Teraźniejsza Prawda nr 56 – 1932 – str. 14

części błogosławieństwa było podwójne, i to dla ważnych przyczyn. A więc, jak błogosławili ludzi pozafiguralni Nazarejczycy? (1) Jako narzędzia Jehowy oni (a) prowadzili ludzi potulnych przez pokutę z pozafiguralnego obozu ku bramie pozafiguralnego dziedzińca i (b) zachowywali ich w tem pokutującym usposobieniu. (2) jako narzędzia Jehowy oni (a) poprowadzili ich do wiary w Chrystusa (przed bramę), czyli do usprawiedliwienia — na pozafiguralny dziedziniec, dając im znajomość nauk ześrodkowanych w ofiarach za grzech — pozafiguralny miedziany ołtarz — i dopomagając im do oczyszczenia się wodą Słowa — pozafiguralnej umywalni. (3) Jako Jehowy narzędzia oni (a) poprowadzili ich przez poświęcenie i spłodzenie z Ducha do pozafiguralnei Świątnicy, i (b) tam oświeciwszy ich wiedzą przy pozafiguralnvm świeczniku, posilili ich łaską przy pozafiguralnym stole, i uczynili ich owocnymi w służbie przy pozafiguralnym złotym ołtarzu. A więc, gdy słudzy Prawdy, jako narzędzia Je-howv błogosławili pozafiguralnego Izraela, to w tych trzech formach były wylewane na ludzi godnych te podwójne błogosławieństwa.

      (30) Z tem określeniem aktualnych faktów — pozafigur — zacytujmy i w nawiasach w streszczeniu wytłumaczmy Aaronowe błogosławieństwo, z którego dowiemy się, iż wyobraża udzielanie tych faktów czyli błogosławieństw. Zarazem to objaśnienie dowodzi, że to błogosławieństwo nie odnosi się do trójcy jak jest twierdzone przez Nominalny Kościół. „Niech ci błogosławi Pan (Jehowa przez nasze usługi niech ci udzieli pokuty), a niech cię strzeże (trzyma cię w naprawionem usposobieniu przeciw pokusom walczącym do grzechu). Niech rozjaśni Pan oblicze swoje nad tobą (Jehowa przez nasze usługi niech da tobie tymczasowe usprawiedliwienie a twarz z uśmiechem pojednania niech zwróci ku tobie), a niech ci miłościw będzie (przez udzielenie ci znajomości wszystkich prawd połączonych z usprawiedliwieniem, i przez dopomaganie ci miłowania i praktykowania sprawiedliwości a nienawidzenia i zaniechania złego). Niech obróci Pan twarz swoją ku tobie (niech Pan da tobie łaskę za łaskę, tj. wysokie powołanie za twoje usprawiedliwione ludzkie człowieczeństwo, które On najpierw dał tobie) i da tobie pokój (powodzenie w łasce Ducha i znajomości i owocność w służbie Jego)”. Rzeczywiście, iż szczególnie przez sług Prawdy, Pan zlał te błogosławieństwa na pozafiguralnego Izraela. A przez udzielenie tych błogosławieństw, przez ich usługę ze Słowa Jego ci słudzy Prawdy umieścili Imię Boże (charakter) pomiędzy pozafiguralnym Izraelem i dlatego pozafiguralny Izrael był błogosławiony (wiersz 27). Chwalmy naszego Boga, drogi pozafiguralny Izraelu, za pozafiguralne przedstawienie dla was Aaronowego błogosławieństwa! Miłujcie i ceńcie nadal wiernych pozafiguralnych Nazarejczyków, przez których on udzielił Wam tego pozafiguralnego błogosławieństwa; i drodzy współ-pozafiguralni Nazarejczycy, służmy wiernie pozafiguralnemu Izraelowi, trzymając wyciągnione ręce nad nim — przez nasze usługi — i jako narzędzia Jehowy błogosławmy im, kładąc przez to Jego charakter na nich jako wyrażenie Jego największego błogosławieństwa.

BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO PRZEDMIOTU.

      (1) Co jest wyobrażone przez słup reprezentujący Objawienie i deskę reprezentującą 4 ks. Mojżeszową, w Świątnicy Najświętszej, które stykały się ze sobą? Co to obejmuje względem ich symbolizacji? Wykaż to przez pokrewieństwo pokoleń, przez wierne i niewierne pokrewieństwo małżeńskie i przez pokrewieństwo siedmiu aniołów z Nazarejczykiem.

      (2) Kogo wyobrażają, Nazarejczycy? Co dowodzi, że oni wyobrażają specjalnie poświęcone osoby? Która z ich ofiar dowodzi, że oni wyobrażają uczestników w ofierze za grzech? Który zarys w ich ofierze dowodzi, że oni wyobrażają tylko część Kościoła? Co brakowało w ofierze spokojnej, a jest dowodem, że oni nie wyobrażają osób Tysiąclecia? Co jeszcze nie przynosili Nazarejczycy w swych ofiarach, a było dowodem, że oni reprezentują ludzi, których specjalne czynności rozpoczynają się dopiero po pewnym czasie po rozpoczęciu się ich kapłaństwa? Daj ilustrację tego.

      (3) Co szczególnego uczy wiersz drugi? Co wyobrażają Nazarejczycy płci męskiej? Co wyobrażają Nazarejczycy płci żeńskiej? Jaka jest zasada tej różnicy między temi dwojakimi pozafiguralnymi Nazarejczykami? Co znaczy słowo Nazarejczyk? Jak tłumaczy Amer. poprawne tłum. część wierszu 2? Co wyobraża zwykły ślub? Co jest wyobrażone przez specjalny ślub?

