Teraźniejsza Prawda nr 91 – 1937 – str. 90

powyżej określonego. Wyrażenie, ustawa zakonna, reprezentuje myśl o naukach Słowa Bożego (Psalm 1:2; 119:18, 97, 113, 142, 163, 165). Doświadczenie dowodzi, że w Jego pracy czynienia nas zadowolonymi z dobrą wolą Bożą, Jego drugi zarys pojednawczej (Arcykapłańskiej) pracy, Jezus jako Arcykapłan podczas Paruzji, wyjaśnił dotyczące nauki Słowa Bożego, jako będące Mu dane, jako Wykonawcy naznaczonemu od Boga, Mówczemu Narzędziu i Wodzowi pozafiguralnego Izraela w tym czasie.

      (26) Można zauważyć, że dwojaki sposób oczyszczania jest podany we w. 22, 23. Metale, ponieważ one mogły wytrzymać ogień, miały być oczyszczone innym sposobem niż rzeczy, które nie mogły znieść ognia. Złoto, srebro, miedź, żelazo, cyna i ołów miały być oczyszczone wyprawieniem przez ogień i przez pokropienie wodą oczyszczenia. Różnica we figuralnym procesie oczyszczania tych dwojakich narzędzi była, rozumie się, w celu wskazania ważnej różnicy w rzeczach, które muszą przechodzić pozafiguralne oczyszczenie. Tak Pismo Św. jak i doświadczenie pokazuje, że my bywamy oczyszczeni z niektórych naszych wad przez samo poddanie się wpływowi Słowa Bożego (Psalm 119:9; Jan. 15:3; Izaj. 4:4; 1Kor. 5:7; 6:11; Efez. 5:26). A to jest zobrazowane przez oczyszczenie omyciem wodą i pokropieniem wodą oczyszczenia. Pismo Św. i doświadczenie także dowodzi, że my bywamy oczyszczeni z innych wad przez poddanie się wpływom Słowa i opatrzności i karnościom Pańskim (Psalm 94:12; 119; 67; Ozeasz 5:15, Do Rzym. 5:3; 1Kor. 3:12-15; 2Kor. 4:17; Do Żyd. 12:4-14; Jakuba 1:4,12; 1Piotra 1:7; 4:14). Ta forma oczyszczenia jest przedstawiona w sposobie oczyszczania metali. Różnica pomiędzy pozafiguralnym omyciem wodą, a pokropieniem wodą oczyszczenia jest ta: Poprzednie jest oczyszczeniem, dokonanym którą bądź częścią Słowa bez pozafigur doświadczeń Starożytnych Św., zaś to ostatnie oczyszczenie jest dokonane przez pozafigury doświadczeń Starożytnych Św. Gdy oczyszczenie bywa dokonane przez same Słowo, to ono jest skutkiem tak wiernego przyjęcia odnośnych prawd przez nową wolę i posłusznego zastosowania ich ściśle do wad, że te ostatnie bywają wypchnięte zupełnie. To dzieje się, naturalnie, tylko w takich wypadkach, gdzie te wady są mniej więcej powierzchowne, nie głęboko zakorzenione. Gdzie głęboko zakorzenione wady istnieją, to oczyszczenie nie bywa dokonane tylko takim sposobem, chociaż ten proces musi współdziałać z tym drugim. W takich wypadkach karne doświadczenia muszą być dodane do pierwszego sposobu i wśród takich karnych doświadczeń trzeba się poddać posłusznie wpływowi odnośnych części Słowa. Takie postąpienie wśród takich karnych doświadczeń sprawi oczyszczenie. W niektórych wypadkach ten drugi sposób sprawia stosunkowo szybkie rezultaty, w innych powolne rezultaty. To zależy częściowo od stopnia wierności wyćwiczonej, a częściowo od tego, jak bardzo te wady przyczepiły się do nas. W niektórych wypadkach trwa to wiele lat, a we wielu do końca życia. Znamy z Biblii i z doświadczenia powyżej określone metody pozafiguralnego oczyszczenia. Wiemy również, iż tak jak pozafiguralny Eleazar wykazał te rzeczy we figurze, tak też nasz Pan podczas Parousii, czasu żęcia, wykazał ich pozafigury przez pisma naszego Pastora, wykłady pielgrzymów, ustne, drukowane i skrócone w notatkach, wykłady i lekcje starszych i rozmowy, napomnienia i świadectwa braci.

BEREAŃSKIE PYTANIA

      (11) Co w. 7 określa? Jaką wyłączną charakterystykę miała ta wojna? Z jakich dwóch powodów to tak było? Jakim narodem, co się tyczy ludności, byli Madianici? Jaki fakt udowodnią to? Co ten fakt zmusza nas wywnioskować odnośnie kogo tyczą się wszyscy mężczyźni w. 7? Jaki jeszcze fakt zgadza się z tym? Jak wojownicy Madiańscy równali się liczbowo z wojownikami Izraelskimi? Jak pozafigura sugestjonuje to? Dlaczego? Na jakiej zasadzie jedynie możemy zdać sprawę z pobicia wszystkich po jednej stronie, a nikogo po drugiej stronie? Za czyjem pośrednictwem to było uczynione? Jakim sposobem to możliwie było uczynione? Dlaczego to było uczynione? Co ta wojna reprezentuje? Czyj udział jedynie jest zobrazowany przez udział tych 12.000? Co jest dowodem tego? Co reprezentuje zabicie Madianitów? A co nie? Co reprezentuje zabicie wszystkich wojowników Madiańskich? Co Bóg obiecał pod tym względem? Jak zacytowane ustępy udowodniają to? Jakie dwie rzeczy zawiera w sobie figura i pozafigura w tem, że Izraelici wojowali jako im Pan rozkazał? Co te dwie rzeczy w pozafigurze dowodzą?

