Teraźniejsza Prawda nr 58 – 1932 – str. 42
głównego z kapłanów będących na ziemi. To samo jest prawdą odnośnie Fineesa, pierworodnego syna Eleazarowego z 4Moj. 25. Te i tym podobne figury i pozafigury dają nam myśl, że najstarszy syn przedstawia główną jednostkę danej grupy lub klasy, której jest członkiem. Niemcy bez wątpienia były głównym członkiem państw centralnych; dlatego jest właściwym, aby Niemcy przedstawiały najstarszego syna króla Moabskiego, ponieważ ten ostatni przedstawia państwa centralne jako takie, tj. całą grupę. Niemcy stawały się do tego stopnia dominującymi pomiędzy resztą mocarstw centralnych, iż zdawało się, że same staną się siłami centralnymi, a inni staną się ich poddanymi („który miał królować miasto niego”). Ściana symbolizuje władzę, a także stanowisko lub wykonywanie władzy. Państwa Centralne poświęciły na ofiarę Niemców stojących na czele i wykonywujących władze, a same poddały się wrogom, pozostawiając je same do dalszego prowadzenia wojny. Uczyniły to, aby uspokoić gniew boga swego, który w rzeczywistości był Szatanem, w celu swego własnego zabezpieczenia od dalszych strat pochodzących ze strony państw sprzymierzonych. Niemcy do tego stopnia były znienawidzone przez Aliantów, iż było niekorzystnym dla reszty mocarstw Centralnych pozostawanie nadal ich sprzymierzeńcami. Toteż, gdy doszły do najwyższego stopnia kryzysu, postanowiły poświęcić na ofiarę Niemców przez opuszczenie ich w wojnie. W angielskiej Biblii zamiast słowa „przetoż” jest użyte słowo „tedy”, które pokazuje, iż chronologicznie odnosi się do czasu po Konferencji Pracy w Sztokholmie. A więc, wtenczas one to uczyniły; ponieważ żadne z państw centralnych nie poddało się, aż dopiero w październiku 1918. Tak jak Moabczycy czuli wielki gniew i nienawiść przeciw Izraelowi („i stało się wielkie zagniewanie przeciw Izraelowi”), tak samo państwa Centralne znienawidziły Aliantów za dokonane na nich dzieło zniszczenia. Lecz gdy ostatecznie nadszedł koniec siły i niedoli, uczucia wszystkich w wojnę wmieszanych o wiele złagodniały i wszyscy zaczęli czuć się lepiej („a wrócili się do ziemi swojej”)
(30) A zatem, ukończyliśmy nasze badanie rozdziału trzeciego z 2Ks. Królewskiej. Dowiedzieliśmy się, że tak jak nasze poprzednie figuralne badania, tak też i ten rozdział jest dla nas wielce oświecającym i jasnym proroczym opisem o rzeczach, które Bóg postanowił, aby były wyobrażone pod figurami. Jest jeszcze jednym dowodem natchnienia i nieomylności Słowa Bożego – będącego Pismem Prawdy, a jako takie powinno być cenne dla nas, ponieważ ono objawia Ojcowskie przewidywanie; zaś wyrozumienie tegoż Słowa, powinno być przez nas cenione, jako wyraz Jego specjalnej łaski spływającej na nas, przez którą jesteśmy uprzywilejowani tym, iż możemy widzieć i ocenić postępujące światło. Nawiasowo pragniemy nadmienić jeszcze i to, że czas na ustanowienie tej pozafigury pokazuje, że nasze wyrozumienie o Eliaszu i Elizeuszu jest właściwym, lecz stoi w sprzeczności ze stanowiskiem Strażnicy, ponieważ, według jej pojęcia, pozafiguralny Elizeusz zaczął działać osobno od pozafiguralnego Eliasza w roku 1919, to jest przeszło rok później, podczas gdy ten rozdział udowadnia, że to miało miejsce przeszło rok przed rokiem 1919, a poprzedni rozdział dowodzi, że rozdzielenie nastąpiło dwa lata przed rokiem 1919.
PYTANIA DO POWYŻSZEGO
(1) Gdzie są podane szczegóły o pozafiguralnym Eliaszu i Elizeuszu? Co jest przedstawione w 2 Król. 2:15-25? O czem jest traktowane w tym artykule? Jakie mamy dowody, że 2 Król. 3 ma znaczenie figuralne? Co powyższe fakty dowodzą.? Na co wskazuje okres tego rozdziału w pozafigurze? Jakie wielkie wydarzenie jest przedstawione w tym rozdziale? Co nas upoważnia, abyśmy go stosowali symbolicznie?