      (4) Jacy Nazarejczycy nie są gdzieindziej wzmiankowani jak tylko we wierszu 2? Do których odnosi się resztę rozdziału? Co te rzeczy figuralnie dowodzą? Dlaczego resztę rozdziału odnosi się wyłącznie do Nazarejczyków płci męskiej? Jaką naukę daje resztę rozdziału względem Nazarejczyków płci żeńskiej? Jak to jest dowiedzione? Jakie pozafiguralne znaczenie to posiada?

      (5) Jakie trzy rzeczy były zakazane figuralnym Nazarejczy-kom? Co zawiera w sobie zakazanie tychże w pozafigurze? Co w streszczeniu jest pierwszym zakazem? Na co nie jest figurą winna macica wierszu 4? Dlaczego nie? Na co ona jest figurą? Dlaczego? Dlaczego wyroby z niej są zakasane sługom Prawdy? Do czego powinien ten zakaz pobudzić ich?

      (6) Gdzie są podane szczegóły tego zakazu? Jakie one są i ile ich jest? Co one figualnie dowodzą? Jak są podzielone te siedm zakazów? Wymień pierwsze cztery zakazy. W ilu znaczeniach jest wino użyte biblijnie? Co ono oznacza w dobrem znaczeniu? Podaj biblijne dowody na to. Co ono oznacza w złem znaczeniu? Podaj biblijne dowody na to. Na co jest figurą wino i mocny napój wierszu 3? Daj dowód tego z równoległych ustępów. Podaj ilustracje niektórych katolickich etycznych błędów, także niektórych protestanckich etycznych błędów. Z czem są spokrewnione pozafiguralny ocet z wina i z mocnego napoju? Na co jest figurą ocet z wina? Dlaczego? Na co jest figurą ocet z mocnego napoju? Dlaczego? Podaj przykłady katolickiego pozafigualnego octu z wina. Podaj przykłady protestanckiego pozafiguralnego octu z mocnego napoju.

      (7) Zacytuj tekst, który pokazuje cztery sposoby przedstawiania Pisma świętego? Co fałszują pozafigury tych czterech zakazów? Co powinno być powiedziane o właściwości zakazania tych czterech pozafigur? Dlaczego słudzy Prawdy niepowinni przyjmować zakazanych pozafigur? Kto ogólnie, a kto poszczególnie powinien unikać ich? Podaj ilustracje, które udowodnią, że nasz Pan zakazuje sługom Prawdy czerpać te czworakie błędne nauki? Jaki jest a jaki nie jest charakter tych wyjaśnień?

      (8) Jakie są ostatnie trzy zakazane części wyrobów z winnej macicy? Na co są figurą winogrona? Dlaczego? Która pozafiguralna jagoda winna wytworzyła wielką liczbę babilońskich doktrynalnych, etycznych zbijających i naprawiających błędów? Jak się nazywa ta winna jagoda, która wytworzyła błędy co do pisarza pięciu ksiąg Mojżesza?

      (9) Na co są figurą suche jagody? Podaj ilustracje pozafiguralnej suchej jagody? Co świeże jagody przedstawiają? Podaj ilustracje pozafiguralnej świeżej jagody. Co przedstawia sok z jagód? Dlaczego? Co nauczyciele Prawdy niepowinni czynić z pozafiguralnemi suchemi jagodami i sokiem z jagód? Podaj w streszczeniu pozafiguralne nauki wierszów 3 i 4. Jaka konkluzja wypływa z tych zakazów?

      (10) Co było drugą rzeczą zakazaną Nazarejczykom? Co znaczy wyrażenie „po wszystkie dni ślubu Nazarejstwa swego?” Ze względu na czas, co za dwojakie śluby Nazarejstwa tam były? Podaj przykład tego, co trwało przez całe życie. Określij to drugie. Co zdają się przedstawiać Nazarejczycy, którzy uczynili ślub na całe życie? Jak to jest pokazane przez pierwotnego Samsona Wieku Ewangelji? Podaj niektóre najgłówniejsze doświadczenia Wieku Ewangelji pierwotnego Samsona.

      (11) Dlaczego figura Samsona była przedstawiona w tym artykule? Co dowiadujemy się z niej, że jest pozafigurą włosów Nazarejczyka? Na co była figurą głowa Nazarejczyka? Dlaczego? Przedstaw to z władzy apostołów i specjalnych „drugorzędnych proroków”. Co wyobraża, iż Nazarejczyk pozwalał na wzrost długich włosów? Co wyobrażałoby obcięcie ich sam sobie? Przez Innych? W jaki sposób Św. Paweł nie pozwolił innym obciąć mu pozafiguralnych włosów? W jaki sposób tych dziesięciu sprawców dziesięciu reformacyjnych ruchów pozwolili na pozafiguralne obcięcie swoich włosów? Co znaczyłoby obcięcie pozafiguralnych włosów sługom Prawdy? Pod jakim jedynym warunkiem byłoby to właściwem? Kto obciął swoje pozafiguralne włosy? Podaj kilka pozafiguralnych zakazów Jehowy obcinania włosów Nazarejczykowi. Jak możemy się wyrazić co do charakteru wyjaśnienia drugiego zakazu Nazarejczykom.

      (12) Co było trzecim Nazarejskim zakazem? Co jest wyobrażone przez umarłego? Udowodnij odpowiedź. Co jest wyobrażone przez Nazarejskie splugawienie się nad umarłym? Jak wiersze 7 i 8 udowadniają to? Jak Nazarejczyk był splugawiony przez umarłego — figura i pozafigura?

poprzednia stronanastępna strona