Teraźniejsza Prawda nr 23 – 1926 – str. 53

złowrogie Prawdy i ich wyniki, i w ten sposób wskazywały co Pan rzeczywiście używał w pierwszej walce pozaobrazowego Gedeona – ostre wyjawiające Prawdy, które dowiodły fałsz o doktrynach Boskiego Prawa Królów, Kleru, Arystokracji i Robotników. W literaturze głupich panien premilenistów możemy zauważyć dane wyjaśnienie co do znaczenia znaków czasów.

      (34) Jeżeli w czasie wojny może być podtrzymaną myśl w armii, że ona będzie pobitą, przyjęcie tej myśli przez nią jest połową porażki; a jeżeli opozycyjna armia dowie się, że takim jest wierzenie ich nieprzyjacieli, dopomaga to jej do ufania jeszcze więcej w zwycięstwo, i zgodnie z tą zasadą Gedeon i jego 300 byli zachęceni do zwycięstwa, a niektórzy Madianici byli zniechęceni względem zwycięstwa; ponieważ nadzieja o zwycięstwie silnie wzmacnia, a spodziewanie się porażki wielce osłabia. Dlatego czytamy, że Gedeon został wzmocniony; i na pewno udzielił tej siły jego 300 („Wstańcie, albowiem dał Pan w ręce wasze obóz Madiański” – wiersz 15). Pozaobrazowy nasz Pan był wielce zachęcony, gdy widział, jak niektórzy, co walczyli po stronie błądzicieli, zauważyli, że obalenie doktryn i wierzących w owe o Boskim Prawie było wskazane w znakach czasów mianowicie gdy po nich nastąpiła wojna światowa. I wszyscy, którzyśmy mieli przywilej brać udział w pierwszej walce pozaobrazowego Gedeona, możemy przypomnieć sobie, jak przed walką zostaliśmy zachęceni, gdy Pan zwrócił nam naszą uwagę w poglądach z dowodów Strażnic, z podań od niektórych z Babilonu, że obalenie było bliskie. Przeto mówił do nas, abyśmy wstali, ponieważ Pan oddał w naszą władzę zastępy pozaobrazowych Madianitów.

      (35) W wierszach 16-18 jest opisane przygotowanie do walki. Nigdy w historii wojennej nie było podobnej odwagi i wiary jak w owych 300 z armii Gedeona, w przygotowaniu i udziale pierwszej walki. Najbliższymi do nich w świeckiej historii był Leonidas Spartański Król, który najprzód z 5000 grekami, a później z 300 Spartanami bronił wąskiego przejścia Termopile przeciwko nieprzyjacielskim zastępom Perskich; lecz to przejście było tak wąskim, że tych jego 300 mogło łatwo bronić przejście z frontowego ataku; gdy zaś Gedeona 300 nie będąc tak uzbrojeni jak inni bojownicy, gdy zapatrujemy się na to z punktu widzenia na ludzkie uzbrojenie, walczyli i zwyciężyli przeciwko 135,000 mężów na równym bojowisku. Nadzwyczajne bohaterstwo tych 300 nie może bynajmniej być opisane ani pojęte. Prawdopodobnie w tym wypadku wiara Starożytnych Świętych dosięgła szczytu. Zarządzenia dla żołnierzy Gedeona, ich uzbrojenie i instrukcje, wszystko to było zarządzone, ażeby było obrazem na zadziwiający pozaobraz, że ich nadzwyczajna wiara uzdolniła ich do dania obrazu, a chwała zwycięstwa nie miała im być dana, lecz jedynie Bogu. Zobaczmy w krótkości szczegóły. Podzielenie tych 300 na trzy (hufce) kompanje stosuje się do podziału w pozaobrazie w trzy kompanie: (1) Ochotników (2) Pielgrzymów i (3) Kolporterów. Trąbki stosują się do głoszonego poselstwa danego w pozaobrazie. Branie trąbek w ich ręce wyobraża że poselstwo miało być w władzy każdego z tych pozaobrazowych 300, każdy z nich miał swoje poselstwo, miał je w zupełnej kontroli. Dzbany wyobrażają
kol. 2
człowieczeństwo wiernych. Że dzbany były próżne wyobraża fakt, że wierni byli wolnymi od samolubstwa i światowości. Lampy czyli pochodnie wyobrażają Prawdę i Ducha Świętego Prawdy, które napełniły władze serca i umysły wiernych. Jak odważny Gedeon mógł wstawić siebie za przykład bohaterskiego dzieła do naśladowania przez jego żołnierzy, tak nasz Gedeon mógł również to uczynić dla Jego bojowników („Co ja czynię, też czyńcie”).

