Teraźniejsza Prawda nr 87 – 1937 – str. 31

szczególniejsze staranie o zborach sic I a dający ca się z chrześcijan pochodzących z Żydów (Gal. 2:7, 8). Pomimo tego on sam jeden nie stanowił anioła Kościoła w Efezie. Chcemy nadmienić, że każdy z dwunastu Apostołów miał i wykonywał władzę związywania i rozwiązywania. (Mat. 18:18; Dz.Ap. 15:7-29). Przeto co najmniej dwanaście osób stanowiło Anioła Kościoła w Efezie. Gdy weźmiemy pod uwagę anioła Kościoła we Filadelfii, to łatwo zauważymy, że sam Luter nie był tym aniołem; albowiem byli nim i inni Reformatorzy, z których niektórzy żyli za czasów Lutra, byli zatem użyci przez Pana do wyniesienia niektórych Prawd jakie były na czasie, a którym Luter bardzo się sprzeciwiał – np. Zwingli dał niektóre Prawdy, odnoszące się do Wieczerzy Pańskiej i Osoby Chrystusa, którym Luter srodze się sprzeciwiał, a nawet odmawiał społeczności z nimi. ponieważ nie zgadzając się z ich nauczaniem, wierzył że prawdziwe ciało i krew Jezusa bywa otrzymywane podczas Wieczerzy Pańskiej, a także we wszechobecność człowieczeństwa Pańskiego. Sprzeciwiał się również doktrynie o Tysiącleciu, oraz nie zgadzał się z nauką o chrzcie tylko dla dorosłych, o którem nauczał Hubmeier przeciw poglądu Lutra. Servetus wyniósł Prawdę o jedności Boga przeciw Trójcy, jako sprzeciwiające się doktrynom Lutra; Wesley nauczał Prawdy o Uświęceniu przeciwnej niektórym błędom Lutra nauczanym w tym przedmiocie. Stone nauczał o rozdzieleniu Kościoła i Państwa, o obaleniu wyznań i klasy kleru i 0 tym podobnych naukach przeciwnych doktrynom Lutra : Miller nauczał, że celem powrotu naszego Pana jest wyswobodzenie Kościoła i Świata, co było przeciwne poglądowi Lutra, że powrót naszego Pana jest dla wyswobodzenia sprawiedliwych a potępienia wszystkich niewierzących. Z tego widzimy, że Luter chociaż był bez wątpienia jednym z głównych członków anioła Kościoła we Filadelfii. to jednak sam nie stanowił tego anioła. Nasze zatem wyrozumienie każdego z tych aniołów jest, że w każdym odnośnym okresie Kościoła, reprezentuje on Apostołów (przez ich pisma po ich śmierci) i wszystkich „Drugorzędnych Proroków”, którzy byli specjalnym okiem, ustami i ręką Pańską, jacy żyli w danym okresie.

      Wobec tego, nie byłoby właściwym mówić, że siedem braci wspomnianych w pytaniu stanowi siedmiu aniołów, chociaż każdy z nich z Apostołami (Jan 17:29; Obj. 12:1) jest częścią jednego z siedmiu aniołów. Nikt inny oprócz Apostołów i „Drugorzędnych Proroków”, zdaje się, iż nie jest załączony w tych siedmiu aniołach, którzy byli specjalnymi mówczymi narzędziami. A zatem te siedem aniołów zawierają w sobie więcej aniżeli tych siedmiu „Drugorzędnych Proroków”, których pytający wymienia w swojem pytaniu – i to daleko więcej aniżeli pytający myśli, że oni zawierają.

      Pytanie: Dlaczego Teraz. Prawda robi tak wielki nacisk na doktrynę o „Drugorzędnych Prorokach?”

