Teraźniejsza Prawda nr 57 – 1932 – str. 25
czerwca zapytałem się, kiedy to będzie, i otrzymałem odpowiedź: że nie może być przed jego podróżą, którą miał na widoku. Mieliśmy potem krótką rozmowę (około 10 minut), w której w krótkości nadmieniłem następujące rzeczy, że według mojego zdania jego postępowanie nie podobało się Panu. (Tu w dwóch paragrafach następują dwie rzeczy, powyżej złączone i tu opuszczone dla braku miejsca, że w jego postępkach myśleliśmy, iż on nie podobał się Panu) Prosiłem go w imieniu Boga prawie ze łzami starając się odwrócić go od tej drogi, ponieważ było to samo wyniosłością, jak Lucyfera i że to sprowadziło kłopoty, które już dostały się do Betel”. Gdyby usłuchał naszej prośby, nie przyszłoby do takiego zamieszania w Kościele. Było to właśnie przy tej sposobności, że powiedziałem, iż mam przeciwne prawne zapatrywanie, a on krzyknął: „jesteś w konspiracji”. Odnosząc się do tej samej rozmowy na stronie 15: „Odpowiadamy, że my także mamy prawną opinię i powiedziałem przeciwnie Pozłościł się tedy i zakrzyknął tak głośno, że można go było usłyszeć przynajmniej 50 stóp z daleka: „Jesteś w konspiracji”. Tedy zakrzyknął do brata Eshelman’a, około 20 stóp oddalonego od niego, ażeby przyszedł, a do mnie, abym powtórzył moje słowa przy świadku. Widząc, że szukał dowodu uczynienia mię winnym, choć byłem niewinnym, odmówiłem powtórzenia.” Widząc, że nie można się z nim było pojednać, opuściłem go. Pozwólcie nam jeszcze raz powtórzyć tę myśl. To niepojednające stanowisko było ustalonym między 8: 35 a 8: 50 rano 23 – go czerwca i było przez nas określone w sierpniu 1917 w powyższym podaniu przeszło 3 1/2 roku przedtem, nim dowiedzieliśmy się, że ta rozmowa miała łączność z symbolami piramidy. Zauważmy teraz co mówi piramida w jej symbolach w tym przedmiocie.
Powyżej wskazaliśmy, że zboczona linia od podnóżka do wierzchu stopnia w miejscu przecięcia z prostopadłą linią południowej ściany wielkiej galerii jest 70.75995 piramidowego cala długa i pokazaliśmy, że ta miara w ogólny sposób pokazuje na 1-go lipca 1917. Teraz udowodnimy, gdy piramida wskazuje słoneczny a nie księżycowy czas, że miejsce wcięcia wskazuje na ten słoneczny dzień, który rozpoczął się rano 27 – go czerwca 1917. Pierwszy pełny jesienny dzień roku 1846 rozpoczął się ranem, z którym rozpoczął się 24 wrzesień (zobacz British Almanac z r. 1846). To jest akuratna data u podnóżka stopnia 70.75 piramidowych cali przedstawiają 70 3/4 lat, a 0.00995 piramidowego cala przedstawiają 3 dni, 15 godzin, 13 minut i 10 sekund, gdy podzielimy 0.00995 przez jeden rok słoneczny, składający się z 365.242 dni. Pierwszy pełny dzień lata roku 1917 rozpoczął się tego poranku, z którym 23 czerwiec zapoczątkował lato pierwszym pełnym dniem po przejściu słońca przez równik w 180 stopni wschodniej geograficznej długości (Whitaker Almanac 1917 str. 19) ponieważ cały świat zaczyna tedy liczyć pierwszy pełen dzień lata. Data ta według akuratnych słonecznych (nie kalendarzowych) lat była akuratnie 70 3/4 lat od 24 – go września 1846. Przypuśćmy, że zdarzenie, przez które pozafiguralny Elizeusz w jego pierwszym członku zaczął schodzić z drogi pozafiguralnego Eliasza (1 Król. 19: 20) odbyło się między 8: 35 a 8: 50 rano 24 – go września pierwszego zupełnego jesiennego dnia roku 1846. 