      (36) Przez wypadki czasów i pomnożone ajencje mianowicie przez ogłoszone kazania w gazetach, Pan nasz zaraz po wybuchu wojny zaczął atakować doktryny Boskiego Prawa i dał władzę również Swoim ażeby Go naśladowali w ataku tych doktryn. A przedtem dał instrukcję Swoim, że jeżeli Opatrzność Pańska wskazałaby linie do przyszłego ataku, to wierni mieli być gorliwymi w ataku do skutku do ostateczności około tych linii. Jak w typie Gedeon najprzód zatrąbił w trąbkę, a potem tych 300, którzy z nim byli, tak było w pozafigurze. Widocznie ochotnicy, którzy w ochotniczej literaturze używali pewne wydrukowane Kazania, stosują się do tych 300, którzy byli z Gedeonem; ponieważ przez rozniesione gazetki ogłaszali publiczne zebrania, na których pielgrzymi mieli dać poselstwo. Kolporterzy poszli zaraz w ślady tych pierwszych dwóch grup, sprzedając IV tom – Walkę Armagedonu – gdy Strażnica krótko po wybuchnięciu wojny podała, ażeby to było specjalnie sprzedawane. W typie tych 300 wołali po zatrąbieniu: „Miecz Pański i Gedeona!” w pozaobrazie wypełniło się to proklamacją: „Słowo Boże i świadectwo Jezusowe”! Gdybyśmy chcieli zanalizować pozaobrazowy wybuch trąbek, wierzymy, że miecz Pański mógł by być określony, jako te Biblijne zasady Prawdy i sprawiedliwości, które potępiały doktryny o Boskim Prawie Królów, Kleru, Arystokracji i Robotników, i które dowiodły, że obrońcy tych Praw popierali błędy. Naukę o Boskiem Prawie już określiliśmy w Teraźniejszej Prawdzie.. Przez wykazanie tych pogwałceń Boskiego Słowa, wiele grzechów i błędów Królów, Kleru, Arystokracji i Robotników, udowodniliśmy fałsz tych doktryn o Boskim Prawie. Ta część naszej proklamacji zdaje się była wyobrażona przez wołanie: „Miecz Pański!” Wykazawszy tyle złego i błędów, ogłosiliśmy potem obalenie szatańskiego Królestwa przez naszego Pana przez wielki ucisk – że wojna osłabiając, a rewolucja i anarchia ostatecznie je zniszczy. Potem ogłosiliśmy ustanowienie Królestwa Bożego na ruinach szatańskiego Królestwa.

      Ta podwójna proklamacja – obalenie szatańskiego Królestwa i ustanowienie na jego ruinach Królestwa Chrystusowego – zdaje się być w typie pokazana przez tę część głosu trąbek, która składała się z słów: „i miecz Gedeona!” I to jest pewnym, przed wejściem do 1-szej walki pozaobrazowego Gedeona otrzymaliśmy instrukcję dać powyżej wymienioną proklamację.

CZAS PIERWSZEJ WALKI

      (37) Między innymi rzeczami wiersz 19 wskazuje na czas, w którym pierwszy atak się rozpoczął. Było to na początku środkowej lub trzeciej straży, to jest od północy do 3-ciej rano. Było to dlatego o północy, gdy atak zaczął się (zaraz skoro przemieniono straż). To

poprzednia strona – następna strona