Teraźniejsza Prawda nr 89 – 1937 – str. 61
czasowe usprawiedliwienie, to P.B.I. zacytowało artykuły naszego Pastora w obronie tej nauki; a gdy P.B.I. odrzuciła chronologie Prawdy Paruzyjnej, to Strażnica broniła jej przeciwko nim. Ponadto, jednostki, jako takie, broniły takich Prawd; np. gdy prezes Towarzystwa zaatakował Piramidę jako śwdadka i ołtarz Izaj. 19:19, to br. Morton Edgar zdolnie odparł ich ataki. Lecz główną obroną tych zaatakowanych Prawd była TERAŹNIEJSZA PRAWDA, której jedną z trzech misji, jak to jest podane w stałem ogłoszeniu, jest „stać w obronie Prawdy Paruzji, danej od Pana przez 'wiernego sługę”, jako podstawowej do wszelkiego dalszego rozwijanie się Prawdy.” Ona wykonała tę misję przez ostrożne i szczegółowe tłumaczenie i dowodzenie tej Prawdy i przez wyjawianie sofisteryj ataków, uczynionych na nią. W czynieniu tego ona prowadziła zacięte spory w obronie Prawdy Paruzyjnej i w odpieraniu ataków, uczynionych na nią. Wiele z jej zawartości jest takiego charakteru i jeśli to będzie przyjemnem Bogu, to ona będzie dalej to czyniła tak długo, jak tylko Lewici będą atakowali Prawdę Paruzyjną.
(27) Niektórzy myślą, że w tej czynności jej Redaktor zachowuje się jak ten, co chodzi z wiórkiem na swojem ramieniu, wzywając drugich do odważenia się go zrzucić, a gdy ktoś się odważy, to bardzo srogo go uderza. Lecz, drodzy Bracia, tak wcale to nie jest. On nienawidzi sporu z braćmi i, z początku musiał być przez Pana wepchnięty do tego co było bardzo przeciwnem jego skłonnościom. Lecz, gdy on coraz to więcej zrozumiał cel przeciwnika w tych atakach i zaczął co raz to więcej zrozumiewać, iż to była niezbożna ambicja pociągnięcia do siebie i utrzymania przy sobie uczni (Dz.Ap. 20:30) co pobudzała tych do porzucenia i atakowania Prawdy, to co raz to mniej wzbraniał się wchodzić w takie spory, chociaż mu jest zawsze bolesnem to czynić. Tak jak po zaśnięciu Apostołów, Szatan użył wodzów utracjuszy koron, którzy byli głodni za zwolennikami, ażeby sfałszować Apostolską Prawdę, aż wyginęła z ziemi przez ich wysiłki, wynikiem czego było papiestwo; tak też po odejściu onego Sługi poza zasłonę, Szatan zaczął wzbudzać wodzów utracjuszy koron, ażeby zabrali Kościołowi Prawdę, którą Pan dał przez onego Sługę, chcąc przez nich zniszczyć ją zupełnie. Wiedząc to, jako sługa powszechnego Kościoła, który miłuje Pana, Prawdę i braci, Redaktor zajął się dziełem bronienia Prawdy przeciwko wszystkim atakom i dziełem zbijania tych ataków. Wiedząc, iż teraz jest Epifanja, która wymaga w jej wyjawieniach najprostszej, trzeźwej mowy i najbardziej przekonywujących i odpierających dowodów i, że jest to samolubstwo, co pobudza przesiewaczy (2Tym. 3:1-9), dlatego on woła głośno i nieszczędzi, ponieważ wie, że to jest wolą Pańską w obecnym czasie. Wskutek tego ci, co odrzucają i atakują Prawdę, nie są przez niego poklepywani ręką w rękawiczce z delikatnej skórki: oni raczej są przez niego bici batem z małych rzemyków i wygnani z Świątnicy, jako Lewici. Ci, co rozumieją się na celu Szatana z przesiewaczami i na ich niezbożnem samolubstwie, nie obwiniają go. Są to tylko ci, przeważnie, którzy nie przewidują przez te złe charaktery i którzy nie rozumieją Epifanicznych celów co obwiniają go za to; i on w cichości oczekuje ich oświecenia.
(Ciąg dalszy nastąpi)
BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO
(1) Z czego się składa nasz tekst? Jak one są nazwane? Ile i jakie ich wytłumaczenia dał nam nasz Pastor? Co za myśl zharmonizuje zupełnie te trzy tłumaczenia? Jakie są podobieństwa i. różnice pomiędzy tymi przypowieściami?
(2) W jakiem znaczeniu jest słowo słucha użyte w naszym tekście? Jakie trzy znaczenia ma ono w biblijnej i potocznej mowie? Co za zdawająca się sprzeczność zharmonizowana przez użycie jego pierwszego i trzeciego znaczenia? Co ilustruje jego trzecie znaczenie? Co dowodzi, że drugie znaczenie jest tutaj użyte? Co jest najpierw konieczne, ażeby budować według naszego tekstu? Do jakiego budowania to się nie odnosi? Dlaczego? Co udowodnią dwojakie określenie budowania naszego tekstu?
