Teraźniejsza Prawda nr 55 – 1931 – str. 92

będą do Wielkiej Kompanii. Jakże jasno te wypadki dowodzą spełnienia się Przypowieści!

SZÓSTA BROŃ KU ZABIJANIU

      (57) Szóstą bronią ku zabijaniu jest REWOLUCJONIZM, a Rewolucjoniści przedstawieni są przez szóstego męża z bronią ku zabijaniu. Ktokolwiek między poświęconymi rewolucjonizuje (buntuje się) przeciw urządzeniom Pana, danym przez “onego sługę”, ten wyobrażony jest przez szóstego męża z bronią ku zabijaniu, i ktokolwiek pomiędzy poświęconymi wchłania jego błędy i popiera go w jego praktykach, ten wyobrażony jest przez pozabijanych w świątyni. Rewolucjonizm przybrał dwie postacie pomiędzy ludem Prawdy: Klerykalizm i Podręcznictwo. Pierwszy odznacza zagarnienie władzy i panowanie nad dziedzictwem Bożem, a drugie — używania Biblii jako podręcznika zamiast jako księgi tekstów. Obie te praktyki przeciwne są ochronnym zrządzeniom Pana, danym przez “onego sługę”. Klerykalizm objawił się w dwóch postaciach: powszechnej i miejscowej. Powszechny Klerykalizm zagarnął władzę nad organizacją ludu Pańskiego, i mniej lub więcej panuje generalnie nad Kościołem, podczas gdy klerykalizm miejscowy przejawia się w lokalnych starszych, zagarniających władzę i panujących nad zborami. Jednem z ostatnich ostrzeżeń naszego drogiego Pastora było ostrzeżenie przed klerykalistami, dane w artykule: “Godzina Pokuszenia”, Straż. 1916, strona 327 (w polskiem wydaniu 1921, strona 137-141). Mało spodziewaliśmy się wtenczas, że trzej Brytyjscy Zarządcy i Przewódcy Towarzystwa będą przewodnikami Klerykalizmu! Przewódcy Pastoralnego Komitetu Biblijnego są tak samo Rewolucjonistami, przyjęli bowiem czarter odbiegający od czarteru naszego Pastora jeszcze nawet bardziej aniżeli czarter Brata Rutherforda odbiega. Daremnie przewódcy P. K. B. wskazują na swoje usprawiedliwienie, iż czarter Stowarzyszenia Kazalnicy Ludowej (People’s Pulpit Association) jest odmienny od czarteru Towarzystwa. Odpowiadamy im na tym punkcie zupełnie tak samo, jak oni odpowiedzieli Bratu Rutherfordowi w sprawie tego samego punktu: Czarter Stowarzyszenia nie jest czarterem na korporacje kontrolującą pomiędzy ludem Prawdy, podczas gdy czarter Towarzystwa nim jest. Na tym punkcie ich potępienie Brata Rutherforda jest potępieniem ich samych: “Z ust twoich własnych sądzić cię będę”.

      (58) Podręcznikowstwo ma dwie postacie: ciężką i łagodną. W pierwszej postaci zaczyna się nieuznawaniem naszego Pastora jako “onego sługi”, posuwa się do potępienia literatury Prawdy, a kończy się zaprzeczeniem samej Prawdzie, i powoduje wtórą śmierć. W drugiej z tych postaci odrzuca ono “Badania”, jako podręczniki i używa do tego Biblii, a niewątpliwie kończy się przeniesieniem człowieka do Wielkiej Kompanji. Rewolucjonizm przeciw urządzeniom Pańskim, danym przez „onego sługę”, jest znakiem, że Pan w tym okresie Epifanji daje nam możność poznania tych, którzy są ujawnieni, że stracili Wysokie powołanie. Rewolucjonizm będzie trwał pomiędzy ludem Prawdy, aż wszyscy będą przezeń doświadczeni i wszystkie klasy wykażą, jakie jest ich stanowisko względem niego.

      (59) Rewolucjonizm jest czynny w Kościołach Nominalnych, to jest na dziedzińcach między usprawiedliwionymi. Za pośrednictwem Federacji Kościołów i burzliwej Ligi Kościołów Kler prowadzi rewolucję przeciw niektórym dobrym rzeczom w tych systemach — to jest zagarnia władzę i panuje nad nominalnym ludem Bożym, a ci, którzy poddają się ich teorjom, zabijani są ich bronią ku zabijaniu. W swojem warunkowem usprawiedliwieniu są oni w ten sposób wytraceni.

      (60) Potem Rewolucjonizm wkrótce zacznie być czynnym poza dziedzińcami — to jest w mieście — i doprowadzi do symbolicznego trzęsienia ziemi w Objawieniu 16: 18-21. To wielkie trzęsienie ziemi przyszłości, w obrębie trzeciej działalności, “w mieście”, dozwoliło nam, przez badanie charakteru ruchów przesiewania w Prawdzie, wnioskować, że Rewolucjonizm jest szóstą bronią ku zabijaniu.
kol. 2
Już dnia 24-go lutego, 1917 roku, w kablogramie przysłanym z Anglji, ostrzegaliśmy Brata Rutherforda, że szóste przesianie Ezechyela 9 nastąpiło w Anglji. Szóste przesianie, jak wszystkie inne, zaczęło się pomiędzy poświęconymi, potem przeszło do usprawiedliwionych, a skończy się między uważającymi się tylko za wyznawców, którym obca jest nawet wiara w Pana, jako ich Zbawiciela. Tak więc znajdujemy, że we wszystkich sześciu przesiewaniach sprawdziły się słowa: “aby się sąd począł od domu Bożego’’ — 1 Piotr. 4:17 ;Ezech. 9:6.

