Teraźniejsza Prawda nr 84 – 1936 – str. 75
właściwą myśl naszego Pastora na nią. Nasz Pastor nie dał nam nigdy tych równoległych czynów i ich okresów gniewu.
Lecz oprócz równoległych dyspensacji mamy wiele innych równoległych okresów w Biblii, np. równoległość 2520 lat, a także inne, jak to jest pokazane w rysunkach chronologicznych braci Edgar na str. 12 w ang. Berean Manuał. Do tych wielu innych równoległych okresów należą także równoległe okresy żniw, stosunkowo od 29 do 69 RP i od 1874 od 1914 r. Że te czasy żęcia są równoległe, Św. Paweł wskazuje w 1Kr. 10:1-14. W tym miejscu on odnosi się do konstruktywnych i naprawiających, lub oczyszczających czynów łaski i do czynów gniewu, jako równoległe wypadki podczas ich względnych 40 lat, „Końców Wieków”. Konstruktywne czyny łaski dla obu żniw są określone
kol. 2
w w. 1-4, a naprawiające i oczyszczające czyny łaski są podane w w. 5 – 10. W. 6 pokazuje nam, że obydwie serie czynów łaski są przedstawione w figurach Kościoła; i w. 11 stosuje je jako figury Kościoła w końcach Wieków obu żniw, czasów żęcia. Konstruktywne czyny łaski szczególnie stosują się do przywilejów, sposobności i doświadczeń, połączonych z pięcioma powoływaniami żniwa, a pod pewnymi względami z pięcioma przesiewaniami żniwa. Fakty, podane w Ewangeliach i Dziejach Apostolskich pokazują, że te dwie serie łaski są w swych pięciu podziałach oddzielone 1845 latami, co dowodzi, że równoległe okresy żniwa, jak również równoległe okresy dyspensacji, także oddzielone są 1845 latami.
Następujące tabele wykazują to z obydwóch serii czynów:
Powołanie Żniwa Żydowskiego | Powołanie Żniwa Wieku Ewangelii |
Jezus, Apostołowie, itd., w pierwszym wezwaniu powołują samych Izraelczyków, od paź. 29 RP do czerwca 36 RP . |
Jezus, br. Russell, itd. w pierwszym wezwaniu powołują wyłącznie członków kościoła, od paź. 1874 do czerwca 1881 r. . |
Jezus, Apostołowie, itd., w drugim wezwaniu powołują Żydów i Pogan, od paź. 36 RP do paź. 39 RP, zaczynając od Korneliusza . |
Jezus, Br. Russell, itd., w drugim wezwaniu powołują ludzi z poza Nominalnego Kościoła i tych, co są w nim, od paź. 1881 r. do paź. 1884 r. . |
Jezus, Apostołowie, itd., zwłaszcza przez pierwszą i drugą podróż misjonarską Św. Pawła, od paź. 46 do paź. 49 RP, trzecim wezwaniem zapraszają Żydów i Pogan. [Historia świecka wskazuje, że Herod Agrypa umarł 44 RP (Dz.Ap. 12:23.) Koniec pierwszej misjonarskiej podróży Pawiowej nastąpił w mniej niż 14 latach po jego nawróceniu, które stało się jesienią 34 RP (Gal. 2:1-10; Dz.Ap. 15:1-4); przeto narada w Jeruzalemie odbyła się w paź. 38 RP (Dz.Ap. 15:40-18: 22).] . |
Jezus, Br. Russell, itd., zaczęli trzecie wezwanie od paź. 1891 do paź 1894 RP .. |
Jezus, Apostołowie itd., zwłaszcza przez Pawłową trzecią podróż misjonarską, uczynili czwarte wezwanie od paź. 56 do paź. 59 RP (Dz.Ap. 20:1-27:1 porównane z 28:11, 12.) [Historia rzymska (Badania Ramsego o Pawle, ang. str. 352-360) pokazuje, że od czerwca 57 do czerwca 59 RP były ostatnie dwa lata Feliksa, jako prokuratora – Dz.Ap. 24:27. . |
Jezus, br. Russell, itd., wydają czwarte wezwanie od paź. 1901, do paź. 1904 RP . |
Jezus, Apostołowie, itd., wydają piąte wezwanie mniej niż rok po uwolnieniu Pawła z jego pierwszego uwięzienia w Rzymie, od lutego 63 do czerwca 66 RP Daty na piąte wezwanie żniwa Żydowskiego są mniej, lub więcej domyślne; lecz pierwsze cztery będąc 1845 lat stosownie przed onymi w żniwie Wieku Ewangelii, są dowiedzione, więc jesteśmy zadowoleni, że i piąte było 1845 lat przed jego równoległością żniwa Wieku Ewangelii. To jednak spoczywa na wierze. |
