Teraźniejsza Prawda nr 45 – 1930 – str. 19

Przypomnijmy sobie co nasz brat Russell wskazał, że przyjście Eliasza i Elizeusza razem do Jordanu wyobraża trzymających swe korony i innych z ludu Pańskiego w Prawdzie, przychodzącego w 1914 roku do ludzi chrześcijaństwa (Jordanu), aby ich osądzić w gniew wielkiego ucisku. Uderzenie Jordanu przez Eliasza wyobraża, że trzymający swe korony strofowali chrześcijaństwo od października 1914 do listopada 1916 za jego wielkie grzechy, które doprowadziły do światowej wojny; gdy zaś Elizeusza bezczynność, czyli nieuderzanie z Eliaszem, lecz tylko jego chodzenie i obecność z nim, wyobraża poświęconych, nienależących do maluczkiego stadka, którzy albo wcale lub też tylko chwilowo brali udział w strofowaniu grzechów chrześcijaństwa, którzy tylko sympatyzowali z pozaobrazowym Eliaszem w jego pracy. Przejście proroków przez Jordan sucho, wyobraża, że obie klasy zostały nieuszkodzone. Te wypadki odbyły się od jesieni 1914 do jesieni 1916. Rozmawianie i chodzenie Eliasza i Elizeusza po przejściu Jordanu, aż zostali rozdzieleni, wyobraża spokojną społeczność wszystkich poświęconych w Słowie, pracy i Duchu Pańskim, aż rozdzielenie nastąpiło. I jak spokojna społeczność i rozmowa Eliasza i Elizeusza została rozerwana przy ich rozdzieleniu, tak też i miła społeczność w Słowie, usługiwaniu i Duchu Pańskim między trzymającymi swe korony, a innymi poświęconymi braćmi, z punktu zapatrywania na mówcze narzędzie do świata, została rozerwana przez rozdzielenie, jakie przyszło między lud Pański w lecie 1917 roku. Drodzy bracia i siostry, nie zapominajmy o tym, że nasz drogi brat Russell przepowiedział o tych rzeczach w styczniu 1916, że od tego czasu za trochę więcej niż rok można spodziewać się rozdzielenia, a z wypełnionych faktów widzimy, że rzeczywiście nastąpiło to po roku i pół. – Z. ’16, 39, Kol. 2; par. 2.

      5) Że to podanie jest prawdziwe, tego fakta jasno dowodzą. Wszyscy musimy przyznać, że znajdowała się spokojna społeczność w Kościele w ogólności zaraz po pierwszym rozdzieleniu Jordanu do lata 1917 roku. Wszyscy musimy przyznać, że ta spokojna społeczność została rozerwana w lecie 1917 przez największe rozdzielenie, jakiekolwiek zdarzyło się między Pańskim poświęconym ludem. Wszyscy musimy jeszcze przyznać, że rozdzielenie podzieliło lud Pański na dwie klasy: 1) na zwolenników pod obecnym zarządem towarzystwa i 2) na niezwolenników i nieobrońców teraźniejszego zarządu towarzystwa. Dlatego też złamanie społeczności między ludem Bożym i rozdzielenie go na dwie klasy po pozaobrazowym pierwszym uderzeniu Jordanu musi być długo spodziewanym i przepowiedzianym rozdzieleniem pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza, ponieważ nie mogło być żadnego złamania harmonii między nimi, aż po pierwszym uderzeniu Jordanu, a złamanie potem musiało być ich rozdzieleniem. Do tego wszystkie przedtem nadmienione i potem następujące wypadki zgadzają się harmonijnie, pozaobraz z obrazem. Powyżej pokazaliśmy hamownię w wypadkach obrazu i pozaobrazu przed rozdzieleniem. Przypatrzmy się teraz w krótkości towarzyszącym i następującym wypadkom. Najprzód zegzaminujmy towarzyszące wypadki.

