Teraźniejsza Prawda nr 90 – 1937 – str. 79
mały papież małego Babilonu naucza zamiast prawdziwej, która była dokonana w Paruzji. W porównaniu, ta fałszywa jest jako ciemność bieguna północnego, natomiast prawdziwa windykacja jest jako jasność łagodnego dnia w maju, w strefie umiarkowanej.
PRACA WYBORU
(8) Wysłanie po tysiącu (w. 4, 5) na wojnę z każdego z tych dwunastu pokoleń świeckich (poświęcone pokolenie Lewiego było uwzględnione od udziału we wojnach Izraela), uczyniło wybrane wojsko z 12.000, podczas gdy według obliczenia podanego w 4Moj. 26 było tam w Izraelu naonczas 600.000 mężów wojowniczych. To nasuwa myśl, że te 12.000 wojowników reprezentuje wierne Maluczkie Stadko w ciele podczas Parousii. Ta myśl jest poparta kilkoma rozwagami: (1) Według w. 49 ani jeden z tych nie zginął w tej wojnie z Madyjanitami, co zgadza się z myślą, że nikt z Wiernych nie ginie w tej pozafiguralnej wojnie. (Ps. 91: 7; Mal. 3: 2) (2) Według w. 7 oni pozabijali wszystkich wojowników Madyjańskich, którzy możliwie przewyższali ich liczbą, co zgadza się z myślą, że wierni zwyciężyli Paruzyjnych nieprzyjaciel! Prawdy, którzy są liczniejsi niż oni. (Iz. 54: 17; Łuk. 21: 15.) (3) Liczba 12 i jej wielokrotność reprezentują w symbolicznych ustępach wierne Maluczkie Stadko i sprawy Maluczkiego Stadka, np., 12 pozafiguralnych pokoleń, 12.000 w każdym pokoleniu (Obj. 7:4-8), 144000 (Obj. 7:4; 14:1), 12.000 stajań i 144 łokci (Obj. 21:16), 12 bram, 12 aniołów, 12 apostołów, 12 kamieni, 12 pereł i 12 owoców, wydawanych na każdy z 2 miesięcy. (Obj. 21:12, 14, 19, 20, 21; 22: 2.) I (4) fakty pozafigury, które później będą przedstawione zupełnie potwierdzają te myśl. Fakt, że tam było 12, 000 żołnierzy wybranych do tej figuralnej wojny, a nie 144, 000, zgadza, się z myślą, iż Parousia nie wydała wszystkich, lecz część Maluczkiego Stadka. Nie wydaje się to być rozumnym, aby brać te 12, 000 figuralnych wojowników jako figurę na akuratnie tylko tyle pozafiguralnych wojowników, jako stanowiących taką liczbę Parousyjnego Maluczkiego Stadka. Bardzo możliwe, iż więcej niż 12, 000 z Maluczkiego Stadka zostało wyćwiczonych podczas Parousii. Raczej wierzymy, że 12, 000 figuralnych wojowników było użyte, ponieważ ta liczba, jako wielokrotna liczby 12, służy dobrze od wskazania, iż to odnosi się w pozafigurze do wiernych z Parousyjnego Maluczkiego Stadka. Jezus dał rozkaz w. 4 w pantomimie, tj., przez wywołanie Maluczkiego Stadka z dwunastu denominacji pracą Żniwiarską. Ci, co przyszli do Maluczkiego Stadka z pola, świata, będąc w porównaniu małą liczbą, nie są zaliczeni do obecnej figury. W. 5 wypełnił się pozafiguralnie wyjściem członków Maluczkiego Stadka z Nominalnego Kościoła, którzy potem byli przygotowani, aby stać się jego wojownikami.
