Teraźniejsza Prawda nr 61 – 1932 – str. 86

zatrzymany na wiele lat przed rokiem 1914; a że przychodzili nowi członkowie do Chrystusa podczas Laodycei (Obj. 3:18, 20, 21) Laodycea musiała być podczas żęcia; i musiała zacząć się 40 lat przed r. 1914.

      (3) Wszyscy wybrani mieli być poświęceni – „zabici” (Obj. 6:11) przed zaczęciem gniewu czasem ucisku – a ponieważ gniew zaczął się w r. 1914, żęcie musiało tedy być zakończone i dlatego żęcie okresu Laodycei musiało się na wiele lat przedtem czasem zacząć.

      (4) Wszyscy wybrani byli popieczętowani na czołach w każdym kraju przed wejściem takowego w wir wojenny, dlatego ostatni z wybranych został zżęty w Europie w roku 1914 a ostatni w pokłosiu w Ameryce w roku 1916, kiedy to Ameryka została wciągnięta w wojnę z Niemcami. Dlatego Laodycea zaczęła się 40 lat przed rokiem 1914 (Obj. 7:1-3).

      (5) Dwanaście godzin dnia w przypowieści o groszu stosuje się do 40 lat żęcia – do Paruzji, a następne dwanaście godzin nocy do reszty czasu żniwa – do 40 lat Epifanii – pięć wezwań żniwa skończyły się w czerwcu 1911, pierwsze zaczęło się w 1874; dlatego Laodycea zaczęła się w r. 1874, a Filadelfia już tedy przeszła, ponieważ żęcie jest pod siódmą trąbą, w która trąbi posłaniec Laodycejski. (Obj. 11:15; 14:14-16).

      (6) Północ z przypowieści o dziesięciu pannach, była w kwietniu 1877, gdy ogólna proklamacja Obecności Chrystusa się zaczęła, a początek tej nocy był w październiku roku 1799 i dlatego noc musi skończyć się w październiku 1954 roku z końcem Epifanii (od roku 1799 do 1954 jest 155 lat, a połowa z tego jest 77 1/2 lat, i przypada na r. 1877) lecz to także dowodzi, że gdy w kwietniu roku 1877 stał się krzyk: „Oto Oblubieniec”, żęcie już postępowało; dlatego Filadelfii już być nie mogło; ponieważ żęcie podchodzi pod siódmą trąbę Laodycejskiego posłańca. (Obj. 11:15; 14:14-20).

      (7) W liście 1Kor. 10:5-14 mamy przedstawione pięć przesiewań, które były reprezentowane przez pięć doświadczeń złego, przez jaki przechodził Izrael na puszczy i jest pokazane, że miały one mieć miejsce w okresach żęcia żydowskiego i chrześcijańskiego, co przez następujące zastanowienia jest udowodnione, że jest pierwszym i ostatnim okresem Kościoła Efeskiego i Laodycejskiego. Żyd. 3:7; 4:11 dodatkowo pokazuje, że Izraelskie doświadczenia złego na puszczy, były też typem na doświadczenia wieku Ewangelii między żniwami, ponieważ fakty pokazują, że te pięć przesiewań wypełniły się w Wieku Ewangelii na większą skalę od przesiewań obu żniw, po jednym przesiewaniu w każdej z tych pięciu epok między Efezem a Laodycea.

      (1) W czasie Smyrneńskiego Kościoła były przesiewania względem nauk o trójcy, nieśmiertelności duszy i wiecznych mękach, i tu odbyło się większe przesiewanie przeciwko okupowi, ponieważ te nauki zaprzeczały okupowi. To zgadza się z pierwszym przesianiem w żniwie, 1878 – 1881. (2) Przez odrzucenie prawdziwego celu na Wiek Ewangelii (wybierania Kościoła na tysiącletnie nawrócenie świata) i przez przyjęcie fałszywego, aby nawrócić świat i panować nad nim 1000 lat przed powrotem Chrystusa, zamiast prawdziwego został fałszywy Boski Plan wprowadzony – i to większe przesiewanie niedowiarstwo – odbyło się właśnie w okresie Pergameńskiem, ponieważ ta nauka była niewiarą w Boski Plan dla Kościoła i świata. To zgadza się z drugim przesiewaniem w żniwie, 1881-1884.

