Teraźniejsza Prawda nr 23 – 1926 – str. 62
z nami i naszą pracą do czynienia. Lecz ich odpowiedź, jak wyrażona w ich postępkach i liście, nie była nam dana, lecz Onemu, dla którego byliśmy wtenczas uprzywilejowani być Jego mówczym narzędziem i ręką i przez ich hardy postępek i zuchwałą odpowiedź wypełnili pozaobraz hardego postępku i zuchwałej odpowiedzi Książąt ze Sokot, i w ten sposób wzgardzili Samem Panem. – Łuk 10:16; 4 Moj. 15:30.
(72) Gedeona odpowiedź (wiersz 7) pokazała jego wiarę, że Pan odda Zebeę i Salmana w jego ręce; że przez Boską pomoc Jego mała armja miała przezwyciężyć tych dwóch Królów; i tedy dodał, że będzie młócił ciała ich cierniem z tej puszczy i ostem i które są twardszymi i mocniejszymi, aniżeli zwyczajne ciernie i oset. W pozaobrazie Pan wysłał słowo, że na pewno pozaobrazowy Zebee i Salman zostaną przez pozaobraz Gedeona i jego 300 zabici. On również ogłosił względem wodzów towarzystwa, że jak powróci z wojny z uchwyconymi Królewskimi błędami, Wieczne Męki i przytomność umarłych, do których już nikt nie będzie miał przywiązania, będzie tych wodzów symbolicznie bił symbolicznymi cierniami, to jest ustępami Biblijnymi, i symbolicznym ostem, to jest faktami, które dojrzeją w stanie puszczy (oddzielonym) w którym wiernie się znajdują, od czasu, gdy przywłaszczyciele władzy przywłaszczyli do siebie moc między większością ludu Bożego i tymi symbolicznymi biczami młócić będzie cielesny postępek tych grzeszników Duchowego Izraela. Gdyby wodzowie towarzystwa wiedzieli choć dziesiątą część tych Pism, które mówiąc o złym postępku, „byliby nad wszystkich ludzi najmizerniejszymi”. A teraz Imieniem Pańskim oświadczamy, jak przy różnych okazjach przedtem, o tych niepatriotycznych duchowych Izraelitach, że te Pisma i fakty będą w swoim czasie z dachów wygłaszane i jako bicz w rękach Fańskich będą młócili ich cielesne umysły.
FANUEL – FIGURA I POZAFIGURA
(73) Gedeon potem (wiersz 8) poszedł prosić o pomoc mężów z Fannel (przed Bogiem), którzy tak samo, jak Książęta w Sokot, odmówili. Co więc to wyobraża? Odpowiadamy: Odmówienie pomocy towarzystwa P.B.I. (Pastoralnej Biblijnej Instytucji) Gedeonowi. Odpowiedź, jaką brat Martin dał nam 17-go Maja odnośnie naszej propozycji była, że takowa miała być oddana do decyzji brata Rutherforda a to upewniło nas, że będzie odrzuconą. Dlatego poszliśmy z Betel do głównej kwatery P.B.I. Wiedzieliśmy, że mieli broszurkę o piekle w Zwiastunowym formacie jak również gazetkę „Gdzie są umarli” jak ostatnia w niepożądanym formacie z powodu drobnego druku. Spotkawszy się tam z bratem Hoskins, nadmieniliśmy, że mamy świadka dla naszej rozmowy, i dlatego poszliśmy do biura anglofonów, gdzie był brat Cook, jeden z dyrektorów P.B.I. Prosiliśmy ich o udzielenie nam tych dwuch literatur po hurtownej cenie w jednym nakładzie ich miesięcznika. Do naszego zapytania czy posiadają formy zwiastuna o piekle, i że przed kilkoma tygodniami był u P.B.I. drukarz i widział owe formy o piekle, że były ustawione. To przyczyniło by się do bardzo taniej publikacji. Obaj bracia powiedzieli nam, że sprawa musi być przedstawiona zarządowi P.B.I. Pytamy się brata Hoskins czy by on nie mógł
kol. 2
tego przedstawić zarządowi dla naszej korzyści, lecz odmówił tego sam uczynić. Gdy raz przedtem powiedzieliśmy my, że mamy życzenia dodać pewną wzmiankę (jak na stronach 86, 87 naszej książki) „Life, Deatt, Here’after” (Po śmierci co?) o której brat Hoskins pamięta, że była ona ostatnią myślą brata Russella na greckie słowa, przetłumaczone Męki, to powiedział nam, że jest absolutnie przeciwnym do jakichkolwiek takich dodatków. Jego sposób uczynił silne wrażenie na nas, że nasze propozycya nie miała posłuchu. Oba bracia powiedzieli nam również, ażeby naszą sprawę przedstawić na piśmie, co też uczyniliśmy.
