Teraźniejsza Prawda nr 92 – 1938 – str. 16

      (33) Co reprezentuje bydło i owce? Co osły reprezentują? Jaki pierwszy fakt dowodzi, że osły reprezentują te rzeczy? Jaki drugi fakt? Gdy osły i konie są użyte w przeciwstawieniu jedne z drugimi w symbolach, to co każde reprezentują? A gdy nie są w przeciwstawieniu? Co pozafiguralne fakty wykażą odnośnie osłów? Co we wyznaniach jest szczególnie prawdą? Jakie inne rzeczy są w nich prawdą? Na ogół jaki jest charakter wyznań? Co jest figurą na prawdy we wyznaniach? Co jeszcze te osły reprezentują? Jakie mamy przykłady tych prawd czy osłów pod czterema nagłówkami? Jakie dzieła zawierają pomoce około tych czterech linii razem? Co one zawierają wśród błędów? Jakie dwie klasy, według figury, dostały takie symboliczne osły? Co więc przynależne fakty pokazują?

      (34) Co było powiedziane powyżej? Co oznacza liczba 7 i jej wielokrotne? Liczba 12 i jej wielokrotne? Gdzie to było pokazane? Co liczba 10 oznacza i jej wielokrotne? Zacytuj i wytłumacz przytoczone ustępy na dowód. Jaki użytek będzie uczyniony z tych symbolicznych liczb?

      (35) Ile owiec było zdobytych? Wołów? Osłów? Dziewic? Ile wynosi całkowita liczba tych? Jaki jest ten podział? Jaki jest symbolizm uczynionych podziałów odnośnie tej całości? Z czym zgadza się ta symboliczna mowa?

      (36) Ile z całkowitej liczby było dane wojującym? Ile to było w liczbie? W jakim porządku powinno się dzielić tę liczbę przez 7, 12 i 10? Dlaczego w takim porządku tę część zdobyczy? Jaki jest ten podział? Co tu uczy symbolizm tych dzielników? Czemu to pasuje?

      (37) Ile wynosiła liczba zdobyczy, danej zgromadzeniu? W jakim porządku ma 7, 10 i 12 dzielić ją? Dlaczego? Jaki jest ten podział? Czego tu uczy symbolizm tych dzielników? Czemu to pasuje?

      (38) Ile dostało się Panu z tej zdobyczy, według w. 37-40, i jaka była jej suma? W jakim porządku dzielimy tę sumę przez 7, 12 i 10? Dlaczego? Co znaczy symbolizm tych dzielników? Dlaczego? Czemu to pasuje?

      (39) Ile z każdego gatunku zdobyczy, w porównaniu z częścią, jaka dostała się Panu, było dane Lewitom? Ile z każdego gatunku było i ile wynosiła suma? W jakim porządku podzielimy tę całość przez 7, 10 i 12? Dlaczego? Co tu uczy symbolizm tych dzielników? Czemu to pasuje?

      (40) Ile pojedynczych części pozostało w rękach wojujących? Co jest dziwnego odnośnie tej liczby pozostałej? W jakim porządku jest ta liczba dzielona przez 7, 12 i 10? Dlaczego? Co znaczy symbolizm tych dzielników? Z czem to się zgadza?

      (41) Ile zdobyczy pozostało się zgromadzeniu? Co jest dziwnym odnośnie tej liczby pozostałej? W jakim porządku jest ona dzielona przez , 10 i 12? Co oznacza symbolizm tych dzielników? Co mamy powiedzieć o pozostałości, 49? Ile rachunków było wypracowanych powyżej? Co symbolizuje ta liczba?

      (42) Jakie pytanie to nasuwa? Jaką odpowiedź to pytanie powinno otrzymać? Dlaczego? W jaki sposób ta możliwość będzie obliczona? Do których innych liczb ta uwaga się stosuje? Co musiałoby być uczynione z rezultatem tych wszystkich? Co wtedy musiałoby być uczynione z tym złożonym rezultatem i podobnymi złożonymi rezultatami drugiego rachunku? Z tym złożonym rezultatem i podobnie złożonym rezultatem trzeciego rachunku? Itd? Jaki był ostatni rezultat? Dlaczego zmniejszyłoby to twierdzenie, iż to było przypadkowe? Co wynika z tego?

