Teraźniejsza Prawda nr 57 – 1932 – str. 31
znaczeniu przedstawia Paruzję i Epifanię, okres 80 lat od 1874-1954. Czas ucisku rozpoczął się około północy tego okresu, w przybliżeniu 1-go sierpnia 1914, a zatem około połowy symbolicznej nocy, tj. o godzinie 11:58 wieczór, według rachuby symbolicznej. Zgodnie z tym wyrozumieniem godzina, czyli jedna dwunasta część z osiemdziesięcioletniej nocy miałaby sześć lat i osiem miesięcy. Odnośnie innych symbolicznych godzin proszę zobaczyć TP 1930, 31 str. 14, par. 13. Jednakże znaki czasów silnie wskazują, że godzina 6 lat i 8 miesięcy rozpoczynająca się około 1-go lutego 1929, zdaje się, że byłaby za długim okresem, aby obecne warunki mogły tak długo wytrzymać. Dlatego trzymamy się jeszcze silnie godziny składającej się z okresu 3 lat i 4 miesięcy i dopiero wtedy ją porzucimy, gdy się nie urzeczywistni, chyba, że w międzyczasie Pan nam udzieli nowych instrukcji.
ODPOWIEDZI NA ZAPYTANIA
Pytanie: Czy wyrok nad niepokutującymi upadłymi aniołami będzie wykonany na początku Tysiąclecia, czy na końcu krótkiego czasu?
Odpowiedź: Rozumiemy, że wyrok nad niepokutującymi aniołami będzie wypowiedziany przy końcu Epifanii (2Tym. 4:1), lecz nie będzie prędzej wykonany, aż przy końcu krótkiego czasu. (Obj. 20:7-9). Jak w wypadkach ludzi osądzonych wyrokiem, uwięzienie postępuje po wypowiedzianym wyroku i przed wykonaniem tegoż; tak samo dziać się będzie z szatanem i jego niepoprawionymi aniołami. Przez wyrażenie „szatan” itd. w Obj. 20:1-3; 17:10 rozumiemy, że odnosi się to nie tylko do osobistego szatana, lecz także do szatana, głowy i ciała – do szatańskiego grona. Z tego punktu widzimy, że głowa i ciało będą podczas tysiąclecia uwięziem, i po rozwiązaniu z więzienia i ostatniej próbie będą zniszczeni.. Możemy być pewni, że sam szatan (indywidualnie) nie miałby dosyć czasu w tych 40 latach krótkiego czasu pobudzić serca 20.000.000.000 ludzi do ostatecznej pokusy. Wszyscy z tych ludzi będą mieli częste pokusy podczas tego małego czasu z 40 lat; a to znaczy, że wielu upadłych aniołów będą kusić; ponieważ jeden kusiciel nie miałby dosyć czasu do, potrzebnych i wystarczających kuszeń nad taką ogromną liczbą ludzi. – Mat. 25:41 podaje, że klasa kozłów, szatan i jego aniołowie będą razem w jednym czasie na zawsze zniszczeni. To także wyjaśnia Objawienie 20:9, 10. Zniszczenie Faraona i jego zastępów w morzu Czerwonym wyobraża to samo, ponieważ jeńcy egipscy, goniący Izraelitów, wyobrażają upadłych aniołów i ludzi w tym krótkim czasie, a ich zniszczenie wyobraża zniszczenie upadłych aniołów i ludzi na końcu tego krótkiego czasu.
Pytanie: Czy niepokutujący upadli aniołowie otrzymają sposobność do pokazania ich życzenia powrócić do harmonii i społeczności z Bogiem? Jeżeli tak to kiedy i jak?
