Teraźniejsza Prawda nr 23 – 1926 – str. 64

podejrzewani, jakoby atakowali te doktryny, gdy rozdawają gazetki i zbierają nazwiska i adresy dla kolporterów i strzelców (sharpshooters). Nasi kolporterzy i strzelcy przedstawiają po domach książki i broszurki, które na pierwszy rzut oka są mało podejrzliwe, jakoby atakowały te doktryny. Atak jest rzeczywiście zadziwiającym! Jeszcze więcej jak to; ponieważ rzuca nieprzyjaciela w konfuzję i ucieczkę. Między innymi rzeczami po wykazaniu bohaterstwa upadłych w wojnie amerykańskich żołnierzy, w publicznych wykładach zapytanie dawane, czy kto z publiczności wierzy, że niewierzący upadli bohaterzy są na wiecznych mękach w piekle, ażeby powstali i dali świadectwo czy w to wierzą! Do tego czasu nikt jeszcze się nie odważył powstać i oświadczyć, że wierzy w wieczne męki. Z bojaźni uciekają z ich pola w obecności takiego ataku. Pogoń wierszu 12 zdaje odnosić się do pracy następującej i kolporterów i strzelców. Po pierwszym publicznym wykładzie zbieramy karty z nazwiskami i adresami interesujących się, dla kolporterów i strzelców, potem ochotnicy rozdawają gazetki, gdy publiczność wychodzi z sali, potem za nazwiskami idą kolporterzy i pracownicy po prenumeraty Zwiastuna (Herald – w angielskim). W następną niedzielę odbywa się jeszcze jeden publiczny wykład – tak zwana pogoń – z podobną następującą pracą po nim. Te dwie doktryny nie mogą rzeczywiście uciec się przed pogonią, a ich obrońcy bywają pobici, i jak margines określa, przestraszeni.

      (80) Walka nie skończyła się jeszcze, lecz wierzymy, że skończy się wkrótce. Dlatego napominamy wszystkich Epifanią oświeconych świętych, aby prędko
kol. 2
jeszcze więcej weszli w ten wielki przywilej, ażeby nie było za późno. Jesteśmy gotowi dopomóc wszystkim stosowną literaturą, kolporterom i ochotnikom. Niech zbory, które tego jeszcze nie uczyniły, zarządzą takie publiczne wykłady. Napominamy także tych z pozaobrazowych 300, którzy znajdują się w różnych lewickich odłamach, ażeby skoncentrowali ich uwagę do ataków tych właśnie dwóch królewskich błędów pozaobrazowego Madian. Niech to uczynią, a niech pozostawią proklamacje o Milionach, że nie umrą, lewitom, niech lewici zbierają abonentów do Złotego Wieku, niech lewici dawają świadectwo Prawdy Biblijnej, że Babilon upadł i niech rozdawają gazetki, że uciśnienie narodów nastąpi przed ustanowieniem Królestwa Bożego, itd. Pozaobrazowi Gedeonici, czy w prawdzie Epifanii czy nie, atakujcie mianowicie doktryny na Wieczne Męki i Przytomność Umarłych! Ci między P.B.I. niech ogłaszają gazetki „Gdzie są umarli” i ich Zwiastun „O piekle”! Ci w towarzystwie niech rozgłaszają brata Russella broszurki i gazetki na te przedmioty! zapraszamy wszystkich w Imieniu Pańskim, że jeżeli nie mają między swoimi stosownej literatury, piszcie do nas, i radzi Wam ją udzielimy. Polscy bracia i siostry mogą otrzymać bezpłatnie gazetek od nas „Gdzie są umarli” i „Co to jest dusza”. Idźmy wszyscy w Imieniu Pańskim! Gedeonici jeszcze trochę więcej ofiar, trochę więcej uderzenia, trochę więcej gonienia, a pozaobrazowy Zebe i Salman będą niewolnikami w rękach naszego Gedeona! Naprzód więc pod Nim, w Imieniu Pańskim, do ostatniego i kompletnego zwycięstwa!

