Teraźniejsza Prawda nr 57 – 1932 – str. 29
błędem. To pokazuje, jak zupełnie fałszywym jest twierdzenie złego sługi, że podawane przez niego nauki, stojące w sprzeczności z naukami paruzyjnymi są pokarmem na czas słuszny, które (jak on twierdzi) nie mogły być widziane przez Brata Russella, jako nie będące na czasie. Ale przeciwnie, zupełne oczyszczenie matki po urodzeniu syna, przy końcu 40 dni, dowodzi, że cokolwiek jest przedstawiane w sprzeczności z naukami, które rozwinęły Maluczkie Stadko, a których nasz Pastor trzymał się do października 1914, musi być błędem, przeto pochodzi od Szatana, a przy pomocy jego sług przedstawia on ciemność za światłość. Gdy kiedykolwiek Lewici, a szczególnie zwolennicy „kanału” powiedzą nam, że ich przeciwieństwa niezgodne z naukami Paruzji, jakie pozostawił Pastor Russell do października 1914 roku, są pokarmem na czas słuszny, czyli prawdami, których brat Russell nie mógł widzieć, bo nie były na czasie, powiedzmy im, że tak nie może być, ponieważ paruzyjne nauki, jako symboliczne srebro, były do października 1914 roku oczyszczone ze wszelkiego żużlu błędu, tak jak nas o tym uczy Słowo Pańskie. – 3Moj. 12: 3; Mal. 3:3.
(10) Czwarta lekcja może być wyciągnięta z naszego badania 3 księgi Mojżeszowej, roz. 12, a załączona jest również w proroctwie Malachiasza 3: 3, w pierwszym zdaniu: stopniowe oczyszczanie Prawdy z błędu podczas Parousii i Epifanii, aż nie pozostanie w niej ani cienia błędu pokazane jest przez stopniowe oczyszczanie matki w przeciągu 40 lub 80 dni. Bóg nie dał od razu wszystkiej Prawdy „onemu Słudze”, ani nie usunął z jego nauk wszystkich błędów od razu. Było to stopniową i powolną pracą, z obu punktów zapatrywania i, jak już widzieliśmy, iż ona objawiała się przez usuwanie od czasu do czasu niektórych jego dawniejszych błędnych wyrozumień różnych zarysów Pisma Świętego, a natomiast robienie właściwych poprawek, jak np. poprawki o wyzwoleniu Kościoła, o końcu ucisku i o ustanowieniu Królestwa w październiku 1914, o dniu z przypowieści o Groszu reprezentującym Wiek Ewangelii, o grzywnach przedstawiających Ducha Świętego, o Nowym Przymierzu działającym we Wieku Ewangelii, itd., itd. Przeto nie powinniśmy z powodu dawniej niezrozumiałych nauk tracić zaufanie do niego, jako od Boga postanowionego nauczyciela; ale raczej w świetle nauk wzwyż zacytowanych ustępów Pisma Świętego, powinniśmy się byli spodziewać, że on porobi takie poprawki dawniejszych błędnych swoich wyrozumień, aż wszystkie błędne wyrozumienia odnośnie nauk potrzebnych do rozwinięcia Maluczkiego Stadka zostaną do października 1914 roku zupełnie usunięte. Ani nie powinniśmy myśleć, że on miał usunąć wszystkie błędne wyrozumienia odnośnie nauk potrzebnych do rozwinięcia Wielkiego Grona; ponieważ matka po urodzeniu dziecka pozostawała nieczystą aż do końca 80 dni. Stąd też, ta jego niepewność odnośnie tego, czy Maluczkie Stadko będzie zupełnie wyzwolone przed czynnościami z Kozłem Azazela, jak również, co do długości i celu pozostawania Kościoła na ziemi po roku 1914, on też spodziewał się, że pozafiguralny Eliasz opuści ziemię, zanim pozafiguralny Elizeusz rozpocznie swoją służbę, także niepewność co do północy z przypowieści o Dziesięciu Pannach itd., itd. – znaczy się, iż nie rozumiał rzeczy, które są potrzebne na rozwinięcie Wielkiego Grona, tak dalece, o ile to się tyczy Epifanii.
(11) I te same zasady stosują się do Parousyjno – Epifanicznej Prawdy, potrzebnej na rozwinięcie Wielkiego Grona (gdyż ta część odnosząca się do Maluczkiego Stadka jest już zupełnie wyjaśnioną). Nie wszystko wyjaśnione dotąd przez Epifanicznego posłańca było wyjaśnione od razu, ani też jego niewłaściwe wyrozumienia odnoszące się do szczegółów były usunięte od razu. Oba zarysy tej pracy postępują stopniowo i można się spodziewać, iż będą postępować z postępem Epifanii – to jest na tyle, na ile pozafiguralna matka Wielkiego Grona przybliżać się będzie do roku 1954. Z powodu tej zasady wielka ilość przedwczesnych wyjaśnień i błędnych wyrozumień będą bez wątpienia potrzebowały w przyszłości pewnych poprawek. Lecz to nie powinno wzruszyć naszego zaufania w Epifaniczne posłannictwo ani posłannika. Nie tylko, że nie wzruszy naszego zaufania do nich, ale nawet pobudzi nas do uznania wierności Pańskiej w Jego służbie stopniowego wypalania żużlu błędu z rudy srebrnej czyli Prawdy na korzyść Epifanii (Mal. 3:3). Zapatrując się z tego punktu na sprawy, unikniemy, albo przesadnego uwielbiania, albo niedoceniania posłanników, a to dopomoże nam, iż będziemy z ufnością spoglądać ku Panu, dziękując Jemu samemu za Prawdę; bo ponad wszystko, On sam jest prawdziwym źródłem czystej Prawdy (Mal. 3:3), a jako taki, On ze swej dobrotliwości zezwala, aby były używane ludzkie mówcze narzędzia, nie jako panujące nad dziedzictwem Pańskim, ale jako pomocnicy w wierze, towarzysze w nadziei, pobudzający do miłości i będący wzorami w posłuszeństwie.
