Teraźniejsza Prawda nr 61 – 1932 – str. 85

względem nich od roku 1874, , ponieważ od tego czasu protestanckie kościoły i Rzym zaczęły być „zwijane jako księgi” niebiosa – w większej lub mniejszej przyjaźni. Dlatego koniec Filadelfii był w roku 1874. Filadelfia była także zachowana od godziny pokuszenia, a nie w godzinie tejże, jak artykuły J.F. Rutherforda błędnie twierdza. Godzina pokuszenia (w. 10) zaczęła się w roku 1878 z pierwszym z sześciu przesiewań żniwa, gdy zaś Laodycea nie była zachowaną od niej (w. 18), lecz wstąpiła w nią. Dlatego w roku 1878 nie było już Filadelfijskiego Kościoła, a Laodycea egzystowała już przed rokiem 1878 i dlatego nie mogła zacząć się w roku 1918 lub 1919. Dalej wtóre przyjście naszego Pana w roku 1874 (nie zmyślone przyjście do Kościoła w roku 1918, którego nikt nie przepowiedział przed 1918 rokiem, jak to być powinno), lecz ta myśl zaczęła być głoszoną dopiero kilka lat po roku 1918, gdy zaś przepowiednia o wtóre j obecności Pana wypełniła się w okresie Filadelfii przed 1874, jak wiersz 11 uczy, było ogłoszone w okresie Filadelfii, że miało być w bliskiej przyszłości (w. 11), lecz oświadczone jako obecne w okresie Laodycei (w. 20). Dlatego Filadelfia skończyła się, a Laodycea zaczęła się w roku 1874. W okresie Filadelfii nie obiecano specjalnych uczt Prawdy, lecz wielkich uczt obiecano wiernym w okresie Laodycei (w. 20), co też Jezus obiecał, że miało być przy Jego powrocie (Łuk. 12:37) w roku 1874. W Filadelfii nie było pukania przez Słowa prorockie, że wtóre przyjście naszego Pana nastąpiło; lecz było takie pukanie od roku 1875 jak Laodycejski okres postępował (w. 20). Kościół Filadelfijski nie otrzymał napomnienia, aby pokutował, ponieważ Kościół Reformacyjny był wierny powierzonej mu pracy aż do końca; lecz upadły stan Laodycei od r. 1878 w sześciu przesiewaniach wymagał wiele nawoływania do pokuty (w. 9).

      Otwarte drzwi do Reformacyjnego Kościoła były dla wszystkich (w. 7- 18); lecz drzwi do Laodycei były tylko dla jednostek (w. 20), a to znów umieszcza Filadelfię i Laodyceę tam, gdzie je br. Russell umieścił i dlatego pobiją nowy pogląd, ponieważ ogólne powołanie skończyło się rychło w prawdziwej Laodycei 1878 – 1881. Nie była już potrzeba szczególnej maści na oczy Filadelfii do osiągnięcia reformacyjnych Prawd, które miliony nie poświęconych otrzymały; lecz w Laodycei od 1874 roku, była potrzeba takiej maści do otrzymania Prawd Żniwa, których stosunkowo mało otrzymało (w. 18). Filadelfia nie była biedną, mizerną, uboga, ślepa i naga, jak Laodycea od roku 1878, lecz miała bogactwa, korony (w. 11). Filadelfia była mówczym narzędziem Pańskim do końca jej kariery, gdy zaś w roku 1878 nominalny kościół został wypluty, dlatego w roku 1878 Filadelfia nie egzystowała, ponieważ Laodycea była tedy jako mówcze narzędzie odrzucona (w. 16). Zwycięzcom Filadelfii była obiecana nadzieja nieba i stania się częścią uwielbionej Świątyni jak część Oblubienicy Chrystusowej i córki Jehowy, miała przywilej otrzymania rodzinnego imienia (w. 12) i korona miała być szczególną nagroda warunkowo ofiarowaną wszystkim (w. 11). którzy zwycięża w okresie Reformacji. To było rzeczywiście nadzieja dla całego reformacyjnego Kościoła, gdy zaś nie do wszystkich poświęconych Laodycei (zauważcie różnicę między ogólnym a szczególnym powołaniem) były dane obietnice Królestwa i współdzielnictwo z Chrystusem (w. 21 i Boskiej natury (złoto w ogniu doświadczone – w. 18). Dlatego wnioskujemy, że porównanie i kontrast między Filadelfią i Laodyceą podane w Piśmie św. w Obj. 3:7 – 13, 14 – 21 dowodzą, że Filadelfia był kościół reformacyjny, którego kariera skończyła się w roku 1874, a Laodycea był Kościół w żniwie, począwszy od roku 1874 i trwać będzie aż do roku 1954; wierzymy, że tak Biblia uczy.

DOWÓD PRZEZ PROROCZĄ CHRONOLOGIĘ

      Prorocza chronologia dowodzi, że Laodycea zaczęła się w roku 1874; a nie w roku 1918 lub 1919 i dlatego Filadelfia skończyła się w roku 1874. W krótkości przedstawimy chronologiczne dowody na właściwy czas tych dwóch Kościołów.

