Teraźniejsza Prawda nr 28 – 1927 – str. 55
(26) Daj fakta z 2Moj. 30:1-31; daj dowód ich obrazowego charakteru; i pokaż ich pozaob-razy między ludem w prawdzie podczas trzeciej godziny. (27) Pokaż pozafigury tych rzeczy w świecie; i wy-jaśnij figurę i pozafigurę, zabijania bałwochwalców przez synów Lewiego (Mal. 3:3) i plagę. (29) Wyjaśnij symbol i rzeczywistość drugiej broni ku zabijaniu, władających i ich czynności w świątyni, dziedzińcach i mieście. (30) Daj dowody, że fałszywa chronologia szóstej godziny nie ma poparcia. (31) Daj prawdziwą chronologię, ajencje, czynniki i wyniki wezwania szóstej godziny. (32) Daj historycznne fakta przesiewań szóstej godziny między ludem w Prawdzie. (33) Podaj fakta z 4Moj. 25:1-18; daj dowód ich obrazowego charakteru i pozaobrazów między ludem w Prawdzie. (34) Pokaż pozaobrazy tychże między nominalnym ludem Bożym. Wyjaśnij figurę i pozafigurę Zamry, Kozba i Finees. (35) Wyjaśnij pozaobraz Fineesa w „Onym Słudze”. (36) Pokaż czynności Kombinacji w świecie. (37) Wyjaśnij symbol i rzeczywistość trzeciej broni ku zabijaniu, władających i ich czynności w świątyni, dziedzińcach i mieście. (38) Zbij fałszywą chronologię dziewiątej godziny i podaj prawdziwą. (39) Daj fakta, ajencje, czynniki i wyniki wezwania dziewiątej godziny. (40) Podaj historię z 4Moj. 21:4-6, daj dowód jej obrazowego charakteru; i pokaż jej pozaobraz między ludem w Prawdzie w dziewiątej godzinie. (41) Pokaż pozaobraz tegoż między nominalnym ludem Bożym w dziewiątej godzinie. (42) Pokaż pozaobraz tegoż w świecie. (43) Opisz symbol i rzeczywistość czwartej broni ku zabijaniu, władających i ich czynności w świątyni, dziedzińcach i mieście. (44) Zbij fałszywą chronologię jedenastej godziny i podaj prawdziwą. (45) Podaj fakta, ajencje, czynniki i wyniki wezwania jedenastej godziny. (46) Skreślij historię z 4 Moj. 15:37; 16:50; daj dowód jej obrazowego charakteru; pokaż pozaobrazy jej osób, wypadków, dni i rzeczy. (47) Opisz symbol i rzeczywistość piątej broni ku zabijaniu, władających i ich czynności w świątyni, dziedzińcach i mieście. (48) Opisz pozaobrazy Korego i jego synów i pokaż ich teraźniejsze i przyszłe stanowisko. (49) Jakie dwa fakta dowodzą, że szóste przesiewanie miało nastąpić po
kol. 2
Żęciu, i co czynią te fakta z fałszywą i prawdziwą chronologią Przypowieści? (50) Opisz grosz i tych, którzy najprzód go otrzymali; i jak i kiedy prawdziwy szafarz go dał najprzód. Dlaczego niektórzy nie otrzymali, i dlaczego inni otrzymali grosz przy pierwszym rozdawaniu? (51) Jak wypełniają się zwykle przypowieściowe i obrazowe rozmowy? Jak był grosz tym samym w obu rozdaniach? Jak i kiedy dał prawdziwy szafarz grosz drugi raz? (52) Co spowodowało (Mat. 20:10) szemranie? Jak szemrali przywłaszczyciele władzy i ich obrońcy? (53) Czem było to szemranie? Kto prawdziwym, a kto jest fałszywym szafarzem? Dlaczego? Jak sprzeciwia się czas fałszywego szafarza, dającego fałszywy grosz, chronologii fałszywego dnia? (54) Pokaż nieharmonię faktów z brata Woodwortha poglądu o groszu, porządek rozdania i tych co go otrzymali. Jak możemy te dwa poglądy przypowieści scharakteryzować? Co dowodzi Mat. 20:12 przeciwko szemraczom? (55) Kogo wyobraża „przyjaciel”? Kiedy