70 3/4 akuratnych słonecznych lat przyprowadza nas do pierwszego zupełnego latowego dnia między 8: 35 a 8: 50 rano co było 23 – go czerwca 1917; a 3 dni 15 godzin, 13 minut i 10 sekund przyprowadza nas do tej północy, od której słoneczny dzień 27 czerwiec 1917 rozpoczął się. Dodając 9 miesięcy symbolizowane przez 3/4 piramidowego cala od miejsca wcięcia do linii podłogi, biegnącej z Pokoju Królewskiego, dosięgniemy do tej północy, z którą słoneczny dzień, Marzec 27, 1918 się rozpoczął. Co to był za dzień? Był to 14 dzień miesiąca Nisan i jako księżycowy dzień rozpoczął się po godzinie 6 – ej wieczorem, 26 – go marca 1918. Ten dzień był głoszony blisko 9 miesięcy przez wodzów Stowarzyszenia, w którym drzwi do wejścia żniwiarskiego zgromadzenia i spładzania miały się zamknąć. A Brat McMillan w jego mowie po południu 26 – go marca 1918 na Brooklyńskiej konwencji (Z’18, 111, kol. 2, par. 5) podawał różne myśli z Pisma świętego jako dowody, że podczas 14 Nisan 1918 drzwi się zamkną! A więc piramida, Boska „Biblia w Kamieniu”, symbolizowała akuratny dzień i godzinę, od której słoneczny dzień miał się rozpocząć, w którym według zapatrywań wielkiego grona drzwi do spładzania z ducha miały się zamknąć!
Jaki wniosek z tego? (1) że Nisan 14, 1918 jest fałszywą datą członków Wielkiego Grona na zamknięcie żniwa i spładzania i (2) że Teraźniejsza Prawda i Zwiastun Chrystusowej Epifanii właściwie przetłumaczył Boską myśl o Eliaszu i Elizeuszu (P’18, 1 – 17; P.19, 82 – 100; 171 – 177; 210, 211). W polskiej Teraźniejszej Prawdzie W artykułach: Wezwania, Przesiewania i Broń ku zabijaniu, Kościół kompletnie zorganizowany, Towarzystwo jako przewód, Czas Żęcia (Ter. Prawda z 1927) Epifania (Ter. Prawda, lipiec 1923) Wyznawanie grzechów nad kozłem Azazela (P.’20, 6 – 10). Któż mógłby żądać silniejszego potwierdzenia z Piramidy jak te powyższe dowody „Od Pana się stało, a jest dziwne w oczach naszych!” – Psalm 118: 23.
PAŃSKIE DZIEŁA SĄ DZIWNE W OCZACH NASZYCH.
Nasza ostatnia służba w Towarzystwie była połączona z przeznaczoną posługą pielgrzymską w Passaic, N. J. 24 – go czerwca 1917 popołudniu i wieczorem. Po południu daliśmy Publiczny Wykład na temat „Obalenie Królestwa Szatana”, który był głównym tematem od jesieni 1914 do 1916 i którego używaliśmy w naszej pracy łącznie z pierwszym rozdzieleniem Jordanu. Wieczorem przemawialiśmy do braci na temat: „Uwielbienie Kościoła”, wykład, który pierwszy raz był dany przez nas 18 – go czerwca 1916 w New York Tempie, jako trzeci z czterech różnych serii wykładów. Dwa tygodnie przedtem brat Russell otworzył serie z wykładem o Usprawiedliwieniu; tydzień przede mną, brat Rockwell następował po bratu Russellu z drugim wykładem o Poświęceniu, gdy tydzień potem za nami przemawiał brat McMillan, zakończając serię wykładem o Restytucji. Po tych wykładach natychmiast następował brat Sturgeon ze serią ilustrowanych wykładów, dla dopełnienia tych wszystkich serii. Zauważcie proszę datę naszej służby w Passaic 24 – go czerwca po południu i wieczorem, której sprawozdanie wypełniliśmy i wręczyliśmy departamentowi pielgrzymów, 26 – go czerwca, co było naszą ostatnią pracą w Towarzystwie. Gdy nieprzejednająco 23 – go czerwca zostaliśmy wypędzeni przez brata Rutherforda, departament pielgrzymów został przez niego poinformowany odwołać nasze przeznaczenia po 24 czerwca. I dlatego nasze odcięcie od służby było ukompletowane 26 – go czerwca po południu, gdy skończyliśmy i oddaliśmy departmentowi pielgrzymów nasz raport