Teraźniejsza Prawda nr 13 – 1924 – str. 96
zostało z zimną krwią zamordowanych, była jedną z ciemnych uczynków nielitościwych polujących (myśliwców) pędzących Izraela do innych krajów, nawet do Palestyny. Straszne prześladowania Żydów przez Ruskich, Polskich i Rumuńskich żołnierzy w światowej wojnie są również przykładami niszczenia i gonienia pośród Izraela przez nielitościwych myśliwców, pędząc wielkie liczby z nich do Palestyny. Lecz wiersz 18 dowodzi, że to polowanie miało wtenczas – gdy dwójnasób się zakończył – się rozpocząć. Dlatego dwójnasób zakończył się przed rosyjskimi prawami Majowymi, w Maju 1881, przez co myśliwi rozpoczęli ich systematyczną pracę gonienia Izraelitów w różnych krajach. Dlatego więc dwójnasób P.B.I. wydawców, kończący się w 1934, sprzeciwia się również temu ustępowi Pisma Św. i jest błędnym. Możemy więc widzieć, że i drugi ustęp z Starego Testamentu, omawiający dwójnasób – Jer. 16:15-18 – z jego wypełnionymi faktami, kompletnie zbija dwójnasób P.B.I. wydawców.
Tak samo i trzeci ustęp Starego Testamentu omawiający „dwójnasób” zbija P.B.I. wydawców dwójnasób 1864 lat, kończące się w 1934. Starają się przekręcić (Zach. 9:12) ten ustęp, jako kończąca pierwszą część dwójnasobu przy zniszczeniu Jeruzalemu w 70 A.D. Twierdzą, że wyrażenie „dziś” odnosi się do czasu, co Jezus mówił, co się miało dziać w roku 70. Zobaczmy, czy jest możebnym uczynić taki przekręt. Wszyscy zgadzamy się, że Zach. 9:9 i słowa w 12 wierszu „Dziś dwojako opowiadam” odnoszą się do doświadczeń naszego Pana i do słów, które wypowiedział wjeżdżając tryumfalnie do Jeruzalem – Nisan 10, 33 A.D. Parę dni później (Mat. 23:38, 39) Jezus upewnia nas o dwóch rzeczach: (1) że dom Izraelski. (Ezech. 37:11-14 Dz.Ap. 2:36) a nie Jeruzalem jak P.B.I. wydawcy uczą, który w 70 już bywał pustoszony, miał im zostać pustym (wiersz 38) i (2) że jako naród zostali zaślepieni; mieli tak pozostać aż do wtórego Przyjścia Pana (Nie ujrzycie mnie, aż: wiersz 39). Zastanówmy się nad tymi rzeczami, że druga część dwójnasobu już działała w 12 Nisan, A.D. 33, gdy Jezus to wypowiedział (Mat. 23:38, 39). Że podczas drugiej części paralelu Izrael miał być w niełasce u Boga, dowodzą Izaj. 40:2 Jer. 16:13, 17, 18. Lecz Mat. 23:38, 39 dowodzi, że niełaska już tedy była, 12–go Nisan 33 A.D. dwa dni przed wejściem Jezusa do Jeruzalemu
kol. 2
(Zach. 9:9-12 Mat. 21:4, 5). Dlatego druga cześć niełaski zaczęła się przed 12 dniem miesiąca Nisan 33 A.D. i dlatego 37 1/2 lat przed P.B.I. wydawców drugą częścią ich paralelu. To więc dowodzi, że ich twierdzenie jest błędne i fakty dowodzą, że Pan wypowiedział drugą cześć w czasie, gdy się już rozpoczęła.
Zauważmy jak Izrael stał się pustym w tym dniu. Ich dom Izraelski, Izrael a nie Jeruzalem, jak P.B.I. twierdzą, stał się pustym w następujący sposób: (1) jako naród utracili łaskę Bożą w tym dniu (Zach. 9:13 Jer. 16:13, 17, 18 Gal. 4:30); (2) przestali być mówczym narzędziem Boga w tym dniu; (3) Ich kapłaństwo i ofiary nie były już ważne w tym dniu (Dan. 9:27); (4) obietnice Zakonu już narodowo do nich nie należały, tylko gniew na nich przyszedł (1Tes. 2:15, 16); (5) w tym dniu przychodziły kary na nich,. wypędzenie przekupników z bóżnicy, publiczne strofowanie wodzów itd. (6) W tym dniu nie mogli już wejrzeć w postępująca prawdę (Łuk. 19:42, 44; Mat. 23:39) i (7) od tego czasu Pan już nie opiekował się nimi, ale zupełnie Jego łaskę od nich odwrócił. Te 7 punktów dowodzą, że ich dom a nie Jeruzalem tylko, stał się od 10-tego dnia miesiąca Nisan, 33 A.D. pustym. Następnie przez cały Wiek Izrael otrzymywał gniew. Z punktu zapatrywania na te fakty, możemy zauważyć, jak bezwrażącymi są wysiłki P.B.I., aby przekręcić Mat. 23:38 na inny czas. Rzeczywiście Szatan odwrócił ich od takich rozumnych prawd Paruzji.
Brat Devault obwiniając innych braci względem paraleli 1845 lat, stara się sam błędne paralele wprowadzić, oprócz tego twierdząc, że Syjonizm powstał w 1897, jako czas jego paralelu. (1) stara się pogodzić odrzucenie Izraela z paralelem (gniewem) z tym, co on twierdzi, działo się w 1897 (lecz to byłoby łaska) co dowodzi, że nie rozumie rzeczy o paralelach i (2) Dodaje fałszywą datę na powstanie Syjonizmu. Syjonizm miał swój początek przez Leona Pinskera w 1882, którego broszurę później Herzl w roku 1895 odnowił i do swego dzieła „Żydowskie Państwo” dodał. Że Syjonizm nie powstał w 1897 jest widocznym z faktu, że Herzl napisał swoje dzieło w 1895 a w 1896 mnóstwo Syjonistów zgromadziło się z nim na pierwszym międzynarodowym Kongresie Syjonistów w 1897. Tak Syjonizm pobudzony przez Herzla działał już przed 1897, a inne Syjonistyczne ruchy odbywały się długo przed zainteresowaniem się Herzla o Syjonizmie.
(Ciąg dalszy w następnym numerze)
WIADOMOŚCI DLA OGÓLNEGO ZAINTERESOWANIA
Chicagowska Konwencja była błogosławieństwem dla wszystkich obecnych braci. Zjechało się wszystkich razem z 8 różnych Stanów Ameryki i z Kanady. Wszyscy zostali odświeżeni, za co niech Bogu będzie dziękczynienie. Gazetki „Gdzie są umarli” i „Co to jest dusza” mogą przez zamówienie w różnych ilościach u nas być nabyte bezpłatnie. Adresować: Paul I. L. Johnson, 1327 Snyder Avenue, Philedelphia, Pa.