Odpowiedź: Widzimy to z faktu, że nasz Pan w czasie Jego głoszenia na ziemi i przez Jego śmierć i zmartwychwstanie głosił do nich taką sposobność (1Piotra 3:18, 19). Ich trzymanie pod chmurą (tartaros – w atmosferze) aż do sądu Wielkiego dnia dowodzi również tego (Jud 6; 2Piotra 2:4). Pakt, że święci będą ich sądzić próbować, doświadczać – jest w harmonii z tą myślą (1Kor. 6:3). To są te „rzeczy na niebie”, którym w przyszłym wieku będzie dana sposobność stać się jednymi w Chrystusie (Efez. 1:10; Kol. 1:20). To możemy także widzieć z faktu, że Kościoła teraźniejszy przykład i kazanie jest dla ich oświecenia (Efez. 3:8-10; 1Kor. 4:9). Jezusa śmierć i zmartwychwstanie jest dla celu, aby Go wykwalifikować za władcę nad upadłymi aniołami i ludźmi (Rzym. 14:9), a to znaczy, że otrzymają, sposobność. Tak więc te wszystkie ustępy uczą, że sposobność do zademonstrowania ich życzenia powrotu do harmonii i społeczności z Bogiem będzie dana upadłym aniołom. W czasie wieku Ewangelii przechodzili próbę, czy życzą sobie powrócić do harmonii i społeczności z Bogiem. Co się nauczyli z nauk i przykładów Jezusa i Kościoła, to dało niektórym z nich nadzieję do takiego przywrócenia. Nauczyli się od nich oni również, że jeżeli będą mogli otrzymać taką sposobność, będą musieli się od szatana i jego uczynków odłączyć. Niektórzy z nich działali podług tego, niewątpliwie wśród wielkich trudności z powodu opozycji niepokutujących aniołów. Pismo św. upewnia nas, że teraz w Epifanii kryzys ich próby postępuje (2 Tym. 4: 1); ponieważ upadli aniołowie i nowe stworzenia, nigdy nie osądzone na śmierć, są ci „żywi”, którzy podczas Epifanii rozdzielają się z powodu sądu. Przy końcu Epifanii upadli aniołowie będą podzieleni na dwie klasy (1) na pokutujących i (2) na niepoprawnych. Ostatni będą osądzeni z szatanem na stracenie, z nim uwięzieni i ostatecznie zniszczeni przy końcu krótkiego czasu. Pierwsi (poprawni) zostaną przy końcu Epifanii dołączeni pod Chrystusa i Kościół dla ich sposobności tysiąclecia, do zwyciężenia wszystkiego grzesznego w nich, i aby mogli wyrobić w sobie doskonałą miłość, sposobiąc i uzdalniając się do niebieskiego towarzystwa i społeczności z Bogiem. Tak widzimy, że ich sposobności wieku Ewangelii są dla ich wyzwolenia się od współdziałalności z szatanem i złem; a ich sposobności tysiąclecia dla udoskonalenia ich do wiecznego życia. Ci, którzy nie poprawią się w wieku Ewangelii i podczas Epifanii nie odłączą się od złych aniołów, nie otrzymają przywilejów tysiąclecia do nawrócenia się do społeczności z Bogiem; lecz jako niepoprawni i zupełnie dobrowolni grzesznicy zostaną osądzeni na zniszczenie, gdy zaś ci drudzy wejdą do ich ostatniej próby. Szczegóły reformatorskich metod, których Chrystus i Kościół będą używać do przyprowadzenia ich do zupełnej społeczności Bożej, nie są nam objawione. Wszystko co wiemy o nich jest to, że Chrystus i Kościół będą nad nimi panować w celu doprowadzenia ich do zupełnej ponownej łączności z Bogiem.
Pytanie: Ponieważ Lewici Wielkiego Grona nie mają więcej przystępu do pozaobrazowego świecznika i stołu, czym się karmią dla podtrzymania ich duchowego życia?
