Teraźniejsza Prawda nr 23 – 1926 – str. 55
od niezbitych argumentów, które przychodziły z faktów i zasad przedstawionych przez wiernych, gdy wojna udzieliła (sprostowanie z TP 1926’88) również niezbitego potwierdzenia o nauce wiernych. Błądziciele krzyczeli różnymi wymówkami, lecz nie byli w stanie w żaden sposób usprawiedliwić się z ich twierdzeń, a ostatecznie w całkowitym zamieszaniu opuścili pole ich argumentów, nie będąc w stanie ostać się przed publicznym wyjawianiem ich błędnych twierdzeń, na poprzek którym, wojna również je zbijała.
CHWALEBNE ZWYCIĘSTWO
(43) „I tedy trąbili oni 300 mężów w trąby” (wiersz 22). Trzy razy jest to podane w typie, w wierszach 19, 20, 22. To miało dać nacisk na fakt, że owych 300 trąbili w ich trąby tak głośno jak tylko było możebnem, aż do końca walki; i to wyobraża fakt, że wierni używali wszelkiej energii trwając w walce przeciwko doktrynom o Boskim Prawie, głosząc obalenie szatańskiego Królestwa i przychodzenie Królestwa Bożego „Obrócił Pan miecz jednego przeciwko drugiemu we wszystkim obozie (wiersz 22). Możemy być pewni, że wojna podzieliła chrześcijaństwo co się tyczy doktryn o Boskim Prawie; i przewyższali jedni drugich w ich sporach na autokrację i demokrację, na kapitał i Pracę, na Kościół i Państwo, na odpowiedzialność za wojnę, i na ich wspólne potępiające obwinienia. Z tych sporów, którym towarzyszyła wojna, wyszedł taki stan myśli, który wszędzie zachwiał wiarę w nauki o Boskim Prawie. Udział Boga w tem był ten że Prawda świeciła na te różne przedmioty, skutkiem czego wyszło wiele dyskusji na takowe, co przyczyniło się do utraty wiary wszędzie na doktrynach o Boskim prawie Królów? Bardzo mało ludzi. Kto dziś wierzy w doktrynę o Boskiem prawie kleru? Również bardzo mało. A kto dziś wierzy w doktrynę o Boskim Prawie Arystokracji? Prawie nikt. I kto wierzy w Boskie Prawo Robotników? Bardzo prędko zmniejszająca się liczba ludzi. Wojnie, która była przyczyną praktyk tych właśnie doktryn, towarzyszyły takie faktyczne przeciwności i ustne wyjawienia i dyskusje tych zasad i ich wyników, że doprowadziły one do niemal powszechnego odrzucenia tych błędów. A wynikiem tych towarzyszących rzeczy w wojnie, chrześcijaństwo na wszystkie strony wycofało się od takich zasad, które stanowią podstawę łączności Kościoła i Państwa, to jest doktryny o Boskiem Prawie, (a tak uciekali Madianici od doliny Jezreel).
