Teraźniejsza Prawda nr. 19 – 1925 – str. 85

towarzystwa był specjalnym przedstawicielem klasy Elizeusza przy rozdzieleniu i który miał dać błąd na ten przedmiot) porzucić wiarę na obrazowy charakter rozdzielenia Eliasza i Elizeusza. Te dwa fakty dowodzą prawdziwości powyżej od nas podanego pozaobrazowego wypełnienia się. O tym pisaliśmy w pierwszym numerze Polskiej Teraźniejszej Prawdy, do której naszych drogich czytelników odnosimy. To wyrozumienie daje rzeczywiście biblijne, rozumne i faktyczne wyjaśnienie rozdzielenia między ludem Pańskim podczas 1917. Drodzy Bracia i Siostry, czy nie możecie znamion tych czasów rozeznać?

REWOLUCJA

      13) Druga część znakomitych wypadków oddziałała od czasu pójścia naszego brata Russella za drugą zasłonę: 1) rewolucja przeciwko Pańskim naukom i zarządzeniom danym przez „onego sługę” była uczyniona ze strony różnych wodzów, którzy przez ich obrońców byli podpierani; i 2) ustawiczne sprzeciwianie się tym rewolucjom przez tych, którzy byli wierni tym naukom i zarządzeniom, odciągając dlatego społeczność Kapłańską od nich. Nie można temu zaprzeczyć, że: 1) rewolucja przeciwko naukom i zarządzeniom Pańskim danym przez „wiernego sługę” została przez pewnych wodzów i wielu ich obrońców uczyniona, i 2) że wierni sprzeciwiali się temu, aż wycofali społeczność kapłańską od nich. Ta rewolucja zaczęła się w Brytanii przez braci Shearn i Crawford, chcąc naszego brata Russella zarządzenia w przybytku i Betel tam wywrócić. W tej rewolucji otrzymali pomoc od ich obrońców. Temu sprzeciwialiśmy się stale, aż ich upartość przyczyniła się do wycofania naszej Kapłańskiej społeczności od nich. W Ameryce teraźniejszy zarząd spiskował, aby wszelkie władze brata Russella, pomimo przeciwności czarteru i testamentu, oddać prezydentowi towarzystwa. Temu spiskowi sprzeciwiła się tak zwana „opozycja.” Konspiratorzy przestawali na swoim, przez wyrzucenie większości zarządu, odbierając nam sposobność do służby, wyganiając nas i innych z Betel i oczerniając nas w najgorszy sposób fałszywie przed całym Kościołem przez ich rozszerzanie „przesiewań żniwa” i po konwencjach, przez pielgrzymów i korespondencje po całym świecie. Trochę później bracia po stronie braci Sturgeon i Ritchie zazdrośliwie uczynili rewolucje przeciwko nam, że sprzeciwialiśmy się rewolucjonistom i że Pan udzielił nam prawdy względem pozaobrazowego Eliasza i Elizeusza.

      14) W 1918 przez różne czyny podobne do owych „obecnego zarządu” towarzystwa, które działy się w rocznicę po ostatnich, P.B.I. towarzystwo uczyniło rewolucję przeciwko zarządzeniom Pańskim względem pokarmu na czasie i chciało podrobić korporację w Kościele do prowadzenia pracy. Tym rzeczom my i nasi obrońcy sprzeciwialiśmy się ustawicznie, aż wycofaliśmy społeczność Kapłańską od P.B.I. zarządu i ich obrońców. Później bracia w „Standfast” rozpoczęli swą rewolucję przez przyjęcie rewolucji towarzystwa do Wielkanocy 1918, zniechęcając dalszą pracę z wyjątkiem „pocieszania braci,” walcząc przeciwko pracy Epifanicznej. Potem Olsoniści z ich fałszywymi naukami na Objawienie itd. przez ich wodzów, którzy nie byli postanowionymi pielgrzymami przez „onego sługę,” powzięli nauczanie ogólnego Kościoła i atakowali pracę Epifanii, rewolucję, której sprzeciwialiśmy się, aż później również musieliśmy Kapłańską społeczność i od nich odebrać. Ostatecznie ci po stronie brata Hirsh uczynili rewolucję przeciwko pewnym zarządzeniom do uczenia i ćwiczenia przezornych starszych, udzielonych przez naszego Pastora, przeciwko uwięzionemu głosowaniu w Kościele spłodzonych z Ducha członków Kościoła i przeciwko niektórym Epifanicznym zarządzeniom względem traktowania Lewitów. Tu także wierni sprzeciwili się, aż społeczność Kapłańską odciągnęli od nich.

