Teraźniejsza Prawda nr 56 – 1932 – str. 15
Ile Pańskich pozafiguralnych Nazarejskich zakazów jest objętych przez te trzy Nazarejskie figuralne zakazy? Co ten fakt dowodzi co do powyższych wyjaśnień?
(13) Jak długo trzeci zakaz — figura i pozafigura — stosował się? Dlaczego Bóg pragnie czystych sług Prawdy? Jak to powinno wpłynąć na sług Prawdy?
(14) Co naturalny człowiek pomyślałby o szczegółach wierszu 7? Dlaczego one były umieszczone we figurze i pozafigurze? Co to są za szczegóły? Którzy nie są a którzy są pozafiguralnym ojcem, matką, bratem i siostrą? Udowodnij odpowiedź w każdym razie. Co jest przedstawione przez Nazarejczyka splugawienie się przez swego ojca, matkę, brata, siostrę. Podaj myśl z Manny, która omawia przedmiot tej pozafigury.
(15) Dlaczego Nazarejczyk nie miał splugawić się nad umarłym? Co wiersze 7 i 9 uczą, że jest pozafigurą głowy Nazarejczyka? Jaki jest charakter stanowiska sługi Prawdy i co jest wymagane od niego?
(16) Nawet co splugawiłoby figuralnego Nazarejczyka? Co taka śmierć wyobraża? Zacytuj ilustracyjny przykład. Co taka śmierć wymagałaby od Nazarejczyka? Kiedy? Co te fakty wyobrażają? Kiedy figuralne oczyszczenie było ukończone? Co to wyobraża?
(17) Co przedstawia odnowienie swego ślubu i to ósmego dnia? I przez kapłana uczynienie pojednania za niego dnia ósmego? Co za trojakie ofiary były przynoszone przez Izraelitów? Co każda z tych osobno wyobrażała? Co wyobraża przyniesienie ptaków na ofiarę przez figuralnego Nazarejczyka? Kogo przedstawiał kapłan. Daj dowód tego. Co jest wyobrażone przez Nazarejczyka przyniesienie tych ofiar do bramy dziedzińca? A co do kapłana?
(18) Co wyobraża kapłańskie ofiarowanie jednego z ptaków na ofiarę za grzech a drugie na ofiarę całopalenia? Co wyobraża, iż kapłan oczyszcza Nazarejczyka? Jak przez to było pokazane pojednanie za grzech Adamowy? Co jest wyobrażone przez kapłana poświęcającego głowę Nazarejczyka? A że ósmego dnia? Co ta cała procedura przedstawia?
(19) Co jest wyobrażone przez Nazarejczyka odnowienie swego ślubu? Co jest przedstawione przez dni pierwsze, że były daremne? Przez Nazarejczyka przyprowadzenie baranka jako ofiarę za występek? Co pozafigura tego obejmuje? Dlaczego? Co jeszcze jest przedstawione przez przyniesienie baranka?
(20) O czem resztę rozdziału omawia? Od którego czasu nadal są te pozafiguralne rzeczy czynione? Dlaczego figura wymagała, aby to uczyniono w dniu, w którym ślub był skończony. Jakie było zapatrywanie Jehowy w tem? Jaki fakt pokazuje to? Podaj kilka ilustracji na niezwykłe figuralne zapatrywania Jehowy. Co pokazuje, że drugi pogląd jest to ten użyty w 4 Mojż. 6? Co uczy figuralnie i pozafiguralnie ostatnie zdanie wierszu 13?
(21) Co za podobieństwa i różnice są między ofiarami wierszów 14–20 a tymi, które były sprawowane za kapłanów w 3 Mojż. 8? Do czego te różnice nam pomagają? Co te różne ofiary oznaczają odnośnie ofiary Kościoła? Wymień te siedmiorakie figuralne ofiary, wytłumacz i wykaż, iż one są tylko siedmioma wykładnikami jednej ofiary Kościoła? Co wiersze 14–20 pokazują ze względu na ofiarę pozafiguralnego Nazarejczyka? Wymień ofiary Nazarejczyka i wytłumacz ich pozafiguralne szczegóły w łączności z barankiem, owcą i baranem.