(9) W. 6 mówi nam o wysłaniu przez Mojżesza na wojnę przeciwko Madianitom 12.000 wojowników i Fineesa, który był najstarszym synem arcykapłana Eleazara i który niósł w ręce naczynia święte, tj., dwie srebrne trąby. (4Moj. 10:1-10.) Słowo ve przetłumaczone na i w ostatniej części zdania w. 6 powinno było być przetłumaczone na czyli, które jest jednym z trzech znaczeń tego słowa, ponieważ jedyne naczynia przybytku, przeznaczone na wojnę, były te dwie srebrne trąby, którymi trąbili tylko kapłani. (4 Moj. 10: 9.) Pamiętajmy, iż praca Parousyjna jest przedstawiona nie tylko w literalnych zdaniach, lecz także z punktu rozmaitych figur, np., żniwa (Mat. 13:24-33, 37-43; Obj. 14:14-17), rybołówstwa (Mat. 4:19; 13:47-50), wojny (Obj. 19:11-21), itd. Każda jedna z tych figur podaje pracę Paruzyjna z innego punktu zapatrywania. Nasze obecne badanie przedstawia tę sprawę z punktu figury wojennej. Wysłanie tych 12.000 przez Mojżesza reprezentuje wysłanie wiernych Pańskich przez Pana na wojnę, walcząc dla Prawdy i sprawiedliwości, a przeciw błędowi i niesprawiedliwości pozafiguralnych Madianitów. Mojżeszowe wysłanie Fineesa, głównego podkapłana z żołnierzami na wojnę, uczyniło go jako głównego dowódcę, z powodu jego posiadania trąb, (ang. P ’32, 160-163) i jest figurą na naszego Pana, wysyłającego brata Russella, głównego podkapłana w ciele, z resztą Wiernych okresu Parousii, jako głównego dowódcę, jakim uczyniło go jego posiadanie pozafiguralnych trąb. Przedstawiliśmy już z 4Moj. 10:1-10, że te dwa wielkie poselstwa Wieku Ewangelii: (1) poczytalne i aktualne zbawienie dla ludzi, i (2) Boskie zbawienie dla Kościoła są tymi dwiema pozafiguralnymi trąbami, (ang. P. ’34, 84-91.) Także było przedstawione, że 4Moj. 10: 8 dowodzi, iż trąbienie należało szczególnie do kapłanów, którzy byli mówczymi narzędziami i że mieli trąbić na alarm w czasie wojny. (4Moj. 10:9; P ’34, 88, par. 1 do str. 89, par. 1.) Te myśli umożliwiają nam do lepszego zrozumienia, że Fineesowe niesienie tych trąb w jego rękach jest figurą na służenie naszego Pastora tymi dwoma poselstwami o tych dwóch wielkich zbawieniach. Wzięcie tych trąb przez Fineesa na wojnę, połączone z rozkazem, że kapłani mają trąbić niemi w czasach wojennych (4Moj. 10:9), i fakt, że hebrajskie słowo przetłumaczone do trąbienia we w. 6 znaczy trąbić na alarm, dowodzi, że nasz Pastor jest tu zobrazowany z punktu zapatrywania na jego kontrowersyjne czynności podczas wojny Parousyjnej.
(10) Symboliczna wojna jest prowadzona w trojaki sposób: (1) przedstawianie Prawdy, konstrukcyjnie, w przeciwstawieniu do błędu; (2) obrona Prawdy przeciw atakom błędu; i (3) atak na błąd. Gdy egzaminujemy pisma naszego Pastora, lub przypominamy sobie jego kazania, wykłady, rozmowy, debaty i odpowiedzi na pytania, to znajdujemy, że obfitują one w trojakie sposoby wojowania. On nigdy nie naruszył przedmiotu, na który specjalnie błąd był nauczany bez dostania się w końcu w spór odnośnie tegoż w jednej, dwóch, lub trzech formach walczenia z błędem, podanych w pierwszym zdaniu tego paragrafu. Czasami element kontrowersyjny był więcej, czasami mniej znaczny w jego pismach i mowie; lecz był zawsze obecny kiedykolwiek przedmiot kontrowersyjny był dyskutowany. To można zauważyć w jego Tomach, Strażnicach, kazaniach, gazetkach, w jego artykułach, podawanych do czasopism i gazet, broszurach i listach. I ci, co rozmawiali z nim na przedmioty kontrowersyjne, lub, którzy go słyszeli o takich przedmiotach w kazaniach, wykładach, debatach, rozmowach i zebraniach odpowiedzi na pytania, (przypomną sobie, iż to zdanie jest faktem. Przeto wielka część jego usługiwania była poświęcona na kontrowersje z trojakimi pozafiguralnymi Madianitami, wymienionymi powyżej trojakimi sposobami. Jest to ten zarys wojowniczości w jego usługiwaniu, który jest zobrazowany przez Fineesowe niesienie tych dwóch srebrnych trąb w swoich rękach w celu trąbienia na alarm. Chociaż to, co następuje nie jest bezpośrednio zobrazowane we figurze, to jednak jest faktem, że po największej części nasza broń kontrowersyjna podczas wojny Parousyjnej była otrzymana prawie wyłącznie z tego, cośmy wydobyli z jego pism i ustnych nauk. Jest to z powodu jego wielkiej wybitności, jako kontrowersjonalisty i z powodu prowadzenia Wiernych w ich sporach przeciw pozafiguralnym Madianitom, że on jest zobrazowany, jako jednostka przez Fineesa w powieści 4Moj. 31. Ten fakt staje się okazją naszego użycia tej części obecnego artykułu, jako rocznego artykułu na jego pamiątkę. Niechaj Bóg błogosławi jego