, a to by znaczyło, że Przymierze ustało przed Dniem Zielonych świątek R. P. 33. Widzimy zatem, że nie możemy dowodzić, że porządek chronologiczny figur musi zawsze następować w swoich pozafigurach. Oprócz tego, musimy pamiętać, jak powyżej było pokazane, że ta sama osoba nie zawsze przedstawia tą samą osobę lub klasę; ponieważ znajdujemy tu Izaaka samego przedstawiającego w niektórych wypadkach Głowę i Ciało, w innych zaś razach przedstawia on Jezusa samego, a Rebeka jest użyta do przedstawienia Kościoła. Izaak, co najmniej w jednym wypadku, przedstawia Jehowę, (1Moj. 27:1-28:6.) Ta sama zasada stosuje się i w innych wypadkach, np.: Abraham w pokrewieństwie ze Sara i Izaakiem wyobraża Boga, lecz w pokrewieństwie z Lotem wyobraża Małe Stadko; Mojżesz, w powrocie do Egiptu wyobraża Chrystusa, Głowę i Ciało poza zasłoną w czasie Wtórego Przyjścia; w prowadzeniu Izraela do Ziemi Chananejskiej wyobraża Jezusa; w dawaniu prawa Zakonu wyobraża Głowę i Ciało; przy poświęceniu Kapłaństwa wyobraża sam Zakon; a w dwukrotnym uderzeniu skały wyobraża klasę Wtórej śmierci. Te fakty powinny nas nauczać ostrożności przy zastosowywaniu figur. Jest godnym uwagi, że mało z ludu Bożego posiada zdolność do wykazywania i tłumaczenia figur. P ’21, 29.

      Pytanie: Proszę zharmonizować podania, że lewici wyobrażają (1) Usprawiedliwionych z wiary, (2) Wielkie Grono i (3) Starożytnych świętych, Wielkie Grono i Młodocianych świętych?

      Odpowiedź: Badacze Pisma świętego wiedzą, że w „Cieniach Przybytku” jest podane, że lewici wyobrażają usprawiedliwionych z wiary; w VI tomie Wykładów Pisma św. wyobrażają Starożytnych świętych, Wielkie Grono itd., a w Strażnicach po roku 1907 wyobrażają Wielkie Grono. Te różne obrazy sprawiają niektórym trudność, bo wygląda, jak by nie były w harmonii jedne z drugimi. Harmonię w tych różnych podaniach można zauważyć, jeżeli Słowo Prawdy dobrze rozbierzemy, tak jak nasz brat Russell, z punktu zapatrywania na wiek Ewangelii, wiek tysiąclecia i okres między tymi wiekami. Rozumiemy więc, że te trzy myśli, które brat Russell podał, są właściwe. Wiek Ewangelii ma pozaobrazowych lewitów, usprawiedliwionych z wiary; wiek tysiąclecia a mianowicie jego koniec ma swoich lewitów, to jest Starożytnych świętych, Wielkie Grono i Młodocianych Świętych; a okres między tymi wiekami, to jest żniwo, a mianowicie okres Epifanii, ma również swoich lewitów, to jest Wielkie Grono. Dlatego też rozumiemy, że te trzy oddziały lewitów harmonizują. Nie musimy tych oddziałów mieszać, lecz zastosować, każdy do swego okresu czasu, wtenczas będą wszystkie myśli w harmonii. Fakt, że obrazowi lewici wyobrażają trzy różne oddziały na pozafigurę, nie ma być brany wyjątkowo. Takie rzeczy często podaje biblia, jak np. Samson, Jozue itd. są typami na różne rzeczy w pozafigurze. Przez, takie używanie jednego typu do wyobrażenia różnych pozaobrazów, Bóg pokazuje przez to Swoją wielką mądrość.

      Mówiąc o pozaobrazowych lewitach, możemy sobie spamiętać, że ci lewici, którzy w czasie Epifanii przychodzą do specjalnej uwagi Kościoła (4Moj. 8:9) jak wielkie grono, mogą być nazwani lewitami międzywiekowymi. W procesie przesiewania, przez który przechodzą, wykazuje się, że będą podzieleni na osiem klas. Cztery z nich będą równać się czterem familiom Kaatów, to jest Amramitów (pokolenie Amrama przez Mojżesza), lecz nie przez Aarona którego familia stanowiła Kapłanów – (1 Kron. 23: 12 – 17) Izaarytów, Hebronitów i Husyjelitów; dwie z nich stosują się do dwóch familii Merarego; to jest Nahelitów i Musytów; a pozostałe dwie stosują się do dwóch familii Gersona, to jest do Lobnitów
kol. 2
i Semeitów. (4Moj. 3:17-21). Podług 4Moj. 7:9, pozaobrazowi Kaaci nie będą mieli symbolicznych wozów, organizacji, do wykonania ich służby; gdy zaś ci inni pozaobrazowi lewici w tym przełomowym okresie będą mieli takie organizacje jako ich wozy dla ich służb. (4Moj. 7:3-8). Oprócz osiem podziałów, w które Wielkie Grono w tym czasie się dostanie, będą znajdować się jeszcze dwa inne podziały między ludem prawdy, to jest Maluczkie Stadko i klasa wtórej śmierci. Dlatego możemy spodziewać się dziesięć podziałów między ludem Prawdy!

      Pytanie: Czy bracia Wielkiego Grona są latoroślami winnej Macicy, czy są odciętymi?

