Teraźniejsza Prawda nr 40 – 1929 – str. 37
błędom między nominalnym i prawdziwym ludem Bożym, co w okresie Filadelfii było tylko na małej skale, to jest dla niektórych prawd i przeciw niektórym błędom. Najważniejsza Prawda podczas Laodycji na trójcę i Jego równość z Bogiem, była ta, że jest On „początkiem stworzenia Bożego.” Zobacz V tom wykł. P. Św. i różne artykuły Strażnic. Tak więc widzimy, że urzędowy opis Chrystusa stosuje się prawdziwie do tych dwóch okresów, jak nasz brat Russell nauczał, i sprzeciwia się błędnym podaniom prezydenta towarzystwa. I znów zaleta udzielona Filadelfijskiemu Kościołowi (Obj. 3:8, 10) i srogie napomnienia dla Laodycejskiego Kościoła (wiersze 15, 17) dowodzą podanie br. Russella, a zbijają J.F. Rutherforda. Podczas Reformacji protestanckie denominacje były zacnymi niewiastami. (Ps. 45:10) O ich pracy nauczania Prawdy, zbijania błędów na naukę i życie, o ich stanowisku dla sprawiedliwości, względem ich tłumaczenia i rozszerzania Biblii, ich pracy misjonarskiej i ewangelistycznej, ich pracy miłosierdzia, Pan mógł właśnie mówić „Znam uczynki twoje,” – „żeś zachował Słowa Moje” – i „nie zaparłeś się Imienia Mego.” I z powodu ich oddania się strasznym prześladowaniom i nadzwyczajnym cierpieniom – większych nawet od owych Smyrnejskiego Kościoła – Nasz Pan mógł dobrze powiedzieć: „żeś dotrzymał słowa cierpliwości Mojej.” Lecz takiej pochwały nie mógł Pan dać od 1874, a mianowicie od 1878, gdy Kościół nominalny został „wypluty” z ust. Dlatego Filadelfia nie mogła zacząć się w 1874 i trwać do 1918. Z drugiej zaś strony nagana za ich letność (w. 15) za ich chełpliwość (w. 17) za ignorancję ich właściwego stanowiska (w. 17) za ich biedę, mizerność, ubogość, ślepość i nagość (w. 17) prawdziwie stosuje się do czasu od 1874 i 1878. Pamiętajmy o tem, że Pan czasem adresuje Jego prawdziwy, czasem Jego nominalny, a czasem oba Kościoły i lud w nich.
Dalej Rzymska hierarchia i jej stronnicy – wyznaniowi symboliczni Żydzi, lecz rzeczywiście synagoga szatana, zgromadzenie, które szatan uczynił – która miała początek w okresie Smyrny, (Obj. 2:9) byli szczególnymi nieprzyjaciółmi Filadelfijskiego Kościoła (Obj. 3:9) co jest prawdą względem Reformacyjnych protestanckich Kościołów; lecz nie jest prawdą o nich od 1874, ponieważ od tego czasu protestanckie Kościoły i Rzym zaczęły być „zwijane jako Księgi” – niebiosa – w większej i mniejszej przyjaźni. Dlatego koniec Filadelfii był w 1874. Filadelfia była także zachowana od godziny pokuszenia, a nie w godzinie tegoż, jak artykuły J.F. Rutherforda błędnie twierdzą. Godzina pokuszenia (w. 10) zaczęła się w 1878 z pierwszym z sześciu przesiewań żniwa, gdy zaś Laodycja nie była zachowana od niej (w. 18) lecz wstąpiła w nią. Dlatego nie było już Filadelfijskiego Kościoła w 1878 i potem, a Laodycja egzystowała już przed 1878, i dlatego nie mogła zacząć się w 1918 lub 1919. Dalej wtóre przyjście naszego Pana w 1874 (nie zmyślone przyjście do Kościoła w 1918, którego nikt nie przepowiedział przed 1918, jak to powinno być; lecz idea ta zaczęła być głoszoną kilka lat po 1918, gdy zaś przepowiedź na wtóra obecność Pana wypełniła się w okresie Filadelfii przed 1874, jak wiersz 11 uczy, było ogłoszone w okresie Filadelfii, że miało być w bliskiej przyszłości (w. 11) lecz oświadczone jako obecne w okresie Laodycji (w. 20). Dlatego Filadelfia skończyła się, a Laodycja zaczęła się w 1874. Filadelfii nie obiecano specyalnych uczt prawdy, lecz wielkich uczt obiecano wiernym Laodycji (w. 20) co obiecał Jezus, że miało być przy Jego powrocie
