Teraźniejsza Prawda nr 86 – 1937 – str. 4
ponieważ oni nigdy nas nie opuszczą, ani zaniechają, ani zawiodą. Jeżeliby on miał podać nam sugestię, że nasza czujność jest bezpożyteczna, to powinniśmy tę sugestię odeprzeć zapewnieniem, że Bóg nie jest niesprawiedliwy, aby miał zapomnieć naszą pracę i naszą miłość, którąśmy okazali dla imienia Jego, i że cokolwiek brakuje do doskonałości w naszym postępowaniu, sprawiedliwość Chrystusowa dopełnia to, i że tak, jak ojciec lituje się nad swymi dziećmi, tak Pan lituje się nad tymi, którzy Jemu cześć oddawają. Tym sposobem będziemy mogli obronić spoleganie naszego serca, w jego ufności, przyswajaniu i czujności, przeciw atakom Szatańskim na nie.
I to przecież jest potrzebne, ponieważ spoleganie (ufność) wiary w sercu jest podstawą wszystkich naszych pokrewieństw względem Boga, Chrystusa i Prawdy; przeto ono odnosi się do naszych pokrewieństw do nich w pouczaniu, usprawiedliwieniu, poświęceniu i wybawieniu. Gdy zaniepokoimy je, w proporcji do tego zaniepokojenia będą poruszone. To zaciemniłoby nasz wzrok do Prawdy, przygnębiłoby nasze pojęcie odnośnie usprawiedliwienia i osłabiłoby nasze poświęcenie i cofnęłoby nasze wybawienie. Jest to dobitną prawdą, że stoimy – mamy nasze stanowisko – wiarą. Przeto musimy ją bronić przed szkodliwymi napadami, w innym razie, jeżeli będą skuteczne, wysuszą nasze duchowe życie. Nasza skuteczna obrona przeciw napadom na spoleganie naszego serca na Bogu, Chrystusie i Prawdzie, jeżeli inne rzeczy są sobie równe, to utrzyma nam błogosławieństwa i przywileje naszej nauki, usprawiedliwienia, poświęcenia i wybawienia. Tak więc Prawda staje się nam coraz to jaśniejszą; tak więc pocieszające zapewnienie, że jesteśmy nadal przyjemnymi Ojcu przez zasługę Jezusa, rozmaite działalności i osiągnięcia poświęcenia co do ciała i ducha pozostają pewne; i zwycięstwo po zwycięstwie jest nam dane. Ta skuteczna obrona przeciwko atakom na spoleganie serca naszego czyni nas mocnymi dla Boga, Chrystusa i Prawdy. Pomaga nam być twierdzami mocy naszym braciom, przykładem i napomnieniem. Zapewnia nam korzystniejszą pozycję dla wzrostu w wiedzy, łasce i służbie. Zniechęca Szatana w jego atakach na nas i ożywia nas męstwem i mocą do naszych walk w przyszłości.
Tę obronną walkę mamy prowadzić mężnie i z nadzieją. Mamy ją prowadzić z ufnością, ze spoleganiem na Duchu, Słowie i opatrzności Bożej, wiedząc, że przez to nasza siła będzie niepokonaną, a nasze zwycięstwo pewne. Mamy użyć zupełnej zbroi Bożej, która, oprócz miecza Ducha, jest naszym całym obronnym przygotowaniem. Taki odpór zmusi diabła że uciecze od nas; ponieważ ta obrończa zbroja nie dozwala, aby nas raniono, a miecz Ducha przecina miecz Szatana na dwoje, i zadaje mu nieuleczalne rany. Walczmy przeto ze wszystką naszą siłą, i uporczywie, a spoleganie i ufność naszego serca, wyjdzie z tej walki bez uszkodzenia.
