Teraźniejsza Prawda nr 21 – 1926 – str. 32
a to dowiodło, że Manna stała się bardzo bogatym błogosławieństwem w tych zebraniach, jak również wielkim błogosławieństwem w codziennym użytku. Nie było więc by żadną dobrą przyczyną, ażeby usunąć użytek Manny przy zebraniach modlitw. Sofisterie, jakie brat Rutherford podaje, aby ja usunąć, mogą być dobrze zauważone przez tych. co to widza. Jego postępek na tym punkcie jest jeszcze inna manifestacją jego rewolucji, przez która usuwa jedno zarządzenie po drugim, co Pan dał przez „onego sługę”, a na miejsce tychże daje takie, które Azazel daje mu do przedstawienia, aż ostatecznie usunie wszystko co Pan dał Swemu ludowi przez „wiernego i roztropnego sługę”. Tego możemy się od „złego sługi” i od „głupiego i niepożytecznego pasterza” spodziewać. Rzeczywiście musimy sympatyzować z naszymi drogimi braćmi w towarzystwie, którzy dozwalają być tak wielce zwiedzionymi przez br. Rutherforda.
Pytanie: Czy 3Moj. 16:12 porównując z 3Moj. 16:3 dowodzi, że wonność była ofiarowana w miejscu Najświętszym?
Odpowiedź: Nie myślimy. Właściwe tłumaczenie wierszy, na których pytający opiera swą myśl, dowodzi, że wonność była ofiarowana w miejscu Świętym, przy drugiej zasłonie. Ostatnia część 12 wierszu powinna być podaną, jak następuje: „przyniesie (z dziedzińca) w środek (miejsca Świętego) przed zasłonę”. Zamiast słowa przy, po hebrajsku jest podane przed słowem na zasłonę, la, lecz nie było podane przez A. V. (amerykańskiego wydania) tłumaczy. W wierszu 3 część kwestii powinna być przetłumaczona jak następuje: „Mów do Aarona, brata twego, żeby nie przychodził przy wszystkich sposobnościach w miejsce Święte (Najświętsze) ze środka (Świętego) do zasłony obecności ubłagalni”. W A. V. tłumaczeniu, tłumacze nie podali dobrze dwóch słów, la i me (przy i od). Wiersze właściwie przetłumaczone dowodzą, że naszego br. Russella myśl, gdzie kadzidło było ofiarowane, jest właściwa, tak jak pozaobraz także pokazuje,
kol. 2
że wonność jest ofiarowana w pozaobrazowym miejscu Św.
Pytanie: Czy bracia Wielkiego Grona są latoroślami winnej Macicy, czy są odciętymi?
Odpowiedź: Wielkie Grono jako takie nie jest wcale przedstawione w tym obrazie Winnej Macicy i latorośli. Wiemy, że utraciciele koron przez cały wiek byli przez Boga liczeni jako zarodki Chrystusa, aż w jesieni 1916 Pan zaczął prowadzić ich od Miejsca Świętego na dziedziniec. Z tego samego stanowiska byli oni w winnej Macicy jako latorośle podczas wieku Ewangelii. Dlatego nie są oni tymi latoroślami, które zostały odcięte i spalone. Tymi jest klasa Wtórej Śmierci, których Wtóra Śmierć symbolizowana jest przez ogień i zniszczenie odciętych latorośli (gałęzi).
Pytanie: Czy upadli Aniołowie stali się niedoskonałymi w ich organizmach (ciałach duchowych) jako też w ich charakterach?
Odpowiedź: Grzeszny i upadły stan upadłych Aniołów jest jawnym dowodem, że stali się niedoskonałymi w ich charakterach. Lecz dla dobrych przyczyn nie stali się niedoskonałymi w ich duchowych ciałach, tak jak ludzkość. Działanie wyroku śmierci jest przyczyną cielesnej niedoskonałości upadłej ludzkości; lecz upadłych Aniołów Bóg nie oddał pod wyrok śmierci. Bóg oddał ich raczej wyrokowi więzienia, w którym byli w stanie objawiać się tylko w ciemności, w atmosferze około ziemi, w tym ich więzieniu. (2Piotra 2:4 – słowo tartaros jest tu przetłumaczone „strąciwszy ich do piekła”. Jest to czasownik i powinno być przetłumaczone „uwięził ich” – Judy 6; Efez. 2:2) Tak więc uwięzienie w atmosferze naszej ziemi aż do sadu wielkiego dnia, a nie śmierć, jest wyrokiem dla upadłych Aniołów. Dlatego są oni pod wyrokiem, którego Bóg im dał, a nie pod wyrokiem, którego im Bóg nie dał. Z tej przyczyny ich ciała nie podlegają procesowi umierania, tak jak niedoskonałe ciała. Dlatego ich ciała nie są zepsute i z tej przyczyny nie są niedoskonałe. Ciała upadłych Aniołów są dlatego doskonałe.
kol. 1
WIADOMOŚCI DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA
Wieczerza Pańska: Nowia Księżyca najbliższa do wiosennego porównania dnia z nocą przy 180° wschodniej długości jest w tym roku 14 marca po południu. W tym dniu o 6-ej godz. wieczorem pierwszy dzień pierwszego miesiąca Nisan zaczyna się. A ponieważ baranek wielkanocny był brany do domów żydowskich 10 dnia, a zabijany 14 dnia tego pierwszego miesiąca i nasz Baranek Wielkanocny Chrystus został za nas ofiarowany w takim samym od Boga ustanowionem czasie rachowania, dlatego Wieczerza Pańska przypada w tym roku, na 27 marca po godzinie 18-tej wieczorem. Obchodźmy więc to na Jego pamiątkę. 1 Kor. 11:24, 25.
kol. 2
Prosimy zbory i jednostki o zawiadomienie nas, ile brało udział w tej Pamiątce.
W dniach 29-31 maja odbędzie się Polska i Angielska Konwencja w Detroit, Mich. Początek o godzinie 10 przed południem 29 maja, w salach Gerrow, 333 W. Grand River Ave. Zbierzmy się licznie na ucztę i błogosławieństwa. Wszelkie korespondencje odnośnie brania udziału, itd. prosimy nadesłać na adres brata: C. J. Schmidt. 6534 Central Ave” Detroit, Mich.
Biednym braciom i siostrom, którzy nie są w stanie zaabonować Teraźniejszą Prawdę, przyślemy takową bezpłatnie, jeżeli listownie nas zawiadomią o tym.