(3) Co opoka i piasek reprezentuje? Jak to jest udowodnione? Jakie wrażenie z początku sprawia myśl, że piasek przedstawia Chrystusa? Dlaczego? W jaki sposób bywa to wrażenie usunięte? Pod jakimi względami jest Chrystus reprezentowany przez opokę i piasek? Co Pismo Św. uczy o tem? Które ustępy uczą tego?
(4) Jaka jest łączność pomiędzy naszym tekstem, a 1Kor. 3:9-15? Jak one omawiają ten sam ogólny przedmiot? Pod jakimi trzema względami one wykazują różne zarysy tego przedmiotu? Jak te różnice nie powinny być uważane? Jak one mają być uważane? Co za biblijna zasada jest ilustrowana temi różnicami?
(5) Gdzie nie jest podana żadna różnica odnośnie procesu budowania? Gdzie ona jest wskazana? Jaka jest główna różnica pomiędzy tymi dwoma budowniczymi? Jak te przypowieści to przedstawiają? Co jest zamiarem tego artykułu? Co za ustęp dopomoże nam urzeczywistnić ten zamiar? Jakie są dwie charakterystyki tego ustępu? O czym on podaje? W jaki sposób jest ten ustęp pożyteczny dla naszego celu? Jak użyjemy go?
(6) Co to znaczy, że Chrysus jest uczyniony naszą mądrością? Co znaczy nauczać? Jakie wymaga nauczanie dwie rzeczy? Dlaczego? Co nasz Pan, jako nasz Nauczyciel, czyni? Jakiemi dwoma sposobami Wierni biorą Go za Nauczyciela? Kto przedstawia im Prawdę, a kto błąd? Co On im daje, jako próbniki Prawdy? Co jest sercem tych pewników? Ile jest tych pewników? Które to są? Jak one objawiają błąd? Prawdę? Jak Wierni budują swoją strukturę wiary, co się tyczy tych pewników? Co za ustępy Pisma ŚW. udowodniają te pewniki? Jakie dwie rzeczy Wierni czynią wskutek tego? Co oni tym sposobem czynią ze względu na nasz tekst?
(7) Co utracjusze koron nie czynią odnośnie przyjęcia Chrystusa, za swoją mądrość? Pod jakiemi dwoma względami oni tego nie czynią? Co za pięć zalet musi ktoś posiadać zanim on może otrzymać Prawdę? Co za ustępy Pisma św. to dowodzą? Dlaczego Wierni otrzymują Prawdę? Dlaczego częściowo niewierni nie otrzymują Prawdy? Co, natomiast, oni przyjmują? Co ma oślepiający skutek na nich? Jaki jeszcze błąd oni popełniają w tej łączności? Do jakiej skrajności niektórzy z nich się posunęli? Gdzie? Co za rozumowanie jest dane za takie postępowanie? Względem kogo nawet postąpiono w taki błędny sposób? Jak on traktował takie postępowanie? Jak Towarzystwo odnosiło się pod tym względem? Co tacy budują odnośnie Chrystusa w mądrości?
(8) Podaj szczegóły zapatrywania pewnej siostry pod tym względem? Jaką pomyłkę uczyniła ta siostra? Wbrew czyich powtarzanych nauk ona i wielu innych to uczyniło? Czem jest takie postępowanie w rzeczywitości? Co za dwie złe rzeczy wynikły z tego? Jaka powinna być nasza struktura wiary względem tych, co nam pomagają w wierze? Co za figura w Piśmie Św. określa skutek utracenia korony z powodu takiego błędnego postępowania? Kogo te 32,000 naśladowców Giedeona reprezentują? Bojaźń tych 22,000? Ich odłączenie się od tych 10,000? Kogo te 10,000 reprezentują? Te 9,700 i te 300? Co reprezentuje picie na klęczkach? Picie stojąc prosto? Podaj pozafigury szczegółów picia w tych dwóch postawach? Jakie dwa skutki są z tych dwóch sposobów przyjmowania Prawdy?
(9) Jaki jest drugi sposób budowania na Chrystusie? Jak Chrystus jest naszą sprawiedliwością? Jak to jest biblijnie udowodnione? Jaka jest część Boża, Chrystusowa i wiary w tem? Z jakich dwóch punktów można zapatrywać się na uspawiedliwienie? Co za dwie klasy mają Chrystusa za sprawiedliwość? Czego oni jednakowo nie czynią odnośnie Chrystusa jako sprawiedliwości? Co za dwie rzeczy to dowodzą? Co sprawiedliwość Chrystusowa czyni z nami odnośnie sprawiedliwości? Jak to jest? Co to znaczy? Do czego to pobudza Wiernych? Co jest czynione w wypadku częściowo dobrowolnego grzechu z ich strony? Jakie dwie części w tej strukturze są budowane przez mądrość i sprawiedliwość? Co wynika z takiego budowania?
(10) Jak utracjusze koron budują odnośnie Chrystusa jako sprawiedliwości? Przed czem nie czyniono żadnego budowania? Dlaczego nie? Jak ewentualnie utracjusze koron zachowują się względem sprawiedliwości przed spłodzeniem z Ducha? Jak my to wiemy? Co wynika z tego, co się tyczy czasu budowania według naszego tekstu? Kiedy ci zaczynają budować na Piasku? Jak oni są pokrewnieni czasowo jeden z drugim w takim budowaniu? Określ, jak oni w ten sposób budują? Jaki skutek to ma na charakter? Na grunt budowy?