Teraźniejsza Prawda nr 21 – 1926 – str. 22
którzy są częściami a nie całością Maluczkiego Stadka w ciele; dlatego też jest mowa o nich jako o części z nich, a nie jako o całości, gdy zaś względem tych trzech pozostałych klas, każdą omawia z osobna jako całą klasę, a nie jako części klas.
GRZECHY ZLECENIA
Wiersz 10 podaje dwa grzechy zlecenia, które brat Rutherford popełnił i jeszcze popełnia: (1) że je mięso tłustych i (2) otrąca ich kopyta. Przypatrzmy się teraz według porządku tym dwom rzeczom. Wszyscy dobrze wiemy o tem, że w symbolach Biblijnych tłuszcz wyobraża Miłość i miłującą gorliwość. Dlatego też ci, którzy są tłustymi, trafnie wyobrażają braci, którzy są napełnieni miłością i miłującą gorliwością. Dlatego tłuści w tym ustępie wyobrażają miłujących i gorliwych członków Maluczkiego Stadka. W Biblijnej semiologii mięso wyobraża posiadłości i władzę. To jest nam jasne, gdy odniesiemy się do podania: „A ci (10 królów) będą jeść mięso jej” (bestii) – Obj. 17:16, które nasz brat Russell właściwie wytłumaczył, że przedstawia to 10 królestw biorących pewne urzędowe posiadłości i władze od Katolickiego Kościoła, mianowicie doczasowe i inne władze wychodzące z łączności Kościoła z Państwem. Dlatego wyrażenie „mięso tłustych jeść będzie” znaczy, że brat Rutherford będzie przywłaszczał dla siebie urzędowe władze i posiadłości pozaobrazowego Eliasza. Jak więc on to uczynił? Odpowiadamy, że w różny sposób: (1) Przez wzięcie jedynie dla samego siebie władz za pomocą różnych agitacji, samochwalstwa i samowywyższenia; (2) przez przywłaszczenie władzy nad zarządem; (3) przez bezautoryzacyjne i przywłaszczające dla siebie prawa wyrzucenia nas ze stanowiska Specjalnego przedstawiciela towarzystwa, z władzami w każdym kraju, które mieliśmy odwiedzać, oprócz Stanów Zjednoczonych, a to było jedną tylko z serii jego czynów, ażeby odebrać władzę zarządowi; (4) przez wyrzucenie czterech dyrektorów zarządu, którzy chcieli przeszkodzić mu w jego ambitnych zamiarach przywłaszczenia władzy; (5) przez uwolnienie od stanowiska służby w Betel, tych, którzy sprzeciwiali się jego przywłaszczeniom władzy;(6) przez uwolnienie od posługi pielgrzymskiej tych, którzy również sprzeciwiali się jego przywłaszczeniom władzy; i (7) przez jego wpływ i agitację w zborach, ażeby tym starszym i diakonom, którzy nie chcieli by uznać wtenczas „Obecnego Zarządu” i reguł Towarzystwa -brata Rutherforda przywłaszczeniu władzy, właściwie – ażeby przed czasem nie dopuścić takich starszych i diakonów w ponownych wyborach do urzędów, które posiadali. Tym siedmiorakim sposobem – wykonanym wielką jego niesprawiedliwością i nieopisaną hipokryzją – ukradł płaszcz od przedstawicieli członków pozaobrazowego Eliasza. W ten więc sposób rzeczywiście jadał mięso tłustych.
