Teraźniejsza Prawda nr 68 – 1934 – str. 11

opróżnionego miejsca przewodnictwa w Wielkim Gronie, którzy, gdyby przyjęli, mogliby pozyskać i rozwinąć resztę tej klasy, zdolni kandydaci odmawiający zajęcia opróżnionego miejsca przewodnictwa pomiędzy Młodocianymi Świętymi, którzy, gdyby przyjęli, mogliby pozyskać i rozwinąć resztę tej klasy, zdolni kandydaci, odmawiający zajęcia opróżnionego miejsca przewodnictwa pomiędzy Usprawiedliwionymi, którzy, gdyby przyjęli, mogliby pozyskać resztę klasy Usprawiedliwionych, lub zdolni kandydaci jakiejkolwiek wyższej klasy, odmawiający przyjęcia opróżnionego miejsca w jakiejkolwiek niższej klasie, jak np. w klasie tymczasowo usprawiedliwionych, są przedstawieni przez tego, który odmawiał w Izraelu wstąpienia w związek małżeński z wdową po swoim bracie. Wstąpienie w pozafiguralny stan lewirackiego małżeństwa jest niemożebny dla Maluczkiego Stadka, ponieważ jego wódz, Jezus, nigdy nie umiera. Nie tylko, że wodzowie, odmawiający przyjęcia źle sobie postąpili, ale także zostali za to poddani przez Pana pod pewnego rodzaju niewygodę, objawiającą się w duchowym kuleniu. A zatem bliższy krewny wskutek zzucia swego trzewika i oddania go Boozowi, kulał (w. 8), a to przedstawia nie tylko popełnione zło przez dyrektorów i redaktorów Towarzystwa w powyżej nadmienionym artykule, lecz również zło, jakie zostało popełnione w dniu 3-go stycznia 1920, w czasie głosowania na zebraniu akcjonariuszy w Pittsburghu, Penn., kiedy to zostały zniesione roczne wybory urzędników Towarzystwa, a zastąpiono je trzyletnimi wyborami, a także zmieniono dożywotne wybory dyrektorów Towarzystwa, a zastąpiono je również trzyletnimi wyborami, a te ich zmiany były z ich strony wielkim objawem obłudy ze względu na ich twierdzenia z roku 1917 i 1918, kiedy to dowodzili, że roczne wybory dyrektorów i urzędników są absolutnie wymagane przez prawo. To nie tylko jest dowodem obłudy, ale także dowodem grabienia władzy i chciwością. Pozafiguralne kulenie objawiało się także w błędnej praktyce i nauce. Zatem sprawa właściwego postępowania była pozostawioną pozafiguralnemu Boozowi (a więc Booz otrzymał trzewik).

PYTANIA DO POWY2SZEGO PRZEDMIOTU

      (1) Co znajduje się w Strażnicach od 15-go listopada 1932 r. do 15-go lutego 1933 r.? Czego przykładem są myśli zawarte w nich? Co obiecał redaktor Teraźniejszej Prawdy? Za co posłuży nasze tłumaczenie? Kiedy jest właściwy czas na pozafiguralne wypadki z Ks. Ruty? Na co jest figurą głód z Ks. Ruty 1:1-2? Co Betlejem znaczy i na co jest figurą? Co Elimelech znaczy i reprezentuje? Co Moab znaczy i reprezentuje? Noemi? Mahalon? Chelijon? Co reprezentuje ich pobyt w Efracie? W Judzie? Czem było Ich odejście z ziemi Chananejskiej do Moabskiej, w figurze i pozafigurze? Co śmierć Elimelecha reprezentuje? A co przedstawia Noemi pozostawiona w opuszczeniu ze swymi synami? Co przedstawia Mahalon i Chelijon, biorący za żony córki moabskie? Co Orfa zna-czy i reprezentuje? Ruta? Ich zamieszkiwani w ziemi Moabskiej dziesięć lat?