PYTANIA DO POWYŻSZEGO PRZEDMIOTU
1) O co się bracia zapytywali w ostatnich kilku latach przed rokiem 1928? Jaką otrzymywali odpowiedź? Dlaczego został ten rozdział niedawno przetłumaczony? Co właściwe wyrozumienie 3Moj. roz. 12, udowadnia?
2) Co nam dostarczyło klucza do wyrozumienia 3Ks. Moj. roz. 12? Co przedstawia Rachela? Jak to może być inaczej przedstawione? Co możemy powiedzieć o określeniu figury Racheli, jak podane w artykule „Izraelici Wieku Ewangelii”, w Ter. Prawdzie z roku 1928, str. 8, par. 1 i 2? Co jest akuratniejszym określeniem odnoszenia się do pozafiguralnego urodzenia Józefa i Benjamina? Jak może być to określenie zharmonizowane z pozafigurą? Co matka przedstawia w 3Moj. roz. 12? Jak możemy udowodnić, że słudzy danych prawd są częścią pozafiguralnej matki?
3) Jak Maluczkie Stadko i Wielkie Grono są niekiedy przedstawieni dla kontrastu?
(Kontrast — znaczy zestawienie rzeczy, pojęć, wyobrażeń zupełnie przeciwnych, aby spotęgować wrażenie i uwydatnić pewne cechy; przeciwieństwo, przeciwstawienie).
Podaj przykłady takich figur? Co przedstawia chłopczyk a co dziewczynka według rozdziału 12 tej księgi? Co jest figurą prawie równoległą z tą w poprzedniem pytaniu? Jaki był okres oczyszczenia matki po urodzeniu syna, a jaki po urodzeniu córki? Co jest przedstawione przez te okresy? Co jest przedstawione przez oczyszczenie matki po urodzeniu syna, a co przez oczyszczenie matki po urodzeniu córki?
4) Jaki mieli udział w pracy wierni i częściowo wierni słudzy Prawdy? Co jest wyobrażone w pierwszym znaczeniu pozafigury w obu wypadkach zupełnego oczyszczenia matki? Co skłania nas, abyśmy robili różnice w poglądzie? Co jest przedstawione w pierwszym znaczeniu pozafigury w obu wypadkach, przez zupełne oczyszczenie matki? Co jest przedstawione przez stopniowe oczyszczenie? Kto dokonywa dzieła pozafiguralnego oczyszczenia? Wyjaśnij Pisma dowodzące tego. Wyjaśnij jak tekst Przyp. Salom. 4:18 pokazuje, iż ma być dokonane stopniowe oczyszczanie Prawdy.
5) Co nie jest jeszcze znane odnośnie pracy przedstawionej przez matkę, przynoszącą ofiary po 80ciu dniach po porodzeniu córki? Jaka praca jest przedstawiona przez ofiarę matki przyniesioną po 40 dniach po urodzeniu syna? Jakie świadectwo wydała ta praca? Czego nie wyrobiło im ich usługiwanie? Co jest tego dowodem? Co jest przedstawione przez ofiarę całopaloną i ofiarę za grzech, które były przyniesione przez matkę? Jak była przedstawiona wiara pozafiguralnej matki? Co jest przedstawione przez kapłańskie ofiarowanie figuralnych ofiar? Co jest przedstawione przez ten fakt, że nie cielec, lecz gołąb lub synogarlica była ofiarowaną na ofiarę za grzech? Co jest przedstawione przez różne wartości całopalonej ofiary? Jaki gatunek pozafiguralnych ofiarodawców przedstawia Maria, przynosząca swoją ofiarę całopaloną? Daj kilka przykładów na drugi gatunek ofiarodawców.
6) Jak długo matka pozostawała nieczystą w odosobnieniu po porodzeniu syna? A jak długo po porodzeniu córki? Co daje nam wątek do odszukania znaczenia tych myśli w pozafigurze? Co jest pozafigurą siedmiu dni nieczystości? A co czternastu dni nieczystości? Kiedy te odnośne przypisania miały miejsce? Dlaczego jest jeden odnośny gatunek sług wyłączony z obrazu drugiego gatunku? Co można podać jako prawdopodobne znaczenie liczb 33 i 66 dni następujących przy końcu nieczystości w odnośnym wypadku?
7) Co takiego podsunęło się nam przez powyższe badanie? Proszę o podanie pierwszego dowodu tegoż. Drugiego – trzeciego – czwartego – piątego – szóstego i siódmego.
8) Jaka jest druga lekcja wypływająca z 3 Ks. Moj. roz. 12, a ukazująca nam punkt chronologiczny połączony z pozafiguralną