      (3) Główna epoka otrącenia w czasie okresu Tyjatyrskiego było pozaobrazowej Jezabeli bezbożne połączenie się (wszeteczeństwo) z królami ziemi (chrześcijaństwa). Obj. 2:20-23. To było kombinacją (wszeteczeństwem) przesiewaniem na większą skalę, większą pozafigurą nieprawnego łączenia się Izraelitów z Moabitskimi i Madyjańskimi niewiastami w Baal Fegor (4Moj. 25). To zgadza się z trzecim przesiewaniem w żniwie, 1881-1894. (4) Reforma Katolickiego Kościoła w głowie i członkach była głównym złem przesiewania okresu Tardji, przez silne i złe wysiłki jednostek, władców, uniwersytetów i trzech ogólnych konsyliów (zjazdów) do zreformowania chrześcijaństwa – w 14 i 15 stuleciu. Dlatego było to czwartym przesiewaniem Wieku Ewangelii i zgadza się z czwartym przesiewaniem w żniwie, 1901 – 1904. (5) Wielkie spory między protestanckimi reformatorami a katolikami i innymi nieprzyjaciółmi, przez okres, aż do czasu po ruchu Millera. było na Wiek Ewangelii wielkim pozaobrazem Korego, Datona, Abirama i 250 Lewitów, którzy sprzeciwiali się Mojżeszowi i Aaronowi, i zgadza się z piątym przesiewaniem w żniwie, 1908-1911, i dowodzi że podczas tej wielkiej pozafigury przesiewania Filadelfia musiała egzystować i dlatego musiała zakończyć się gdy pierwsze przesiewanie w żniwie Wieku Ewangelii w roku 1878 zaczęło się. Dlatego Laodycea musiała zacząć się przed 1878 r. (Aby dać Prawdę wiernym przed r. 1878, dla ich użycia w obronie, w przesiewaniu od roku 1878-1881). Wielu z nas przypomina sobie, jak danie ślubu Kościołowi przez Pana, który użył do tego brata Russella, było pozaobrazem typu 4Moj. 15:37-41, i przyczyna piątego przesiewania w r. 1908. W wieku Ewangelii był również dany ślub na większą skalę, gdy Pan przez Jana Wessla, głównego członka Filadelfijskiej gwiazdy, dał cztery główne zasady dla Reformacji, które były pomocą dla protestantów do ostania się w sporze z papistami: (1) że Biblia jest jedynym źródłem i reguła dla wiary i życia; (2) że Jezus jest jedyną Głową Kościoła; (3) że Usprawiedliwienie przychodzi tylko przez wiarę; i (4) że poświęceni wierzący są tylko kapłaństwem. Gdy Luter długo po śmierci Wessla i rychło w jego pracy reformacji najprzód przeczytał dzieła Wessla, powiedział: „gdybym czytał Wessla przed reformacja, moi nieprzyjaciele napewno by mówili, że otrzymałem te nauki od Wessla; ponieważ są one zgodne z moimi”.

      Powyższe siedem dowodów z proroczych znaków, do których jeżeli by była tego potrzeba, wiele innych można by dodać, pokazują, że Filadelfia była przed r. 1874 i że wtenczas Laodycea się zaczęła.. Artykuły J. F. Rutherforda w powyżej podanych Strażnicach na te okresy są tak słabe, że odpowiedzieliśmy na nie tylko pośrednio, dowodząc, że Filadelfia skończyła się a Laodycea zaczęła się w r. 1874; i aby także zaoszczędzić wiele drogiego czasu i druku. Takie błędne poglądy można nazwać właściwie pijaństwem (duchowym) i zaciemnieniem się prawego oka (ślepotą umysłową).

      W swoich artykułach mówi on że żniwo zaczęło się w r. 1874; lecz podanie brata Wise (zobacz w następnym artykule) i logika stanowiska pokazują, że czeka on tylko do czasu, aby ogłosić, że Żniwo rozpoczęło się w roku 1918 lub 1919 ukrywając tymczasowo swoje myśli w bojaźni aby nie wywołać wielkiej opozycji przeciwko sobie. Jako sługa Azazela wypełnia on więc jego służbę zwodzenia innych, którzy pójdą za nim w coraz głębsze pustynne halucynacje na zniszczenie ich cielesnych umysłów. Oby ich nowe stworzenia były zbawione w tym dniu; i niech Pan wyzwie od owych złudzeń tych, którzy są Jemu wierni. A Jego wierność daje nam pewna gwarancję, że to dla swych wiernych uczyni.

ZACIEMNIANIE SIĘ (ŚLEPOTA) PRAWEGO OKA NA PIRAMIDĘ

(P. 1929, 20) Przedruk z No. 40 TP

      Rok temu J.F. Rutherford, którego tak nazywać będziemy, aby go odróżnić od Adama Rutherforda podał w zborze w Nowym Yorku myśl, że okres od roku 1874 do 1918 był okresem Filadelfijskim, a że od roku 1918 lub 1919 rozpoczął się okres Kościoła Laodycejskiego. Pogląd ten, jak to już widzieliśmy z poprzedniego artykułu jest błędnym. Gdyśmy się pierwszy raz o tym dowiedzieli, nadmieniliśmy, że w krótkim czasie będzie uczył, że żęcie nie zaczęło się w 1874. lecz w roku 1918 lub 1919. Lecz temu sprzeciwia się nie tylko chronologia Biblijna i jej wypełnienia lecz także i Piramida. To on uznaje, i dlatego widzi potrzebę zaprzeczenia, że Piramida jest dziełem Bożym, twierdząc iż Szatan jest jej budowniczym. Możemy być pewni, że wkrótce odrzuci on i chronologię odnośnie żęcia od roku 1874 do 1914 chociaż w artykułach powyżej nadmienionych Strażnic nadal on twierdzi, że Żniwo rozpoczęło się w roku 1874.

      Nie dał nam jeszcze żadnego dowodu na jego twierdzenie,

poprzednia stronanastępna strona