Teraźniejsza Prawda nr 40 – 1929 – str. 45

Mat. 13:43; Obj. 21:1, itd., itd., itd.) ; jeżeli dał zbudować przybytek i świątynię z ich przyrządami jako symbole różnych zarysów Jego Planu; jeżeli przez Pawła odnosi się do natury i sumienia ludzkiego jako dowodów Boskiej egzystencji i ludzkiej moralnej odpowiedzialności względem Niego i do egzystencji Jego moralnego prawa (Rzym 2:14, 15) ; jeżeli dał żydom praktykować obrzezkę, i dla chrześcijan zanurzenie w wodzie (chrzest) jako symbole (znaki) poświęcenia, jeżeli rozkazał żydom, aby zabijali corocznie baranka, na pamiątkę zabitego baranka w Egipcie; jeżeli dał pamiątkę obchodzenia Wieczerzy Pańskiej dla chrześcijan jako symbol Baranka Bożego; jeżeli używa okolice, miasta, wzgórze itd. Palestyny, aby symbolizowały różne części Jego Planu; Jeżeli używa 12 kamieni z Jordanu i wiele innych fizycznych przedmiotów jako pamiątki, i jeżeli zachował różne historyczne i archeologiczne przedmioty w Palestynie, w Egipcie, Babilonii, Syrii, Persji, Małej Azji, Grecji i Rzymie, i w ostatecznym czasie wyjawia te wykopaliska do zbicia wyższego krytycyzmu, do porównania tych przedmiotów i ich historycznych i archeologicznych twierdzeń z prawdziwością Biblii, to wszystko dowodzi, że Bóg życzy Sobie, abyśmy te rzeczy porównywali z duchowym wyrozumieniem Biblii dla naszej wiary.

      Żadne z powyższych rzeczy nie są częścią Biblii, lecz egzystują jako materialne rzeczy odrębnie od niej, a mimo tego porównywają jej nauki; i któż z jasno myślących ludzi mógł by powiedzieć, że porównywanie tych rzeczy z Biblią sprzeciwia się cenieniu Biblii jako wystarczającego źródła i reguły dla naszej wiary? Taka sofisteria jest rzeczywiście adwokacką, która nie życzy sobie oświecić, lecz obałamucić sąd inteligentnych przysiężnych, i obrażać ich jego sofizmem. Bóg nigdy nie miał zamiaru dopełnić przypuszczalne braki do Biblii innymi porównującymi rzeczami, jakoby Biblia nie była wystarczającym źródłem i regułą dla wiary, jak artykuł, którego przeglądamy twierdzi; lecz dał je jako podpory dla słabych wierzących i jako broń dla mocno wierzących, aby mogli zbijać nieprzyjaciół Biblii innymi rzeczami. I to właśnie czyni Piramida w jej naturze, archeologii i historii, jej triumfalnym świadectwem. Dlatego co on mówi, aby przyjąć tylko Biblię dla wiary, a odrzucić Piramidę, lub przeciwnie, mówiąc, że kto daje dowód, iż Piramida porównuje Biblię, dowodzi, że Biblia nie jest jedynym źródłem i regułą dla wiary, i że ci, którzy doświadczają Biblię jako takie źródło i regułę, nie uznawają Piramidy jako potwierdzenia dla Biblii, jest wielkim sofizmem.

      Do twierdzenia, że Piramida, jako obraz rzeczy na niebie i na innymi nie mogła być zbudowana od Boga i nie może być przez lud Boży bez pogwałcenia Jego drugiego przykazania przyjętą, odpowiadamy, że drugie przykazanie nie sprzeciwia się wcale patrzeniu na obrazy i przedstawienia rzeczy, lecz sprzeciwia się kłanianiu i czczeniu tychże, ponieważ Sam Bóg kazał uczynić różne obrazy i rzeczy w przybytku i świątyni, jak cherubiny, meble, naczynia itd., obrazy cherubinów w świątyni Ezekiela i różne podane widzenia w Biblii, na przykład, widzenie prześcieradła z czystymi i nieczystymi zwierzętami Piotrowi w Jopie, widzenie przemienienia na górze Tabor, widzenie nowych niebios i nowej ziemi Apostołowi Pawłowi, wiele obrazów Janowi na wyspie Patmos, i widzenie różnych ciał Jezusa po Jego zmartwychwstaniu jako dowód tegoż.