      (12) Co popatrzenie się wstecz na kontrowersje Parousyjne pokazuje odnośnie podanych pozafigur? Jakim czasem była Parousja w porównaniu z innemi częściami Wieku Ewangelji odnośnie sporów.? Jak to jest widoczne z czynności czworakich osób? Które osoby były figurą na ostatnie z tych czworakich osób? Jak pielgrzymi i posiłkowi pielgrzymi brali udział w tej wojnie? Starsi? Nieurzędowi członkowie Maluczkiego Stadka? Kolporterzy? Ochotnicy? Rodzina Domu Biblijnego? Rozszerzający pracę? Pracownicy przy Fotodramie? Przy gazetach? Strzelcy? Gdzie te spory się odbywały? Co ożywiało obie strony do tej wojny, szczególnie Maluczkie Stadko? Co mogą sobie wszyscy przypomnieć? Jakim czasem była Parousja z punktu naszego badania? Jaki był rezultat tych sporów dla uczestników w nich?

      (13) Jakich sześć osób zabili Izraelici dodatkowo w tej Madiańskiej wojnie? Do znaczą ich imiona? Co Beor znaczy? Kogo reprezentują tych pięć królów? Jakie dwie rzeczy udowodniają tę odpowiedź? Jak w każdym wypadku znaczenie ich imienia sugestjonuje to? W jakiem znaczeniu te pozafiguralne 12.000 zabiło tych? Kto przypomni sobie wypełnienia w. 8?

      (14) Co trzeba zauważyć odnośnie słowa wszystkie we w. 9? Co znaczy ukośny druk w A. V., czyli w powszechnem angielskiem tłumaczeniu? Jakie dwa sposoby udowodniają, że to tłumaczenie tutaj jest nieszczęsnem? Jakie jest literalne przetłumaczenie w. 9? Co to znaczy odnośnie wojowników i ruchomości i niektórych niewiast i dzieci i odnośnie cywilnych mężczyzn i innych niewiast i dzieci? Jak ta myśl jest udowodniona prawdziwą? Kto był temi pozafiguralnemi Madiańskiemi niewiastami i dziećmi pojmanemi? Jak pojmani w pozafigurze byli ci? Jakie dwie rzeczy to obejmuje?

      (15) Z kogo się składały pozafiguralne Madiańskie niewiasty? Chłopcy? Co zdobyte owce reprezentują? Bydło? Co na ogół osły symbolizują? Jakie przykłady to dowodzą? Jak zacytowane ustępy to dowodzą Co potwierdza tę myśl? Co osły naszego badania reprezentują na pierwszym miejscu? Co na drugim? Co na pierwszym miejscu reprezentowałyby zdobyte nieżywotne rzeczy? Jakie czworakie pomoce dostało z nich te 12.000? Jakie dwojakie inne pozafiguralne rzeczy dostały się tym 12.000? Co jest prawdą o łupie i plonie Parousyjnego Maluczkiego Stadka? W jakim stanie to pozostawiło niepojmanych Madianitów?

      (16) Co wiersz 10 mówi nam? Co to znaczy, co się tyczy ziemi i niepojmanych Madianitów? Co reprezentuje miasto w symbolach biblijnych? Jakie trzy przykłady udowodniają to? Jak zacytowane ustępy to dowodzą? Co reprezentuje spalenie miast Madiańskich ogniem? Co reprezentują zamki, lub pałace w symbolach biblijnych? Jak zacytowane ustępy to dowodzą? Co naogół było zanikami pozafiguralnego Madianu? Czym one były szczegółowo w Nominalnym Kościele, jako części pozafiguralnego Madianu? Czyje jeszcze błędy były częścią takich zamków? Co reprezentuje popalenie zamków Madianu ogniem przez te 12.000? Czem jest prawda w stosunku do błędu? Jak zacytowany ustęp to dowodzi? Jakiemi trzema sposobami my wiemy, że to się stało? Jaki był skutek tej figuralnej i pozafiguralnej wojny odnośnie Boga i Izraela?

      (17) Co jest podane we w. 11, 12? Czem są plony? Jak to Jest udowodnione przez zacytowane ustępy? Czem są łupy? Jak to jest udowodnione zacytowanemi ustępami? Co nie jest, a co jest znaczeniem zabrania tych we w. 11? Co naogół to reprezentuje? Jakiemi trzema sposobami to było uczynione? Co reprezentuje przyprowadzenie łupu i plonów do Mojżesza przez te 12.000?

      (18) Co reprezentuje ich przyprowadzenie tych do Eleazara? Do zgromadzenia? Jaki przykład jest ilustracją takiego przyprowadzenia do zgromadzenia? Jakie dwie rzeczy są zobrazowane w przyprowadzeniu tych do obozu na polach Moabskich przez te 12.000? Co Moab i Ammon zwykle reprezentuje? Dlaczego ostatni przestanek obozowy pozafiguralnego Izraela był w terytorjum poprzednio rzymskokatolickim, a nie w protestanckim? Co reprezentuje to, że obóz był blisko Jerycha nad Jordanem?

      (19) Co reprezentuje to, że Mojżesz wyszedł na spotkanie wracającego się wojska? Że Eleazar wyszedł? Wszyscy książęta? Co wypełniło się, a nie jest wskazane we figurze? Przez co wszyscy wiemy, że takie przyjęcie się stało?

poprzednia strona – następna strona