      (2) Co reprezentuje śmierć Mahalona i Chelijona? Co pozbawienie Noemi męża i synów? Ze Bóg znowu dał Izraelowi chleb? Co było pierwszem pozafiguralnem jedzeniem tego chleba? Co reprezentuje, że Noemi usłyszała o tem? Co przedstawia Noemi Orfy i Ruty chęć powrotu? Co reprezentuje ich wyjście ku ziemi Chananejskiej? Co reprezentuje pierwsza prośba Noemi do swoich syno-wych, żeby wróciły się do ludu swego? Jaka jeszcze pozafigura to ilustruje? Co to były za rzeczy w postępowaniu pozafiguralnej Noemi, które wywierały odpychające wrażenie na pozafigura Iną Orfę i Rutę? Jakie przeciwieństwo powiększyło to odpychające wrażenie? Co reprezentuje płacz Orfy i Ruty? Co pocałunek Noemi?

      (3) Co reprezentuje ich chęć udania się z Noemi do Chanaanu? Co reprezentuje druga próba Noemi, żeby się wróciły jej synowe? Dlaczego pozafigury miały takie wrażenie? Co reprezentuje oświadczenie Noemi, że jest za starą, żeby mieć dzieci? A co jej oświadczenie, że choćby mogła mieć dzieci, to musiałaby długo czekać za nimi? Co reprezentuje żal Noemi wyrażony dla jej synowych? Co reprezentuje Orfy i Ruty powtóre okazany żal? Co uległość Orfy i pocałowanie Noemi? Co zwyciężenie tych trud-ności przez Rutę?

      (4) Co reprezentuje trzecia prośba Noemi, żeby się Rut wróciła? Co przedstawia zwycięstwo Ruty? Co jej odpowiedź dana Noemi, żeby przestała ją namawiać do odejścia? Co przedstawia wzruszająca mowa Ruty z wiersza 16 i 17 w jej różnych szczegółach? Czem się stała Ruta po postanowieniu? Co to reprezentuje? Co ziemia Chananejska reprezentuje? Co zrodzony w niej? Co mieszkający w niej cudzoziemiec? Co reprezentuje, że Noemi przestała namawiać Rutę, żeby odeszła? Co reprezentuje ich podróż aż do Betlejem? Jakie wrażenie to uczyniło, figura i pozafigura, na mieszkańcach Betlejemu? Dlaczego? Jak Noemi i Rut zostały przyjęte w figurze i pozafigurze?

kol. 2

      (5) Co przedstawia użalanie się Noemi, figura i poza figura? Jakie myśli zawierają się w porównaniu imion Noemi i Mara? Jaką lekcję mamy z tego? Co reprezentuje ubolewanie Noemi nad swoją stratą? Co reprezentuje powtórzenie myśli z wierszów 19 do 21?

      (6) Co jest godnem uwagi względem czasu, w którym Noemi i Rut powróciły do Betlejem? Kiedy odbywało się żniwo jęcz-mienne, a kiedy pszeniczne w figurze i pozafigurze i jaka zachodzi różnica między jednem a drugiem? Która przypowieść pokazuje to pozafiguralne odróżnienie? Jak? Co reprezentuje przyjście Noemi i Ruty do Betlejem na początku żniwa jęczmiennego? W czasie którego wezwania ich pozafigury przyszły do Prawdy? Jaka nauka potwierdza tę myśl? Dlaczego? Jak to poskutkowało na pozafiguralną Rutę? Przed i po której dacie? Co pozafigura dowodzi co do chronologji pozafigur pierwszego rozdziału Ruty?

      (7) Do którego okresu odnosi się pozafigura 2-go rozdziału Ks. Ruty? Co reprezentuje pokrewieństwo Booza przez Elimelecha do Noemi i Ruty? Co przedstawia możność i bogactwo Boozowe? Co reprezentuje, że Ruta szukała za sposobnością zbierania w pokłosiu? Jej prośba Noemi, żeby ją puściła iść na zbiór w pokłosiu? Co reprezentuje pole, w którem Rut zbierała? Co jej zbieranie między snopami za żeńcami? Co Boozowe przyjście z Betlejem, aby błogosławić żeńców? żeńcy życzący Boozowi? Boozowe pytanie dozorcy o żeńcach? Co reprezentuje odpowiedź dozorcy? Jego wzmianka do pokrewieństwa Ruty z Noemi? Jego pochwała gorliwości i pracowitości Ruty?

      (8) Co reprezentuje Boozowe odezwanie się do Ruty? Wyrażenie „Czy nie słyszysz mię córko moja?” Jego pozwolenie zbierania jej na jego polu? Przy jego dziewkach? Jego rada, by nie odchodziła na inne pola? Boozowe zachęcenie jej, żeby pilnowała pola, gdzie jego dziewki pracują? Jego zapewnienie ją o jej bezpieczności? Jego zapraszanie jej, żeby piła z wody czerpanej przez jego sług? Gdzie okazały się pozafigury tych mów Boozowych? Co reprezentuje zdziwienie Ruty i uznanie, iż Booz łaskawie postępuje sobie z nią, cudzoziemka?