      (1) Jeżeli Filadelfia miała trwać tylko od r. 1874 do 1918, jej okres czasu byłby 43 i pół lat. Lecz ponieważ każda z trąb Objawienia stosuje się do tego czasu, w którym postępował rozwój danego Kościoła, a posłaniec każdego Kościoła był posłańcem danej trąby, dlatego posłaniec Filadelfii musiał trąbić przynajmniej 391 lat i 15 dni (Obj. 9:13 – 15); dlatego zaczął trąbić setki lat przed rokiem 1874. – Gdy po symbolicznym trzęsieniu ziemi napiszemy wyjaśnienie Objawienia, damy dowody, że Filadelfia zaczęła się około 25 lat przed ogłoszeniem Lutra 95 tez 31 października 1517 roku. Nasz dowód pokaże, że druga biada w czasie szóstej trąby trwała aż do czasu na kilka lat przed 1874. Cośmy teraz podali jest jednak wystarczającym dowodem, że Filadelfia zaczęła się setki lat przed rokiem 1874 i że od tego czasu Laodycea się zaczęła.

      (2) Dni 390 ponoszenia grzechów Izraela (grzechy Katolicyzmu były noszone 390 lat przez wiernych, różniące się od protestantów, których grzechy były noszone 40 lat 1874 – 1914 – przez wiernych (Ezech. 4:4 – 6) wyobrażają zupełny okres drugiej biady Obj. 10:12 itd. z wyjątkiem ostatniego roku i 15 dni, a to było całkowicie w okresie Filadelfii i skończyło się przed zaczęciem się 40 lat oblężenia protestantyzmu w roku 1874. Dlatego Filadelfia skończyła się a Laodycea zaczęła się w roku 1874.

      (3) 6, 000 lat od upadku Adama skończyło się w roku 1874, a Tysiąclecie zaczęło się żniwem Wieku Ewangelii; żniwo będąc okresem przejściowym. pomiędzy wiekiem Ewangelii a Tysiącleciem (Mat. 13:40): a żniwo należy do Laodycei (Obj. 11:15, 14:14 – 20). Dlatego Laodycea musiała się zacząć w roku 1874, a Filadelfia w tym czasie się, skończyła.

      (4) 1335 dni Daniela (Dan. 12:12) skończyły się w roku 1874, jako dowód wtórego Przyjścia Pana. Jezus oświadczył, że miał przyjść w tym czasie z poselstwem i praca żniwa, co należy do Laodycei. – Łuk. 12:37; Mat. 13:40-43; 24:30, 31; Obj. 14:14 – 20; Psalm 50:4 – 6.

      (5) Równoległe dyspensacje pokazują, że jak żęcie Wieku Żydowskiego było końcem żydowskiego wieku, pierwszym okresem Kościoła Efezów – tak samo żęcie Wieku Ewangelii musi być w równoległym czasie Wieku Ewangelii – 1874 – 1914 i dlatego jest przy końcu (Mat. 13:40) ostatnim czyli Laodycejskim okresem Kościoła.

      (6) Pozafiguralny cykl Jubileuszowy wskazujący na rok 1874, i wprowadzający wiek Tysiąclecia w czasie zachodzenia wieków Ewangelii i Tysiąclecia musiał wprowadzić Laodyceę, ostatni z okresów Kościoła; ponieważ w takim zachodzeniu wieków, nie mogło być aż dwóch okresów Kościoła w czasie Żniwa wieku Ewangelii bo inaczej byłoby sprzecznością z figurą Żniwa Żydowskiego. A zatem Filadelfia skończyła się w r. 1874 a Laodycea rozpoczęła się; zaś wielki cykl od ostatniego Jubileuszu przed spustoszeniem ziemi przyprowadza nas do roku 1874 jako początku Tysiąclecia.

      (7) 51 jubileuszowych cykli po 49 lat, ponieważ wszystkie 70 jubileuszów były zachowane w czasie spustoszenia, i żaden potem nie mógł być powtarzany przy końcu każdych 49 lat z pozostałych 51 cykli – (2 Kron 36:21) skończyło się w r. 1874, a ich koniec pokazuje obecność Wielkiego Naprawiciela, którego pierwszym dziełem przy Jego powrocie było żęcie pokazane pod (4) i dlatego wtenczas Laodycea się zaczęła, a Filadelfia się skończyła.

DOWÓD PRZEZ ZNAKI CHRONOLOGICZNYCH PROROCTW

      III. W krótkości damy teraz niektóre prorockie znaki czasów na dowód, że żęcie należało do okresu Laodycei i dla tego nie mogła zacząć się w r. 1914, i z tej przyczyny Filadelfia nie mogła trwać jeszcze dłużej do r. 1918. Że Laodycea jest okresem żęcia, powtarzamy, że jest to widocznym z faktu, że jej anioł, on siódmy, był aniołem z siódmą trąbą, a pod tą trąbą było żęcie. – (Obj 11:15, 14:14-20).

      (1) Ponieważ kąkol zaczął być palony w r. 1914 żęcie musiało poprzedzać jego palenie, i musiało być tak czynione przez 40 lat według równoległych dyspensacji (Mat. 13:40-43; Obj. 14:14-20). Dlatego Laodycea zaczęła się w 1874 roku.

      (2) Czas ucisku, który zaczai się wojną światową w r. 1914, miał zająć żeńce i zakończyć jego czynność (Amos 9:1); lecz żeńca musiał zacząć swe dzieło zanim został

poprzednia stronanastępna strona