Po trzecie nasz tekst jest napomnieniem, abyśmy byli wierni. Łączność pomiędzy znaczeniem wierność, a tymi drugimi znaczeniami słowa wiara jest następująca: Wiara w znaczeniu Prawdy stwarza w nas wiarę w znaczeniu umysłowego ocenienia i spolegania serca; a gdy jesteśmy napełnieni wiarą w znaczeniu umysłowego ocenienia i spolegania serca, to stajemy się wierni. Wierność jest zaletą trzeciego rzędu i jest cechą, która musi przenikać wszystkie nasze inne zalety, i jako taka ona staje się także częścią składową wszystkich naszych innych zalet. Ona jest jedyna z zalet trzeciego rzędu, która jest powszechna w swej czynności. Jest to wierność do Boga, Chrystusa, Prawdy, braci i wszystkich, z którymi mamy do czynienia, we wszystkim, zgodnie z właściwymi zasadami. Ta zaleta połączona z cierpliwością jest ostateczną _zwyciężającą zaletą. W ostatecznej analizie ona jest nawet więcej ostateczną niż cierpliwość, gdyż cierpliwość musi być wyrażona ostatecznie określeniami wierności. Przeto wierność jest ostateczną zwyciężającą zaletą. W pewnym znaczeniu ona jest jedyną niezbędną zwyciężającą zaletą, gdyż ona obejmuje w sobie wierność w użytku tj. w czynności wszystkich innych zalet. Jest to właśnie taka jej właściwość, która wykazuje swój cel do zbicia specjalnego ataku Szatana. Jeżeli Szatan może złamać naszą wierność, to on wie, że jest zwycięzcą w boju. Przeto atakuje ją zawsze w każdym pokuszeniu, które sprowadza na nas. Przeto musimy bronić ją więcej, niż którąkolwiek inną z naszych zalet, ponieważ ona jest zaletą, która trzyma wszystkie inne zalety w porządku. Szatan dlatego uderza na nią każdą pojedynczą i złożona formą grzechu, błędu, samolubstwa i światowości. Zatem widzimy stosowność napomnienia w trzecim znaczeniu słowa wiara w naszym tekście.
Wiele jest powodów dlaczego powinniśmy być wierni. Dobrym powodem jest to, że Bóg i Chrystus każą nam być wiernymi. Także ponieważ to uwielbia i sprawia Im przyjemność i korzyść. Sprawa Prawdy i sprawiedliwości potrzebuje i zasługuje tego. Jest to błogosławionym przykładem dla upadłych aniołów, którzy się upamiętywają dla naszych braci, i będzie błogosławieństwem dla świata później, a nawet teraz błogosławi już niektórych. To jest niezbędne do naszego zwyciężenia i będzie wynagrodzone koroną żywota. Nasze pokrewieństwo, jako szafarzy tajemnic Bożych, jako wojowników Boga, Chrystusa i Prawdy, jako kapłanów ofiarujących dla Prawdy i sprawiedliwości, jako świadków dla Prawdy i sprawiedliwości, jako braci ludu Bożego, jako nauczycieli Prawdy i sprawiedliwości, jako ambasadorów dla Boga, jako zbawicieli świata pod nasza Głową, jako małżonki Chrystusowej i jako sług Boga wszystko razem jako jedno, wymaga, abyśmy byli wierni. Nieprzyjaźń diabła, świata i ciała wymaga, abyśmy byli wierni. Potrzeby rodzaju ludzkiego pod przekleństwem także są pobudką do wierności, i sprawy o które się rozchodzi w tym boju, napominają nas do wierności. Przeto potrzeba wierności jest wielka i zmuszająca.
Jak więc możemy osiągnąć wierność w naszym obronnym boju? Przez kładzenie wierności w każdą zaletę, użytą w naszym obronnym boju. Przez staranie się, aby wierność przenikała każdą naszą myśl, zamiar, słowo i czyn w naszym obronnym boju. Przez staranie się, aby ona była najgłówniejszą wartością, abyśmy byli umarłymi dla siebie i świata, a żywymi dla Boga w naszym obronnym boju. Przez zmuszenie jej ku pobudzeniu nas do badania, krzewienia i postępowania według Słowa Bożego w naszym obronnym boju. Przez zmuszenie jej, aby kontrolowała nasze wytrwanie w badaniu, krzewieniu i postępowaniu według Słowa Bożego w naszym obronnym boju. Przez zmuszenie jej, by trzymała nas na baczności i w modlitwie w naszym obronnym boju. Przez zmuszenie, aby ona była nieugiętą w odpieraniu ataków Szatana, świata i ciała, jak również w napadaniu na ich wysiłki, aby nas wywrócić. Przez zawołanie do naszej pomocy według wymagania na każdą obronną potrzebę stosownych części Słowa Bożego, stosownych zalet Ducha i stosownej pomocy opatrzności Bożej. Przez ustawiczne trwanie w czynieniu tego z każdą siłą i każdą pomocą. Tym sposobem nasi nieprzyjaciele będą zmuszeni do przestania i będziemy wtenczas mogli wypędzić ich z pola walki, w ich atakach; tym sposobem wyjdziemy zwycięzcami w naszym obronnym boju tym dobrym boju wiary.