      (9) Co pozafiguralnie wnioskujemy z Boozowej wielorakiej odpowiedzi, figura i pozafigura? Gdzie te pozafigury były wyra-żone? Co reprezentuje jego życzenie jej nagrody od Boga za jej dobre uczynki? Gdzie te pozafigury były wyrażone? Co reprezentuje odpowiedź Ruty? Jej wypowiedzenie przyczyny co ją ośmieliła zapytać go o łaskę? Boozowe zaproszenie ją, aby jadła? Dwojaki pokarm? Ruty przyjęcie tego zaproszenia? Jej pozostawanie podczas jedzenia przy żeńcach? Boozowe podanie jej prażma? Jej jedzenie do sytości? Jej odejście do pracy?

      (10) Co reprezentuje Boozowe czworakie rozkazanie sługom? Co zbieranie Ruty przez cały dzień? Co wymłócenie jęczmienia? Ze miała jakoby Efę? Jej zabranie tego, co nazbierała do miasta? Co przyniesienie zboża do Noemi? Co oglądanie tego, co nazbierała przez Noemi? Co znaczy, że Rut dała nadwyżkę z tego, co nazbierała Noemi? Zdziwienie Noemi z Ruty powodzenia? Co wywnioskowała Noemi z powodzenia Ruty? Co znaczy oznajmienie Ruty, że to był Booz, co wyświadczył jej tę łaskę?

      (11) Co reprezentuje, że Noemi życzyła błogosławieństwa Boozowi za jego dobroć żywym i umarłym? Jej oznajmienie, te Booz ma prawo do odkupu? Co przedstawia, że Ruta opowiadała Noemi, że Booz zaprosił ją, żeby trzymała się jego żeńców do końca żniwa? Co przedstawia rada Noemi dawana Rucie? Co, iż Ruta usłuchała tej rady? Co przedstawia całe żniwo jęczmienne? żniwo pszeniczne? Co nasze badanie pokazuje o pozafiguralnej chronologji Ks. Rut 2? Co reprezentuje pozostawanie Ruty u Noemi?

      (12) Do którego czasu odnosi się Ks. Rut 3 roz.? Co to udowodni? Jaki był pogląd VII Tomu i zwolenników Towarzystwa w 1917 i 1918 o zamknięciu drzwi? Kiedy one się zamknęły i kiedy pokłosie prawdziwie zakończyło się? Do jakiego wniosku zmusił ich pogląd? Gdzie te myśli były wyrażone? Co jest pozafigurą Noemi odpowiadającej Rucie o swoich planach względem niej? Jej przypomnienie Rucie, że Booz jest powinowatym (odkupicielem)? Co reprezentuje danie informacji Rucie, że Booz będzie wiał jęczmień na bojowisku? Jakie były niektóre doświadczenia od wiewania tego czasu? Co reprezentuje radzenie Rucie, żeby się umyła, namazała i ubrała? Jakie prawdy uweselały Kościół naonczas? Naszego Pana? Jak ta ostatnia myśl jest przedstawiona w figurze?

      (13) Co reprezentuje rada Noemi dawana Rucie, żeby nie dała się widzieć Boozowi, ażby się najadł i napił? Co reprezentuje, że czas po położeniu się Booza był właściwym dla jej przedstawienia się jemu? Co przedstawiają instrukcje, żeby odkryć nogi Booza i tam się położyć? Co przedstawia, że Noemi mówiła Rucie, że wtedy Booz powie jej, co ma czynić? Co przedstawia przyrzeczenie Ruty uczynienia według rady Noemi? Jak wypełniły się pozafigury życzeń i instrukcyj Noemi dla Ruty? Jak wiemy, te to jest faktem? Co reprezentuje, że Ruta uczyniła to, co było jej rozkazane? Jaki jest charakter powyższych zastosowań?

      (14) Kiedy okazał się pierwszy i drugi numer tego czasopisma? Jakie były tematy ich artykułów? Co te artykuły dały Maluczkiemu Stadku?

poprzednia strona – następna strona