Teraźniejsza Prawda nr. 17 – 1925 – str. 57

rozumiemy, że „włożenie ich (Izraela przestępstwa i nieprawości we wszystkich grzechach ich) na głowę Kozła” wyobraża, że Najwyższy Kapłan miał jako Boskie mówcze narzędzie z autorytetem uczyć wobec braci wielkiego grona, że jest ich przywilejem cierpieć
kol. 2
za te grzechy świata. A gdy patrzymy wstecz do głoszonych nauk między 1914 a 1916, możemy widzieć, jak często było głoszone, że bracia Wielkiego Grona mieli otrzymać przywilej cierpieć za świata dobrowolne grzechy.

kol. 2
(to jest dalszy ciąg artykułu „Kozioł Azazela”, ale tak zostało wydrukowane na tej stronie, jakoby był to nowy artykuł – mój dopisek)

ODWIĄZANIE KOZŁA AZAZELA

      Nie zapominajmy tego, że Kozieł Azazela to człowieczeństwo całego wielkiego grona. Pismo pokazuje, że jedna część tej klasy miała podczas Paruzji być w prawdzie, a reszta w nominalnym Kościele. Tak więc Elizeusz i Marja, siostra Mojżesza wyobrażali tych członków wielkiego grona, którzy podczas Paruzji byli w prawdzie. Lot wyobraża część wielkiego grona przy końcu Paruzji, od 1910 aż do czasu, gdy wszystkie kraje były w wojnie, która przyszła do prawdy krótko przed wejściem Ameryki do wojny z Niemcami, jak podane w uciekaniu Lota z Sodomy przed padnięciem ognia i siarki na to miasto. Abiu i Jambres wyobrażają członków wielkiego grona, którzy błądzą w prawdzie podczas Paruzji i na początku Epifanii. Panienka z Pieśni 5 wyobraża tych członków wielkiego grona, którzy po ucieknięciu klasy Lota i przed zniszczeniem pozaobrazowej Sodomy (7 wiersz) opuszcza Babilon. Rachab, Heli i głupie panny wyobrażają tych członków wielkiego grona, którzy zostali w nominalnym Kościele nie tylko do końca Paruzji. lecz zostaną aż znaczna część Epifanii się skończy. Niektórzy z tych są specjalnie tymi, którzy zostaną przy nominalnego Syonu porodzeniu wyswobodzeni (Izaj. 66:8; Psalm 107:10-16). Musimy sobie dobrze te różne obrazy i ich chronologiczne pokrewieństwa różnych części tych klas przychodzących do prawdy spamiętać, w innym razie nie będziemy mogli widzieć te różne grupy i czynności wielkiego grona.

      Ażeby jasno zrozumieć działalność Najwyższego Kapłana z Kozłem Azazela, musimy sobie zapamiętać, że gdy wyznawanie grzechów było uczynione nad całą tą klasą, czy w prawdzie czy poza w tym czasie, 1914- 1916, inne stopnie z Kozłem Azazela są wzięte od dwóch różnych okresów, Pan działając najprzód z tą pierwszą częścią w prawdzie, potem później z drugą częścią w prawdzie,, a później z częścią, która jeszcze nie jest w prawdzie. Dotychczas działalność odbywa się tylko naci częścią w prawdzie, ponieważ fakta pozaobrazu dowodzą, że tylko lud w prawdzie, jako część Kozła Azazela został rozwiązany, prowadzony do bramy dziedzińca, oddany przeznaczonemu człowiekowi i przez niego wzięty na puszczę do rąk Azazela. Widocznie, gdy ostatnia cześć Kozła Azazela między ludem Prawdy wejdzie we wszystkie stopnie tego pozaobrazu, Pan zacznie rozwiązywać część Kozła Azazela od pozaobrazowego przybytku nominalnego Kościoła, gdyż nam się wydaje z widoków, że publiczne świadectwo maluczkiego stadka względem nieśmiertelności duszy i wiecznych mąk będzie miało łączność z prowadzeniem części Kozła Azazela w nominalnym chrześcijaństwie od drzwi przybytku do bramy dziedzińca. Wielkie grono w prawdzie będzie prawdopodobnie chciało wypełnić ten typ, lecz jesteśmy pewni, że tylko wierni to uczynią: 1) do ukompletowania, 2) w prawdziwym duchu Najwyższego Kapłana; i dlatego oni sami pod dowództwem ich głowy
kol. 2
wyprowadzą Kozła do bramy dziedzińca.

