Teraźniejsza Prawda nr 69 – 1934 – str. 28
nie jest czarterem na korporacje kontrolującą pomiędzy ludem Prawdy, podczas gdy czarter Towarzystwa nim jest. Na tym punkcie ich potępienie Brata Rutherforda jest potępieniem siebie samych: „Z ust twoich własnych sądzić cię będę”.
(58) Podręcznikowo ma dwie postacie: ciężką i łagodną! W pierwszej postaci zaczyna się nieuznawaniem naszego Pastora jako „onego sługi”, posuwa się do potępienia literatury Prawdy, a kończy się zaprzeczeniem samej Prawdzie i powoduje wtóra śmierć. W drugiej z tych postaci odrzuca ono „Badania”, jako podręczniki, i używa do tego Biblii, a niewątpliwie kończy się przeniesieniem człowieka do Wielkiej Kompani. Rewolucjonizm przeciw urządzeniom Pańskim, danym przez „onego sługę”, jest znakiem, że Pan w tym okresie Epifanii daje nam możność poznania tych, którzy są ujawnieni, że stracili Wysokie powołanie. (Psalm 107:10, 11). Rewolucjonizm będzie trwał pomiędzy ludem Prawdy, aż wszyscy będą przezeń doświadczeni i wszystkie klasy wykażą, jakie jest ich stanowisko względem niego.
(59) Rewolucjonizm jest czynny w Kościołach Nominalnych, to jest na dziedzińcach między usprawiedliwionymi. Za pośrednictwem Federacji Kościołów i burzliwej Ligi Kościołów, kler prowadzi rewolucję przeciw niektórym dobrym rzeczom w tych systemach – to jest zagarnia władzę i panuje nad nominalnym ludem Bożym, a ci, którzy poddają się ich teoriom, zabijani są ich bronią ku zabijaniu. W swoim warunkowym usprawiedliwieniu są oni w ten sposób wytraceni.
(60) Potem Rewolucjonizm wkrótce zacznie być czynnym poza dziedzińcami – to jest w mieście – i doprowadzi do symbolicznego trzęsienia ziemi w Objawieniu 16:18-21. To wielkie trzęsienie ziemi przyszłości, w obrębie trzeciej działalności, „w mieście”, dozwoliło nam, przez badanie charakteru ruchów przesiewania w Prawdzie, wnioskować, że Rewolucjonizm jest szóstą bronią ku zabijaniu, już dnia 24-go lutego, 1917 roku, w kablogramie przysłanym z Anglii ostrzegaliśmy Brata Rutherforda, że szóste przesianie Ezechiela 9 nastąpiło w Anglii. Szóste przesianie, jak wszystkie inne zaczęło się pomiędzy poświęconymi, potem przeszło do usprawiedliwionych,
kol. 2
a skończy się między uważającymi się tylko za wyznawców, którym obca jest nawet wiara w Pana, jako ich Zbawiciela. Tak więc znajdujemy, że we wszystkich sześciu przesiewaniach sprawdziły się słowa: „aby się sąd począł od domu Bożego” – 1Piotr 4:17; Ezech 9:6.
(61) Szóste przesianie było jednak szczególne pod jednym względem. Podczas gdy wszystkie inne zaznaczyły wyraźnie rozłączenie pomiędzy tymi, co zatrzymali i tymi co stracili Ducha Świętego, obecne przesianie zaznacza się głównie rozłączeniem Kapłanów i Lewitów i jednych i drugich zatrzymujących Ducha Świętego. I to jest właśnie, czego powinniśmy spodziewać się na czas Epifanii (Mal. 3:2-3; Mat. 7:24-27; 1Kor. 3:12-15; 4:5; 2Tym. 4:1); i nie spodziewamy się aby obecne przesiewanie skończyło się prędzej jak za kilka lat, a oczywiście upłynie jeszcze dosyć czasu zanim Wielka Kompania uzna się za taką.
(62) Jakże cudna jest zgodność naszych tekstów! Wcinając się jeden w drugi, jakże przedziwnie odsłaniają one Jehowy prze-widzenia naszych cudownych czasów! I jakże te teksty upominają nas, abyśmy baczyli, modlili się, trzymali się w miłości Bożej i oczekiwaniu miłosierdzia Chrystusowego na żywot wieczny, abyśmy byli pokornymi w sobie, ufali w Panu i byli wolnymi od wszelkich bałwanów samolubstwa, światowości, błędu i grzechu! Jak zważaliśmy na te ostrzeżenia w przeszłości? Jakże zważamy na nie teraz? Czy jesteśmy Rewolucjonistami, lub ich poplecznikami – czy też ich Przeciwnikami? Czem? Zbadajmy się co do naszego stanowiska w sprawie ostatniego przesiewania, które nas jeszcze doświadcza! „Kto się ostoi, gdy się On okaże? (gdy uczyni wszystkiemu ludowi widocznem – to jest w Epifanii – Mal. 3:2)? Kto? „Ten co ma czyste serce i czyste ręce”, a nikt inny! Przetoż, najmilsi moi: „uciekajcie przed bałwochwalstwem”. – 1Kor. 10:14.
PYTANIA BEREAŃSKIE
(1) Co jest prawdopodobną przyczyną do opublikowania „nowego poglądu”? Dlaczego jest to prawdopodobną przyczyną?
