Teraźniejsza Prawda nr 57 – 1932 – str. 21
ścieżki Prawdy i Sprawiedliwości, która jest symbolizowana przez tę wspomnianą linię podłogi; dlatego takie Nowe Stworzenia są członkami Wielkiego Grona i przez to są symbolizowani jako chodzący drogą grzechu i błędu, w ich dwoistym umyśle. – Jak. 1: 8.
(2) Lecz jak jesteśmy usprawiedliwieni w dodawaniu ¾ cala od wciętego miejsca do uprojektowanej linii podłogi pokoju króla do 70 ¾ cali? Odpowiadamy: Dlatego tak jest, ponieważ tak właśnie twierdzono, że spłodzenie z Ducha ustało w kwietniu 1918 roku, a takie twierdzenie daje do zrozumienia, że ktokolwiek z pomiędzy nowych stworzeń był wiernym do tej daty mógł niezawodnie dosięgnąć do Boskiej natury, której poziom jest symbolizowany przez linię podłogi pokoju króla; tak jak Bóg dozwolił Aaronowi ubrać się w piękność i chwałę przy figuralnym poświęceniu i spłodzeniu z Ducha, figurowało, że ci, którzy zostali by wiernymi w ich poświęceniu, uważani są przez Boga, jak i powinni być uważani przez innych, że mają udział w ubieraniu się w chwałę i piękność z powodu ich poświęcenia i spłodzenia z Ducha. (Cienie P. E. str. 32. Żyd. 3: 14). Dlatego nauka klasy, która zaczęła około października 1846 schodzić z drogi prawdy i sprawiedliwości, że drzwi zostały zamknięte w kwietniu 1918, i że wszyscy, którzy otrzymali udział w wysokim powołaniu i znajdowali się wewnątrz poza zamkniętymi drzwiami i byli pewni otrzymania Boskiej natury, była symbolizowana przez uprojektowaną fałszywa linię i 3/4 calową prostopadłą wstępującą linię pokoju króla w czasie, (zamknięcia drzwi do wejścia i do wyjścia wiernej klasy) kiedy mieli upewnienie do Boskiej natury! A fakt, że miejsce to (dosięgnięte przez linię schodzącą z, drogi symbolizującej prawdę i sprawiedliwość) znajduje się około 6 cali niżej, gdzie czas prawdziwego końca żęcia i spładzania z Ducha jest symbolizowany. (Ter. Pr. z marca 1927) wyobraża sfałszowaną datę Wielkiego Grona rzeczy symbolizowanych, wypełnionych pod tym miejscem, 23 września 1914 (w dniu przed pierwszym pełnym jesiennym dniem roku 1914), gdzie prawdziwa prowadząca do góry linia podłogi przedłużona w tym samym kierunku wewnątrz stopnia styka się z prostopadłą linia południowej ściany wielkiej galerii.
Lecz to jest tylko ogólny pogląd prawdy osiągnięty z symbolu. Damy teraz szczegóły, które do ostatniego stopnia potwierdzają nasze przedstawienia o Eliaszu i Elizeuszu. (Ter. Praw. z marca 1927). Wezwania, Przesiewania i broń ku zabijaniu (w Ter. Prawdzie z maja 1927). Kościół kompletnie zorganizowany. Towarzystwo jako przewód (w Teraźniejszej Prawdzie z lipca 1927). Czas Żęcia (w Ter. Prawdzie z września 1927) Epifania ( Ter. Pr. z lipca 1923) Wyznawanie grzechów nad kozłem Azazela (w Ter. Prawdzie z lipca 1925, albo z marca 1931). Wykazaliśmy (w Ter. Prawdzie z listopada 1923), że około października 1846 pozafiguralny Eliasz zaczął przykrywać płaszczem i do pewnego stopnia brał współudział w swoich urzędowych władzach z pozafiguralnym Elizeuszem. Lecz zachodzi pytanie, jak? Odpowiadamy: Około października 1846 główni przedstawiciele Kościoła, którzy stanowili wszystkich razem pierworodnych, Maluczkie Stadko i Wielkie Grono (Żyd. 12: 23) stali się w zarodku odrębną Świątnicą, oczyszczoną i odłączoną od Babilonu, choć nie wszyscy członkowie już byli czystymi i odłączeni (C. 123, 124). Dlatego w tym czasie pozaobrazowy Eliasz i Elizeusz złączyli się w pracy, będąc odłączeni od wszystkich denominacji i w mierze wolnymi od ich błędów. A ponieważ nikt z nich nie wiedział do jakiej klasy należy, wszyscy byli traktowani za maluczkie stadko, dlatego od tego czasu pozafiguralny Eliasz zarzucił swój płaszcz nad pozafiguralnym Elizeuszem, czyli, że wszyscy bracia razem brali udział w władzy Eliasza; i jak w figurze Elizeusz(1 Król. 18: 20.21) pokazał nie zupełnie lojalne stanowisko, tak też pozafiguralny Elizeusz pokazał dwoistość dyspozycji (Jak. 1: 8), trzymając się świata, a także chęć postępowania za pozafiguralnym Eliaszem. Jego gorliwość nie była zupełną. Dlatego około października 1846, obie klasy zaczęły stopniowo odznaczać się, co było symbolizowane przez pierwsze zejście z dwóch powyżej wzmiankowanych linii u