(2) Z jakich numerów Ter. Prawdy dowiedzieliśmy się o figuralnym znaczeniu Jorama Izraelskiego, Józefata Judzkiego i króla Edomskiego? Co przedstawiają ci czterej królowie: Izraelski, Judzki, Edomski i Moabski? Mając te określenia na pamięci, do czego powinno nas to pobudzić, względem tego rozdziału?
(3) Co przedstawia Achab? Co przedstawiają jego dwaj synowie? Do jakiego czasu odnoszą się te dwie poza-figury? Kiedy i w skutek czego umarł pozafiguralny Ochozjasz? Jak długo będzie jeszcze istnieć pozafiguralny Joram? Jakie istniało pokrewieństwo urzędu pomiędzy Ochozjaszem i Joramem? Do której fazy odnosi s:ę wyrażenie : że Joram zaczął panować osiemnastego roku panowania Józefata? Kiedy zaczął pozafiguralny Achab umierać? Co uczynił pozafiguralny Ochozjasz w czasie śmierci swego ojca? Jak długo ta kombinacja istniała? Co jest wyobrażone przez panowanie w Samarii? Co jest prawdopodobnie przedstawione przez dwunastoletnie panowanie Jorama?
(4) Co uczyniła Europa sprzymierzona? Pomimo czego było to czynione? Jakie było jej zło w porównaniu ze złem autokratycznej Europy i kościoła katolickiego? Co sprzymierzona Europa usunęła z pośród siebie? Czego nie uczyniła współczesna Europa?
(5) Czyje grzechy naśladował figuralny Joram Izraelski? Co oznaczają imiona Joroboam i Nabot? Jakie były główne grzechy Joroboama? Skąd my się o tern dowiadujemy? Co to wyobraża, że Joram trwał w tych grzechach? Jak się nazywały dwa związki europejskie? W czem były one winne jeden względem drugiego? Do czego to częściowo doprowadziło? Od którego to szczególnego czasu były te grzechy popełniane? Do czego doprowadzały te dwie główne przyczyny złego? Jak długo potrwa jeszcze to zło?
(6) Co znaczą te dwa wyrazy Meza i Moab? Co wyobraża Meza? W jaki sposób on się zbuntował przeciw pozafiguralnemu Ochozjaszowi? Jak możemy pogodzić nasze określenie o pozafiguralnym królu Meza z tym faktem, że oba związki mocarstw europejskich były figurowane przez Jorama? Jaka zasada usprawiedliwia nas, abyśmy państwa sprzymierzone nazywali pozafiguralnym Joramem? Z jakich względów król Meza figuruje państwa Centralne? Co jest figurowane przez Moaba i Izraela w tym obrazie? Dlaczego państwa Centralne były pozafigurą mistrza owiec? Co jest pozafigurą tego, że Meza dawał królom Izraelskim jagnięta, barany i wełnę?
(7) Co wynikło z uformowania trójprzymierza? Jakie pozafiguralne naznaczenie czasu jest wykazane w wyrażeniu „gdy umarł Achab”? Jak się zachowywały Niemcy od tego czasu? Pod czyimi rządami Niemcy zmieniły sposób swego postępowania?
(8) Co jest przedstawione przez Jorama spisującego wszystkiego Izraela? Opisz pozafiguralne czynności. Co jest przedstawione przez wyjście Jorama ze Samarii? Dokąd trwało pozafiguralne spisywanie? Jakie państwa przystąpiły do trójporozumienia w czasie wojny światowej?
(9) Do jakiego czasu odnosi się ten wiersz? Z jakich względów Jozafat figuruje Amerykę? Gdzie były podjęte wysiłki w celu pozyskania Ameryki dla Aliantów? Jakich sposobów chwycono się, aby tego dokonać? Co Niemcy czyniły w tym względzie? Jaki był wynik kampanii alianckiej? Co było głównym powodem, że naród Amerykański dał się nakłonić do wojny? Jak w pantominie była pozafiguralnie prowadzoną ta propaganda? Jak w pantominie nastąpiło pozafiguralne wypowiedzenie wojny przez naród amerykański? Jakie trzy rzeczy są wyobrażone przez Jozafatowe trzy odpowiedzi?
(10) Co przedstawia wiersz 8? Gdyby nie pozafigura, to co byłoby nie jasne w tym wierszu? Co nam nasuwa na myśl pozafigurą w tym względzie? Dlaczego? Kiedy to było uczynione? Jaką była pozafiguralna odpowiedź? Czy