Teraźniejsza Prawda nr 47 – 1930 – str. 54
(7) Jaki okres Epifania obejmuje? Jakie dwa fakty tego dowodzą? Udowodnij to z załączonych tekstów? Jaki wypadek zaznaczył jej rozpoczęcie się? Dlaczego? Jaka jest jej akuratna długość?
(8) Dla kogo była przeznaczoną Paruzja? Dlaczego? Dla kogo jest przeznaczoną Epifania, a dla kogo nie jest? Jakie prace mają kapłani teraz do spełnienia w ciągu Epifanii i dla kogo?
(9) Jaką pracę Epifanii wykonuje nasz Pan względem Świata i Kościoła?
(10) Kiedy i jak rozłączenie świata nastąpiło i postępowało? Jakie jest jego obecne położenie? Co to dowodzi odnośnie dwóch uderzeń Jordanu?
(11) Jakie jest pokrewieństwo czasu tych uderzeń wobec wojny? Czego nie było od jej zakończenia? Jaki był cel tych uderzeń? Gdy ten cel został już osiągnięty to co byłoby zbytecznym, aby czynić? Jaki wniosek powinni niektórzy bracia wyprowadzić z tego?
(12) Jaki jest cel Pański w podzieleniu ludzi? Jak ten cel jest spokrewniony z Jego drugą pracą do świata? Kiedy i jak zostali niektórzy przekonani ze świata o Obecności Pańskiej? Co nie było a co będzie dostateczną nauką o tern dla wszystkich? Dlaczego będzie to potrzebne?
(13) Wyjaśnij 2Tes. 1:7, 8 jako dowód tego faktu. Jak ucisk wykaże okazanie się Jego światu? Jaki będzie charakter Jego dwóch prac epifanicznych względem świata?
(14) Jakie punkty podobieństwa można zauważyć pomiędzy pracą Pańską na czas Epifanii względem Świata i Wielkiego Grona?
(15) Jakie dwa obrazy pokazują nam rozdzielenie ludu Bożego? Kiedy każdy z nich rozpoczął się pozafiguralnie? Jakie fakty sprzeciwiają się temu. aby w przyszłości miało być jeszcze pierwsze uderzenie Jordanu?
(16) Jakie trzy fakty dowodzą że rozdział ludu Bożego jest pracą na czas Epifanii? Wyjaśnij szczegółowo 2Tym. 4:1. Jak to dowodzi że rozdzielenie jest pracą Epifaniczną?
(17) Opisz obecny postęp tejże pracy Epifanicznej. Co jej zakończenie będzie w sobie zawierać? Jaki wniosek możemy wyprowadzić z obecnego stanu rzeczy?
(18) Co musi być dokonane zanim okazanie się Pana Wielkiemu Gronu jako takiemu będzie uskutecznione? Fakt, że niektórzy znajdujący się obecnie w Wielkim Gronie wiedzieli o Obecności Pańskiej w czasie Paruzji, uzgodnij z nauczaniem, że Jego okazanie się tejże klasie należy do pracy na czas Epifanii.
(19) Przez jakie dwa sposoby Pan będzie okazywał się światu i Wielkiemu Gronu? Z czego będą się składać pouczenia dla Wielkiego Grona? Dlaczego same pouczenia nie będą wystarczające? Co będzie dodane do uzupełnienia okazania się Pańskiego? Opisz przeszłą niedostateczną operację tych obu sposobów? Dlaczego jeszcze więcej musi przyjść w tych kierunkach? Wyjaśnij figurę i pozafigurę przygód Benjamina w Egipcie. Opisz pracę Wielkiego Grona po ich pokucie, podając dowód Pisma Św.
(20) Jakie dwa wielkie wypadki nastąpią po Pańskim okazaniu się im? Udowodnij odpowiedź Pismem św. Mając te rzeczy na widoku co powinniśmy na to mówić?