otrzymał swój grosz? Przez kogo i jakim sposobem został strofowany? Jaki postępek został potem przez niego powzięty? (56) Jakie są myśli w Mat. 20:15,16? (57) Wyjaśnij szóstą broń ku zabijaniu, jej dwie części, jej władających i ich czynności w formie klerykalizmu między ludem w Prawdzie. Przez kogo i gdzie była dana przestroga przeciwko klerykalistom? Którzy są główni klerykaliści? Która z tych grup broni się daremnie przeciwko skargom o rewolucji? (58) Wyjaśnij dwie formy badania Biblii, jako ustępową Książkę w ich czynnościach i skutkach. Co czyni i do czego doprowadzi Rewolucja między poświęconymi? Co objawi? (59) Wyjaśnij symbol i rzeczywistość szóstej broni ku zabijaniu, jej władających i ich czynności na dziedzińcach. (60) Wyjaśnij te same zarysy w mieście. Jak była czynność w mieście wnioskiem do szóstej broni ku zabijaniu? W jakim czasie było szóste przesiewanie rozeznane? Z pomiędzy których zaczęły się wszystkie przesiewania, jak postępowały i gdzie się zakończyły? (61) Jak mianowicie różni się szóste przesiewanie od wszystkich innych? Dlaczego? Jak długo może trwać to ostatnie przesiewanie? Kiedy pozna się Wielkie Grono jako takie? (62) Jakich lekcji powinniśmy nauczyć się z tego badania?
kol. 1
PIERWSZY NOWY POGLĄD
BRATA RUTHERFORDA
Brat Rutherford w „Labor Tribune” z dn. 15. stycznia 1918 r., ogłosił artykuł, nadmieniając, że bracia (współwięźniowie) zgadzają się zupełnie z jego tłumaczeniem pozaobrazu Eliasza i Elizeusza. Dziwi nas jednak, dlaczego bracia nie ogłosili tego artykułu w „Watch Tower.” Możebne, iż komitet redakcyjny nie zgadza się z treścią tego artykułu.
Artykuł ten zaczyna się wzmianką, iż Brat Russell nie był zupełnie pewny, aby Elizeusz miał być figurą na Wielkie Grono. Na to odpowiadamy, że Brat Russell, chociaż nie twierdził stanowczo, że Elizeusz przedstawiał wielkie grono, ale twierdził że Eliasz był figurą na Kościół, , zaś Pismo Św. i fakty udowadniają, że Elizeusz reprezentuje Wielkie Grono; jednakowoż mamy silniejsze dowody odnośnie Eliasza jako obrazu na maluczkie stadko, aniżeli Elizeusza, że „wierny sługa” był przekonany, iż Elizeusz figurował Wielkie Grono (zobacz Watch Tower z r. 1904, str. 2511; 1915, str. 285; 1916, str. 3 i 38.
kol. 2
CZĘŚĆ ARTYKUŁU
Podajemy tu niektóre wyjątki z tego artykułu, a także nasze komentarze, jak następuje:
„Eliasz wyobraża poświęcony lud Boży, a przeważnie tę część członków ciała Chrystusowego w ciele, które stanowią głowę, czyli czynnych członków i dyrektorów dzieła żniwa Pańskiego. Elizeusz, który szedł z Eliaszem, uznawał go za głowę i dla tego wszyscy od dłuższego czasu poznali, że W.T.B. & T.S. było zorganizowane przez Pana do prowadzenia dzieła żniwa, co też i czyniło. Elizeusz zamiast przedstawiać klasę wielkiego grona, tak jak było nadmienione (przez wiernego sługę) zdaje się być rozumniejszym, iż wyobraża tę część członków Stowarzyszenia lub organizację, którzy pracowali w karności z Radą Stowarzyszenia w dokonywaniu dzieła żniwa. Stąd Eliasz i Elizeusz wyobrażają; maluczkie stadko” w dwóch oddzielnych częściach. Pamiętamy, iż Jan Chrzciciel wypełnił do pewnego stopnia typ Eliasza. On został uwięziony przez Heroda, a na żądanie Herodiady i jej córki Salomei