naszych odwiedzin w Passaic. Naczelny departamentu pielgrzymów brat Hooper powiedział nam, że nie ma dla nas więcej przeznaczeń. Począwszy 27 – go czerwca od godziny 8 – ej rano po pierwszy raz różni członkowie pozafiguralnego Elizeusza zaczęli na zawsze oddzielnie pracować od pozafiguralnego Eliasza w jego pierwszym przedstawicielskim członku; i w tym dniu klasa Elizeusza wychodziła na jaw, odłączona od pierwszego członka pozafiguralnego Eliasza, którego służbę w jego pierwszym przedstawicielskim członku odrzucili, tak jak wykazuje piramida dzień przed 27 czerwcem. Później innym z „opozycji” zabroniono służby. Faktycznie czterech wyrzuconych dyrektorów i brat Sturgeon w Tempie brali udział w pamiętnej rocznicy brata Russella 31 – go października 1917, zarządzonej pod kierownictwem Towarzystwa; i byliśmy obecni, lecz zostaliśmy zignorowani, choć stojąc byliśmy gotowi do oświadczenia się; takie same upokorzenie otrzymaliśmy od brata Van Amburgh’a dwa razy na konwencji w Boston, 4 – go i 5 – go sierpnia 1917, a także od brata pielgrzyma Barker’a.
Niektórzy mogliby dać zarzut i myśleć, czy jest rozumną rzeczą, aby można w piramidzie zobaczyć powyższe doświadczenia. Przynajmniej z trzech powodów możemy odpowiedzieć, że tak: (1) Sama Biblia w wielu miejscach odnosi się do tych wypadków, dla czego więc świadectwo Kamienia nie miałoby się także do tego odnosić? (2) Ponieważ Biblia porównuje mniej ważne wypadki z piramidy, dlaczego nie miałaby porównać ważniejsze wypadki? (3) Połączone doświadczenie z rozdzieleniem pozafiguralnego Eliasza i Elizeusza było z najważniejszych wypadków i było największym doświadczeniem jakiegokolwiek okresu z jednej generacji pośród poświęconych. Dlaczego nie miało by to być symbolizowane, jeżeli mniejsze doświadczenia w piramidzie są symbolizowane?
Lecz niektórzy mogliby dać zarzut „bracie Johnson to pycha, aby myśleć, ażeby Pan miał ciebie użyć jako przedstawiciela klasy Eliasza w symbolach piramidy!” Odpowiadamy: upewniamy was, drodzy bracia, słowami jednego, który mówił o sobie jako najmniejszym i największym z Apostołów: „z łaski Bożej jestem tym, czym jest”. Umiłowani bracia, tego nie jesteśmy godni; ponieważ czujemy się tak. Jedynie łaska Boża, którą otrzymaliśmy w naszych młodych latach naszego poświęcenia mając 14 lat, przez nasze wierne i bezsamolubne używanie wszystkiego na chwałę Bożą i błogosławieństwo jego ludu, która w nas silnie pałała! Ufamy z całego serca, że szata Chrystusowa pokrywała nasze nieuniknione wady, a łaska Jego usuwała inne nasze wady. Z głębokości serca naszego wychodzi uczucie słodkiego śpiewaka Izraela: „Nie nam, Panie! nie nam, ale imieniowi Twemu daj chwałę dla miłosierdzia Twego, i dla prawdy Twojej!” (Psalm 115: 1). Niech nie będzie zazdrością dla kogoś myśleć, że to jest pycha, jeżeli inny ktoś oświadcza Pańską myśl o sobie, jak Bóg z łaski Swojej mu odmierzył, jeżeli dla interesów prawdy potrzeba uczynić takie oświadczenie? (Rzym. 12: 3). Bracia, czy nie mamy dozwolić, aby prawda nas uświęciła? i czy nie mamy radować się z łask Bożych, jeżeli my lub inni je otrzymują?
Brata Rutherforda nieobecność w Betel przez 4 dni podróży jego, jak powyżej nadmieniliśmy, powstrzymała nas od otrzymania przed 28 czerwcem kopii szczegółów decyzji zarządu odnośnie naszej pracy Brytyjskiej. W jaki sposób przyszła kopia do naszych rąk i jakie uczyniła wrażenie, podajemy poniżej i uważamy,