Teraźniejsza Prawda nr 25 – 1926 – str. 98

Dlatego pozaobrazowy Eliasz miał ponownie okazać się łącznie z Herodem i Herodiadą po jego odłączeniu się od pozaobrazowego Elizeusza.

      (4) III. Wtóra walka pozaobrazowego Gedeona dowodzi także ponowne okazanie się pozaobrazowego Eliasza; ponieważ walka, w której pozaobrazowi mężowie z Neftali, Aser i Manase brali udział, (Sędz. 7:23) następuje po rozłączeniu Wielkiego Grona od Maluczkiego Stadka i dlatego po spadnięciu pozaobrazowego płaszcza Eliasza, a po uchwyceniu takowego przez pozaobrazowego Elizeusza. Dlatego to dowodzi ponowne okazanie się Maluczkiego Stadka w publicznej pracy naprzeciw naukom Nominalnego Kościoła, czyli ponowne okazanie się pozaobrazowego Eliasza w czynności ku Nominalnemu Duchowemu Izraelowi

      (5) IV. Czwarty Biblijny dowód, jest współdziałanie Ciała Najwyższego Kapłana świata z Głową, prowadząc nominalnego Kościoła części Kozła Azazela od drzwi Przybytku do bramy dziedzińca. Widzieliśmy jak to było uczynione w prowadzeniu części Kozła Azazela w Prawdzie, to jest tych pod dowództwem złych lewitów. Ma się rozumieć, że taka czynność dowodzi rozłączenia Maluczkiego Stadka od części Wielkiego Grona w Prawdzie. Po wypracowaniu tej części Kozła Azazela do bramy, następuje prowadzenie przez Najwyższego Kapłana Świata, części Kozła Azazela Nominalnego Kościoła od drzwi Przybytku do bramy dziedzińca. To wyobrażało by pracę Maluczkiego Stadka ku Nominalnemu ludowi Bożemu, po rozłączeniu pierwszego od części Kozła Azazela w Prawdzie pod złem dowództwem lewitów; a to dowodzi ponowne okazanie się pozaobrazowego Eliasza w czynności ku Nominalnemu Duchowemu Izraelowi.

      (6) Tak więc epizod listu Eliasza, ostatnie doświadczenia Jana – z Herodem i Herodiadą – Gedeona wtóra walka, i prowadzenie przez Najwyższego Kapłana Świata części Kozła Azazela w nominalnym Kościele do bramy, są biblijnymi dowodami ponownego okazania się pozaobrazowego Eliasza, to jest, że Maluczkie Stadko po krótkim niedziałaniu (w którym jednak czasie wykonywało inną pracę) jako mówcze narzędzie Pańskie do Nominalnego Duchowego Izraela, miało ponownie być czynnym w tym urzędzie. Musimy o tym pamiętać, że choć Maluczkie Stadko przestało działać jako pozaobrazowy Eliasz, (mówcze narzędzie do świata) to nie we wszystkich urzędowych funkcjach, ponieważ w czasie niebycia mówczym narzędziem do świata (w pozaobrazie Eliasza) miało ono jednak czynność nad częścią Kozła Azazela w Prawdzie.

      (7) Ten fakt o ponownym okazaniu się figuralnego i pozafiguralnego Eliasza jest, ma się rozumieć, fatalnym dla br. Rutherforda nowego poglądu na pokrewieństwo pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza. Jego pierwszy nowy pogląd, że Eliasz jest typem na wodzów towarzystwa jako ciało, zbiliśmy w Ter. Praw., poi którym zbiciu brat Rutherford podał drugi „nowy pogląd” na Eliasza i Elizeusza, według którego Eliasz wyobraża Maluczkie Stadko do 1918, a potem że znikł przez kłopoty wodzów towarzystwa, a od tego czasu Elizeusz
kol. 2
(który przedtem działał z Eliaszem) wyobraża Maluczkie Stadko. Na nasze zbicie jego drugiego „nowego poglądu” (P ’19, 171-177) nie odważył się dać odpowiedzi, ponieważ nie może, albo czeka, nim mu się jaki inny trzeci „nowy pogląd” urój i, aby nam tym odpowiedzieć Gdyby jego drugi „nowy pogląd” był prawdziwym, posłanie listu Eliasza nie mogłoby się odbyć. W jego drugim nowym poglądzie w Strażnicy 15 sierpnia 1919 nie mówi wiele o jego pierwszym nowym poglądzie, a to dla przyczyny epizodu listu Eliasza. Gdyby jego drugi „nowy pogląd” był prawdziwym, Eliasz nie mógłby już mieć żadnej czynności po rozłączeniu się od Elizeusza. Oprócz tego ostatnie dzieło i cierpienie Jana Chrzciciela nie mogło by być typem na pozaobrazowego Eliasza ostateczne dzieło i jego doświadczenie z rąk Nominalnego Duchowego Izraela, gdyby drugi nowy pogląd był prawdziwym. Tak więc widzimy niedorzeczność jego drugiego „nowego poglądu”, który jako naczynie urobione przeciwko wiernym Pańskim, nie może teraz ostać się. – Izaj. 54:17.

      (8) Pozaobrazowy Eliasz okazał się. Mając więc dowody z nauk Pisma Św., że pozaobrazowy Eliasz miał ponownie okazać się, to jest, że po krótkiej nieczynności jako Pańskie mówcze narzędzie do Nominalnego Duchowego Izraela, Maluczkie Stadko miało ponownie działać w tym urzędzie, damy teraz dowody, że ponowne okazanie się pozaobrazowego Eliasza odbyło się. Naprzód damy dwa jasno dowiedzione i wypełnione biblijne typy i ich pozaobrazy, a potem porównamy z tym świadectwo Piramidy, że tak jest.

      (9) I. Są dwa szczególne pisma dowodzące ponownego okazania się pozaobrazowego Eliasza, to jest, że Maluczkie Stadko miało znów być czynnym jako mówcze narzędzie Pańskie (prorok) do świata. Pierwsze z nich jest to, które omawia pozaobrazowego Gedeona i Jego 300 w wtórej walce. Jak pokazaliśmy w, Ter. Pr. z maja 1926, wtóra walka jest przeciwko dwom królewskim błędom Nominalnego Duchowego Izraela – przeciwko wiecznym mękom i przytomności umarłych. W walce przeciwko tym dwom królewskim błędom Maluczkie Stadko działało jako mówcze narzędzie Pańskie do Nominalnego Duchowego Izraela, a ta walka jest w toku już przeszło 4 lata, i dowodzi, że pozaobrazowy Eliasz ponownie okazał się. Oprócz tego wypadki uprzedzające wtóra walkę – figura i pozafigura wskazują pokrewieństwo czasu tych wypadków; a według porządku wskazują, że teraz jest czas ponownego okazania się Pozaobrazowego Eliasza. Figura pokazuje, że przed wtóra walką mężowie z Neftali, Aser i Manase mieli gonić Madianitów, że mężowie z Efraim mieli wielu z nich odciąć, włącznie ich książąt i mieli narzekać na Gedeona; że mężowie z Sokot i Fanuel odmówili by Gedeonowi i jego 300 udzielić chleba, i że Gedeon miał pozostawić mieszkających w namiotach. Dlatego pozafigury tych wypadków miały odbyć się przed pozaobrazowa wtóra walka. W majowym numerze tego roku pokazaliśmy, jak wszystkie te pozafigury wypełniły się przed rozpoczęciem pozaobrazowej wtórej walki, a ostatnia z tych, jak Pan przeminął i pozostawił za

poprzednia strona – następna strona