(74) Zarząd odpowiedział nam, że nie udzieli nam Zwiastuna o piekle z naszym dodatkiem. Ich odpowiedź brzmiała, jakobyśmy chcieli zniszczyć brata Russella traktowanie o piekle, czego oni nie dozwolą. Dlatego odmówili naszą prośbę, tak jakby nas obwinić, że chcieliśmy dodatek. Odpowiedzieliśmy im, że uznawamy traktowanie brata Russella na ten przedmiot za najlepsze, i chętnie byśmy wzięli od nich bez naszych dodatków, jeżeli sobie takowych nie życzą. Odpowiedź ich była wtenczas że nie widzą w jaki sposób ich drukarz kilka tygodni temu zniszczył formy Zwiastuna o piekle. To było przeciwne temu, co brat Hoskins nam powiedział, i że je widział kilka dni temu. Wierzymy, że w tym wypadku ostatni powiedział prawdę i ponieważ powiedział nam przedtem, nim żeśmy się go pytali, co chcemy, że formy były zachowane; i ponieważ nie właściwą byłoby rzeczą dla drukarza zniszczyć formy, które miały być zachowane. Ta ich odpowiedź dającą sugestię, ażebyśmy sami drukowali broszurkę „o piekle”, jeżeli sobie życzymy, wbrew ich propozycji udzielić nam gazetki „Gdzie są umarli” po 1 cencie za sztukę, gazetka w bardzo małym druku którą z trudnością przeciętny człowiek czytać może, zadowolniło nas, że podobnie jak towarzystwo Strażnicy, i oni nie chcieli nam dopomóc, a odmawiając nam chcieli odpowiedzieć w taki sposób, ażeby ich odpowiedź broniła ich, że odmówili nam prośbę z naszej przyczyny. Chcieliśmy nawet użyć (dla większości ludzi) ten nieczytelny wypustek (Gazetkę) jeżelibyśmy tylko mogli otrzymać przedmiot, broszurki o piekle. A ponieważ ostatnia została nam odmówiona, nie żądaliśmy więcej pierwszego, który, jak wszyscy muszą przyznać, jest niestosowny dla ócz do czytania. Odpowiedź P.B.I., tak jak towarzystwa, była odmówieniem, choć nie pisaną w taki wzgardliwy sposób jak odpowiedź towarzystwa, jednak była fałszerstwem, zasłaniała ich odmówienia nam przedmiotu „O Piekle”. Widząc ich odmówienie, zaniechaliśmy dalszą korespondencję z nimi. Wierzymy, że powyższe fakta względem prośby do P.B.I. o pomoc, i ich traktowanie tejże, są pozafigurą 8 wierszu.
(75) Na Fanuela odmówienie prośby o pomoc Gedeon odpowiada w 9 wierszu, i wyraża swoje upewnienie zwycięstwa („gdy się wrócę w pokoju”). W tej odpowiedzi groził im również, że rozwali wieżę Fanuel; a podług 17 wierszu nie tylko wypełnił swoją groźbę, lecz jeszcze więcej – pobił mężów – wodzów – tego miasta. Rozumiemy, że wieża Fanuel wyobraża czarter P.B.I., czarter który w wielu punktach odchodzi od czarteru dla kontrolujących korporacji między