      Artykuł, którego przeglądamy, mówi, że apostołowie mieli jaśniejszą naukę Słowa (2Piotra 1:19)
kol. 2
od widzenia przemienienia na górze, i że nie opierali się na tym widzeniu; to sprzeciwia się słowom Św. Piotra względem tego widzenia, gdy je używa; ponieważ w łączności (wiersze 16-18) używa tego widzenia jako dowodu, że apostołowie nie naśladowali misternie wymyślonych baśni, lecz ufali Prawdzie. Wiersz 19 nie pokazuje, że niektóre części Słowa są jaśniejsze od widzeń jako wskazówki i dowody do Prawdy. Wszyscy nauczyciele przyjmą pedagogiczną zasadę, że bierze się jaśniejsze od mniej jaśniejszych rzeczy na dowód; tak też podanie tego widzenia na górze przez Św. Piotra, jako mniej jaśniejszego od niektórych innych nauk, nie daje żadnego dowodu, aby Piramida nie dawała wzmocnienia i potwierdzenia do Biblii, choć, ma się rozumieć, jest o wiele niższą w jej używaniu Prawdy od Biblii.

      Wysiłki błędnego artykułu do dania dowodu, że Piramida nie jest w środku i jednocześnie nie na granicy ziemi Egipskiej, że Egipt jest 600 mil długi a 250 szeroki, i że Piramida nie oddalona 300 mil od południowej i północnej granicy, i nie jest oddalona 125 mil od wschodniej i zachodniej granicy, i dlatego nie może być przy granicy ziemi (Izaj. 19:19), są sofistycznymi z różnych przyczyn: (1) Są dwa Egipty, Dolny i Górny Egipt. Jeżeli jest wzmianka tylko o jednym Egipcie, hebrajskie słowo Mazor jest użyte (Izaj. 19:6; 37:23; 2Król. 10:24; Mich. 7:12) a jeżeli jest mowa o dwóch Egiptach, hebrajskie słowo Mizraim (które słowo wyraża oba Egipty) jest użyte. Zobacz dzieło Geseniusa Thesaurusa, str. 815, koniec pierwszej i całą drugą kolumnę. W Izaj. 19:19 forma mizraim, dwa Egipty, jest użyta. Wielka Piramida stoi więc przy prawej granicy między dwoma Egiptami i dla tego na granicy dwóch Egiptów, a także w środku tychże, to jest między niemi, ponieważ słowo „besoch” jest często tłumaczone na słowa między i wśród. (1Moj. 9:21; 18:24, 26; 37:7; 2Moj. 23:33; 39:3; 3Moj. 11:33; 4Moj. 13:32; 35:34; Jozue 19:1, 9; Sędziów 7:16, 1Sam. 9: 18; 1Król. 6:19, 27; 1Kron. 11:22; Ijoba 20:13; Psalm 143:4; Ezech. 3:24; 14:16, 18, 20; 24:5; Zach. 2:4). Tak więc stoi w Egipcie (w środku) i na ich granicy. Nie można więc połykać takiej zdradzieckiej przynęty, ponieważ pokazuje ona ignorancję J.F. Rutherforda na geometrię i trygonometrię. Geometryci i trygonometrycy wiedzą z matematycznych demonstracji, że środek części trójkątnego koła jest przy kącie .jego dwóch uformowanych prostych linii, a takie szyderstwo prezydenta towarzystwa przeciwko temu pokazuje właśnie jego wielką ignorancję na ten przedmiot.

PIRAMIDA SYMBOLICZNEM OŁTARZEM

      Do twierdzenia artykułu, że Piramida nigdy nie była ani nie będzie miejscem składania ofiar i że dlatego nie może być nazwaną ołtarzem, odpowiadamy, że biblijnie nie jest ona podana jako literalny, lecz jako symboliczny ołtarz; dlatego tylko symboliczne a nie literalne ofiary należą do niej, które zostały wykonane przez ziemskich budowniczych w ich robocie budowania tejże. Chrystus (Głowa i Ciało) jest literalnym ołtarzem Bożym, i był typowany przez Piramidę. Dlatego jest właściwie nazwana ołtarzem u Izaj. 19:19, do którego jest odnoszenie w Obj. 16:7, ponieważ z symbolów Piramidy – mianowicie tych z dołu, jak o tym mówi III tom (trzecia czasza) – wyszło poselstwo Obj. 16:7: „słyszałem ołtarza mówiącego: zaiste Panie Boże Wszechmogący! prawdziwe i sprawiedliwe są sądy Twoje.” (oryginalne tłumaczenie). Do podania, że jako słup Piramida nigdy nie dała i nie daje świadectwa imieniu Jehowy, odpowiadamy, że dała

poprzednia stronanastępna strona