      Ponieważ część Kozła Azazela, nie będąca w prawdzie, nie otrzymała swych stopni po wyznawaniu grzechów nad nią, chcemy zapobiec wszelkim spekulacjom względem szczegółów tych stopni, ponieważ nie mogą prędzej być jasno widziane, aż się wypełnią. Dlatego w następujących częściach tego artykułu ograniczymy naszą lekcję do wziętych stopni części Kozła Azazela w prawdzie po wyznawaniu grzechów nad nim. 1) Odwiązanie Kozła: 2) prowadzenie go do bramy dziedzińca: 3) oddanie go przeznaczonemu człowiekowi; 4) prowadzenie go przez człowieka na puszczę: 5) puszczenie go na puszczy: (5) Azazela używanie Kozła i niszczenie jego ciała. Te części stopni i dodatni stopień wyznawania grzechów nad nim, stanowią siedem (doskonałą liczbę) rzeczy dla Kozła Azazela.

      Musimy zauważyć, że autorytetyczne tłumaczenie (Authorized Version) nie mówi, że Kozieł Azazela był przywiązany do drzwi przybytku. Jednak w hebrajskim mówi, że tak Kozieł Azazela, jak i Kozieł Pański zostały przywiązane do drzwi przybytku. Słowo przetłumaczone na angielski język przedstawi (present) 3Moj. 16:7 (w polskiej Biblii jest to słowo dobrze tłumaczone) powinno być postawi, czyli, żeby tam stały. Kozieł Azazela był z Kozłem Pańskim na dziedziniec przyprowadzony. Dlatego przynajmniej przez godzinę musiał ten Kozieł stać, aż Najwyższy Kapłan wykonał ofiarę nad Kozłem Pańskim. Żaden Kozieł nie stałby spokojnie na jednym miejscu przez tak długi czas, dlatego też brat Russell miał rację, gdy mówił, że Kozieł był przywiązany do drzwi. Oprócz tego, pozaobraz tego także dowodzi. Figuralna linka, przez którą Kozieł Azazela do pozafiguralnych drzwi był przywiązany, jest to duch poświęcenia. związany przez Słowo i Opatrzność Boską. Te warunki wstrzymały naturalny umysł wielkiego grona od czynienia tego, co by życzyło czynić, wyobrażone przez przywiązanego Kozła, nie będącego w stanie się uwolnić. Ma się rozumieć, że to odnosi się tylko do tej klasy, do wielkiego grona, a nie do klasy wtórej śmierci, która nie była wyobrażona w tym Koźle. Możemy być pewni, że obrazowemu Kozłu nie było przyjemnie być tak przywiązanym, ale raczej żądał wolności, i z tej przyczyny często chciał się oderwać, mianowicie wtenczas, gdy Kapłan wchodził i wychodził drzwiami i gdzie się Kozłowi dłużyło znajdować się w takim nadzwyczajnym otoczeniu. To wyobraża, jak Wielkie Grono przez jego dwoistość umysłu nie było poddane warunkom poświęcenia, lecz często „dla bojaźni śmierci” szukało wolności od bolących doświadczeń poświęcenia, mianowicie, gdy Najwyższy Kapłan działał z nim w ofiarniczy sposób. Jednakowoż przez władze Boskiego Słowa, przez jeden figuralny węzeł, a mianowicie przez zarys (ego opatrzności danej w ręce kontroli „Onego Sługi” – drugi węzeł – Pan powstrzymał tę klasę od jej charakterystycznego zboczenia odnośnie pracy ogólnej

poprzednia stronanastępna strona