      (61) Szóste przesianie było jednak szczególne pod jednym względem. Podczas gdy wszystkie inne zaznaczyły wyraźnie rozłączenie pomiędzy tymi, co zatrzymali i tymi co stracili Ducha Świętego, obecne przesianie zaznacza się głównie rozłączeniem Kapłanów i Lewitów, i jednych i drugich zatrzymujących Ducha Świętego. I to jest właśnie, czego powinniśmy spodziewać się na czas Epifanji (Mal. 3:2-3; Mat. 7:24-27; 1 Kor. 3:12-15; 4:5; 2 Tym. 4:1) i nie spodziewamy się, aby obecne przesiewanie skończyło się prędzej jak za rok, a oczywiście upłynie jeszcze nieco więcej czasu zanim Wielka Kompanja uzna się za taką.

      (62) Jakże cudna jest zgodność naszych tekstów! Wcinając się jeden w drugi, jakże przedziwnie odsłaniają one Jehowy przewidzenia naszych cudownych czasów! I jakże te teksty upominają nas, abyśmy baczyli, modlili się, trzymali się w miłości Bożej i oczekiwaniu miłosierdzia Chrystusowego na żywot wieczny, abyśmy byli pokornymi w sobie, ufali w Panu, i byli wolnymi od wszelkich! bałwanów samolubstwa, światowości, błędu i grzechu! Jak zważaliśmy na te ostrzeżenia w przeszłości? Jakże zważamy na nie teraz? Czy jesteśmy Rewolucjonistami, lub ich poplecznikami — czy też ich Przeciwnikami? Czem? Zbadajmy się co do naszego stanowiska w sprawie ostatniego przesiewania, które nas jeszcze doświadcza! “Kto się ostoi, gdy się On okaże? (gdy uczyni wszystkiemu ludowi widocznem — to jest w Epifanji — Mal. 3:2) ? Kto? “Ten co ma czyste serce i czyste ręce”, a nikt inny! Przeto najmilsi moi: “uciekajcie przed bałwochwalstwem” — 1 Kor. 10:14.

BEREAŃSKIE PYTANIA DO POWYŻSZEGO PRZEDMIOTU

      (1) Co jest prawdopodobną przyczyną do opublikowania “nowego poglądu”? Dlaczego jest to prawdopodobną przyczyną? (2) Daj krótką historję pisania, drukowania i wydania artykułu pod tytułem “Nowy Pogląd brata Rutherforda”. (3) Daj zgodnie z Z’. 1918, str. 51, dobrą regułę do postępowania w naszych naukach. (4) O czem omawiają Mat. 19:27-20:16; i 1 Kor. 10:1-14 i Ezech. 9:1-11? Dlaczego i jak powinniśmy to badać? (5) Daj rychlejszy i ostatni pogląd br. Russella na podobieństwo o groszu, i przyczyny na jego zmianę poglądu. (6) Jaki dodatni argument i stosujące się do tego pisma dowodzą, że ostatni pogląd jest właściwym? (7) Jak używa Pismo Św. wyrazów: “pierwsi” i “ostatni”? Czem jest grosz? Co oznacza, że był dany “pierwszym” i “ostatnim”? (8) Daj dowód na prawdziwy okres czasu dnia i godzin Przypowieści. Daj i zbij błędny pogląd. (9) Jakie dwie myśli daje Przypowieść? (10) Podaj i daj dowód do jakich okresów czasu stosuje się 1 Kor. 10:1-14 i daj ogólne wyjaśnienie tych trzech podziałów tego Pisma. (11) Skreślij zawartość Ezech. 9:1-11 i pokaż tegoż pokrewieństwo do Mat. 20:1-16 i 1 Kor. 10:1-14. (12) Daj prawdziwy i błędny pogląd tego, co jest symbolizowane przez Ezechyjela i mężów z bronią ku zabijaniu. Daj dowód na prawdziwy, a zbij błędny pogląd. (13) Daj prawdziwy i błędny pogląd męża z kałamarzem pisarskim. Zbij błędny, a daj dowód na prawdziwy pogląd przez trzy argumenty. (14) Porównaj i odróżnij pokrewieństwo między zawartościami tych trzech części Pisma Św. (15) Dlaczego różni się wyrażenie pierwszego wezwania od czasów tych innych wezwań? (16) Daj dowód z Pisma Św., czynników, wyników, ajencji i faktów, dowiedzionych przez Z. 1916, str. 170-173, że pierwsze wezwanie było od Października, 1874

poprzednia stronanastępna strona