      (43) Jak więc to się stało, że te liczby uczą takowych znaczeń? Co za zaleta jedynie mogłaby wypracować tak wielce obejmującą sprawę? Co dowodzi ta sprawa, którą badamy? Przez kogo Bóg zdziałał te skutki? Jakie jeszcze dwie rzeczy w historii 4Moj. 31 nasuwają myśl o cudownym wtrąceniu się aniołów? Jaka trzecia rzecz w tym opisie nasuwa myśl o cudzie? Jak więc można w streszczeniu określić te skutki? Jaka trzecia rzecz wchodzi w tę sprawę? Jak to jest udowodnione? Co to dowodzi? Co możemy z właściwością powiedzieć?

kol. 2

OGŁOSZENIE

      Tego roku Wieczerza Pańska przypada po 6-tej wieczorem, 13-go kwietnia, data uzasadniona na następującym obliczeniu: Wiosenne porównanie dnia z nocą przypada w Jeruzalemie o 9:12 rano 21-go marca. Najbliższy nów księżyca przy wiosennym porównaniu przypada w Jeruzalemie o 9:13 wieczorem, 31-go marca. Zgodnie z tym Nisan 1-szy zaczyna się w Jeruzalemie o 6-tej wieczorem, 31-go marca, a Nisan 14-ty o 6-tej wieczorem, 13-go kwietnia. Życzymy wszystkim drogim błogosławieństwa Bożego w tym nabożeństwie.

      Życzymy wszystkim naszym czytelnikom błogosławieństwa Pańskiego w tym nowym roku!

      W naszym sprawozdaniu podaliśmy, że obiecujemy dać darmo braciom epifanicznym na zamówienie zaległe Teraz. Prawdy, które mamy w zapasie, jeżeli nie mogą za nie zapłacić. Nie możemy jednak powtórzyć takiego podarunku jednej i tej samej osobie. Często bracia, którym już posłaliśmy zaległe numery, piszą do nas, żeby znów im je przysłać. Nie uważamy to za wolę Bożą powtarzać ten podarunek. Bezpłatne danie braciom wszystkich zaległych numerów jakie mamy w zapasie, jest bardzo szczodrym darem; dlatego uważamy, że nie powinniśmy im dać je więcej jak raz. Dlatego jesteśmy zmuszeni odmówić jeżeli który prosi drugi raz o ten podarunek. Natomiast radzimy aby zamiast pożyczać drugim swoje zaległe numery lub je wydawać, aby bracia zachowali je dla siebie. Jeżeli dodatkowe numery są potrzebne dla nowo zainteresowanych, możecie przysłać nam ich nazwiska i adresy, a my im wyślemy ochotnicze numery lub specjalnie zamówione przez was. Przez postępowanie według tej rady bracia mogą zachować swój zapas nienaruszony. Więc jeżeliśmy przysłali wam raz darmo zaległe numery, nie pytajcie się żeby wam je znów przysłać. Mamy zapisane komu co było raz wysłane i dlatego wiemy, jeżeli ktoś pyta się o to samo drugi, trzeci lub czwarty raz.

      Sprostowanie. Na stronie 83 ostatniego numeru (91-go) Ter. Prawdy, w paragrafie pod tytułem Rodzaj Kresu, prosimy wykreślić linię 28-mą, a w jej miejsce wpisać słowa: „dziemy mieli trudności z powodu upadku i samo”

ODPOWIEDŹ NA PYTANIE

      Pytanie: Mając na względzie ogólną naukę biblijną, że nie ujrzy człowiek Boga, aby żyw został (2Moj. 33:20), jak mamy rozumieć 2Moj. 24:10, 11?

