Teraźniejsza Prawda nr 74 – 1935 – str. 16
samowidocznym ze względu na odwrócenie zaślepienia od Izraela, ponieważ zaślepienie było z przyczyny uprzedzenia, błędu i ignorancji i dlatego potrzeba pewnego czasu, ażeby to z ich serc i umysłów usunąć. Rozumiemy, że były różne stopnie w okresach lat, w które zupełność Pogan wchodziła i w którym czasie zaślepienie Izraela było stopniowo usuwane. Pierwszy raz było to w czasie od wiosny 1878 do jesieni 1881, kiedy ostatni z wybranych, aby dopełnić zupełną liczbę z 144.000 po tej i po drugiej stronie zasłony został poczytalnie przyjęty. I podczas tego okresu czasu stopniowe usuwanie zaślepienia Izraela rozpoczęło się. Przywrócenie im pewnych przywilejów odnoszących się do Palestyny ze strony chrześcijańskich państw Europy na Kongresie berlińskim w roku 1878, było powodem usunięcia cokolwiek z ich uprzedzenia. I w tym samym czasie zaczęto rozszerzać między nimi Nowy Testament Dr Delitzsch’a w języku hebrajskim, który zaczął usuwać ich niewiary, ignorancję i zaślepienie względem Mesjasza. Lecz zupełność z Pogan od 1878 do 1881 nie pozostawiła jeszcze wszystkich jednostek w powołaniu. Niektórzy z nich wypadli i w 1881 była potrzeba do wezwania innych na miejsce tych wypadłych, aby wypełnić miejsce z pośród poczytalnie wybranych po tej stronie zasłony. W okresie czasu od 1881 do 1914, był następny stopień zupełności Pogan, a w jesieni 1914 ten stopień z ostatnim poczytalnie wybranym zakończył się. Z tej przyczyny od tego czasu żaden z poczytalnie wybranych nie utracił już korony, lecz pozostaną tak długo poczytalnie wybranymi, aż przejdą poza drugą zasłonę. Podczas tego samego okresu czasu (1881-1914) usuwanie zaślepienia Izraela postępowało prędko; w 1878 uprzedzenie przeciwko Jezusowi było tak silne między prawie wszystkimi Żydami, że uznawany był On przez nich jako największy z wszystkich grzeszników, gdy zaś w 1914 miliony Żydów uznawały Jezusa jako największego i najświętszego z największych proroków Izraela. W wielu kazalnicach żydowskich, w których około lat 45 temu wzmianka o Jezusie byłaby uważaną za wielką profanację, teraz Jezus jest często wspominany, jako przykładny Izraelita Izraelitów. Nawet ci najwięcej ortodoksi z pośród Żydów twierdzą teraz o Nim, że był ozdobą ich narodu. Tylko ten, który wie z doświadczenia o ich głębokim uprzedzeniu przeciwko Jezusowi w roku 1878, może zauważyć, jak wielce zmieniły się ich poczucia do Pana w październiku 1914. Trzeci stopień zupełności Pogan, który zaczął się w 1914, zakończy się, gdy ostatni z wybranych z Pogan przejdzie
kol. 2
za drugą zasłonę. Nie wiemy kiedy to będzie i prawdopodobnie nie będziemy tego widzieć z tej strony zasłony. Potem zakończy się okres poczytalności członkostwa Ciała Chrystusowego. Wynikiem tego będzie zupełne zakończenie, w pełnym słowa tego znaczeniu. Zupełności Pogan.. Widocznie po tym czasie Wielkie Grono dokona zupełnego odwrócenia Izraela od zaślepienia jako narodu, który, ma się rozumieć, usunie z siebie jego narodowe zaślepienie i uprzedzenie.
Pytanie: Czy jest Epifania specjalnie dla świata, czy dla Kościoła?
Odpowiedź: Grecki słowo Epifania ma w Biblii dwojakie znaczenie i przedstawia: (1) prawdę świecącą ze specjalną światłością (2) okres czasu, w którym przez jasne świecenie objawi się Pan światu, Wielkiemu Gronowi i Młodocianym świętym, jako obecny przy Jego wtórem przyjściu w Jego prawdziwych stosunkach. W pierwszym jego znaczeniu nasz drogi brat Russell używa 1Piśmiennie wyjaśnia to słowo na str. 44-47 w broszurce „Powrót naszego Pana”, gdy używa i piśmiennie wyjaśnia jego ostatnie znaczenie i przeciwstawia temu period Paruzji jako czas, w którym Pan objawia Kościołowi Jego obecność wtórego przyjścia w Jogo prawdziwych stosunkach, jako różniące się od okresu Epifanii lub Apokalupsji, podczas którego okresu objawia się Pan światu i wielkiemu gronu, jako obecny w Jego wtórem przyjściu i Jego prawdziwych stosunkach. (Przeczytaj tę broszurkę, gdzie jest podana różnica okresu Parousii od Apokalupsis. Pan odsłaniając się Kościołowi Epifania jako czasu Jego Apokalupsji, odsłaniając się wielkiemu gronu). Jeżeli Apokalupsis wyobraża okręg objawienia, jest to samo co okres Epifanii. Nieświadomie w Teraźniejszej Prawdzie No. 1 (angielskiej) odróżniliśmy od okresu Epifanii w następujący sposób: „wtóre Przyjście Jezusa postępuje przez trzy stopnie, pokazane przez greckie słowa Paruzja, Epifania i Apokalupsis”. Jeżeli zmienimy trzy stopnie na dwa a i na lub, wtenczas nasz nieświadomy błąd będzie właściwie poprawiony.