podnóżka stopnia; pozafiguralny Eliasz wiernie postępując w prawdziwym kierunku, który w roku 1846 odznaczył się, że pomazał pozafiguralnego Elizeusza i strofował go za jego światowe usposobienie; i jest pokazane, że pozafiguralny Elizeusz obrał trochę zły kierunek i nie miał pełnej gorliwości. Możemy pamiętać o tym, iż zwróciliśmy uwagę (P. 19, 173) na uczynki braci McMillan i Woodworth podczas 1908 – 1911 przesiewania i dowiedliśmy, że brali oni udział w pozafiguralnych doświadczeniach Elizeusza (2 Król. 2: 2 – 6) i są członkami Wielkiego Grona. Także postępek brata Hemery w Anglii w tym przesiewaniu, który także miał udział w tej samej pozafigurze. Publicznie oświadczał się przeciwko ślubowi i publicznie atakował niektóre poglądy „Onego Sługi” o pośredniku i przymierzu, i miał wielką trudność podnieść się z tego. Z widoku na fakt, że ten jego postępek dowodzi, że jest on członkiem Wielkiego Grona, nie dziwuje nas jego dwoistość umysłu, przez który przyczynił się do fałszywego sprawozdania naszej pracy w Anglii o zdarzeniach w Londynie, które udzielił listownie 24 marca 1917 bratu Rutherfordowi a 1 – go kwietnia fałszywie i srogo oczernił nas przed zgromadzeniem w Tabernacle w swojej mowie, a wyciąg tej mowy odesłał bratu Rutherfordowi. (Powyższe nasze zeznania z wyjątkiem ostatniego zdania były ukończone zanim przypomnieliśmy sobie to wydarzenie w trzyletnią rocznicę, 1 – go Maja 1920, i powtórzenie tego wydarzenia jak i innych, wierzymy, iż nie są bez Boskiego przeznaczenia). Jego list z 24 marca 1917 i jego wyciąg mowy z 1 – go kwietnia 1917 były opublikowane w przesiewaniach żniwa i dopomagały bratu Rutherfordowi w jego zwiedzeniu większości ludu Prawdy odnośnie naszej pracy w Brytanii.
Powracając do symbolizmu piramidy wewnątrz i zewnątrz murowanego stopnia, nadmieniamy: (1) Fakt, że obie linię rozchodzą się, wyobraża, że postępują po nich dwie różne klasy nowych stworzeń, (2) klasa, której droga jest symbolizowana w prawdziwej przedłużonej linii podłogi, wyobraża klasę Maluczkiego Stadka. (3) Klasa, której droga jest symbolizowana w zboczonej linii, wyobraża klasę Wielkiego Grona. (4) Fakt, że obie powyżej wymienione drogi są niewidzialne w środku muru u stopnia, symbolizuje fakt, że nie miało być jawnym, do której z tych dwóch klas osoby miały należeć, tak długo, jak ich postępki znajdowały się w czasie lat symbolizowanych przez cale wewnątrz stopnia. (5) Fakt, że fałszywa linia od muru w miejscu pokazuje datę 1 – go lipca 1917, symbolizuje, że około 1 – go lipca 1917 klasa Elizeusza miała rozpocząć swój bieg otwarcie, co miało wyjawić ich jako Elizeuszową klasę. (6) Fakt, że linia od tego miejsca zmienia swą drogę, podnosi się i wychodzi w wolne miejsce 3/4 piramidowego cala do przedłużonej linii podłogi z Pokoju Królewskiego, gdzie spodziewania niektórych nowych stworzeń są w piramidzie symbolizowane jako błędne spodziewania Wielkiego Grona, symbolizuje fakt, że w pewnym czasie od 1-go lipca 1917 do 1-go kwietnia 1918 miało być Wielkie Grono zamanifestowane jako klasa, lecz nie we wszystkich wypadkach miało być pokazane indywidualnie, kto miał stanowić pozafiguralną klasę Elizeusza. (7) I fakt, iż klasa Elizeusza, jak i wiele różnych jednostek pozafiguralnego Elizeusza mieli być objawieni w czasie pomiędzy 1 lipcem 1917 a 1Kwietniem 1918, nie, aby już napewno miały być objawione jakiekolwiek jednostki pozafiguralnego Eliasza, choć jako klasa została objawiona, jest symbolizowane przez fakt, że linia symbolizująca drogę Elizeusza podnosi się z muru do wolnego miejsca, gdzie wskazuje na lipiec 1917 i niewłaściwą drogą jak widzieliśmy; gdy zaś z drugiej strony linia, która symbolizuje drogę Eliasza od początku aż do miejsca, wskazująca 1Październik 1914 nie wynurza się z muru owego stopnia. Dlatego nie wiemy napewno jakie jednostki pod próbą okażą się w skończonym obrazie być pozafiguralnym Eliaszem, choć jako klasa została w grupie zamanifestowana przy rozdzieleniu w 1917. Różnego gatunku doświadczenia muszą wypełnić się, aż jednostki z klasy Eliasza będą jasno objawione. Wierzymy w harmonii z myślą brata Russella, (Z. 16′, 264, par. 1), że to będzie wiadomym po tej stronie zasłony; ponieważ wynik