kol. 1

GEDEON – FIGURA I POZAFIGURA
Pytania do Bereańskich Badań

(P '22,74)

      (28) Co wyobraża patrzenie na dół przy piciu? Co uczyniło by to względem powołania i wybrania? Co wy obraża łykanie wody w wielkich ilościach? Do czego to się przyczyniło? Do jakiego okresu odnosi się ta czynność pozaobrazowego picia? W jakich obrazach było to pokazane? Jak mamy rozumieć liczby 300 i 9700? Kiedy skończyła się ta próba w pozaobrazie?

      (29) Czego dowodzi obrazowe podanie Sędz. 7:7? Kiedy było to nam objawione? Co było uczynione prawdopodobnie w jesieni 1914? Dlaczego? Czy przeciwny postępek mógłby również być prawdopodobne? Przed jakim wypadkiem było nie właściwe picie uczynione w pozafigurze? Mimo odsunięcia Wielkiego Grona, jakim był stan serca Jehowy i Jezusa, gdy wszyscy wierni byli doświadczeni?

      (30) Co jest wyobrażone przez wzięcie wiktuałów i trąb i odesłanie reszty? Jak zostali pozaobrazowo niektórzy zatrzymani a inni odesłani ? Jakie było pokrewne połączenie obu armii ? Co wyobraża, że jedna armia była na pagórku More a druga w dolinie Jezreel?

      (31) Opisz w całości Sędz. 7:9-15 figurę i pozafigurę. Jaką obserwacyę udzielił Jehowa w figurze i pozafigurze? Jakie dał z tem upewnienie? Przez co dał pozaobrazowe upewnienie? Kogo wyobraża Fara? Jaki pozaobraz ilustruje potrzebę użytku pozaobrazowego Fara? jakim był cel wzięcia obserwacyi, w figurze i pozafigurze? Co znaczy, że Gedeon i Fara sami uczynili obserwację? Co jest wyobrażone przez najwięcej oddaloną część obozu Madjańskiego?

kol. 2

      (32) Co jest wyobrażone przez mnóstwo i wielbłądy Madianitów?

      (33) Co jest wyobrażone przez sen Madianity, i jego przyjaciela, który przetłumaczył sen? Co jest pozaobrazem snu, tłomaczeniem, a mianowicie jęczmiennego chleba?

      (34 Jakie wrażenie uczynił sen i jego tłumaczenie na Gedeona, jego 300 i na Madianitów? Na co było to obrazem?

      (35) Jaką wiarę i odwagę pokazali owi 300? Kogo odwagą nawet przewyższyli? Daj dowody. Co wyszło z tego dla sprawy Pańskiej? Co jest wyobrażone przez trzy hufce Gedeona 300? Co wyobrażone przez trąby, przez trzymanie ich w rękach, przez dzbany, przez to że próżne, przez pochodnie, przez ich światła, przez to że Gedeon stał się wzorem do naśladowania?

      (36) Przez co upoważnił nas Pan czynić, jak On czynił? Co jest pozaobrazem Gedeona trąbienia trąby najprzód i trąbienie stu (hufca) po nim? Co wyobrażał krzyk wojenny w jego dwóch częściach? Zanalizuj zarysy pozaobrazowego wojennego krzyku. Kiedy otrzymaliśmy instrukcję do dania tych części pozaobrazowego wojennego krzyku?

      (37) Kiedy się zaczął atak w figurze i pozafigurze? Jakie dwa fakty dowodzą tego w pozaobrazie? Jakiej sposobności udzieliła wojna światowa do uczynienia ataku przez pozaobrazowych 300? Jak zaczął Pan atak? Jak szli ochotnicy za nim do ataku? Jaką była główną literaturą, którą używali do trąbienia ich trąb, ma się rozumieć w Pozafigurze?

poprzednia strona – następna strona