(2) Podaj krótką historię pisania, drukowania i wydania artykułu „Nowy Pogląd Brata Rutherforda”?
(3) Podaj zgodnie z Z. 1913, str. 51, dobrą regułę do postępowania w naszych naukach.
(4) O czym omawiają Mat. 19:27-20:16; i 1Kor. 10:1-14 i Ezech. 9:1-11? Dlaczego i jak powinniśmy to badać?
(5) Podaj rychlejszy i ostatni pogląd Brata Russella na podobieństwo o groszu i przyczyny na jego zmianę poglądu.
(6) Jaki dodatni argument i stosujące się do tego pisma dowodzą, że ostatni pogląd jest właściwym?
(7) Jak używa Pismo św. wyrazów: „pierwsi” i „ostatni”? Czym jest grosz? Co oznacza, że był dany „pierwszym” i „ostatnim”?
(8) Podaj dowód na prawdziwy okres czasu dnia i godzin Przypowieści. Podaj i zbij błędny pogląd.
(9) Jakie dwie myśli daje Przypowieść?
(10) Podaj dowód, do jakich okresów czasu stosuje się 1Kor. 10:1-14 i daj ogólne wyjaśnienie tych trzech podziałów tego Pisma.
(11) Skreślij zawartość Ezech. 9:1-11 i pokaż tegoż pokrewieństwo do Mat. 20:1-16 i 1Kor. 10:1-14.
(12) Jaki jest prawdziwy i błędny pogląd tego, co jest symbolizowane przez Ezechiela i mężów z bronią ku zabijaniu? Podaj dowód na prawdziwy, a zbij błędny pogląd.
(13) Przedstaw prawdziwy i błędny pogląd z kałamarzem pisarskim. Zbij błędny, a daj dowód na prawdziwy pogląd, przez trzy argumenty.
(14) Porównaj i odróżnij pokrewieństwo między zawartościami tych trzech części Pisma świętego.
(15) Dlaczego różni się wyrażenie pierwszego wezwania od czasów tych innych wezwań?
(16) Daj dowód z Pisma świętego, czynników, wyników i faktów, dowiedzionych przez Z. 1916, str. 170-173, że pierwsze wezwanie było od Października, 1874 do Czerwca, 1881.
(17) Podaj historię artykułu: „Te rzeczy były typem”. – Z. 1913, str. 198.
(18) Dlaczego były przesiewania potrzebne, najprzód podczas tych następnych wezwań? Jak odnosi się to do brata Woodwortha dnia i godzin? Jakie było chronologiczne pokrewieństwo każdego wezwania do towarzyszących przesiewań? – Ezech. 5:9.
(19) Podaj wypadki z 4 Moj. 11:4-35,36 i daj dowód obrazowego charakteru tychże.
(20) Podaj pozaobrazy głównego zarysu tej historii i pokaż wypełnienie się tegoż między ludem w Prawdzie „rychło rano”.
(21) Pokaż wypełnienie się tegoż w Nominalnym Kościele i świecie.
(22) Wyjaśnij symbol i rzeczywistość pierwszej broni ku zabijaniu, władających i ich czynności w świątyni.
(23) Wyjaśnij symbol i rzeczywistość pierwszej broni ,ku zabijaniu, władających i ich czynności na dziedzińcach i w mieście.
(24) Podaj dowód, że stokrotna nagroda, a nie siódmy tom, był tym groszem.
(25) Podaj fakty, czynniki i wyniki, które zbijają pogląd o groszu w gazetce i daj dowód z poglądu brata Russella o trzeciej godzinie wezwania.
(26) Podaj fakty z 2Moj. 30:1-31; daj dowód ich obrazowego charakteru i pokaż ich pozaobrazy między ludem w Prawdzie podczas trzeciej godziny.
(27 i 28) Pokaż pozafigury tych rzeczy w świecie, i wyjaśnij figurę i pozafigurę, zabijania bałwochwalców przez syny Lewiego (Mal. 3:3) i plagę.
(29) Wyjaśnij symbol i rzeczywistość drugiej broni ku zabijaniu władających i ich czynności w świątyni, dziedzińcach i mieście.
(30) Podaj dowody, że fałszywa chronologia szóstej godziny nie ma poparcia.
(31) Podaj prawdziwą chronologię, czynniki i wyniki wezwania szóstej godziny.
(32) Daj historyczne fakty przesiewań szóstej godziny między ludem w Prawdzie.
(33) Podaj fakty z 4Moj. 25:1-18; daj dowód ich obrazowego charakteru i pozaobrazów między ludem w Prawdzie.
(34) Pokaż pozaobrazy tychże między nominalnym ludem Bożym. Wyjaśnij figurę i pozafigurę Zamry, Kozbę i Finesa.
(35) Wyjaśnij pozaobraz Finesa w „Onym Słudze”.
(36) Pokaż czynności Kombinacji w świecie.
(37) Wyjaśnij symbol i rzeczywistość trzeciej broni ku zabijaniu, władających i ich czynności w świątyni, dziedzińcach i mieście.
(38) Zbij fałszywą chronologię dziewiątej godziny i podaj prawdziwą.
(39) Daj fakty, czynniki i wyniki wezwania dziewiątej godziny.
(40) Podaj historię z 4Moj. 21:4-6, daj dowód jej obrazowego charakteru;