MŁODOCIANI ŚWIĘCI
Joela 2:28
Określając myśli Biblijne, dobrze jest używać, o ile to jest możliwe, wyrażeń z Pisma. Zwykle to czynimy, czego przykładem są: Nauka, Usprawiedliwienie, Uświęcenie. Odkupienie itd. Czasami zmuszeni jesteśmy określić myśl Biblijną wyrazem, którego w Biblii się nie spotyka, jak na przykład Próbne Usprawiedliwienie, Używione Usprawiedliwienie itd. Że są to myśli biblijne jest rzeczą widoczną (Rzym. 4:1-25; Jana 3:36; Rzym. 4:11; 1Kor. 6:11; Żyd. 9:24; 10:14; Jak. 2:14-26; 1Jana 2:2.) Tak samo nie znajdujemy w Biblii wyrażenia „Starożytni Święci”, chociaż wierni Starego Testamentu nazwani są starcami (Zekenim – Izaj. 24:23; Psalm 107:32; Joela 2:28; przodkowie – Żyd. 11:2), oraz wspominani są jako osoby „których świat nie był godzien”. (Żyd. 11:38). Tak samo wyrażania „Młodociani Święci” nie spotykamy w Piśmie, chociaż, jak będzie wykazane w niniejszym artykule, myśl, jaką te słowa mają przedstawiać, jest Biblijna. Najbliższe temu wyrażeniu określenie w Piśmie jest „młodzieńcy” Joela 2:28) zgodnie z użyciem wyrazu „starcy” (Izaj. 24:23), oraz w przeciwstawieniu do klasy tym terminem oznaczonej. Nie zdaje nam się być najlepszym wyrażeniem dla Badaczy Biblii rozróżnianie tych dwóch klas przeciwstawieniem terminów Starożytni i Nowocześni Święci, ponieważ wyrażenie Nowocześni Św. nie jest ani tak dalece Biblijnym wyrażeniem jak Młodociani Święci. Co więcej, myśl Biblijna (Joela 2:28) jest lepiej odtworzona przez przeciwstawienie sobie nazw Starożytni i Młodociani Święci. Dlatego „Teraźniejsza Prawda” nazywa ich Młodocianymi Świętymi.
W PLANIE BOŻYM
ROZWIJA SIĘ NOWA KLASA
Zanim Ogólne Wezwanie do natury Boskiej i do współdziedzictwa z Chrystusem ustało w roku 1881, osoby, które nazywamy „Młodocianymi Świętymi”, nie istniały, jako jednostki klasy, lecz od tego czasu zaczęły przychodzić i dotąd przychodzą do istnienia, oraz pokazują pewne dowody istnienia jako takie. Nawet nie byli byśmy zdziwieni, gdyby wkrótce dali się poznać, jako klasa, oddzielna i odrębna od Maluczkiego Stadka i od Wielkiego Grona. Powodem
kol. 2
ich zaistnienia, jako klasy, chociaż dotąd nierozpoznanej, jest to, że odkąd Ogólne Wezwanie ustało w roku 1881, więcej ludzi poświęciło się Panu aniżeli wynosi liczba koron oczekujących aspirantów, a przeto nadwyżka poświęcających się nie została spłodzona z Ducha. Pan widocznie zachował ich w rezerwie, a ponieważ od czasu do czasu umiarkowanie niewierni stracili swoje korony, wybierał najwierniejszych i zasługujących na wybór z pośród nich przez spłodzenie z ducha, aby wzięli korony tych, którzy się zaniedbali. Z biegiem czasu liczba pozostających w rezerwie zdaje się zwiększała się nadal szybciej aniżeli tych, co potracili swoje korony, wskutek czego wielka ich liczba była w rezerwie, gdy wszyscy Wybrani popieczętowani zostali na czołach. Od tego czasu jeszcze wielu robi poświęcenie, a niewątpliwie jeszcze większe liczby się poświęcą, lecz nie będzie dla nich ani jednej dostępnej korony. „On Sługa” oprócz innych miejsc omawia tę klasę w F 186, i Z 15-269, szpalta 2, paragrafy 6, 7.
Epifania zdaje się rzucić dużo światła na tę klasę, światła, na które nie był jeszcze czas za życia „Onego Sługi”. Niewątpliwie jeszcze więcej przyjdzie w miarę jak jasne świecenie” będzie się zwiększać. Ponieważ zwróciliśmy dotąd uwagę na nieco nadchodzącego światła o Wielkim Gronie, zdaje się być rzeczą stosowną, abyśmy teraz przedstawili niektóre Prawdy Epifanii w odniesieniu do Młodocianych Świętych. Oby Pan pobłogosławił to dla nas wszystkich, a osobliwie klasie, której to bezpośrednio dotyczy!
DOWÓD BIBLIJNY
W SPRAWIE MŁODOCIANYCH ŚWIĘTYCH
Dla nas jako Badaczy Pisma źródłem i regułą wiary oraz praktyki jest jedynie Biblia, a przeto nasza wiara i praktyka o wszystkich przedmiotach religijnych musi pochodzić z Pisma. Musimy przeto żądać, aby widocznym było, żeby światło na ten jak i na wszystkie inne przedmioty wiary i praktyki płynęło z onej Księgi, o naukach której sam mówi: „Początek słów twoich oświeca”. (Psalm 119:130; Izaj. 8:20) Czy Pismo naucza, że będzie taka klasa, jaką my nazwaliśmy „Młodocianymi Świętymi”?