Teraźniejsza Prawda nr 23 – 1926 – str. 56

z punktu widzenia obrazu lewitów są pozaobrazowi Meraryci, Kaaci i Gersonici. Innemi słowy, wiersz 23 wyobraża 3 ciała Wielkiego Grona idących w walkę przeciwko pozaobrazowym Madianitom. A fakta pozaobrazu dowodzą, że to już miało miejsce – widocznie w każdym wypadku te trzy grupy, lub przynajmniej dwie z nich, choć biorąc udział w walce, gdy pierwsza walka się skończyła, działały pod konfuzją, że brali udział w pierwszem uderzeniu Jordanu. Pierwsza grupa Wielkiego Grona, biorąca udział w pozaobrazowej walce, byli zwolennicy Towarzystwa , składający się mianowicie z tych, którzy jeszcze się trzymają towarzystwa, i z tych, którzy od drugiego uderzenia Jordanu opuścili towarzystwo i stali się „Steadfasfami (stójmy mocno). Ci, jak już żeśmy dowiedzieli się, są te dwie grupy pozaobrazowych Merarytów, Mahelici i Muzyci. Rozumiemy że ci wyobrażają mężów z Neftali, pierwszych wspomnianych z tych trzech obrazowych grup, ponieważ ci byli pierwszymi z grup Wielkiego Grona, którzy walczyli przeciwko pozaobrazowym Madjanitom ich udział w walce pokrył okres wielkiego ich drajwu (ruchu) od jesieni 1917 do wiosny 1918; a może również zawierać w sobie publiczną pracę towarzystwa mianowicie od lata 1920. – Obj. 19:3.

      (48) Druga grupa Wielkiego Grona, która weszła w pozaobrazową walkę, składała się z oddziału Olsonitów Wielkiego Grona, lub używając nazwę lewicką, oddziału Izaarytów z Koatów. (4 Moj. 3:27). Jak poprzednia grupa, ci również myślą, że uderzają Jordan pierwszy raz, używając gazetki, książki, wykłady itd. dla ich pracy. Wielu ze Sturgeon’itów – Husyjelitów – i niektórzy z Ritchie’enitów – Hebronitów – przyłączyło się do tego ruchu. Tak więc druga grupa Wielkiego Grona w ich przedstawicielach weszła w walkę przeciwko pozaobrazowym Madianitom. Rozumiemy, że ci są pozaobrazy mężów z Aser z 23 wierszu. Przez długi czas nie mogliśmy widzieć jak P.B.I. i B.S.C. (Brytyjski Biblijnych Studentów Komitet,), trzecia grupa Wielkiego Grona – Gersonici, z punktu widzenia na obraz Lewicki, brali udział w walce przeciwko pozaobrazowym Madianitom. To było częściowem, ponieważ nie było uczynione z całego serca i zakrywane, ażeby nie twierdzić publicznie, że się uderza Jordan. Lecz później mogliśmy widzieć, jak to uczynili. Są myśli podane w ich seriach na „Objawienie Jezusa Chrystusa” w specjalnym (sprostowanie z TP 1926, str. 88) ich Zwiastunie o piekle z 1 i 15 czerwca 1919 (mianowicie w tym miejscu, gdzie omawia Paruzję i Epifanię strony 167-170) i w ich wypustce: „Ustanowienie Królestwa Bożego uprzedziło Uciśnienie Narodów” (mianowicie str. 2-3) to atakowało pozaobrazowych Madian. Dlatego ci z tych którzy to rozszerzali o tych rzeczach, około tych linii, są pozaobrazami mężów z Manasse, którzy „gonili Madianitów”.