. Jezus, br. Russell, itd., wydają piąte wezwanie, od lutego 1908, do czerwca, 1911 RP |
Przesiewanie Żniwa Żydowskiego | Przesiewanie Żniwa Wieku Ewangelii |
Pierwsze przesiewanie zaczęło się 9-14 Nisana, 33 RP (Jan 12:1-8; Mat. 26:6-16; Łuk. 22:31) i trwało do czerwca 36 RP, w zaparciu się Okupu przez Judasza, Żydowskiej hierarchii, itd. . |
Postępowanie P. Barboura, 9-14 Nisana, 1878 r. w nauczaniu, że nie ma okupu wprowadziło przesiewanie, które trwało do czerwca 1881 r. |
Drugie przesiewanie, Niedowiarstwo, zaczęło się 36 RP (Dz.Ap. 9:23-26; porównaj w 20-22 z listem do Gal. 1:17, 18; także Dz.Ap. 11:2), a skończyło się w paź. 39 RP . |
Drugie przesiewanie, Niedowiarstwa, zaczęło się w paź. 1881, a skończyło się w paź. 1884 r. |
Trzecie przesiewanie, Kombinacjonizmu, było od paź. 1891, do paź. 1894 r. | Trzecie przesiewanie, Kombinacjonizmu, połączenie się Chrześcijaństwa z Zakonem Żydowskim (Dz.Ap. 15: 1; Gal. 3:1-13; 4:8-5:12) było od około paź. 46 do paź. 49 RP . |
Czwarte przesiewanie, Reformizm, było od paź. 1901, do paź. 1904 r., ześrodkowane na pewnej skardze o rozwód, symbolicznie pojmali (powstrzymali) onego Sługę. . |
Czwarte przesiewanie, Reformizm, było od około paź. 56 do paź. 59, wspomniane w opisie Pawła do starszych w Efezie (Dz.Ap. 20: 17 – 38) i środkujące się w jego doświadczeniach w Judei. Dz.Ap. 21: 15 – 27: 1. . |
Piąte przesiewanie, Kontradykcjonizmu, było od lutego 63 do czerwca 66 RP, głównym dziełem prawdy w tym czasie był List do Żydów, o Przymierzach, Ofierze za grzech i Pośredniku, pisany w] 64 RP (Do Żyd. 13: 23, 24), po uwolnieniu Pawła z więzienia w Rzymie na wiosnę, lub latem 62 RP Dz.Ap. 28:11, 30. | Piąte przesiewanie, Kontradykcjonizmu, było od lutego 1908 r. do czerwca, 1911 r. na tle Pośrednika, Przymierzy i Ofiary za grzech, potem gdy apelacji br. Russella od wyroku niższego sądu nie powiodło się, wskutek czego on stał się rzeczywiście uwolnionym od względnego powstrzymania. |
Powyżej mówiliśmy, że daty na piąte wezwanie żniwa Żydowskiego były po części przypuszczalne; i ta sama uwaga odnosi się w mniejszej mierze do piątego przesiewania. Księga Dziejów Apostolskich nie daje nam informacji p płatem wezwaniu i przesiewaniu, ponieważ według równoległości żniwa Wieku Ewangelii, te nie miały się zacząć aż około osiem miesięcy po skończeniu Księgi Dz.Ap. Ale List do Żyd 13:23, 24, dowodzi, że Paweł był uwolniony od swego pierwszego rzymskiego pojmania, zanim on napisał ten list; bo inaczej, widząc, że on pisał z Włoch, gdzie pozostał na pewien czas po uwolnieniu, on nie mógłby obiecać braciom palestyńskim, że ich odwiedzi po przyjściu Tymoteusza do niego. Przeto ten list, który był głównym utworem Prawdy podczas przesiewania
kol. 2
Kontradykcjonizmu w żniwie Żydowskim, nie mógłby być pisany przed letnią porą 62 RP Data, jaka jest często wyznaczona na napisanie tego listu, jest 64 RP, a to jest akuratnie 1845 lat przed głównymi utworami Prawdy podczas przesiewania Kontradykcjonizmu w żniwie Wieku Ewangelii. Są to te fakty, co zmuszają nas do mówienia, że daty na piąte wezwanie i przesiewanie żniwa Żydowskiego są po części przypuszczalne więcej, na pierwsze, niż na to ostatnie.
Powyżej, w pierwszej tabeli, da się zauważyć gdzie jest mowa o trzecim wezwaniu, że mówiliśmy, iż Paweł był nawrócony 34 RP Ten fakt jest uzasadniamy na tym że br., Russell był uczyniony onym Sługą w 1879 r., a tym sposobem był uczyniony mężem,