      Odpowiedź: Czyni się to z konieczności obrony Prawdy w tym przedmiocie, przeciw papieskim uroszczeniom (1) Towarzystwa i (2) P.B.I. Po pierwsze Towarzystwo twierdzi, że ono jest wyłącznym przewodem dawania pokarmu na czasie i dla zarządzania ogólną pracą Kościoła. Naucza ono i urabia myśl, że oprócz jego zezwolenia
kol. 2
i pod jego protekcją nikt inny nie ma prawa być przewodem w udzielaniu posłannictwa Pańskiego „Kościołowi, który jest Ciałem Jego”. Dowodzi ono dalej, że ci z pielgrzymów, którzy byli naznaczeni przez „Onego Sługę”, a którzy nie pracują pod jego (towarzystwa) protekcją, nie mają prawa być „Generalnymi Starszymi”, tzn. Nauczycielami Kościoła Powszechnego, czyli „Drugorzędnymi Prorokami”. Na konwencji w Asbury Park przedstawiliśmy myśl, że od czasu powstania wakansu urzędu „Onego Sługi”, pielgrzymi, posiadający urząd w czasie jego śmierci dopóki specjalne oko, ręka i usta nie są naznaczone przez Pana mają prawo bez upoważnienia Towarzystwa wydawania pism, odnoszących się do Prawdy, zajmowania się pielgrzymską pracą i zwoływania Generalnych Konwencji dla Kościoła Powszechnego, a to mogą uczynić z powodu iż posiadają urząd Generalnych Nauczycieli Kościoła, czyli „Drugorzędnych Proroków” (1Kor. 12:28; Efez. 4:11). Wyjaśniliśmy tą doktrynę akuratnie tak, jak ją wyjaśnił nasz Pastor, na powyżej podanych stronicach tomu YJ. Na zakończenie, podaliśmy, że Towarzystwo nic ma władzy odbierania pielgrzymstwa tym pielgrzymom, ponieważ oni otrzymali te urzędy od Boga, przez „Onego Sługę”, a nie przez Towarzystwo. Po drugie wyciągnęliśmy wniosek z tej doktryny, że nikt inny obecnie żyjący oprócz tych pielgrzymów nie ma władzy czynienia tych trzech rzeczy, i że nawet ci nie mogli tego czynić jeżeli specjalne oko. usta i ręka była naznaczona w Kościele. Ostatnie nasze wnioskowanie niespodobało się niektórym członkom z Komitetu P.B.I., którzy nie należeli do tego rodzaju pielgrzymów – a mianowicie: Bracia McGee i Margeson. W dniu 26 sierpnia 1918 urządzono ogólne debaty przed zborem we Philadelphii odnośnie czynności lub bezczynności Fort Pitt Komitetu, po jednej stronie było czterech członków Komitetu P.B.I. tj. Bracia: McGee, Hoskins, Margeson i Rockwell, pod drugiej zaś stanęło trzech dawnych członków Fort Pitt Komitetu, t. j. Bracia: Hirsh, Jolly i autor tego artykułu.

      W owym czasie Brat McGee zgodził się na dowodzenia trzech jego kolegów, że nikt nie ma prawa wykonywania pracy pielgrzymskiej bez upoważnienia danego przez Towarzystwo, lub przez P.B.I., i że my. nie mając upoważnienia od żadnej z tych organizacji, nie mamy prawa do urzędu pielgrzymskiego. Wtenczas stanęliśmy znowu w obronie naszego prawa do tego urzędu, do którego zostaliśmy naznaczeni od Boga przez naszego drogiego Pastora, a wobec tego, żadna ludzka organizacja nie ma prawa mianowania lub usuwania nas z tego urzędu. Te nasze wypowiedzenia się podczas tych dwóch zebrań były przedstawione w jak najgorszym świetle przez P.B.I., a szczególnie przez ich ustnego wyraziciela brata McGee, w jego „Krótkim Przeglądzie” i w „Ważnym Liście”. Te fałszywe przedstawienia były powodem napisania powyższego artykułu pod nagłówkiem Prorocy i „Prorocy”, oraz poruszenia innych faz dyskusji powstałej ze strony P.B.I., oraz wydania powyższych pytań i odpowiedzi, jako odpowiedź na dalsze ich sprzeciwiania się. Jesteśmy zadowoleni, że nasze wyrozumienie tego przedmiotu jest oparte na Piśmie św. i na wyrozumieniu „onego sługi”.

kol. 1

PYTANIA DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA

      Pytanie: Jeżeli Bóg postanowił, aby było 60 grup Lewitów Epifanicznych, jako pozafiguralnych słupów dla Dziedzińca Epifanicznego Przybytku, dlaczego ty strofujesz wodzów lewickich za stwarzanie tych rozmaitych grup, czyli pozafiguralnych słupów na okres Epifanii? Czyż oni tym sposobem nie wykonują tego, co się Bogu podoba?

      Odpowiedź: Że pytający nie rozumie tej sprawy jest widoczne z kilku ustępów Pisma św., i faktów. Każda jedna z takich grup
kol. 2
powstaje podczas przesiewania, jako przesiewający ruch; a Bóg żadnego ruchu przesiewającego nie potwierdza (2Tes. 2:1-11). Wszyscy przesiewacze z nowych stworzeń plugawią świątynię Bożą; przeto ich końcem będzie zniszczenie, (1Kor. 3:17; proszę zauważyć, że ten ustęp znajduje się wśród dyskusji, gdzie między innymi rzeczami mówi o wodzach z nowych stworzeń, którzy są przesiewaczami; – jedna z rzeczy, o których tu jest mowa są doświadczenia zachowanych członków Wielkiego Grona; Ezech. 9:7).

poprzednia strona – następna strona