(22) Co było w koszu 3Mojż. 8:26 a niebyło w koszu Nazarejczyka? Co ten brak przedstawia? Co jest przedstawione przez jego placek i krepel? Co przedstawiała ofiara śniednia i mokra? Jak one przedstawiają te rzeczy? Co jest przedstawione przez Nazarejęzykowe przyniesienie tychże ofiar?
(23) Kogo przedstawia kapłan, do którego te ofiary były przyniesione? Co jest przedstawione przez jego ofiarowanie tych ofiar? Jak jest pozafiguralnego Nazarejczyka współdziałanie wyobrażone? Jak Jezus ofiarowywa ich ofiary? Jak oni z nim spółdziałają w tem? Co za pomyłka była uczyniona na tym przedmiocie, szczególnie przez Amramitów? Daj dowody biblijne i z doświadczenia o prawdziwości tego przedmiotu.
(24) Co jest przedstawione przez kapłana ofiarowującego ofiarę Nazarejczyka za grzech? Ofiarę całopalenia? Ofiar? spokojną? Kosz przaśnych chlebów? ofiarę śniednią i mokrą.
(25) Dlaczego Nazarejczyk obciął swoje włosy? Co jego włosy przedstawiały? Dlaczego włosy nie mogły być obcięte na początku ślubu? Co jest przedstawione przez ich palenie pod ofiarą spokojną? Co to udowadnia? Kiedy pozafigura rozpoczęła się? Jak długo trwała? Wyjaśnij zgodność palenia włosów przy końcu ślubu z pozafigurą. Co jest przedstawione przez jego obcięcie swych włosów przy bramie dziedzińca?
(26) Co jest pokazane kolejno we wierszach 19 i 20? Co łopatka obejmuje i co jest, tym sposobem symbolizowane przez łopatkę? Dlaczego? Co jest przedstawione przez obracanie łopatki przed Panem, z plackiem i kreplem? Wytłumacz właściwość w pozafigurze ofiary obracanej zdarzającej się po ogoleniu.
(27) Kto inny uczestniczył w ofierze obracanej? Jak to podwójne uczestniczenie było możebne do wykonania? Co kapłan uczynił dla Nazarejczyka? Co to przedstawiało? Jaka inna figura poddaje tą samą myśl? Co piersi przedstawiają? Dlaczego? Co obracanie piersi i podnoszenie uda przedstawiało. Dlaczego? Co jest przedstawione przez łopatkę, niekwaszony chleb, piersi obracania i udo podnoszenia dane kapłanowi?
(28) Co nie jest przedstawione w wierszu 20 przez pozwolenie Nazarejczykowi pić wino? Dlaczego to zdanie jest podane? Co mamy rozumieć przez wyrażenie „okrom tego coby więcej uczynić mógł?” Co ono przedstawiało w klasach i jednostkach? Podaj przykłady na dowód. Jaka inna myśl jest objęta w pozafigurze?
(29 Co wiersze 22–27 podają nam? Wyjaśnij rozkazy przez Mojżesza do Aarona i jego synów, ażeby błogosławili — figurę i pozafigurę. Jaka konkluzja powinna być wyciągnięta z . Mojż. 9: 22, 23 co do użycia rąk w udzielaniu figuralnego i pozafiguralnego błogosławieństwa? Z ilu części składało się to błogosławieństwo? Na ile części dzieliła się każda część? Jakie to trzy rodzaje błogosławienia wykonywują pozafiguralni Nazarejczycy względem pozafiguralnego Izraela? Jakie były dwie części każdego z nich?
(30) Zacytuj Aaronowe błogosławieństwo i w krótkości wytłumacz każdą z Jego trzech części, ażeby pokazać te trzy dzieła błogosławienia, każde jedno podzielone na dwie części. Przez udzielanie tych trzech podwójnych błogosławieństw co słudzy Prawdy umieścili na Izraelu? Co za dwie rzeczy powinny te zastanowienia pobudzić do uczynienia przez pozafiguralnego Izraela? Do czego powinno pobudzić pozafiguralnych Nazarejczyków?