Drugi grzech zlecenia, którym 16 wiersz go obwinia, jest podany w słowach: „kopyta ich potrąca” (w kawałki pourywa). Kopyta owiec są nogi ich; a nogi w symbolach Biblii zwykle wyobrażają postępek, czyny (Przyp. 5:5; Psalm 119:101, 105; Łuk. 1:79; Żyd. 12:13) Otrącić (urwać) kopyta, znaczyłoby uczynić wielki gwałt – powykrzywiać je; i wiemy że brat Rutherford powykrzywiał i powykręcał postępki i uczynki przedstawicielskich członków pozaobrazowego Elijasza z wielkiem gwałtem.
kol. 2
Właściwe rzeczy, jakie ci przeciw jego przywłaszczeniom i innych uczynili, on bardzo strasznie i fałszywie przedstawił – powykręcał. Porozdzierał ich czyny w charakterach, celach, postępowaniu i duchu, twierdząc nawet, że uczynki ich były podobne do obłąkanych (braciom polskim jest wiadomo, jak ogłaszano rezygnacje niektórych pielgrzymów, którzy nie mogli zgodzić się z fałszywymi naukami głupiego pasterza i jak używano wyrazów pobłądził, zwariował itd.) do niszczycieli Pracy Pańskiej, którym on, jak się wyraża, jako broniciel (?) tej pracy, z smutnem i miłującem (?) sercem, musiał się sprzeciwić! Jako dowód jego niewłaściwych przedstawień – jego rozdarcia, ich postępków i czynów – drodzy bracia i siostry zauważcie fałsze i zupełne przekręcenia faktów kontrowersji obu Przesiewań Żniwa, jego wyborową kampanię, jego fałszywe przedstawianie ich urzędowych i osobistych czynów przez pielgrzymów po zborach. A wynikiem tego, przed szczerymi braćmi mianowicie, którzy nie mieli żadnego podejrzenia względem głębokiego złudzenia i hipokryzji głupiego pasterza, symboliczne kopyta – prowadzenie się i postępki – przedstawicielskich członków pozaobrazowego Eliasza i zostały wszystkie rozdarte – wykrzywione; i ze złamanymi sercami, ci szczerzy bracia jeszcze do dziś mają żal, że ci przypuszczalnie błądzący bracia są zgubieni! Jak straszną jest więc wina głupiego pasterza, że zwiódł i szczerych braci, fałszywie przedstawiając postępki wiernych, przeciwników jego przywłaszczenia! Z tymi Maluczkiego Stadka, którzy, widząc właściwy charakter jego czynów, sprzeciwiali się takowym, strasznie się obchodził przez nieuczciwość, biorąc od nich ich urzędowe posiadłości i władze, fałszywie przedstawiając ich prowadzenie się i czyny; a tych z Maluczkiego Stadka, którzy widząc zły charakter jego postępowania, nie sprzeciwiali mu się, strasznie zasmucił myślą, iż pierwsi poszli na wtóra śmierć.
Nieszczęście, jakie miało go spotkać z przyczyny jego niewłaściwych i grzesznych postępków, jest opisane w 17 wierszu, według którego otrzyma on trzy biady: „Biada pasterzowi niepożytecznemu (to słowo określone w hebrajskim trafnie wyobraża: próżny, bezowocny, bezwartościowy, niepożyteczny, i jest w harmonii z wszystkimi rękopisami Biblii) który opuszcza trzodę”. Opuścił Maluczkie Stadko, postępując za jego własną niecną ambicją przywłaszczenia władzy i panowania nad dziedzictwem Pańskim, a to jest nazwane rewolucją. Smutny dla niego będzie rzeczywiście kielich, którego Pan mu da pić (Mat. 24:51) nie będą to takie smutki jakie przychodzą na wiernych z powodu ich lojalności dla prawdy i sprawiedliwości, lecz smutki, które są twardymi dla przestępców. (Przyp. 13:15) karania za uczynione zło. Trzy specjalne biady są wspomniane w 17 wierszu (1) Prawda będzie przeciwko niemu (miecz nad ramieniem i prawem okiem jego) ; (2) całkowicie utraci władzę i wpływ (ramię jego uschnie) i (3) popadnie w całkowity błąd względem jego ulubionych teorji, prawnych, faktycznych i religijnych – (jego prawe oko całkiem zaćmione będzie). Narzędzie, przez które ostatnie dwie biady przyjdą na niego, jest Prawda oparta na Biblii, rozumowaniu i faktach w pokrewieństwie do niego jego ulubionych teorii i postępków. „Miecz (prawda) nad ramieniem jego i nad prawem okiem jego”. Jest to