      Odpowiedź: – W 2Moj. 33:20, mamy powiedziane, że nikt nie może widzieć literalnego oblicza Boga aby żyw został. Chwalebne światło świecące z oblicza Bożego jest tak silne, że zniszczyłoby istotę ludzką, gdyby je ujrzała. To co jest podane w 2Moj. 24:10, 11, względem tych co widzieli Boga, jak np.: Mojżesz, Aaron, Nadab, Abiju i siedemdziesięciu starszych Izraelskich, znaczy, że nie widzieli ciała Jehowy, ale raczej było im dane widzenie czyli reprezentacja Jego ciała. Nie tylko iż taką myśl nasuwa nam wiersz 10, przez przypisanie nóg Jehowie i przez opis o symbolicznym chodniku pod Jego nogami, ale także przez słowo wiersza 11, przetłumaczone widzieli, tj. Boga. To słowo jest podane w hebrajskim CHAZAH, z którego pochodzą słowa hebrajskie przetłumaczone na widzący i widzenie, np.: CHOZES, widzący, 2Sam. 24:11; CHAZON, widzenie, Abak. 2:2, 3; CHAZOTH, widzenia, 2Kron. 9: 29; CHAZOOTH, widzenia, Izaj. 21: 2; CHIZWON, widzenie, Joel 2:28. Z tego powodu te słowa w hebrajskim dają nam do zrozumienia, iż oni widzieli widzenie, czyli reprezentację Boga, a nie samego Boga. P. 1921, 45.

TERAŹNIEJSZA PRAWDA I ZWIASTUN CHRYSTUSOWEJ EPIFANII
Niezależne Dwumiesięcznik Religijne Czasopismo
Paul S. L. Johnson, Wydawca i Redaktor

      Będąc wolne od sekt, partii i organizacji i wyznań ludzkich, ale przywiązane do Boga tak jak wyrozumiewa Jego Słowo, to pismo jest wydawane w obronie Prawdy Paruzyjnej udzielonej od Pana przez „onego Sługę”, jako podstawowej dla wszelkiego dalszego rozwijania się prawdy; w obronie zarządzeń czarteru i testamentu, danych od Pana przez „onego Sługę” jako obowiązujące, korporacje i stowarzyszenia kontrolujące między ludem w Prawdzie, i w celu przedstawienia i obrony rozwijającej się Prawdy epifanicznej, jako pokarmu na czas słuszny dla ludu Pańskiego z wszystkich klas i grup, tak jak Panu podoba się jej udzielać.

      Dla bezpieczeństwa zasyłać należy pieniądze w Stanach Zjednoczonych przekazami Ekspres Kompanii, bankowymi, pocztowymi, czekiem lub listem poleconym.

      Przy żądaniu zmiany adresu prosimy nadesłać tak stary jak i nowy adres. To bardzo ważne oszczędzając nam dużo czasu i niepotrzebnej korespondencji. Prosimy podawać zawsze całkowity adres u góry każdego listu. Kopia „Teraźniejszej Prawdy” będzie wysyłana darmo proszącym o takową dla siebie dla siebie lub kogo innego, jeżeli adres będzie nam przesłany. Teraźniejsza Prawda jest wysyłana także ubogim Pańskim na tych samych warunkach jak za czasów naszego Pastora. Potwierdzenie odbioru odnowień lub prenumerat jest czynione przez podanie daty na owijce następnego numeru, kiedy się prenumerata kończy. Prosimy w pisaniu listów do nas o podanie całości dotyczących spraw w każdym liście, a nie polegajcie ma tym, że będziemy pamiętali szczegóły, przeważnie zamówienia z poprzednich listów. Roczna prenumerata $1,00 (5zł); pojedyncze kopie 20c (85 gr). Finansowe sprawy w Polsce mogą być załatwione z naszym przedstawicielem, W. Stachowiakiem, ul. Kolejowa 44, Poznań, lub przez naszych Pielgrzymów.

poprzednia strona – następna strona