kol. 2
(Łuk. 12:37) w 1874. W Filadelfii nie było pukania przez prorockie Słowa, że wtóre przyjście naszego Pana nastąpiło; lecz było takie pukanie od 1875, jak Laodyceński okres postępował, (w. 20). Filadelfijski Kościół nie otrzymał nagany do pokuty, ponieważ Kościół Reformacyjny był wierny jego powierzeniu aż do końca; lecz upadły stan Laodycji, od 1878 w sześciu przesiewaniach, wymagał wiele wołania do pokuty. – w. 9. Otwarte drzwi do Reformacyjnego Kościoła były dla wszystkich (w. 7, 8) ; lecz drzwi do Laodycji były tylko dla jednostek, (w. 20) co znów wstawia Filadelfię i Laodycję tak jak nasz brat Russell je wstawił, i dlatego zbija nowy pogląd, ponieważ ogólne powołanie skończyło się rychło w prawdziwej Laodycji, 1878-1881. Nie była potrzeba szczególnej maści na oczy Filadelfii do osiągnięcia reformacyjnych Prawd, które miljony niepoświęconych otrzymali; lecz w Laodycji od 1874 była potrzeba takiej maści do otrzymania Prawd żniwa, których stosunkowo mało otrzymało (w. 18). Filadelfia nie była biedną, mizerną, ubogą, ślepą i nagą, jak Laodycja od 1878, lecz miała bogactwa, korony, (w. 11). Filadelfia była mówczem narzędziem Pańskim do końca jej karyery, gdy zaś w 1878 nominalny Kościół został wypluty, dlatego w 1878 Filadelfia nie egzystowała, ponieważ Laodycja była tedy jako mówcze narzędzie odrzucona. (w.16). Zwyciężcom Filadelfii była obiecana nadzieja nieba i stania się częścią uwielbionej Świątyni, i jako część Oblubienicy Chrystusowej i córki Jehowy, miała przywilej otrzymania rodzinnego imienia, Korony (w. 12) co było szczególną na warunkach nagrodą dla ich wszystkich (w. 11) podczas okresu reformacji. To było rzeczywiście nadzieją dla całego reformacyjnego Kościoła, gdy zaś nie do wszystkich poświęconych Laodycji (zauważcie różnicę między ogólnym a szczególnymi powołaniami) były dane obietnice Królestwa, i współdziedzictwo z Chrystusem (w. 21) i Boskiej natury (złoto w ogniu doświadczone; w. 18). Dlatego wnioskujemy, że porównanie i kontrast między Filadelfią i Laodycją podane w Piśmie Św. w Obj. 3:7-13 ; 14:20 dowodzą, że Filadelfią był reformacyjny Kościół, którego kariera skończyła się w 1874, a Laodycją był Kościół w żniwie, począwszy od 1874 i trwać będzie jeszcze kilka lat, do 1954; wierzymy, że tak Biblia uczy.
DOWÓD PRZEZ PROROCZĄ CHRONOLOGIĘ
II. Prorocza chronologia dowodzi, że Laodycja zaczęła się w 1874; a nie w 1918 lub 1919, i dlatego Filadelfia skończyła się w 1874. W krótkości damy chronologiczne dowody na właściwy czas tych 2-ch Kościołów.
(1) Jeżeli Filadelfia miała by trwać tylko od 1874 do 1918, jej okres czasu byłby 43 1/2 lat. Lecz ponieważ każda z trąb Objawienia stosuje się w czasie do swojego Kościoła, posłaniec każdego Kościoła należał do swojej trąby, dlatego posłaniec Filadelfii musiał trąbić przynajmniej 391 lat i 15 dni (Obj. 9:13-15) ; dlatego zaczął trąbić setki lat przed 1874. Gdy po symbolicznem trzęsieniu ziemi napiszemy wyjaśnienie Objawienia, damy dowody, że Filadelfia zaczęła się około 25 lat przed ogłoszeniem Lutra 95 tez 31. października 1517. Nasz dowód pokaże, że druga biada, ta pod szóstą trąbą, trwała aż do kilka lat przed 1874. Cośmy teraz podali jest jednak wystarczającem aby dowieść, że Filadelfia zaczęła się setki lat przed 1874, i że od tego czasu Laodycja się zaczęła.
(2) 390 dni ponoszenia grzechów Izraela (grzechy Katolicyzmu były noszone 390 lat przez wiernych, różniące się od protestantów, których grzechy były