      15) W dwóch uprzedzających paragrafach początki rewolucji w ośmiu grupach są podane. Lecz rewolucjoniści nie ograniczali się jedynie do tych wspomnianych rewolucji, ale jeszcze więcej postąpili w zło. Wydawcy Strażnicy, a mianowicie ich wódz, prezydent towarzystwa, zaczął usuwać różne nauki Brata Russella, a na ich miejsce błędne wprowadzać, np. na Eliasza i Elizeusza, na przypisane usprawiedliwienie, na Młodocianych Świętych, na różne przypowieści, na jubileusze itd., itd., itd., aż literalne setki błędów były przedstawione, a setki tłumaczeń i nauk brata Russella zostały odrzucone. Tak bardzo zmienili jego zarządzenie względem prowadzenia pracy, że już nie można wcale nic zauważyć, co by miało jeszcze być pozostankiem od brata Russella. P.B.I. dodali również ich rewolucje. Przyjęli czarter, który sprzeciwia się przykładowemu czarterowi dla kontrolujących korporacji między ludem prawdy. Na kwestiach doktrynalnych odstąpili w głównych częściach od Objawienia i Daniela, a na całą chronologię przyjęli poglądy nominalnego Kościoła przeciwko takowym brata Russella, którego nie uznają już za „onego sługę.” Podobnie inni oprócz powyżej wspomnianych rewolucjonistów, dodali jeszcze więcej błędów do ich rewolucji.

      16) W każdym wypadku my i nasi obrońcy sprzeciwialiśmy się takim rewolucjom. Artykuły Teraźniejszej Prawdy wyjawiają błędy doktryn i zło w praktyce. W każdym wypadku uzdolnił nas Pan do zbicia tych błędnych doktryn i do strofowania błądzicieli. Tak stanowczo broniliśmy prawdy i jej zarządzenia, zbijając ich błędy i ich zarządzenia, że nawet nasi rewolucyjni bracia musieli przyznać, że silnie i ustawicznie bronimy nauk i zarządzeń naszego brata Russella. Nasz postępek w tym względzie został fałszywie przedstawiony przez rewolucjonistów, którzy najprzód chcieli nam zarzucić na nasze bronienie prawdy. Jednak odpowiedź nasza tak kompletnie pobiła ich niewłaściwie odpowiedzi, że całkiem przestali nam odpowiadać, twierdząc, że chcą być po stronie pokoju i nie chcą nic mieć do czynienia z kontrowersją i przez to chcą pokazać ich cichość w przeciwieństwie, jak oni mówią, do naszego spornego ducha. Czy nasz Pan lub brat Russell i inni wierni słudzy Prawdy milczeli, gdy ich przedstawienia były atakowane i błędy wprowadzane? (Micheasz 5:5, 6). Zapewne, że i oni działali w ten sam sposób pod podobnymi okolicznościami, a nie jak rewolucjoniści.

      17) Lecz jakie jest znaczenie tych rewolucji i naszego stałego sprzeciwiania się? Jakie wrażenie uczyniły te rzeczy na lud Pański? Odpowiadamy, że takie rewolucje stosują się do Kozła Azazela, chcącego wyrwać się sile najwyższego Kapłana, a sprzeciwiania tym rewolucjom stosują się do ciągnięcia Kozła Azazela przez

poprzednia stronanastępna strona