GODZINA DZIESIĘCIU ROGÓW
I AUTIRYTETU BESTII
W artykule „Niektóre Myśli na 17 Rozdział Objawienia” (P’29, 69–75; Ter. Prawda 1929, 76; 1930, 13) i w pytaniu (P’30, 197) podaliśmy nasze tymczasowe myśli odnośnie rozpoczęcia się i trwania godziny z Obj. 17:12. Przypominamy, że powiedzieliśmy wówczas, że zgodnie z wieloma przykładami biblijnymi, stosowny czas na naznaczanie dat prorockich, jest przy ich rozpoczynaniu się, lub przy ich wypełnieniu, aniżeli kiedyindziej. (Np. data pomazania Chrystusa jest naznaczoną zaraz przy Jordanie tam, gdzie się rozpoczęła (Dan. 9:25) podczas gdy ona ciągła się dalej i dobiegła do swego końca w czasie Jego doświadczeń na puszczy; tak samo data na ustanowienie cywilnej władzy papiestwa, przy obaleniu królestwa Ostrogotów, jest naznaczona na rok 539, kiedy to dla Papieża nadszedł po raz pierwszy czas sprzyjający do ujęcia władzy cywilnej, której tak bardzo pragnął, chociaż nie mamy żadnego znanego dokumentu na wykonywaną wówczas władzę, aż dopiero na wykonywanie władzy w czasie późniejszym). Tak i w tym wypadku wyciągnęliśmy wniosek, że jeżeli Mussolini i papież zgodzili się na traktat Laterański i konkordat w czasie pomiędzy nominacją Al Smitha a wyborami w roku 1928, to należałoby się spodziewać symbolicznego trzęsienia ziemi pomiędzy listopadem 1931, a marcem 1932, jeżeli godzina z Obj 17:12 reprezentuje trzy lata i cztery miesiące (Mat. 20:1–16), co też zdaje się być prawdopodobnem. Przypominamy również, że mówiliśmy, iż to jest zgodne ze świadectwem Pisma Świętego, że ciemności zaczęły pokrywać całą Judeję od godziny szóstej w piątek, a zapatrując się na tę figurę ze stanowiska „Ośmiu Wielkich Cudownych Dni”, to gdy te ciemności reprezentują skutek europejskiego Armagedonu, jaki będzie wywierał swój wpływ na Amerykę, to tak, jak mówiliśmy, możemy się jeszcze tego spodziewać. Lecz słyszeliśmy ze źródeł wiarygodnych, sprzeczne wiadomości, co do ugody zawartej pomiędzy lipcem a listopadem 1928, z tego powodu nie jesteśmy pewni, czy ta ugoda była wówczas zawartą.
W ostatnich czasach umysł nasz często zastanawiał się nad pytaniem, dlaczego Pan pozostawia nas w niepewności, co do czasu, kiedy papież a Mussolini zawarli traktat i konkordat? Czy dlatego, aby nasz umysł odwrócić od czasu niepewnego, wskazującego początek godziny, a zwrócić go w stronę pewną i dobrze znaną? Spodziewamy się, że ta jest przyczyna, chociaż nie jesteśmy pewni. To jest tylko pewnem, że ich ogólna ugoda nastąpiła przed dniem 1 lutego 1929; bo około tej daty Watykan ogłosił, że traktat i konkordat będą podpisane dnia 10 lutego 1929, chociaż później data podpisu została odłożoną do 11 lutego, prawdopodobnie dlatego, iż ostatecznie zaszły w procedurach pewne poprawki, które wymagały więcej czasu aniżeli pierwotnie przypuszczano. Z tego punktu zapatrywania przychodzimy do wniosku, że symboliczna godzina składająca się z trzech lat i czterech miesięcy, skończyłaby się gdzieś pomiędzy obecnym czasem a datą około 26 maja 1932, jeżeli czas księżycowy mamy brać pod uwagę; ponieważ pakt i konkordat były podpisane 11 lutego 1929, a to był pierwszy dzień dwunastego miesiąca księżycowego w owym roku.