      6) Tak jak oba prorocy szli w zgodzie rozmawiając, aż wóz ognisty i konie nadeszły i ich rozdzieliły, tak też Maluczkie Stadko, jako Boskie mówcze narzędzie do świata, i reszta poświęconego ludu szli i rozmawiali razem w miłej społeczności, aż pozaobrazowy ognisty wóz i konie wjechały między nich i rozdzieliły ich. W symbolach Biblii wozy wyobrażają organizację. (Zobacz Bereański Komentarz na 2 Moj 14:9; Iz. 31:1 itd.). Wóz Izraelski trafnie wyobraża najważniejszą organizację między ludem Pańskim – Watch Tower Bible and Tract Society – Towarzystwo Strażnicy, które zawsze było większe nad Peoples Pulpit Association (Towarzystwo Kazalnicy Ludowej) i nad International Bible Students Association
kol. 2
(Międzynarodowe Stowarzyszenie Badaczy Pisma Św.), jako organizacje. Ognistość wozu wyobraża próby, w które Towarzystwo, składające się z Zarządu i jego urzędników, się dostało, z powodu prezydenta Towarzystwa, który sobie przywłaszczył autorytet nad zarządem, a mianowicie, że mieszał się w nie swoje rzeczy nad naszą pracą, jako specjalny przedstawiciel zarządu w Brytanii, i że nas, jako specjalnego przedstawiciela zarządu, bez żadnego autorytetu lub wiedzy zarządu od naszego stanowiska odwołał. Te przywłaszczenia sobie do władzy i inne przywłaszczające postępki prezydenta towarzystwa pobudziły większość zarządu do wysiłków, aby usunąć jego władze, jako takiego i jego przywłaszczone kontrolerstwo. Ten postępek większości zarządu dał sposobność prezydentowi wyrzucić tych czterech dyrektorów. Te wypadki były wielką próbą dla towarzystwa, składającego się z zarządu i jego urzędników i dlatego jest pozaobrazowym ognistym wozem. Konie w symbolach Biblii wyobrażają nauki świeckie lub religijne. (Zobacz Komentarz na Izaj. 31:1; Objaw. 6:2; 19:14 itd.). Przypuszczalnie prawne, lecz rzeczywiście nieprawne nauki, które prezydent towarzystwa twierdził, że on był zmuszony wyrzucić tych czterech dyrektorów (którzy chcieli zakończyć jego nieświęte ambicje i przywłaszczenie do władzy), a na ich miejsce innych fałszywych czterech umieścić, jest wyobrażone przez konie – nauki; a ognistość ich wyobraża przechodzących ogniste próby. Jeźdźce, to obecny zarząd – prezydent towarzystwa i jego specjalny reprezentant i sekretarz skarbnik. Ci urzędnicy wszczepili te właśnie nieprawne doktryny w taki sposób, aby srogo doświadczyć zarząd, jako organizację, przed całym Kościołem, dzieląc go na dwie części – na tych po stronie większości pierwotnego prawdziwego zarządu i na tych po stronie obecnego zarządu. Nie możemy temu zaprzeczyć, że ta kombinacja rzeczy – nieprawne doktryny ciężko doświadczonego zarządu – przez pędzącą władzę teraźniejszego zarządu była uczyniona, aby rozdzielić Kościół do zmuszenia braci, aby zadecydowali, czy są za lub przeciw teraźniejszemu zarządowi, i aby zakończyć spokojną społeczność, współdziałalność i miłość między Maluczkim Stadkiem a resztą poświęconych w prawdzie. Od tego czasu to rozłączenie postępowało, około 10.000 będąc po jednej i około 30.000 do 40.000 po drugiej stronie, a to niewątpliwie jest pozaobrazem rozdzielenia między Eliaszem i Elizeuszem.

BYŁ TO JEDYNY CZAS DO ROZŁĄCZENIA

      7) Jeżeli rozłączenie 1917, które nastąpiło po pierwszym uderzeniu Jordanu i po miłej społeczności ludu Pańskiego po uderzeniu, nie jest rozłączeniem pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza, jak więc może być jeszcze jedno rozłączenie pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza, jeżeli Kościół już teraz jest tak mocno podzielony? Jedynie możebne miejsce do zobaczenia rozłączenia, co by wskazywało w pozafigurze Eliasza i Elizeusza, jest, gdzie je włożymy. Wszystkie fakta są z tem zgodne i nie mogą w żaden sposób być inaczej zastosowane. Jest to kompletnością tej zgody typu z pozaobrazem z punktu zapatrywania na powyższe podanie, złączone z potrzebnymi z niego wychodzącymi wnioskami, że zwolennicy Towarzystwa są Wielkim Gronem – że zmusili Strażnicę do porzucenia poglądu naszego brata Russella na typ Eliasza i Elizeusza, a na to miejsce wynaleźli dwa inne błędy. Tak samo P.B.I. towarzystwo (Pastoralna Biblijna Instytucja) odrzucając brata Russella nauki na te typy, również błędnie naucza, widząc, że już nie może być żadnego rozdzielenia pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza, a nie chcąc przyjąć wypełnione fakty tego pozaobrazu, utracili całkiem wiarę na te rzeczy i twierdzą, że typ nie ma żadnego wypełnienia się w pozaobrazie. Tak więc twierdzenie tych dwóch grup, będących w wielkich błędach, że odrzucili brata Russella te i mnóstwo innych prawdziwych nauk, jeszcze więcej potwierdza prawdziwość powyższego wypełnienia się proroctwa.

      8) Gdy patrzymy na wypadki podczas rozłączenia

poprzednia stronanastępna strona