(44) Poprawne tłumaczenie i prawie wszystkie inne tłumaczenia Biblii podawają 22 wiersz jak następuje: „I tak uciekło wojsko (1) aż do Betseta (dom akacji) ku Sererat (chłodząc) (2) aż do granicy Abelmehola (łąka tańców) w Tabbat (sławny).” Przez to możemy widzieć, że Madianici uciekali od pierwszej walki z Gedeonem w dwóch grupach, w dwie różne strony. To wyobraża to samo co rozdzielenie Jordanu przez Eliasza; ponieważ pierwsza walka Gedeona i uderzenie Jordanu przez Eliasza, wyobrażają te same ogólne wypadki w pozaobrazie; a wynik pierwszej walki Gedeona i rozdział jego nieprzyjaciół w dwie wycofujące się grupy, i wynik uderzenia Jordanu przez Eliasza rozdzielenie odpływających wód na dwie części, wyobraża podział chrześcijaństwa na dwie klasy: (1) na konserwatywnych i (2) na klerykalnych,
kol. 2
rozdział który zaczął się wynikiem uczynionych wyjawień od jesieni 1914 do jesieni 1916 przeciwko skutkom doktryn o Boskim prawie. Stać się Konserwatywnym, jest procesem „ochłodzenia” (Sererat); a dom z akacyi (Betseta) podaje myśl o sile, o stanowczości. Dlatego myślimy, że ci, którzy uciekali do Betsety ku Sererat, wyobrażają Konserwatywnych, tych, którzy chcą konserwować lub uczynić trwałemi obecne stosunki, stawiając się chłodnymi przeciwko wszystkiemu, gorącemu radykalizmowi. Tańczenie (Mehola) w symbolach Biblijnych podaje myśl dawania w praktykę pewnych doktryn teorii. I pewne sławne (Tabbot) teorie zostały wprowadzone w praktykę przez radykalistów, to jest przez Komunizm w bolszewickiej Rosyi, przez zmodyfikowany socjalizm w Niemczech, itd., jako wynik ataków na tych, którzy trzymali doktryny na Boskie Prawo. Dlatego rozumiemy, że ci, którzy uciekali ku Abelmehola blisko Tabbat, wyobrażają Radykalistów.
(45) Tak jakżeśmy widzieli w naszym badaniu 6 rozdziału księgi sędziów bardzo znakomitą obrazową historię Czasów Pogan i przygotowania Pańskiego Wyswobodziciela ludu Bożego z ręki ich ciemiężycieli, to w Księdze Sędz. 7:1-22 możemy zauważyć znakomitą obrazową historię wybierania i przygotowania do walki pozaobrazowych 300, i ich chwalebnego udziału w pozaobrazowej pierwszej walce Gedeona. Możemy być pewni, drodzy bracia i siostry, że wypełnienie zdyskusowanego dotąd pozaobrazu jest bardzo jasne i powinno nam dać zachętę do dalszego badania reszty tego pozaobrazu o ile się to wypełniło, ażebyśmy mogli gorliwy i rozumny brać udział w pozaobrazowej wtórej walce Gedeona. Jakim chwalebnym jest nasz ten przywilej! Używajmy go dlatego dla chwały Bożej i do zbawienia życia wielu błądzących braci. – Jak 5:20.
(46) Możemy sobie przypomnieć, że nasze początkowe tłumaczenie tego przedmiotu podług 6 rozdziału Księgi Sędziów, pokazało obraz i pozaobraz ciemiężycieli ludu Bożego, obraz i pozaobraz Madianitów i przygotowanie się(sprostowanie z TP 1926’88) obrazowego i pozaobrazowego Gedeona jako Wyswobodziciela ludu Bożego z rąk ich ciemiężycieli. Możemy sobie również przypomnieć, że wyjaśniliśmy – figurę i pozafigurę – przeciwnych sobie armii, pracy wybierania i odrzucania między ludem Bożym w pokrewieństwie do pierwszej walki, ostateczne zachęcenie wodzów Pańskiej armii, planu, opisu i wyniku pierwszej walki. Następnie wytłumaczyliśmy Sędziów 7:1-22. Ufajmy, że badanie dotąd podane, dowiodło, że było bogatym błogosławieństwem dla Epifanią oświeconych Świętych.
(47) Teraz skończymy resztę tej historii o ile wypełniła się ona w pozafigurze i jest jasna. Wiersz 22 określił nam podzielonych na dwie grupy i uciekających do dwóch miejsc Madianitów. Wiersz 23 wprowadza na scenę bojowiska trzy grupy bojowników – owych 9700, którzy zostali odsunięci od udziału w pierwszej walce Gedeona. Możemy zauważyć, że te 9700 byli mężowie tylko z trzech pokoleń, z Neftali, Aser i Manasse. Już żeśmy widzieli, że te 9700 wyobrażają Wielkie Grono, i wierzymy, że te trzy grupy, z których te 9700 się składały, wyobrażają trzy grupy, z których Wielkie Grono się składa. Te trzy grupy