Niektórzy sprzeciwiają się temu, że Epifania jest okresem, w Którym Pan objawia się Wielkiemu Gronu w czasie wtórej Jego obecności. Na to odpowiadamy co następuje:: Choć jednostki, które teraz są w Wielkim Gronie, wiedziały o Jego obecności podczas Parousii, to jednak nie wiedziały wtenczas, że były w wielkim gronie.
DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA
Wieczerza Pańska 15 – go Kwietnia
Wieczerza Pańska tego roku przypada po 6-tej wieczorem 15-go kwietnia Obliczenie, na którym to jest uzasadnione, jest następujące: Wiosenne porównanie dnia z nocą w Jeruzalemie przypada o 3:21 po południu 21-go marca. Nów księżyca najbliższy tej daty pokazuje się w Jeruzalemie o 2:32 popołudniu 3-go kwietnia; zatem pierwszy dzień Nisana zaczyna się w Jeruzalemie o 6-tej wieczorem 2-go kwietnia, (tj. początek 3-go kwietnia według Boskiego zapatrywania), a 14-ty Nisan zaczyna się tam o 6-tej wieczorem 15-go kwietnia. Przeto z braćmi po całym świecie Nisan 14 zaczyna się 15-go kwietnia o 6-tej wieczorem.
Ponieważ wielu oszustów podróżuje między braćmi w Polsce, korzystając z ich gościnności i sakiewek, zdecydowaliśmy uczynić to co bracia w pierwotnym Kościele w takich wypadkach zmuszeni byli uczynić, aby zabezpieczyć zbory i jednostki z braci przed wykorzystywaniem ich przez oszustów. Jeżeli jaki wierny brat miał zamiar podróżować, otrzymał on poświadczenie podpisane przez starszych jego zboru, że ma dobry chrześcijański charakter i Jest wierny Słowu Bożemu. Oszuści ma się rozumieć nie mogli bez podrobienia takiego świadectwa otrzymać. Przeto, aby nie dopuścić do wykorzystania w rozmaite sposoby szczerości braci przez oszustów, radzimy braciom epifanicznym, którzy chcą podróżować od miejsca do miejsca, gdzie są zbory epifaniczne, aby otrzymali poświadczenie, podpisane przez każdego starszego w ich zborze, te oni są w Prawdzie Epifanii i że prowadzą życie chrześcijańskie. I niech tacy podróżujący bracia biorą ze sobą owe poświadczenie i przedstawiają je braciom, gdziekolwiek przyjadą, 'aby zapewnić sobie braterskie przyjęcie Radzimy aby nie przyjmować takich, którzyby nie mieli takiego poświadczenia. Podobna rzecz tyczy się także epifanicznych pielgrzymów i ewangelistów. Każdy jeden z nich otrzymał potwierdzające poświadczenie z Domu Biblijnego, iż on jest epifanicznym pielgrzymem lub ewangelistą. Oprócz tego brat Kasprzykowski ogłosi ich przyjazd zborom, do których oni mają przybyć. I jeszcze raz radzimy, aby nie przyjmować takich, którzy przyjeżdżają bez takiego poświadczenia i bez ogłoszenia ich przyjazdu przez brata Kasprzykowskiego; dlatego, że takowi są albo błądzicielami albo przywłaszczają sobie tylko urząd pielgrzyma lub ewangelisty epifanicznego Domu Biblijnego.
SPROSTOWANIA
W Ter. Prawdzie w Nr. 73 popełniono w druku wiele niedokładności i opuszczeń na miejsce których zostały podane słowa z innych miejsc tegoż numeru. Poniżej podajemy sprostowanie ważniejszych omyłek drukarskich, prosząc braci, ażeby sobie natychmiast poprawili te miejsca, gdyż bez poprawki wiele zdań pozostanie niezrozumiałych.
Str. 84, szpalta 1, wiersz 5 od dołu wykreślić słowa: do rzeczy Parousyjnych, oprócz krótkiego zwrócenia się do – a na miejsce tego napisać: od jego ostatka w miesiącu Nisan 1918, ponieważ oni po.
Str. 85, szpalta 1, par. 1, wiersz 27 z góry – wykreślić słowa: który nie jest w stanie wytłumaczyć tę rzecz po – a na miejsce tego napisać: i inni przez rewolucjonizm wydali członków.
Str. 89. szpalta 2, par. 2. wiersz 2 od góry po słowie: że należy dopisać: Starożytni Święci.
Str. 90, szpalta 1, par. 2, zdanie w wierszach od 7 do 9 od góry. brzmiące w sposób następujący: Nie tylko nie reprezentujący czasami światowe ludy, lecz wszystkie inne wody egipskie wchodzą w tę figurę; z tego widzimy, że nie ludy, lecz nauki są tu reprezentowane – powinno brzmieć w ten sposób: Nie tylko NIL, który czasem reprezentuje ludy światowe, ale wszystkie wody egipskie zostały obrócone w krew; dlatego w tym wypadku nie ludzi, lecz nauki wody Nilu przedstawiają.
Str. 91, szpalta 2, par. 1, wiersz 2 od góry – wykreślić słowa: gdyż cne są zamierzone tylko dla Kościoła; i nikt oprócz nie – na miejsce tego napisać: gdy zastanowimy się nad propagandy o milionach, szczególnie ry
Str. 93, szpalta 1, par. 1, wiersz 4 od góry – po słowie, przedmiotu – dodać słowo że.
Str. 96, szpalta 1, wiersz 13 u góry – wykreślić słowa tak jak.