Odpowiedź: – Mogli by być w stanie karmić się tym, co dawniej w miejscu świętem; lecz po większej części zaniedbują tego i widza tylko fałszywe światło, to jest takie, jakie nigdy nie znajdowało się na pozaobrazowym świeczniku i karmią się nieczystym pokarmem, który nigdy nie znajdował się na pozaobrazowym stole. Co się tyczy pokarmu na czasie postępującej prawdy nie przyjmują, lecz odrzucają, znajdując się u przeznaczonego człowieka lub w rękach Azazela. A z tej przyczyny ich nowe stworzenia są zgłodniałe, słabe, chore i ospałe, z którego snu niektórzy z nich wcale się nie obudzą. Po oczyszczeniu Lewitów, będą niewątpliwie brali udział w prawdach Epifanii, które są dla nich, ponieważ tedy ich stanowisko będzie podobnym do dobrych Młodocianych świętych, którzy są uprzywilejowani widzieć i oceniać każdą prawdę z wyjątkiem takich prawd, które Pan życzy Sobie udzielić tylko kapłanom. Pamiętajmy o tym, że w przejściowym okresie czasu, będzie dla oczyszczonych Lewitów wszystko otwarte, (jasne) z wyjątkiem tych rzeczy, które należą tylko do Kapłanów; a w tysiącleciu będą widziane wszystkie rzeczy w Biblii przez Starożytnych świętych, Młodocianych świętych i wierną klasę Restytucji. Jedyną rzeczą, którą poświęcony wierny naturalny człowiek nie będzie mógł dobrze widzieć, to działanie Ducha spłodzenia. Tak się rzecz ma teraz z dobrymi Młodocianymi świętymi. Tak będą oczyszczeni Lewici uznawać wszystko w duchowych rzeczach, z wyjątkiem tych odnoszących się do działania kompletnego pomazania. Cokolwiek jednakowoż Pan udzieli podczas Epifanii tylko kapłanom, będzie to tylko dla nich należeć, aż posłuży sekretnemu celowi, a potem będzie zrozumiałem przez właściwie usposobionych Lewitów. Naprzykład wyrozumienie rzeczy kapłańskich, odnoszących się do prowadzenia kozła Azazela do bramy, oddanie go przeznaczonemu człowiekowi, i wystawienie go Azazelowi, są wstrzymane od Lewitów. Po ich oczyszczeniu wyrozumieją te rzeczy. Pewne rzeczy będą niewątpliwie miały łączność z czynnościami Kapłanów przeciwko nim, gdy będą oczyszczeni, które rzeczy będą przed nimi zakryte, aż sekret posłuży celom i będzie im wyjaśniony. Znajdujemy się w przejściowym okresie czasu co się tyczy wieków Ewangelii i Tysiąclecia. Podczas wieku Ewangelii bardzo wiele Biblijnych rzeczy – rzeczy Ducha – były zakryte przed wszystkimi, z wyjątkiem nowych stworzeń. Podczas Tysiąclecia, gdy sekretne zarysy Boskiego Planu będą wypełnione, będą – z wyjątkiem działania Ducha spłodzenia – zrozumiane przez wszystkich wiernych poświęconych. Teraz Bóg obchodzi się z wiernymi nie kapłanami w ten sam sposób. Dlatego ten przejściowy okres czasu zabiera więcej przywilejów Tysiąclecia, aniżeli owych Wieku Ewangelii w tym względzie. Ta zmiana działalności zaczęła się w 1881, zakończeniem ogólnego powołania; ponieważ od tego czasu Pan dał wyrozumienie wszystkich głębokich rzeczy, z wyjątkiem uznanego wyrozumienia działania Ducha spłodzenia w sercu, wszystkim wiernym, dla których nie było żadnych koron.
Pytanie: Czy można spodziewać się kompletnego oczyszczenia Lewitów przed rewolucją?
Odpowiedź: Co się tyczy Lewitów Nominalnego Kościoła, nie możemy spodziewać się ich oczyszczenia przed rewolucją: ponieważ większość z nich zostanie w rewolucji ostatecznie oddaną przeznaczonemu człowiekowi. Nie możemy się również spodziewać, ażeby wszyscy Lewici w Prawdzie mieli być do tego czasu oczyszczeni. Wierzymy, że oczyszczenie dobrych Lewitów i tych lepszych z innych Lewitów zaczęło się w jesieni 1923, a to oczyszczenie w ciągu dalszym postępuje. Jeżeli dwóch łotrów wyobrażają dwie klasy ostatnich nieoczyszczonych Lewitów w prawdzie, to jest tych niedobrych i gorszych ze złych Lewitów, oczyszczenie tych mniej złych zaczęło by się zaraz przed rewolucją. Nasza teraźniejsza wiedza nie jest bardzo jasną na ten przedmiot i dlatego nasza odpowiedź musi być mniej lub więcej niekompletną. Bez wątpienia później będziemy mieli więcej światła na ten przedmiot.