Teraźniejsza Prawda nr 22 – 1926 – str. 47

w Nim przez Jego mówcze narzędzie, musieli wziąć sobie inną ludzką podporę, krokwie, aby mogli w ciągu dalszym opierać się na niej. Dlatego, jak łatwo wpadli w łapkę szatana, że towarzystwo jest przewodem dla dawania pokarmu i pracy Kapłanom. Ma się rozumieć, że w ten sposób nie mogli budować niezależnego fundamentu wiary i ma się rozumieć, że ci, którzy go nie mieli, nie mogli być w Maluczkim Stadku; ponieważ nie posiadali potrzebnych stałości i powagi charakteru. (2) Zginanie się na kolana, aby pić wodę, wyobraża oprócz tego jeszcze powolność. Tacy chrześcijanie, jak typ ich ilustruje, nie byliby pilnymi i gorliwymi, trwającymi zawsze w uczynku Pańskim. Tacy nie byli by statecznymi w ich używaniu Prawdy. Tylko częściowo pracowali by z Prawdą, odpoczywając w międzyczasach. Ustawicznej gorliwości i energii brakowało im dlatego, i ma się rozumieć, że z tej przyczyny nie mogli oni swego powołania i wybrania uczynić pewnymi. (3) Zginanie się na kolana pić wodę wyobraża jeszcze jedną myśl, to jest lenistwo, które ma pokrewieństwo z poprzednią myślą. Nie tylko powolność, ale także lenistwo przyczyniło się do utraty
kol. 2
koron nowych stworzeń. Ci którzy nie czynili wysiłków gdy osłabili by, w sprawie Pańskiej, i ci którzy nie wytrwali by w walce jako dobrzy żołnierze Chrystusowi, chybili by w utrzymaniu ich koron. Korony nie należą dla lekkomyślnych i leniwych chrześcijan. Dlatego ci, którzy się tak przy piciu zginali, wyobrażają jeszcze tych, którzy przez lenistwo zostali odłączeni od pozaobrazowych 300. (4) Ponieważ ci, którzy się tak zginali, aby pić, znajdowali się w takiej pozycji, która zaledwo dozwoliła im posmakować i uślinić wodę, tak w pozafigurze to wyobraża tych, którzy posiadali bardzo mało ocenienia i smaku dla Prawdy i którzy nie przez właściwe badanie przygotowali Prawdę dla strawienia. Dla nich Prawda nie była „słodką nad miód i plaster miodowy”. Ci nie mogli powiedzieć w rzeczywistości „O jak miłuje zakon Twój, więcej nad pokarm dzienny”. Więcej niż raz pokazali, jakoby mdłość dla Prawdy, i więcej niż raz osłabli z powodu niewłaściwego Duchowego strawienia. Ma się rozumieć, że ci, którzy znajdowali się w takim stanie, utracili swe korony. Zostali usunięci do innej grupy, różniącej się od owej tych pozaobrazowych 300.

      (Ciąg dalszy nastąpi)

GEDEON – FIGURA I POZAFIGURA
PYTANIA DO BEREAŃSKICH BADAŃ

(P '22,74)

      (1) Co uczyniła dotychczas Teraźniejsza Prawda odnośnie pozaobrazowego Gedeona pierwszej i wtórej walki? Dlaczego? Jakie korzyści przychodzą z badania tych walk? Odpowiedz w krótkości jak szczegóły tej figury stały się jasne? Ile rozdziałów z księgi Sędziów jest w tym badaniu tego typu?