      Odpowiedź: Wielkie Grono jako takie nie jest wcale przedstawione w tym obrazie Winnej Macicy i latorośli. Wiemy, że utraciciele koron przez cały wiek byli przez Boga liczeni jako zarodki Chrystusa, aż w jesieni 1916 Pan zaczął prowadzić ich od Miejsca świętego na dziedziniec. Z tego samego stanowiska byli oni w winnej Macicy jako latorośle podczas wieku Ewangelii. Dlatego nie są oni tymi latoroślami, które zostały odcięte i spalone. Tymi jest klasa Wtórej śmierci, których Wtóra śmierć symbolizowana jest przez ogień i zniszczenie odciętych latorośli (gałęzi).

DLA OGÓLNEJ WIADOMOŚCI

      Majowa TERAŹNIEJSZA PRAWDA jest dlatego opóźniona ponieważ iż nie było dosyć finansów w czasie jej wydania. Depresja spowodowała tyle bezrobocia i trudności, że daje się to odczuć materialnie w ofiarach.

      Dowiedzieliśmy się, że list kłamliwy M. Kostyna, którego wpierw wydał w angielskim piśmie p. Bolgera, tj. Bereańskim Badaczu Pisma św. w r. 1933, przeciwko nam, a na który odpowiedzieliśmy w TERAŹ. PRAWDZIE z r. 1934, str. 91, w art. zatyt. „Urągania Jeszcze Jednego Członka Wielkiego Niepokutującego Złodzieja”, jest rozpowszechniany między braćmi w Polsce przez C. Kasprzykowskiego. Opisanie nas w tym liście jest wierutnym kłamstwem. List ten jest podobny pismu zatyt. „Głos Wolności i Prawdy Num. 3”, które było przepełnione kłamstwami i które rozumiemy, iż także je M. Kostyn napisał. Jest przepełnione nienawiścią i zemstą; i taki sam duch okazuje się w tym liście. Na Glos Wolności i Prawdy Nr. 3, odpowiedzieliśmy w TERAZ. PRAWDZIE z r. 1936, str. 29. Pielgrzym br. A. Woch pisał nam, że C. K. wysłał do różnych braci epifanicznych ten kłamliwy list M. Kostyna z nazwiskiem br. Wocha jako nadawcę na owijce. Charaktery takie, jak C.K. i M. Kostyn naturalnie posuną się do sprawienia takich nieuczciwych figli. Bracia będą wiedzieli jak oszacować takie postępowanie.

      Jest nam bardzo przykro, że musimy zawiadomić naszych umiłowanych Braci w Europie, iż nie będziemy mogli ich odwiedzić w tym roku. Program wydawania dzieł, o których nadmieniliśmy w rocznym sprawozdaniu nie pozwoli nam wyjechać w dłuższą podróż pielgrzymską. Jeśli to będzie wolą Bożą, to mamy nadzieję widzieć się z Braćmi następnego roku. Ufamy, że konwencje, które się odbędą w naszej nieobecności będą bardzo obfitym błogosławieństwem. Zapewniamy Braci o naszych modlitwach za nimi i pracy dla nich, jak najlepiej możemy. Niechaj Bóg błogosławi Wszystkim Drogim!

      Chociaż niektóre sprawozdania z Wieczerzy Pańskiej już otrzymaliśmy, to jednak wiele jeszcze brakuje. Prosimy o wysłanie takowych, albo do br. Stachowiaka, albo wprost do nas, za co z góry dziękujemy!

      Brat C. J. Schmidt odwiedzi braci w Buffalo i Niagara Falls, N. Y. 29 i 30 Maja.

TERAŹNIEJSZA PRAWDA I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANII
Niezależne Dwumiesięcznik Religijne Czasopismo
Paul S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor

      Będąc wolne od sekt, partii i organizacji i wyznań ludzkich, ale przywiązane do Boga tak jak wyrozumiewa Jego Słowo, to pismo jest wydawane w obronie Prawdy Paruzyjnej udzielonej od Pana przez „onego Sługę”, jako podstawowej dla wszelkiego dalszego rozwijania się prawdy; w obronie zarządzeń czarteru i testamentu, danych od Pana przez „onego Sługę” jako obowiązujące, korporacje i stowarzyszenia kontrolujące między ludem w Prawdzie, i w celu przedstawienia i obrony rozwijającej się Prawdy epifanicznej, jako pokarmu na czas słuszny dla ludu Pańskiego z wszystkich klas i grup, tak jak Panu podoba się jej udzielać.

      Dla bezpieczeństwa zasyłać należy pieniądze w Stanach Zjednoczonych przekazami Ekspres Kompanii, bankowymi, pocztowymi, czekiem lub listem poleconym.

      Przy żądaniu zmiany adresu prosimy nadesłać tak stary jak i nowy adres. To bardzo ważne oszczędzając nam dużo czasu i niepotrzebnej korespondencji. Prosimy podawać zawsze całkowity adres u góry każdego listu. Kopia „Teraźniejszej Prawdy” będzie wysyłana darmo proszącym o takową dla siebie dla siebie lub kogo innego, jeżeli adres będzie nam przesłany. Teraźniejsza Prawda jest wysyłana także ubogim Pańskim na tych samych warunkach jak za czasów naszego Pastora. Potwierdzenie odbioru odnowień lub prenumerat jest czynione przez podanie daty na owijce następnego numeru, kiedy się prenumerata kończy. Prosimy w pisaniu listów do nas o podanie całości dotyczących spraw w każdym liście, a nie polegajcie ma tym, że będziemy pamiętali szczegóły, przeważnie zamówienia z poprzednich listów. Roczna prenumerata $1,00 (5zł); pojedyncze kopie 20c (85 gr). Finansowe sprawy w Polsce mogą być załatwione z naszym przedstawicielem, W. Stachowiakiem, ul. Kolejowa 44, Poznań, lub przez naszych Pielgrzymów.

poprzednia strona – następna strona