      (49) Jest ważnym uwagi, że choć Gedeon zaprosił tych 300, ażeby walczyli z nim w pierwszej walce, (Sędz. 7:15) i zaprosił mężów z Efraim, ażeby i ci potem gonili Madianitów, (Sędz. 7:24) to nie prosił mężów z Neftali, Aser i Manase do czynienia tych rzeczy; ani nie był ich wodzem do wstąpienia pozaobrazowej walki; lecz czynili to pod pewnym stopniem błędu i niecnej ambicji; i że Pan nie uznaje za chwalebny
kol. 2
ich udział w walce, bezwątpliwie dlatego, że czynili to w nieoczyszczonym stanie, jednocześnie źle obchodząc się z Jego Kapłaństwem. Te trzy grupy są jednakowoż w typie przedstawione w obraz, aby pokazać, jak w pozaobrazie te trzy grupy Wielkiego Grona miały brać udział w walce przeciwko pozaobrazowym Madianitom. Wypełnione fakta dowodzą że pozaobraz wierszu 23 się wypełnił.

MŁODOCIANI ŚWIĘCI

      (50) Sędziów 7:24-8:3 przedstawia nam epizod, który również wypełnił się w pozaobrazie – i co jest pełnem pozaobrazowej instrukcji dla nas. Te wiersze odnoszą się do tej części, w której mężowie z Efraim brali udział – nie w pierwszej i wtórej walce Gedeona lecz – w odłączonej walce, do której zostali zaproszeni, lecz w której nie mieli być wprost prowadzeni przez Gedeona, choć naznaczył im, co mieli czynić. Widząc hałastrę Madjanitów Gedeon chciał im zabiegnąć i ich zniszczyć, nim mieli przejść Jordan, dlatego „rozesłał Gedeon posły na wszystką górę Efraimską, mówiąc: zabiegajcie Madjonitom, a ubierzcie przed nim wody aż do Betabara, i do Jordanu” (Popr. Tłum.). Do czynienia tego wszyscy mężowie z Efraim dołączyli się. (wiersz 24). Według powyżej podanego tłumaczenia, które uznawamy być prawdziwem, wody, które miały być wzięte, były wody Jordanu z miejsca oddalonego znacznie na północ od Betabara (dom przejścia). Przez ten ruch znaczna cześć wycofującej się armii została dościgniona i we wynikającej walce została nie tylko zwyciężoną i pobitą, lecz dwóch Książąt Madiańskich, Oreb (Kruk) i Zeb (Wilk) zostali schwyceni i zabici. Mężowie z Efraim przynieśli głowy tych dwóch Książąt do Gedeona, na wschód od Jordanu, to jest, gdy Gedeon i jego 300 przekroczyli Jordan i gonili za Madianitami, którzy uciekali od zachodu na wschód Jordanu (Sędz. 8:4) Mężowie z Efraim swarzyli się przeciwko Gedeonowi (wiersz 1) dlaczego ich nie wezwał do pierwszej walki. Lecz jego odpowiedź, że ich pokłosie było większe niż ich zbierane wina, uspokoiło ich.

      (51) Zobaczmy teraz pozaobraz tego. Najprzód zobaczmy, kogo mężowie z Efraim wyobrażają. Będzie nam pomocne to do zrozumienia, jeżeli zapamiętamy sobie, że pierwsza walka Gedeona wyobraża to samo, co pierwsze uderzenie Jordanu, Wyznawanie Najwyższego Kapłana świata grzechów nad Kozłem Azazela, i wykonywanie zapisanego sądu przez świętych (Psalm 149:5-9). To dzieło było kompletnie i właściwie dokonane przez wybranych to jest Maluczkie Stadko tylko. Dlatego być powołanym do pozaobrazowej pierwszej walki w czasie, aby mieć udział w niej, znaczy, być powołanym do Wysokiego Powołania; ponieważ „toć jest sława wszystkich Świętych Jego;” a być powołanym do pozaobrazowej walki, lecz później, gdy już pierwsza walka się skończyła, znaczy, że taki nie został powołanym do Wysokiego Powołania, lecz do innego. Mężowie z Efraim dlatego wyobrażają tych wezwanych do brania udziału w walce przeciwko pozaobrazowym Madianitom po czasie gdy zupełna liczba wybranych do Malutkiego Stadka została już osiągnięta, i gdy już dany był jej wyłączony przywilej, to jest aby kompletnie i w duchu Pańskim uderzyła Jordan pierwszy raz, ażeby wykonała zapisany Sąd,

poprzednia strona – następna strona