      (2) Jak możemy to wiedzieć, że Gedeon jest obrazowym charakterem? Co dowodzi, że te jego walki były obrazowemi? Kogo on wyobraża? Dlaczego? Co są pozaobrazy Izraela w 6, 7 i 8 rozdz. Sędziów? Co znaczy Madian i kogo wyobrażają Madianici? Co wyobraża Gedeona pierwsza walka? Przez jakie inne typy jest jego pozafigura jeszcze pokazana? Co wyobrażają 7 lat z Sędz. 6:1? Dlaczego? Co było przyczyną pozaobrazowego uciskania? Jak Boski Izrael starał się bronić przed ciemiężycielami? Co było uczynione z owocem ich pracy ? Którzy to byli ci obrazowi i pozaobrazowi ciemiężyciele? Jak i do jakiego stopnia byli pozaobrazowi Izraelici przezwyciężali? Z czego został Izrael w obrazie i pozaobrazie obrabowany? Jak w obrazie i pozaobrazie śli ciemiężyciele przeciwko Izraelowi? Jakie dwie rzeczy wyobrażają wołania z Sędz. 6:6? Jak oddziaływały te wołania na Jehowę?

      (3) Co jest Wyobrażone przez proroka i jego poselstwo w Sędziów 6:8-10?

      (4) Co wyobraża Sędziów 6:11-24? Co wyobraża Anioł dający instrukcyę Gedeonowi? Dlaczego? Co wyobrażają drzewa? Co znaczą słowa Efra, Joas i Gedeon, i co wyobrażają? Dlaczego? Co wyobraża 11 wiersz? Co wyobraża powitanie Gedeona przez Anioła? Jak było powitanie Anioła dane w pozafigurze?

      (5) Co wyobrażają pytania Gedeona w 13 wierszu? Co wyobrażają trzy Pańskie odpowiedzi 14 wierszu?

      (6) Co jest wyobrażone przez odpowiedź Gedeona (wiersz 15) w jej trzech częściach?

kol. 2

      (7) Co wyobraża odpowiedź Pana (wiersz 16)? Co wyobraża odpowiedź Gedeona i prośba 17 wierszu? Co jest wyobrażone przez prośbę Gedeona i obietnicę Anioła w 18 wierszu?

      (8) Jakie rzeczy w ogólności są wyobrażone w 19 i 20 wierszach? Co znaczy wyrażenie „odszedłszy (wszedłszy) Gedeon”? Co wyobraża Koźlątko, przaśne chleby, miara mąki, mięso i polewka? Co wyobraża Gedeona przyniesienie tych rzeczy pod dąb? Co często wyobraża skała? Co jest wyobrażone przez skałę 20 wierszu? Dlaczego? Co jest wyobrażone przez położenie tych ofiar na skałę? W jaki dwojaki sposób wypełnił nasz Pan wszelką sprawiedliwość?

      (9) Co jest w krótkości wyobrażone w Sędz. 6:21-23? Czego jest laska symbolem? Jaki dowód? Co wyobraża laska Anioła i dotknięce jej końcem ofiary? Co wyobraża ogień i spożycie przezeń ofiary? Co to wyobraża, że Anioł opuścił Gedeona, że ostatni liznął Anioła, i co wyobraża jego z tego wynikająca bojaźń? Co jest wyobrażone przez pocieszenie Pańskie Gedeona, i przez ostatniego zbudowanie ołtarza w Efra Abizerytów?

      (10) Jakie są dwie linie myśli wyobrażone w Sędz. 6:11-24?

      (11) Jaką jest jedna z naszego Pana najgłówniejszych czynności wieku Ewangelii? Jak było to w typie pokazane? Co wyobraża drugi cielec Gedeona ojca jego ofiarowanie po zbudowaniu ołtarza, i wiek cielca? Co wyobraża ołtarz Baalowy i ofiarowanie na nim? Dlaczego Joas nie wyobraża Jehowy, Ojca naszego Pana? Kogo wyobraża Joas? Jaki typ daje nam ilustracyjną równoległość? Co jest pozaobrazem, że Joas miał ołtarz Baala? Co jest wyobrażone przez zniszczenie ołtarza Baalowego przez Gedeona? Co wyobraża gaj i jego ścięcie?

      (12) Co jest wyobrażone przez ołtarz Sędz. 6:26?. Dlaczego był zbudowany na skale (opoce), na którym

poprzednia strona – następna strona